FC Twente krijgt financiële ruimte: ''Heracles draagt nog geen twee ton bij''

( 15 reacties)
FC Twente krijgt financiële ruimte: ''Heracles draagt nog geen twee ton bij''

De intentieovereenkomst tussen FC Twente en Heracles Almelo om in het seizoen 2020/2021 op gelijkwaardige basis invulling te geven aan de gezamenlijke jeugdopleiding geeft de Enschedese club op financieel vlak wat meer ruimte.

FC Twente neemt al jarenlang het leeuwendeel van de kosten van de voetbalacademie voor haar rekening. "De jeugdopleiding van FC Twente kost nu jaarlijks 2,6 miljoen, waaraan Heracles nog geen 2 ton bij draagt", laat TC Tubantia-journalist Gerben Kuitert weten op Twitter.

Dit wordt dus in de komenden gelijkgetrokken. "Bij een 50/50 kostendeling, heeft FCT volgend jaar een dik miljoen over om te besteden aan andere zaken. Aan rente en aflossing, bijvoorbeeld", laat Kuitert tot slot weten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2019 om 18:44
    We kunnen nu gaan klagen over deze opzet maar hij is vele malen beter dan al die jaren die we nu hebben gehad... wat een slechte keuze was dat ook weer van Joop zeg... Mooi dat er weer een miljoen bij komt om af te gaan aflossen En dan verder gewoon doorgaan met het beleid van opleiden en goedkoop scouten dan kiezen die spelers waar deze opzet voor bedoeld is vast voor Twente... mooi stadion.. mooie supporters.... echt grasveld... en spelers die een kans krijgen... nou dan lijkt het me duidelijk
  • 9 Oct 2019 om 17:18
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:23
      Wat verschrikkelijk veel onnozele reacties.De intentie van beide clubs is vastgelegd en de uitwerking moet nog plaatsvinden.Ik ga er van uit dat straks iedereen tevreden is maar samen betekent dat je geeft en neemtLaten we blij zijn dat we straks instaat zijn de talenten in Enschede of Almelo te houden.Een goede opleiding genereert naar verloop van tijd voldoende geld om zelf supporting te worden. Laat dat het bijkomende doel maar zijn.
    Nee jij bent lekker snugger. Ze zijn al meer dan een jaar aan het praten, denk je niet dat ze dit soort dingen al besproken zijn voordat je naar buiten brengt dat je een intentieverklaring tekent. Dit doen ze om de supporters eraan te laten wennen.

  • 9 Oct 2019 om 17:07
    • Quote van 9 Oct 2019 om 12:00
      Als Twente de eerste keus behoudt op jeugdspelers zou ik het niet eens zo slecht vinden dat de kosten niet helemaal op 50/50 komen te liggen maar op 60/40 bijvoorbeeld.
    niet dus ik heb begrepen dat de speler mag kiezen ...eventuele opbrengst word gedeeld ...
  • 9 Oct 2019 om 16:23
    Wat verschrikkelijk veel onnozele reacties.De intentie van beide clubs is vastgelegd en de uitwerking moet nog plaatsvinden.Ik ga er van uit dat straks iedereen tevreden is maar samen betekent dat je geeft en neemtLaten we blij zijn dat we straks instaat zijn de talenten in Enschede of Almelo te houden.Een goede opleiding genereert naar verloop van tijd voldoende geld om zelf supporting te worden. Laat dat het bijkomende doel maar zijn.
  • 9 Oct 2019 om 12:54
    In dit stadium de meest terechte afspraak,want leuk of niet op dit moment is Heracles ons voorbij op sportief vlak. Op deze manier kunnen we dit over een paar jaar weer terug draaien!
  • 9 Oct 2019 om 12:00
    • Quote van 9 Oct 2019 om 11:03
      Dat de opleiding 2 eigenaren krijgt wil niet zeggen dat de kosten ook 50/50 wordt verdeeld. Er zijn natuurlijk allerlei manieren om kosten te verdelen. Dit bericht komt van iemand uit de rvc van Heracles.
    Als Twente de eerste keus behoudt op jeugdspelers zou ik het niet eens zo slecht vinden dat de kosten niet helemaal op 50/50 komen te liggen maar op 60/40 bijvoorbeeld.
  • 9 Oct 2019 om 11:58
    • Quote van 9 Oct 2019 om 10:57
      Dus dan word er gelogen over het 50/50 verhaal? Lijkt me erg sterk.
    Het kan gewoon beide correct zijn. Ajax betaald een 10/11 miljoen voor de jeugdopleiding maar daar zitten alle contracten van jeugdspelers bij in(Nouri verdiende bijv. al 4/5 ton). Dit was bij Twente ook altijd het geval. De kosten varieerden van 2 tot 3 miljoen, maar dat was inclusief de kosten van contracten van jeugdspelers. Nogal wiedes dat Heracles daar niet voor gaat betalen. Trainers, onderkomen e.d. kosten zullen gedeeld worden door 2 en daar zal Heracles de helft van gaan betalen lijkt me.
  • 9 Oct 2019 om 11:57
    Hoeveel jaren doen ze dit nu al samen? Dan stel ik voor dat Heracles hetzelfde aantal jaren voor hun rekening gaat nemen kwa % , na al die jaren kunnen we het dan op basis van 50/50 % verder gaan !
  • 9 Oct 2019 om 11:03
    • Quote van 9 Oct 2019 om 10:57
      Dus dan word er gelogen over het 50/50 verhaal? Lijkt me erg sterk.
    Dat de opleiding 2 eigenaren krijgt wil niet zeggen dat de kosten ook 50/50 wordt verdeeld. Er zijn natuurlijk allerlei manieren om kosten te verdelen. Dit bericht komt van iemand uit de rvc van Heracles.
  • 9 Oct 2019 om 10:57
    • Quote van 9 Oct 2019 om 08:39
      Bij Heracles zeggen ze dat ze niet de helft gaan betalen maar naar 7 ton gaan.
    Dus dan word er gelogen over het 50/50 verhaal? Lijkt me erg sterk.
  • 9 Oct 2019 om 09:18
    Gaat Heracles ook eerst instapgeld betalen? De academie heeft nu ook een bepaalde waarde en ik neem aan dat dat ook verrekend wordt?
  • 9 Oct 2019 om 09:13
    Die hele jeugdopleiding is volgens mij weggegooid geld. Hoeveel spelers zijn daar opgeleid en hebben succesvol 4 seizoenen in het eerste gespeeld.
  • 9 Oct 2019 om 09:12
    • Quote van 9 Oct 2019 om 08:39
      Bij Heracles zeggen ze dat ze niet de helft gaan betalen maar naar 7 ton gaan.
    mssn is de begroting wel bijgesteld tot 1,4 milj. per jaar..
  • 9 Oct 2019 om 08:42
    Elk jaar evenredig verdelen qua begroting?
  • 9 Oct 2019 om 08:39
    Bij Heracles zeggen ze dat ze niet de helft gaan betalen maar naar 7 ton gaan.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›