Defensieve versterkingen op komst bij FC Twente: ''Ze hebben ruimte'' ''De optie om bij FC Twente blijven is zo slecht nog niet'' Van Leeuwen blikt vooruit: ''Een schoon schip biedt ook kansen'' Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken'' Espinosa blikt terug: ''Ik kon daar echt veel geld verdienen''

FC Twente test opvallende opstelling: ''Aitor als linksback''

( 19 reacties)
FC Twente test opvallende opstelling: ''Aitor als linksback''

FC Twente oefende vrijdag achter gesloten deuren tegen VfL Osnabrück. Het oefenduel eindigde in een 2-2 gelijkspel.

Bij FC Twente viel vooral de opstelling in de tweede helft op. "Emil Berggreen verving Lucas Browning, wat er voor zorgde dat Wout Brama centraal kwam te staan, Aitor als linksback en Haris Vuckic op het middenveld", schrijft clubwatcher Leon ten Voorde in TC Tubantia.

"Dat probeersel geeft nog eens aan dat FC Twente achter Verdonk nauwelijks alternatieven heeft", geeft Ten Voorde aan. "In de eerste helft speelde de rechtsbenige centrale verdediger Lukas Browning linksback."

Opstelling FC Twente: Drommel (46. De Lange), Pleguezuelo (70. Hilgers), Busquets (75. Wieffer), Browning (46. Berggreen), Schenk (75. Oosterwolde), Brama (60. Hölscher), Roemeratoe (60. Zerrouki), Bosch (75. Agca), Aitor (75. Van Leeuwen), Vuckic (75. Browning), Nakamura (60. Menig). 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Oct 2019 om 06:14
    • Quote van 16 Oct 2019 om 01:18
      Er zijn er echt wel wat alleen ted heeft niks met jeugd.
    Dat valt allemaal nog wel mee wat er in de jeugd rond loopt, anders hadden ze wel gespeeld, de enige van wie ik soms positieve dingen lees hier is van die back. Dan zeg ik als we ons veilig hebben gespeeld gooi die jongen er maar in.
  • 16 Oct 2019 om 06:11
    • Quote van 15 Oct 2019 om 23:01
      Toch riep van leeuwen dit vorig jaar al en hadden we toen iedereen voor gek verklaard om dit uberhaupt te testen, dat is nu wel gebeurd. Ted van leeuwen blijft veel trekjes van Joop houden, blijf gevoel houden dat ook hier weer uit blijkt dat zijn macht iets verder gaat dan gezond is
    Als hij op voetbaltechnisch gebied trekjes heeft van Munsterman is dat helemaal niet erg, denk dat het met de macht van Ted wel mee valt. Er zijn vanaf het begin af al een groepje anti Ted figuren. Waarom die man doet prima werk en we mogen blij zijn dat hij bij Twente zit.
  • 16 Oct 2019 om 01:18
    • Quote van 15 Oct 2019 om 11:28
      Tuurlijk hebben we die zelf in de jeugd, daarom huren ze er een.
    Er zijn er echt wel wat alleen ted heeft niks met jeugd.
  • 15 Oct 2019 om 23:01
    • Quote van 15 Oct 2019 om 11:29
      Fluitje dat gaat echt niet gebeuren, en het is gewoon GG die dat bepaalt.
    Toch riep van leeuwen dit vorig jaar al en hadden we toen iedereen voor gek verklaard om dit uberhaupt te testen, dat is nu wel gebeurd. Ted van leeuwen blijft veel trekjes van Joop houden, blijf gevoel houden dat ook hier weer uit blijkt dat zijn macht iets verder gaat dan gezond is
  • 15 Oct 2019 om 11:32
    maar laten we het in ieder geval niet gaan hopen.... dan verdedigend nog kwetsbaarder dan we al zijn....zou alleen kunnen als je echte kerels hebt achterin... zoals Douglas in onze gloriejaren en van Dijk nu in Nederlands elftal
  • 15 Oct 2019 om 11:29
    • Quote van 15 Oct 2019 om 00:47
      Van leeuwen riep vorig jaar al dat hij aitor de top zag halen mits hij linksback zou spelen.. iedereen moest hier toen hard om lachen. Ik vrees dat nu is gebleken dat van leeuwen meer invloed heeft op de (mogelijke) opstellng dan gezond is.
    Fluitje dat gaat echt niet gebeuren, en het is gewoon GG die dat bepaalt.
  • 15 Oct 2019 om 11:28
    • Quote van 14 Oct 2019 om 15:20
      Dit soort spelers hebben we zelf ook wel in de jeugd, daarom deze totaal onnodig, had de jeugd een kans gegeven !
    Tuurlijk hebben we die zelf in de jeugd, daarom huren ze er een.
  • 15 Oct 2019 om 09:41
    Als het op een manier is zoals het Nederlands elftal speelt dan kan ik het begrijpen..... (zou dan nog niet mijn voorkeur hebben, maar dan snap ik de gedachtengang)... dus zoals Dumfries als halve rechtsbuiten en de Ligt die dan de rechterkant afdekt..... maar goed Nederlands elftal heeft een Virgil v Dijk en de Ligt die hun mannetje staan en die een aanvaller kunnen uitschakelen.... wij hebben Schenk en Bijen die hun eigen man niet eens van scoren kunnen houden laat staan ook nog een hele zone voor hun rekening nemen..
    Ik hoop dat Garcia snel in zal gaan zien dat aanvallend en leuk spel hartstikke leuk is voor de fans en neutrale fan maar als die degradatiestreep in zicht komt, hoop ik dat we snel over gaan tot een realistische spelopvatting, eerst de verdediging goed hebben staan en van daaruit aanvallen.
  • 15 Oct 2019 om 00:47
    Van leeuwen riep vorig jaar al dat hij aitor de top zag halen mits hij linksback zou spelen.. iedereen moest hier toen hard om lachen. Ik vrees dat nu is gebleken dat van leeuwen meer invloed heeft op de (mogelijke) opstellng dan gezond is.
  • 14 Oct 2019 om 20:07
    • Quote van 14 Oct 2019 om 16:10
      Drommel in de spits, ook mooi experiment
    Pakt bij Noord Ierland heel goed uit :)
  • 14 Oct 2019 om 16:10
    Drommel in de spits, ook mooi experiment
  • 14 Oct 2019 om 15:50
    • Quote van 14 Oct 2019 om 15:20
      Dit soort spelers hebben we zelf ook wel in de jeugd, daarom deze totaal onnodig, had de jeugd een kans gegeven !
    Ja man, keuze te over in onze eigen opleiding. Daarom laat García Aitor ook op de back spelen........
  • 14 Oct 2019 om 15:20
    • Quote van 14 Oct 2019 om 14:28
      Wat had je dan verwacht van iemand die op de valreep uit nood gehuurd wordt?
    Dit soort spelers hebben we zelf ook wel in de jeugd, daarom deze totaal onnodig, had de jeugd een kans gegeven !
  • 14 Oct 2019 om 14:28
    • Quote van 14 Oct 2019 om 13:09
      Ik vind die Verdonk ook nog wel tegenvallen, een 13 in een dozijn voetballer !
    Wat had je dan verwacht van iemand die op de valreep uit nood gehuurd wordt?
  • 14 Oct 2019 om 14:17
    • Quote van 14 Oct 2019 om 13:27
      Hopelijk is Matos sneller terug als verwacht
    Niet realistisch met een kruisbandblessure. Enige optie is een linksback aantrekken in de winterstop.
  • 14 Oct 2019 om 13:27
    • Quote van 14 Oct 2019 om 13:09
      Ik vind die Verdonk ook nog wel tegenvallen, een 13 in een dozijn voetballer !
    Hopelijk is Matos sneller terug als verwacht
  • 14 Oct 2019 om 13:09
    Ik vind die Verdonk ook nog wel tegenvallen, een 13 in een dozijn voetballer !
  • 14 Oct 2019 om 13:04
    • Quote van 14 Oct 2019 om 12:58
      Wat ook opvalt, is dat bijen geen minuten gemaakt heeft. Is hij geblesseerd ofzo?
    Had wat last, net als Espinosa.
  • 14 Oct 2019 om 12:58
    Wat ook opvalt, is dat bijen geen minuten gemaakt heeft. Is hij geblesseerd ofzo?
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›