FC Twente krijgt tip: ''Ik zou zeggen: doe er een paar ton bij''

( 23 reacties)
FC Twente krijgt tip: ''Ik zou zeggen: doe er een paar ton bij''

De Oranje Leeuwinnen nemen het dinsdagavond op tegen het Russische elftal en Gijs Eijsink weet dat er veel speelsters met een FC Twente-verleden in actie zullen komen. De verslaggever vindt het echter jammer dat de Tukkers voorbij gestreefd zijn door Ajax en PSV. 

"De club uit Enschede/Hengelo die zich vijftien jaar geleden onder leiding van Joop Munsterman hard maakte voor vrouwenvoetbal op niveau, heeft nog steeds een cruciale inbreng in de top van het vrouwenvoetbal en toch denk ik dat FC Twente de hegemonie kwijt is", schrijft hij. 

Bij Ajax en PSV zijn de randvoorwaarden beter en je zag ook dat een paar speelsters (oa Ellen Jansen en Kika van Es) bij Twente vertrokken ten faveure van een andere Nederlandse club", vervolgt Eijsink op de website van TwenteSport. "Nog maar een jaar of zes à tien geleden wilden al die topvoetbalsters bij FC Twente spelen. Daar moest je zijn als je wat wilde bereiken", legt hij uit. 

"Zie Sari van Veenendaal, Sherida Spitse, Marlous Pieëte, Shanice van de Sanden, Lineth Beerensteijn en anderen", somt Eijsink op. "Twente was de enige club waar ze de zaak voor elkaar hadden, compleet met een jeugdopleiding erbij. Ze hadden een huisje, een auto etc. Na de crisis bij de club is de jeugdopleiding opgedoekt en werden de randvoorwaarden kariger", constateert hij.

"Niettemin werden de vrouwen afgelopen seizoen weer landskampioen", blikt hij terug. "Dat was knap, maar de suprematie in vrouwenvoetballand Nederland heeft de club niet meer. Ik zou daarom tegen het bestuur van de FC en haar adviseurs willen zeggen: doe er een paar ton bij, maak de vrouwentak professioneler en FC Twente is voortaan weer de absolute nummer 1 in het land. Dat is toch voor de sport, de meiden zelf, de club en de regio een prachtige uitdaging?" 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2019 om 07:52
    Afschaffen dat wijvenvoetbal.Voegt totaal niets toe en kost alleen maar geld.
  • 9 Oct 2019 om 07:50
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    Pffffff. Wat een uithangbord. Ik vind het prima als ze niet afhankelijk zijn van de club die zelf het geld hard nodig heeft. Als ze zelf hun broek ophouden, knock yourself out. Ga lekker balletje trappen. Maar zo lang elke cent die ze krijgen ten koste gaat van de club ben ik faliekant tegen.
  • 9 Oct 2019 om 07:45
    Alsjeblieft niet. Elke cent naar het vrouwenvoetbal gaat ten koste van de mannentak. De club dus. Vrouwen kampioen, who gives a shit. De stad liep vol-le-dig uit toen ze kampioen werden. NOT. Gebruik die centen om meer kwaliteit bij de mannen te halen, ook in de toekomst.
  • 9 Oct 2019 om 07:33
    • Quote van 8 Oct 2019 om 22:28
      Als wij over 1 a 2 jaar van de schulden af zijn kunnen wij best enkele tonnen missen met de begroting die we hebben. Is het qua marketing en imago echt wel waard, zeker als de vrouwen in de champions league blijven presteren.
    Laat ze zelf hun centen bij elkaar ballen. Het zijn een stelletje golddiggers die teren op de mannen.
  • 9 Oct 2019 om 07:30
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:23
      Dat valt wel mee. Twente kan die paar ton beter besteden aan het 1e elftal ipv het vrouwen voetbal waar menig persoon er toch niks om geeft.
    +1
  • 8 Oct 2019 om 22:28
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    Als wij over 1 a 2 jaar van de schulden af zijn kunnen wij best enkele tonnen missen met de begroting die we hebben. Is het qua marketing en imago echt wel waard, zeker als de vrouwen in de champions league blijven presteren.
  • 8 Oct 2019 om 22:27
    • Quote van 8 Oct 2019 om 19:48
      Gelukkig schrijft deze mafkees voor Twentesport, als Twentefans deze nonsense niet zou pushen zouden enkel twee kippen in Buurse deze onzin lezen.
      FCT heeft geen geld, en dan vrolijk opperen om geld te steken in het minst rendabele, minst populaire segment van de club.
      Vrouwenvoetbal is leuk, maar het salaris moet in verhouding staan met de markt en onze marktpositie. Afschaffen zou een beter betoog zijn, immers zonder mannen geen vrouwen. Dat is niet seksistisch, maar de harde waarheid.
    Feit is dat het Damesvoetbal onderdeel is van de afspraken met de Gemeente Enschede.
  • 8 Oct 2019 om 20:50
    • Quote van 8 Oct 2019 om 20:36
      Ja tuurlijk en Twente betaalt 95% van de jeugdopleiding, niet aan beginnen!!!!
    Het gaat om een samenwerking 'op gelijkwaardige basisinvulling'. "De jeugdopleiding moet in het teken komen te staan van het ontwikkelen van regionaal talent. Vanuit die visie staat samenwerking boven concurrentie", zo stelt Tim Gilissen, technisch manager van Heracles Almelo in de persverklaring. Ted van Leeuwen, technisch directeur van FC Twente, vult aan: "De academie heeft de spelers straks meer te bieden. Een uitstroom naar twee Eredivisieclubs in plaats van een. De kans dat te bereiken is groter wanneer er op basis van gelijkwaardigheid samengewerkt wordt."
  • 8 Oct 2019 om 20:36
    • Quote van 8 Oct 2019 om 20:33
      Nee hier word je blij van....Heracles Almelo en FC Twente willen vanaf het seizoen 2020-2021 de gezamenlijke jeugdopleiding intensiveren. Beide Eredivisie-clubs hebben een intentieovereenkomst getekend en de komende maanden zal dit verder worden uitgewerkt.
    Ja tuurlijk en Twente betaalt 95% van de jeugdopleiding, niet aan beginnen!!!!
  • 8 Oct 2019 om 20:33
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:57
      Deze reactie had ik al verwacht van een onbenul als jij. Denk jij nou echt dat het geld bij sponsors op de rug groeit. Buiten dat ga jij geen sponsors in de regio vinden die geld in een bodemloze put wil stoppen.
    Nee hier word je blij van....Heracles Almelo en FC Twente willen vanaf het seizoen 2020-2021 de gezamenlijke jeugdopleiding intensiveren. Beide Eredivisie-clubs hebben een intentieovereenkomst getekend en de komende maanden zal dit verder worden uitgewerkt.
  • 8 Oct 2019 om 20:21
    Vrouwenvoetbal is gewoon hobby met een handjevol familie en vrienden op de tribune.
  • 8 Oct 2019 om 20:10
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    En wat levert zo'n uithangbord op dan? Geen zak! Ik ben helemaal niet tegen het vrouwenvoetbal. Verre van dat, maar het clubvoetbal is en zal altijd gekut in de marge blijven.
  • 8 Oct 2019 om 19:48
    Gelukkig schrijft deze mafkees voor Twentesport, als Twentefans deze nonsense niet zou pushen zouden enkel twee kippen in Buurse deze onzin lezen.
    FCT heeft geen geld, en dan vrolijk opperen om geld te steken in het minst rendabele, minst populaire segment van de club.
    Vrouwenvoetbal is leuk, maar het salaris moet in verhouding staan met de markt en onze marktpositie. Afschaffen zou een beter betoog zijn, immers zonder mannen geen vrouwen. Dat is niet seksistisch, maar de harde waarheid.
  • 8 Oct 2019 om 18:59
    Dit is toch de reinste flauwekul doe danes vertrekken omdat ze meer kunnen verdienen en omdat je ook het voetbal ergens anders wil mee maken hoevaak hoor je wel niet we zijn vertrokken naar Ajax om kampioen te worden en wie ging er met de titel vandoor onze fct dus tuurlijk zal men er iets bij moeten hebben maar deze dames moeten ook weer groeien we zijn opleidingsclub geen club waar men met grote geld zit
  • 8 Oct 2019 om 18:57
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:39
      +1. Zou mooi zijn als er een sponsor is die dat kan aanvullen. De vrouwen zorgen er juist voor dat het imago van de club op sportief vlak langzaam opkrabbelt. Dat moet je blijven koesteren. Denk aan de vrouwen CL voetbal.
    Deze reactie had ik al verwacht van een onbenul als jij. Denk jij nou echt dat het geld bij sponsors op de rug groeit. Buiten dat ga jij geen sponsors in de regio vinden die geld in een bodemloze put wil stoppen.
  • 8 Oct 2019 om 18:41
    Laten we het geld dat er is nou alsjeblieft in de heren steken en niet in de tak waar geen hond op zit te wachten! Als de club er boven op wil komen zal het toch echt van transfers bij de mannen moeten komen. En als we dan weer gezond zijn kunnen ze altijd nog extra budget voor de dames creëren!
  • 8 Oct 2019 om 18:40
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:23
      Dat valt wel mee. Twente kan die paar ton beter besteden aan het 1e elftal ipv het vrouwen voetbal waar menig persoon er toch niks om geeft.
    +1
  • 8 Oct 2019 om 18:39
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    +1. Zou mooi zijn als er een sponsor is die dat kan aanvullen. De vrouwen zorgen er juist voor dat het imago van de club op sportief vlak langzaam opkrabbelt. Dat moet je blijven koesteren. Denk aan de vrouwen CL voetbal.
  • 8 Oct 2019 om 18:28
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    +1
  • 8 Oct 2019 om 18:23
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:17
      Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
    Dat valt wel mee. Twente kan die paar ton beter besteden aan het 1e elftal ipv het vrouwen voetbal waar menig persoon er toch niks om geeft.
  • 8 Oct 2019 om 18:17
    Helemaal mee eens, de Twentse vrouwen zijn een fantastisch uithangbord voor de club en voor de gehele regio!
  • 8 Oct 2019 om 18:17
    • Quote van 8 Oct 2019 om 18:14
      Als wij over 5 tot 10 jaar volledig schuldenvrij zijn kan er zeker wat bij. Nu even andere prioriteiten.
    Ze hebben het oude diekmanterrein met gloednieuw veld weliswaar kunstig maar toch wel een toplocatie
  • 8 Oct 2019 om 18:14
    Als wij over 5 tot 10 jaar volledig schuldenvrij zijn kan er zeker wat bij. Nu even andere prioriteiten.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›