Manschot op Instagram: ''Je ziet dat de bal wordt gespeeld''

( 27 reacties)
Manschot op Instagram: ''Je ziet dat de bal wordt gespeeld''

Jeroen Manschot was zaterdagavond de gebeten hond na het treffen tussen Sparta Rotterdam en FC Twente. De scheidsrechter gaf geen strafschop aan FC Twente-aanvaller Aitor Cantalapiedra.

Op Instagram reageert Manschot nu op het moment. "Ik krijg veel vragen over de mogelijke strafschopsituatie bij Sparta - FC Twente (duel tussen Mattheij en Aitor)", begint de arbiter op zijn eigen Instagram-account.

Manschot heeft een video van de situatie gepost. "Hierbij het juiste beeld, waarbij zichtbaar is dat de bal gespeeld wordt. Je ziet de bal van snelheid én richting veranderen nadat Mattheij deze speelt. Ook de VAR geeft hier de juiste feedback op", aldus Manschot, die later nog een rode kaart gaf aan FC Twente-verdediger Julio Pleguezuelo.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2019 om 23:24
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:15
      Paniek is overdreven, maar even los van het resultaat, vond ik ze behoorlijk goed combineren. Er zat een idee achter. Van daaruit had ik verwacht dat er kleine sprongetjes zouden worden gemaakt naar het meer creëeren van mogelijkheden. En dat wordt steeds slechter heb ik de indruk. Er wordt heel erg weinig op het vijandelijke hok geschoten, zeg maar gerust bijna helemaal niet. Het gefrommel duurt allemaal zolang dat ze in no time de bal weer kwijt zijn. Hoop dat G2 daar de komende tijd een oplossing voor weet te vinden, ook qua veldbezetting.
    Als het zelfvertrouwen er even niet is, wordt het moeilijker om in dit systeem te blijven voetballen. Het gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. Velen waren heel positief, net zoals ze nu kritisch zijn.... Gewoon rustig blijven....
  • 9 Oct 2019 om 21:03
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:15
      Paniek is overdreven, maar even los van het resultaat, vond ik ze behoorlijk goed combineren. Er zat een idee achter. Van daaruit had ik verwacht dat er kleine sprongetjes zouden worden gemaakt naar het meer creëeren van mogelijkheden. En dat wordt steeds slechter heb ik de indruk. Er wordt heel erg weinig op het vijandelijke hok geschoten, zeg maar gerust bijna helemaal niet. Het gefrommel duurt allemaal zolang dat ze in no time de bal weer kwijt zijn. Hoop dat G2 daar de komende tijd een oplossing voor weet te vinden, ook qua veldbezetting.
    Ikzeg. Kw. Ik ga met u mee.
  • 9 Oct 2019 om 19:29
    • Quote van 9 Oct 2019 om 19:09
      Deze scheidsrechter weet zelf ook wel dat hij goed fout zat. Door zo te reageren geeft hij zijn fouten figuurlijk toe. En ik lees veel paniek bij veel supporters. Het belangrijkste is het spelsysteem wat ze willen spelen te verbeteren en niet te veranderen. Deze groep spelers heeft genoeg kwaliteit om dit aanvallend spelletje te spelen, en omdat de laaste weken het voetbal en resultaten wat minder is kan ook zo weer veranderen in postive resultaten.
    Ikzeg. Jw. Van paniek is geen sprake van, maar ik had zeker verwacht dat er meer werd gevochten oftewel strijd en schieten op goal en beter onze spits te bedienen en corner ballen daar had ik meer stappen verwacht maar paniek nee.
  • 9 Oct 2019 om 19:16
    word er nog ern oefenpot gespeeld ...zie dat wel bij de andere clubs..
  • 9 Oct 2019 om 19:15
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:47
      Je raakt wel erg snel in paniek vind ik! En idd die goal van Sparta was buitenspel en ook na het zien van dit filmpje zeg ik strafschop 100%. Maar we hebben gewoon een team dat van iedereen kan winnen en verliezen en dus zal het hele seizoen weer het jojo effect zijn. Wel is het nu duidelijk dat Bijen te kort kont in de eredivisie tenzij er een sterke persoonlijkheid naast hem speelt,want ook nu weer zag je bij de 2-1 dat hij niet ingreep maar afwachte en toen was het raak! Willem 2 zie ik ook als een behoorlijk opstakel en ook emmen is geen a b c maar thuis met het niveau van de eerste helft tegen Heracles moet het 6 punten kunnen zijn.
    Paniek is overdreven, maar even los van het resultaat, vond ik ze behoorlijk goed combineren. Er zat een idee achter. Van daaruit had ik verwacht dat er kleine sprongetjes zouden worden gemaakt naar het meer creëeren van mogelijkheden. En dat wordt steeds slechter heb ik de indruk. Er wordt heel erg weinig op het vijandelijke hok geschoten, zeg maar gerust bijna helemaal niet. Het gefrommel duurt allemaal zolang dat ze in no time de bal weer kwijt zijn. Hoop dat G2 daar de komende tijd een oplossing voor weet te vinden, ook qua veldbezetting.
  • 9 Oct 2019 om 19:09
    Deze scheidsrechter weet zelf ook wel dat hij goed fout zat. Door zo te reageren geeft hij zijn fouten figuurlijk toe. En ik lees veel paniek bij veel supporters. Het belangrijkste is het spelsysteem wat ze willen spelen te verbeteren en niet te veranderen. Deze groep spelers heeft genoeg kwaliteit om dit aanvallend spelletje te spelen, en omdat de laaste weken het voetbal en resultaten wat minder is kan ook zo weer veranderen in postive resultaten.
  • 9 Oct 2019 om 19:03
    • Quote van 9 Oct 2019 om 18:41
      Die manschot maakt zichzelf compleet belachelijk.
    Ja,
    de aanvaller kan niet meer naar de bal rennen omdat tie gehaakt is, haken binnen het strafschot gebied is penalty.
  • 9 Oct 2019 om 18:47
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:37
      Het is zo verdomde jammer dat de meeste bijdragen alleen maar over de Bar-Var gaan. Dat we in 9 van de 10 keer telkens het haasje zijn. Die 1-0 van Sparta leek mij ook buitenspel. Wordt ook snel weggemoffeld. Dat het spel van Twente met de week matiger wordt hoor je maar weinigen over. We creëeren bijna totaal geen kansen en dat baart mij echt wel zorgen. Nu las ik al commentaren dat gasten hier schreven dat we toch blij waren als we boven de streep zouden staan. Nog even zo verder en die streep zal akelig dicht in de buurt komen. Espinosa zou wel eens goed kunnen voetballen wordt er gezegd. Te weinig gezien, dus eruit met die vent en zet Selahi er neer. Er zal nu pvd wat meer vechterslust en vooral balans in het team moeten komen.
    Je raakt wel erg snel in paniek vind ik! En idd die goal van Sparta was buitenspel en ook na het zien van dit filmpje zeg ik strafschop 100%. Maar we hebben gewoon een team dat van iedereen kan winnen en verliezen en dus zal het hele seizoen weer het jojo effect zijn. Wel is het nu duidelijk dat Bijen te kort kont in de eredivisie tenzij er een sterke persoonlijkheid naast hem speelt,want ook nu weer zag je bij de 2-1 dat hij niet ingreep maar afwachte en toen was het raak! Willem 2 zie ik ook als een behoorlijk opstakel en ook emmen is geen a b c maar thuis met het niveau van de eerste helft tegen Heracles moet het 6 punten kunnen zijn.
  • 9 Oct 2019 om 18:41
    Die manschot maakt zichzelf compleet belachelijk.
  • 9 Oct 2019 om 18:37
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:37
      Het is zo verdomde jammer dat de meeste bijdragen alleen maar over de Bar-Var gaan. Dat we in 9 van de 10 keer telkens het haasje zijn. Die 1-0 van Sparta leek mij ook buitenspel. Wordt ook snel weggemoffeld. Dat het spel van Twente met de week matiger wordt hoor je maar weinigen over. We creëeren bijna totaal geen kansen en dat baart mij echt wel zorgen. Nu las ik al commentaren dat gasten hier schreven dat we toch blij waren als we boven de streep zouden staan. Nog even zo verder en die streep zal akelig dicht in de buurt komen. Espinosa zou wel eens goed kunnen voetballen wordt er gezegd. Te weinig gezien, dus eruit met die vent en zet Selahi er neer. Er zal nu pvd wat meer vechterslust en vooral balans in het team moeten komen.
    Ikzeg. Kw. Dit roep ik al vanaf het begin, en daar kreeg ik nog commentaar op ook nog. Maar u begrijpt het wel.
  • 9 Oct 2019 om 17:42
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:37
      Het is zo verdomde jammer dat de meeste bijdragen alleen maar over de Bar-Var gaan. Dat we in 9 van de 10 keer telkens het haasje zijn. Die 1-0 van Sparta leek mij ook buitenspel. Wordt ook snel weggemoffeld. Dat het spel van Twente met de week matiger wordt hoor je maar weinigen over. We creëeren bijna totaal geen kansen en dat baart mij echt wel zorgen. Nu las ik al commentaren dat gasten hier schreven dat we toch blij waren als we boven de streep zouden staan. Nog even zo verder en die streep zal akelig dicht in de buurt komen. Espinosa zou wel eens goed kunnen voetballen wordt er gezegd. Te weinig gezien, dus eruit met die vent en zet Selahi er neer. Er zal nu pvd wat meer vechterslust en vooral balans in het team moeten komen.
    Wederom met je eens +1
  • 9 Oct 2019 om 17:09
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:50
      Ben het wel beetje met je eens wordt ook beetje zat van dat eindeloos rondspelen en er komt geen voorzet aan richting de spits er wordt niet van afstand geschoten nee het is nog niet veel
    zover waten we ook onder skreuder...
  • 9 Oct 2019 om 16:50
    • Quote van 9 Oct 2019 om 16:37
      Het is zo verdomde jammer dat de meeste bijdragen alleen maar over de Bar-Var gaan. Dat we in 9 van de 10 keer telkens het haasje zijn. Die 1-0 van Sparta leek mij ook buitenspel. Wordt ook snel weggemoffeld. Dat het spel van Twente met de week matiger wordt hoor je maar weinigen over. We creëeren bijna totaal geen kansen en dat baart mij echt wel zorgen. Nu las ik al commentaren dat gasten hier schreven dat we toch blij waren als we boven de streep zouden staan. Nog even zo verder en die streep zal akelig dicht in de buurt komen. Espinosa zou wel eens goed kunnen voetballen wordt er gezegd. Te weinig gezien, dus eruit met die vent en zet Selahi er neer. Er zal nu pvd wat meer vechterslust en vooral balans in het team moeten komen.
    Ben het wel beetje met je eens wordt ook beetje zat van dat eindeloos rondspelen en er komt geen voorzet aan richting de spits er wordt niet van afstand geschoten nee het is nog niet veel
  • 9 Oct 2019 om 16:37
    Het is zo verdomde jammer dat de meeste bijdragen alleen maar over de Bar-Var gaan. Dat we in 9 van de 10 keer telkens het haasje zijn. Die 1-0 van Sparta leek mij ook buitenspel. Wordt ook snel weggemoffeld. Dat het spel van Twente met de week matiger wordt hoor je maar weinigen over. We creëeren bijna totaal geen kansen en dat baart mij echt wel zorgen. Nu las ik al commentaren dat gasten hier schreven dat we toch blij waren als we boven de streep zouden staan. Nog even zo verder en die streep zal akelig dicht in de buurt komen. Espinosa zou wel eens goed kunnen voetballen wordt er gezegd. Te weinig gezien, dus eruit met die vent en zet Selahi er neer. Er zal nu pvd wat meer vechterslust en vooral balans in het team moeten komen.
  • 9 Oct 2019 om 15:48
    • Quote van 9 Oct 2019 om 15:18
      Naar het oortje wijzen wil nog niet zeggen dat daar dan ook daadwerkelijk iets verteld of geadviseerd wordt. Gewoon wijzen, dan houden ze wel op met zeuren. Mario vd Ende (oud scheidsrechter) heeft ook direct aangegeven dat Marschot en de VAR helemaal fout zaten. Beelden van alle andere camera's geven duidelijk aan dat het een strafschop was. Geen discussie nodig.
    Mario vindt dit, Nijland vindt dat, Manschot weer dit. Het zijn net echt mensen. Zelfs op scheidsrechters nivo zijn de meningen verdeeld.......:-)

    Nee hij wijst voor de grap naar zijn oortje. hahahaha
    Hij staat in direct contact met de VAR. De VAR schreeuwt in zijn oren. Geen penalty, geen penalty.
    Het leuke aan voetbal is mede dat je je neer moet leggen bij een beslissing. Of die nu goed of slecht voor je uitpakt. Je kunt er toch niets aan veranderen. Als we sterker hadden verdedigd en de buitenspelgoal van Sparta was afgekeud dan hadden we gewoon gewonnen.
  • 9 Oct 2019 om 15:18
    • Quote van 9 Oct 2019 om 14:03
      Hij duwt Aitor gewoon weg. Schouderduw noemen ze dat.
      Heeft niets met bal raken te maken. Dat is het excuus van de scheids achteraf omdat die gewoon antwoord moet geven. Hij verzind gewoon maar iets, dan is die ervan af.
      Over die schouderduw kun je gaan discusseren. Hij gaf vond het niet ernstig genoeg voor een penalty. De VAR dacht er waarschijnlijk hetzelfde over of gaf hem dat advies, omdat die naar zijn oortje wees.
      Een ander vindt het wel ernstig genoeg en geeft een penalty. Het ligt aan de persoon die de beslissing moet maken. Je krijg het nooit voor elkaar dat iedere scheids elke situatie hetzelfde beoordeeld. Dat blijft! Tenzij je nieuwe boeken gaat schrijven en duidelijker regels stelt.
    Naar het oortje wijzen wil nog niet zeggen dat daar dan ook daadwerkelijk iets verteld of geadviseerd wordt. Gewoon wijzen, dan houden ze wel op met zeuren. Mario vd Ende (oud scheidsrechter) heeft ook direct aangegeven dat Marschot en de VAR helemaal fout zaten. Beelden van alle andere camera's geven duidelijk aan dat het een strafschop was. Geen discussie nodig.
  • 9 Oct 2019 om 15:16
    Even naar Hans Anders en je ziet de zaken echt helemaal ANDERS
  • 9 Oct 2019 om 14:37
    Veelzeggend dat een scheidsrechter persoonlijk gaat reageren op deze situatie die toch niet meer terug te draaien is. Dat doe je alleen als je het fout hebt gedaan.
  • 9 Oct 2019 om 14:09
    • Quote van 9 Oct 2019 om 14:06
      Nee volgende week gebeurt zelfde en dan krijgen we hem weer tegen misschien moeten we al deze uitleg opslaan bewaren en aan eind van seizoen in Zeist aanbieden euuuh leer stof noemen ze dat pfffff Hij geeft een duw tegelijk speelt ie de bal dit is 100% strafschop
    Hij speelt de bal niet. Hij is te laat en geeft een schouderduw. Aitor valt heel graag. Daar kun je over twisten. Men wil toch vechtvoetbal? Of moet je iemand maar een vrije doorgang geven. Je kunt hem geven maar je kunt hem ook niet geven.
  • 9 Oct 2019 om 14:06
    Nee volgende week gebeurt zelfde en dan krijgen we hem weer tegen misschien moeten we al deze uitleg opslaan bewaren en aan eind van seizoen in Zeist aanbieden euuuh leer stof noemen ze dat pfffff Hij geeft een duw tegelijk speelt ie de bal dit is 100% strafschop
  • 9 Oct 2019 om 14:03
    • Quote van 9 Oct 2019 om 13:54
      Wel raar op andere beelden is duidelijk te zien dat er absoluut geen bal wordt geraakt krijg hier beetje rare smaak van in mijn mond en zal mij niets verbazen dat hier mee geknoeid is als je de beelden van fox bekijkt dan zie je duidelijk dat hij niet de bal raakt en wel de voet ook zie je dat daar de bal absoluut niet van richting veranderd dus iets klopt er niet
    Hij duwt Aitor gewoon weg. Schouderduw noemen ze dat.
    Heeft niets met bal raken te maken. Dat is het excuus van de scheids achteraf omdat die gewoon antwoord moet geven. Hij verzind gewoon maar iets, dan is die ervan af.
    Over die schouderduw kun je gaan discusseren. Hij gaf vond het niet ernstig genoeg voor een penalty. De VAR dacht er waarschijnlijk hetzelfde over of gaf hem dat advies, omdat die naar zijn oortje wees.
    Een ander vindt het wel ernstig genoeg en geeft een penalty. Het ligt aan de persoon die de beslissing moet maken. Je krijg het nooit voor elkaar dat iedere scheids elke situatie hetzelfde beoordeeld. Dat blijft! Tenzij je nieuwe boeken gaat schrijven en duidelijker regels stelt.
  • 9 Oct 2019 om 13:59
    Bewuste overtreding of niet, hij was een overtreding.
  • 9 Oct 2019 om 13:59
    • Quote van 9 Oct 2019 om 13:54
      Wel raar op andere beelden is duidelijk te zien dat er absoluut geen bal wordt geraakt krijg hier beetje rare smaak van in mijn mond en zal mij niets verbazen dat hier mee geknoeid is als je de beelden van fox bekijkt dan zie je duidelijk dat hij niet de bal raakt en wel de voet ook zie je dat daar de bal absoluut niet van richting veranderd dus iets klopt er niet
    Hij raakt de bal wel hoor, met zijn voet, maar duwt vervolgens Aitor op zijn rechter schouder (duidelijk te zien) en haakt met zijn rechter been/voet aitor's linker voet en dus gewoon een penatly.
  • 9 Oct 2019 om 13:54
    Wel raar op andere beelden is duidelijk te zien dat er absoluut geen bal wordt geraakt krijg hier beetje rare smaak van in mijn mond en zal mij niets verbazen dat hier mee geknoeid is als je de beelden van fox bekijkt dan zie je duidelijk dat hij niet de bal raakt en wel de voet ook zie je dat daar de bal absoluut niet van richting veranderd dus iets klopt er niet
  • 9 Oct 2019 om 13:39
    • Quote van 9 Oct 2019 om 13:30
      Hij heeft gewoon gelijk. De bal wordt gespeeld, klaar. Ja daarna neemt hij aitor mee maar als de bal wordt gespeeld dan struikeld de speler er 9/10 keer overheen. Alleen wanneer Mattheij bewust aitor zou proberen neer te halen zou het een penalty moeten zijn. Maar dat is zeker niet het geval hier.
    Je zwetst, hij duwdt hem vol in de rug en raakt zijn voet en laat hem daar door vallen nadat hij de bal licht raakt, Aitor kon daar nog makkelijk bij op dat moment.
  • 9 Oct 2019 om 13:30
    • Quote van 9 Oct 2019 om 13:27
      Manschot je kunt zemelen wat je wilt drietlip, het is gewoon een 100% penalty! #willekeur.
    Hij heeft gewoon gelijk. De bal wordt gespeeld, klaar. Ja daarna neemt hij aitor mee maar als de bal wordt gespeeld dan struikeld de speler er 9/10 keer overheen. Alleen wanneer Mattheij bewust aitor zou proberen neer te halen zou het een penalty moeten zijn. Maar dat is zeker niet het geval hier.
  • 9 Oct 2019 om 13:27
    Manschot je kunt zemelen wat je wilt drietlip, het is gewoon een 100% penalty! #willekeur.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›