''Misschien biedt Van Leeuwen hem wel veel meer geld dan wij''

( 12 reacties)
''Misschien biedt Van Leeuwen hem wel veel meer geld dan wij''

FC Twente gaat vanaf komend seizoen op gelijke basis samenwerken met Heracles Almelo. Op dit moment betaalt Heracles substantieel minder aan de gezamenlijke jeugdopleiding, maar dat wordt gecompenseerd.

"Spelers worden gelabeld, dat gaat tellen als de opleiding operationeel wordt, dus komend seizoen", legt technisch directeur Ted van Leeuwen uit in TC Tubantia. "Stel je verkoopt een speler en hij heeft vier jaar bij FC Twente in de jeugd gespeeld en twee jaar in de gezamenlijke opleiding, dan wordt dat verrekend. Spelers die vanaf volgend seizoen bij ons komen spelen, zijn van beide clubs."

FC Twente en Heracles Almelo bepalen niet waar talentvolle spelers uiteindelijk een contract tekenen. "Dat is aan de spelers zelf", legt Van Leeuwen uit. "Het grote voordeel is dat een speler twee kanten op kan gaan. Twee clubs, betekent twee eerste teams en meer mogelijkheden om door te breken."

Als zowel FC Twente als Heracles Almelo een speler wil vastleggen, kan er strijd ontstaan. "Dan is het ook aan de speler, misschien biedt Ted hem wel veel meer geld dan wij", aldus technisch manager Tim Gilissen van Heracles Almelo. "Of kan Tim hem veel meer perspectief bieden bij Heracles", vult Van Leeuwen aan.

Gilissen staat volledig achter de samenwerking. "We gaan niet voorbij aan het sentiment, maar dit gaat daar niet om. Dit gaat over de nieuwe Wout Brama en Thomas Bruns, over jonge spelers uit de regio die profvoetballer kunnen worden. Dan kun je twee aparte opleidingen hebben en vechten om zo'n speler of je doet het samen. Samen kunnen we talenten meer bieden."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Oct 2019 om 21:16
    • Quote van 9 Oct 2019 om 21:42
      Gewoon een slim idee, ook als je spelers buiten de regio aan wilt trekken.. hier hebben ze dus in feite meer kans op slagen in prof voetbal dan als je bij een andere club in de jeugd komt
    Twente is als regio te klein voor 2 kwalitatief goede jeugdopleidingen, dus ben ik voor het bundelen van kwaliteit. Elkaar beconcurreren heeft zin bij het eerste elftal, niet in de opleiding. Daar moeten we proberen toe te groeien naar het niveau van AZ en die club ligt een straatlengte voor.
  • 9 Oct 2019 om 22:52
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:02
      Wat zijn we er beter van geworden tot nu toe? In mijn ogen zijn we financieel alleen maar genaaid door die paupers. Snel op eigen benen staan votdermet
    Dat is natuurlijk ook grotendeels onze eigen schuld. Als bv een Weghorst zich bij ons had ontwikkeld hadden we er een leuk bedrag voor gekregen. Nu is het gewoon zaak dat de club er boven op zit en de juiste spelers vast legt.
  • 9 Oct 2019 om 21:42
    Gewoon een slim idee, ook als je spelers buiten de regio aan wilt trekken.. hier hebben ze dus in feite meer kans op slagen in prof voetbal dan als je bij een andere club in de jeugd komt
  • 9 Oct 2019 om 20:29
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:38
      Waardeloze insteek, laat heracles lekker een eigen opleiding nemen en Twente ook wat een gekut zeg
    Nee hoor wat ze nu gaan doen is de beste oplossing voor beide clubs en ook de amateurs gaan hier van profiteren doordat spelertjes een betere opleiding krijgen en de afvallers zullen hier ook beter van worden dat betekent dat ze bij hen club blijven en toch betere voetballers zijn geworden.
  • 9 Oct 2019 om 19:12
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:38
      Waardeloze insteek, laat heracles lekker een eigen opleiding nemen en Twente ook wat een gekut zeg
    Wellicht dat je FCT niet helemaal begrijpt.

    1) Wat is onze afzetmarkt/gebied? (missen een oostkant)
    2) Wat/Wie is onze concurrentie positie? (Zwolle/Arnhem streven ons voorbij)
    3) Wat is onze financiele positie? (mager)

    Als je dus lasten-verlichtend kunt werken en onder voorwaarden 50% van je investering kunt leggen in een strategische partnership, als je dus je afzetgebied kunt vergroten, je concurrentie positie kunt verstevigen dan is een samenwerkingsverband de ENIGE juiste beslissing.

    Ik durf te wedden dat volgend seizoen ons SB naar beneden bijgesteld wordt, gezien alle grootverdieners weg zijn en 75% van onze contracten aflopen.

    Duitsland, die spelers kunnen op lager niveau veel meer verdienen, dus eerst maar even binnen eigen grenzen met onze buurman een net uitwerpen dat met Zwolle en Arnhem kan concurreren. Met Heracles? Geen probleem. Nu nog Hengelo financieel bij de club betrekken (en kleine omliggende gemeenten) en werken aan FC Twente en niet FC Enschede, in de volksmond zal het ten alle tijden Twente Enschede blijven.

    Minibetoog niet genoeg? Kijk dan even naar de clubs in het zuiden, die amper samenwerken maar gewoon zouden moeten fuseren.
  • 9 Oct 2019 om 19:02
    Wat zijn we er beter van geworden tot nu toe? In mijn ogen zijn we financieel alleen maar genaaid door die paupers. Snel op eigen benen staan votdermet
  • 9 Oct 2019 om 18:57
    Precies wat ik al heel lang verkondig, op de verhouding na. Ik had dat liever 65/35 gezien ipv 50/50.
    Hoe dan ook. Ze hebben goed meegelezen met de drieeenheid..... Wie zijn dat Citro?
  • 9 Oct 2019 om 18:44
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:38
      Waardeloze insteek, laat heracles lekker een eigen opleiding nemen en Twente ook wat een gekut zeg
    joh dat is dan 2x niks
  • 9 Oct 2019 om 18:39
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:38
      Waardeloze insteek, laat heracles lekker een eigen opleiding nemen en Twente ook wat een gekut zeg
    Heb van jou werkelijkwaar nog nooit iets positiefs gelezen hier... ben jij depressief?
    Niet eens inhoudelijk of je voor of tegenstander bent van deze opzet... maar ik zie gewoon alleen maar negativiteit... zonde lijkt me
  • 9 Oct 2019 om 18:38
    Als jezelf de scouting op orde hebt kan je dat toch ook in je eentje doen of zie ik iets over het hoofd? Oké spelers die door Heracles gescout worden kunnen uiteindelijk ook voor ons kiezen... dat dan weer wel... afijn in ieder geval gaan ze nu evenveel betalen... dat was ook wel weer een belachelijke actie van Joop dat wij flink betaalden en Heracles nagenoeg niets en wel profiteren gelukkig is dat nu rechtgezet dan wordt het in ieder geval beter dan het was