VIDEO | VAR Moment van de week: VAR kijkt negen keer naar beelden

( 8 reacties)
VIDEO | VAR Moment van de week: VAR kijkt negen keer naar beelden

Wekelijks is er een 'VAR Moment van de week'. Deze week kwam het VAR Moment uit de wedstrijd tussen FC Twente en Sparta Rotterdam. Bij een 1-1 stand deelde Julio Pleguezuelo een elleboog uit.

De desbetreffende VAR bekeek de beelden in totaal negen keer voordat hij tot de conclusie van rood kwam. Uiteindelijk kreeg de Spanjaard een rode kaart en een schorsing van vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk.

Opvallend genoeg besloot de VAR niet in te grijpen bij het penalty-moment van Aitor Cantalapiedra. Uit beelden is te zien dat het leek alsof de Spaanse buitenspeler werd aangeraakt, maar FC Twente kreeg geen penalty.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Oct 2019 om 07:59
    Of het wel of niet een pingel moet zijn is nog tot daar aan toe. Maar hij geeft hem niet. Mocht dit bij een topclub gebeurd zijn.....was er geen twijfel! Strafschop! En dat is het hele selectieve naaien. En Twente is nu 3 wedstrijden benadeeld en dan laten ze gvd 9 keer zien of het wel rood of geen rood is......oftewel gewoon zoeken en al die opzichtige dingen worden gewoon weggewoven. Dat stoot mij tegen het been!
  • 8 Oct 2019 om 06:54
    • Quote van 7 Oct 2019 om 22:54
      Ik heb dat penalty moment zo'n 30x met m'n gezicht op 5 cm afstand van het scherm bekeken en als ik eerlijk moet zijn zie je dat de verdediger van Sparta wel degelijk ligt de bal raakt (de bal veranderd namelijk lichtelijk van richting wanneer de verdediger de tackle inzet), daarentegen vind ik het belachelijk dat de keer dat Sparta rood had moeten krijgen niet eens wordt nagekeken door de VAR..
    Ik blijf er bij het was een pegel!!
  • 8 Oct 2019 om 00:36
    • Quote van 7 Oct 2019 om 23:06
      Klopt. Was geen penalty.
    Het was wel een penalty, het maakt niet uit dat die speler van sparta eerst de bal raakt. Hij werkt de bal niet weg met die sliding en neemt vervolgens Aitor mee naar de grond die nog makkelijk bij de bal kon. 100% penalty.
  • 7 Oct 2019 om 23:06
    • Quote van 7 Oct 2019 om 22:54
      Ik heb dat penalty moment zo'n 30x met m'n gezicht op 5 cm afstand van het scherm bekeken en als ik eerlijk moet zijn zie je dat de verdediger van Sparta wel degelijk ligt de bal raakt (de bal veranderd namelijk lichtelijk van richting wanneer de verdediger de tackle inzet), daarentegen vind ik het belachelijk dat de keer dat Sparta rood had moeten krijgen niet eens wordt nagekeken door de VAR..
    Klopt. Was geen penalty.
  • 7 Oct 2019 om 22:54
    Ik heb dat penalty moment zo'n 30x met m'n gezicht op 5 cm afstand van het scherm bekeken en als ik eerlijk moet zijn zie je dat de verdediger van Sparta wel degelijk ligt de bal raakt (de bal veranderd namelijk lichtelijk van richting wanneer de verdediger de tackle inzet), daarentegen vind ik het belachelijk dat de keer dat Sparta rood had moeten krijgen niet eens wordt nagekeken door de VAR..
  • 7 Oct 2019 om 22:21
    • Quote van 7 Oct 2019 om 22:02
      Is ook gewoon een domme overtreding!
    Maar ook een strafschop!!!!
  • 7 Oct 2019 om 22:02
    Is ook gewoon een domme overtreding!
  • 7 Oct 2019 om 21:40
    Klachten kun je deponeren bij tiplijn matchfixing tiplijn@knvb.nl
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›