Van Wissing: ''FC Twente is de afgelopen weken genaaid door de VAR''

( 12 reacties)
Van Wissing: ''FC Twente is de afgelopen weken genaaid door de VAR''

FC Twente heeft de laatste weken geen geluk met de VAR. Ook zaterdagavond na het duel met Sparta Rotterdam was er veel ophef in het Twentse kamp. Tijmen van Wissing richt zich op de rode kaart voor Julio Pleguezuelo en het eerste doelpunt van Sparta.

"Ik snap wel dat Pleguezuelo hier de rode kaart kreeg. Hij raakt 'm eerst al met de voet en het is allemaal heel wild. Die elleboog weet ik niet eens of dat bewust is, maar dat is wel heel dom", zegt Van Wissing bij De Oosttribune. De 1-0 van Halil Dervisoglu was mogelijk buitenspel.

"Wel of niet buitenspel, ik vind het een hele knullige actie van de grensrechter. Hij moet dit gewoon zien. Dan grijpt de VAR niet in, dus ik snap best wel dat er wat beklag is over de VAR de laatste weken, maar ze hebben ook de VAR wel mee gehad bij FC Groningen", aldus Van Wissing. "Maar FC Twente moet ook naar zichzelf kijken. Ze waren zeker de eerste helft niet goed."

Toch had FC Twente de VAR zeker niet mee. "Misschien had Aitor ook wel een penalty moeten hebben. Ik heb het een paar keer teruggezien en vond het lastig. Speelt hij nou eerst de bal of niet? Maar ze zijn de afgelopen weken plat gezegd genaaid door de VAR", aldus Van Wissing.

Foto: Screenshot RTV Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Oct 2019 om 11:07
    • Quote van 7 Oct 2019 om 21:56
      Helemaal waar. Die Amerikanen zijn helemaal knettergek. Wat een chaos daar en nog nepper dan hier. Nee, als ik ga, ga ik naar Canada. Prachtig land, heel veel ruimte, niet in de grote steden. Community dorp, daar waar je je nog oog voor elkaar hebt en mekaar graag wil helpen, onvoorwaardelijk. Waar je nog mens kunt zijn met al je positieve en al je negatieve kanten.
    Op zich leuk land echter lastig om permanent binnen te komen, je moet dan wel een baan hebben waar ze zelf een tekort aan hebben, mag ook je partner zijn anders kom je het land niet binnen, zie het aan mijn zwager die was vertegenwoordiger en kreeg nee te horen, zijn vrouw was doventolk en die werd toegelaten waardoor hij ook meekon.
    Hoop voor je dus dat je dus geen doorsnee baan hebt.
  • 7 Oct 2019 om 21:56
    • Quote van 7 Oct 2019 om 21:43
      Tsja ik zeg niet dat het elders beter is, maar ik heb hetzelfde met de instelling hier. Niks mag meer gezegd worden. In mijn beleving komt dat doordat we ons veel te veel door die Amerikanen laten beïnvloeden, die zijn allemaal zo vreselijk politiek correct en zelfs iets niet leuk vinden en je daarover uitspreken wordt al snel veroordeeld, stelletje hypocrieten. Dus mocht je vertrekken, pak een land dat niet zo gevoelig is voor Amerikaanse hypes als Nederland
    Helemaal waar. Die Amerikanen zijn helemaal knettergek. Wat een chaos daar en nog nepper dan hier. Nee, als ik ga, ga ik naar Canada. Prachtig land, heel veel ruimte, niet in de grote steden. Community dorp, daar waar je je nog oog voor elkaar hebt en mekaar graag wil helpen, onvoorwaardelijk. Waar je nog mens kunt zijn met al je positieve en al je negatieve kanten.
  • 7 Oct 2019 om 21:43
    • Quote van 7 Oct 2019 om 21:04
      Mee eens, bizar gewoon. Dit land is veel en veel te klein en is zo hypocriet geworden. Alles via een omweg en nooit eens rechtstreeks, recht voor de raap. Gewoon zielig op daar naar te moeten kijken soms. Ik blijf objectief en dan zie je vaak veel meer dan dat je subjectief bent. Zo gauw ik een kans heb/krijg ben ik hier weg uit Nederland. Zit nu nog vast aan mijn oma van 88. Die kan ik niet in de steek laten nu. En nee niet voor de erfenis, want die heeft ze niet.....
    Tsja ik zeg niet dat het elders beter is, maar ik heb hetzelfde met de instelling hier. Niks mag meer gezegd worden. In mijn beleving komt dat doordat we ons veel te veel door die Amerikanen laten beïnvloeden, die zijn allemaal zo vreselijk politiek correct en zelfs iets niet leuk vinden en je daarover uitspreken wordt al snel veroordeeld, stelletje hypocrieten. Dus mocht je vertrekken, pak een land dat niet zo gevoelig is voor Amerikaanse hypes als Nederland
  • 7 Oct 2019 om 21:04
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:56
      Respect moet je afdwingen, dat moet iedereen waar je ook werkt. Kuipers en Nijhuis hebben dat respect afgedwongen, zo wel meerdere scheidsrechters. Die Gozobuyuk bijvoorbeeld weer niet met z'n bandje, dat is gewoon dom. Die scheidsrechters moeten zich beseffen dat ze op tv komen, iedereen heeft tegenwoordig een mening op Twitter etc., dat zouden ze ook over jou en mij hebben als we met onze kop op tv zouden komen. Als scheidsrechter moet je gewoon een gladde rug hebben, anders ben je simpelweg ongeschikt. Verder heb je gelijk, over echt voetbal gaat het nooit meer en daarom kijk ik enkel nog niet-voetbal gerelateerde filmpjes van VI terug. Kan er wel van genieten hoe al die moraalridders in dit land op hun plaats worden gezet
    Mee eens, bizar gewoon. Dit land is veel en veel te klein en is zo hypocriet geworden. Alles via een omweg en nooit eens rechtstreeks, recht voor de raap. Gewoon zielig op daar naar te moeten kijken soms. Ik blijf objectief en dan zie je vaak veel meer dan dat je subjectief bent. Zo gauw ik een kans heb/krijg ben ik hier weg uit Nederland. Zit nu nog vast aan mijn oma van 88. Die kan ik niet in de steek laten nu. En nee niet voor de erfenis, want die heeft ze niet.....
  • 7 Oct 2019 om 21:01
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:52
      Klopt aber? Daar in Engeland laten ze veel meer toe dan hier. Als je er hier zo inkomt speel je misschien 7 x per jaar de rest sta je er naast. De scheidsrechters dat bint mietjes. Alleen Bas Nijhuis die laat veel meer toe
    Denk dat dat wel meevalt. Als je echt een aanslag pleegt (wat hier in Nederland helemaal niet vaak gebeurt) dan krijg je ECHT wel diep rood.
    De instelling en karakters van spelers die hier in Nederland spelen zijn veel softer. Het zijn geen vechters of passievolle mensen die willen vechten voor hun werkgever. Passanten die standaardteksten geven als je ze wat vraagt. Mede doordat hier de journalistiek zo naief en simpel is. De meeste journalisten zijn geen ECHTE journalisten. Ze doen vaak alsof ze een vriend zijn. Vragen stellen waarbij je tenen helemaal opkrullen tot aan je knieen. Echt professionaliteit is hier in Nederland ver te zoeken. Zie je ook in de f1 terug. De kijker is gek en begrijpt niets, kan zelf niet denken of een mening geven. Heeft geen eigen ogen en kan niets zien. Zo wordt er hier journalistiek gevoerd. Triest land!
  • 7 Oct 2019 om 20:56
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:46
      Wanneer ga je scheidsrechter worden. Daarna gaan we jou even beoordelen.
      Je krijgt dan elke week stront naar je kop. Of je nu gelijk hebt of niet.
      Er is geen respect voor de scheids. Daar begint alle ellende. Lullen, lullen, zeuren, zeuren. Dat kunnen onze voetballers sorry toneelspelers ook heel goed. Let er maar eens op.
      Als iedereen een scheids is, krijg je dit soort geleuter. Praatprogramma's kunnen er zo hun programma mee vol lullen en weer de centen in hun zak stoppen. Over ECHT voetbal gaat het al heel lang niet meer!
    Respect moet je afdwingen, dat moet iedereen waar je ook werkt. Kuipers en Nijhuis hebben dat respect afgedwongen, zo wel meerdere scheidsrechters. Die Gozobuyuk bijvoorbeeld weer niet met z'n bandje, dat is gewoon dom. Die scheidsrechters moeten zich beseffen dat ze op tv komen, iedereen heeft tegenwoordig een mening op Twitter etc., dat zouden ze ook over jou en mij hebben als we met onze kop op tv zouden komen. Als scheidsrechter moet je gewoon een gladde rug hebben, anders ben je simpelweg ongeschikt. Verder heb je gelijk, over echt voetbal gaat het nooit meer en daarom kijk ik enkel nog niet-voetbal gerelateerde filmpjes van VI terug. Kan er wel van genieten hoe al die moraalridders in dit land op hun plaats worden gezet
  • 7 Oct 2019 om 20:52
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:22
      Allemaal huilie huilie doen, als we straks weer bevoordeeld worden is het allemaal ok.Dat klagen heeft geen zin. Het systeem moet veranderd worden. Scheids moeten meer toelaten en niet de nep spelers zege laten vieren. Dat maakt het voetbal kapot.
      99% van de wedstrijd is er niets aan de hand. Allemaal theather. Die rot voetballers moeten eens gaan voetballen dan toneelspelen. Kijk wedstrijden in Engeland of vroeger. Daar wordt gevochten en werd er nog echt gestreden. Tegenwoordig zijn het allemaal toneelspelers, mietjes, die een lekker zakcentje verdienen maar eigenlijk helemaal geen voetballers zijn!
    Klopt aber? Daar in Engeland laten ze veel meer toe dan hier. Als je er hier zo inkomt speel je misschien 7 x per jaar de rest sta je er naast. De scheidsrechters dat bint mietjes. Alleen Bas Nijhuis die laat veel meer toe
  • 7 Oct 2019 om 20:46
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:41
      We zijn tegen Groningen bevoordeeld, vond ik ook niet echt ok. Kan ook kwaad worden om zo'n tackle van Berghuis op Koopmeiners en daarna de uitleg achteraf. Ja, voetballers zijn toneelspelers, maar de arbitrage in NL zijn circusartiesten. De VAR in Engeland checkt eerder buitenspel oid en niet elke domme overtreding zoals hier. Het is echt vreselijk amateuristisch wat de scheidsrechters hier laten zien en ik vind ook echt dat die lui maar eens opnieuw getraind moeten worden
    Wanneer ga je scheidsrechter worden. Daarna gaan we jou even beoordelen.
    Je krijgt dan elke week stront naar je kop. Of je nu gelijk hebt of niet.
    Er is geen respect voor de scheids. Daar begint alle ellende. Lullen, lullen, zeuren, zeuren. Dat kunnen onze voetballers sorry toneelspelers ook heel goed. Let er maar eens op.
    Als iedereen een scheids is, krijg je dit soort geleuter. Praatprogramma's kunnen er zo hun programma mee vol lullen en weer de centen in hun zak stoppen. Over ECHT voetbal gaat het al heel lang niet meer!
  • 7 Oct 2019 om 20:41
    • Quote van 7 Oct 2019 om 20:22
      Allemaal huilie huilie doen, als we straks weer bevoordeeld worden is het allemaal ok.Dat klagen heeft geen zin. Het systeem moet veranderd worden. Scheids moeten meer toelaten en niet de nep spelers zege laten vieren. Dat maakt het voetbal kapot.
      99% van de wedstrijd is er niets aan de hand. Allemaal theather. Die rot voetballers moeten eens gaan voetballen dan toneelspelen. Kijk wedstrijden in Engeland of vroeger. Daar wordt gevochten en werd er nog echt gestreden. Tegenwoordig zijn het allemaal toneelspelers, mietjes, die een lekker zakcentje verdienen maar eigenlijk helemaal geen voetballers zijn!
    We zijn tegen Groningen bevoordeeld, vond ik ook niet echt ok. Kan ook kwaad worden om zo'n tackle van Berghuis op Koopmeiners en daarna de uitleg achteraf. Ja, voetballers zijn toneelspelers, maar de arbitrage in NL zijn circusartiesten. De VAR in Engeland checkt eerder buitenspel oid en niet elke domme overtreding zoals hier. Het is echt vreselijk amateuristisch wat de scheidsrechters hier laten zien en ik vind ook echt dat die lui maar eens opnieuw getraind moeten worden
  • 7 Oct 2019 om 20:22
    Allemaal huilie huilie doen, als we straks weer bevoordeeld worden is het allemaal ok.Dat klagen heeft geen zin. Het systeem moet veranderd worden. Scheids moeten meer toelaten en niet de nep spelers zege laten vieren. Dat maakt het voetbal kapot.
    99% van de wedstrijd is er niets aan de hand. Allemaal theather. Die rot voetballers moeten eens gaan voetballen dan toneelspelen. Kijk wedstrijden in Engeland of vroeger. Daar wordt gevochten en werd er nog echt gestreden. Tegenwoordig zijn het allemaal toneelspelers, mietjes, die een lekker zakcentje verdienen maar eigenlijk helemaal geen voetballers zijn!
  • 7 Oct 2019 om 18:51
    Als zelfs Van Wissing dit zegt... stond er aan het begin van het seizoen nog blanco in maar ben nu net zo erg tegen de VAR als tegen de Brexit, en dat zegt wat