'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder' 'Enorme mix' bij FC Twente: ''Hoor ook Frans of Duits om me heen'' Transferadvies voor FC Twente: ''Dat zou ik wel goed vinden'' Zware tijd voor Roemeratoe: ''Waarom stop ik niet gewoon?'' FC Twente-supporters massaal naar bekerduel met Go Ahead Eagles

Van de Kerkhof 'spaart' Selahi: ''Kan leven met een gele kaart''

( 8 reacties)
Van de Kerkhof 'spaart' Selahi: ''Kan leven met een gele kaart''

Lindon Selahi was in het begin van de competitie één van de steunpilaren bij FC Twente, maar de talentvolle middenvelder kwam in de wedstrijd tegen Willem II (0-1) opnieuw als invaller binnen de lijnen en speelde een half uur mee. 

Volgens verslaggever Jeroen Grueter ontsnapte hij aan een rode kaart na een grove charge, maar is scheidsrechter Martin van den Kerkhof het niet mee eens. "Ik zie hem niet heel anders dan dat ik hem in de wedstrijd zie", blikt hij terug voor de camera van de NOS. "Het is een flinke tackle waarbij hij probeert de bal te spelen, die mist hij net met zijn gestrekte been", aldus Van den Kerkhof. 

"Uiteindelijk is het contact met zijn tweede gebogen been wat laag over de grond is", vervolgt hij. "Dus ik vind het een flinke tackle, maar ik kan leven met een gele kaart hier", verklaart Van den Kerkhof, die ook contact had met de videoscheidsrechter. "Serdar (Gözübüyük, red.) heeft deze nagekeken en hij bevestigde mijn lezing dat het laag over de grond was en het gebogen tweede been. Dus dat zijn argumenten geweest om niet te spreken van een duidelijke fout en dus een gemiste rode kaart."   

Volgens Grueter deelde Haris Vuckic ook nog een vuistslag uit, maar ook daar kan de arbiter zich niet in vinden. "Ik ben het er niet mee eens dat dit een vuistslag is", blikt hij terug. "Ik vind dat hij zich breed maakt, dat hij met zijn onderarm zijn tegenstander in het gezicht raakt. Dat vind ik een gele kaart. Hij gebruikt zijn arm niet als wapen en hij slaat niet naar achteren, dus ik vind het hier te zwaar om van een rode kaart te spreken", besluit Van den Kerkhof.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Oct 2019 om 15:25
    • Quote van 21 Oct 2019 om 15:06
      Aitor viel dan ook raar omdat hij met een elleboog in de rug werd geduwd. Dus had gewoon een penalty moeten zijn.
    Heb em net nog 3 keer bekeken.. Dat noem je duwen?
  • 21 Oct 2019 om 15:06
    • Quote van 21 Oct 2019 om 13:30
      Dat staat zover ik weet niet in de regels. Vasthouden is niet meteen illegal (iedereen doet het), maar als er vermoedelijk getrokken wordt, en aitor valt kompleet de andere kant op? Hoe kun je als scheids of VAR bepalen hoe hard aitor gehinderd is? Begrijp me niet verkeerd, ik schreeuwde om een penal tijdens de wedstrijd! Maar ik kan me goed inleven in deze situatie, i'm sorry
    Aitor viel dan ook raar omdat hij met een elleboog in de rug werd geduwd. Dus had gewoon een penalty moeten zijn.
  • 21 Oct 2019 om 13:30
    • Quote van 21 Oct 2019 om 13:08
      Waar staat in de regels dat je natuurlijk moet vallen voor een strafschop? En selahi was diepdonkerrood
    Dat staat zover ik weet niet in de regels. Vasthouden is niet meteen illegal (iedereen doet het), maar als er vermoedelijk getrokken wordt, en aitor valt kompleet de andere kant op? Hoe kun je als scheids of VAR bepalen hoe hard aitor gehinderd is? Begrijp me niet verkeerd, ik schreeuwde om een penal tijdens de wedstrijd! Maar ik kan me goed inleven in deze situatie, i'm sorry
  • 21 Oct 2019 om 13:08
    • Quote van 21 Oct 2019 om 12:09
      Eens, maar de valbeweging van aitor was dan weer onnatuurlijk volgens mij. Hij staat er al bekend om iig.
    Waar staat in de regels dat je natuurlijk moet vallen voor een strafschop? En selahi was diepdonkerrood
  • 21 Oct 2019 om 12:23
    • Quote van 21 Oct 2019 om 12:09
      Eens, maar de valbeweging van aitor was dan weer onnatuurlijk volgens mij. Hij staat er al bekend om iig.
    Ikzeg. Gt. Ben het met u eens wat aitor betreft het vallen. Maar vasthouden is een penalty, maar door het slechte voetbal krijg je deze dingen nu helaas. Het zit dan ook niet mee.
  • 21 Oct 2019 om 12:22
    • Quote van 21 Oct 2019 om 12:09
      Eens, maar de valbeweging van aitor was dan weer onnatuurlijk volgens mij. Hij staat er al bekend om iig.
    Daar hebben ze de var toch voor. Ik snap wel dat de scheids het niet ziet. Maar de var kan het ook zien.
  • 21 Oct 2019 om 12:09
    • Quote van 21 Oct 2019 om 11:43
      Goede uitleg. Was alle bij ook geen rode kaart. Wat er toch fout gezien was is de penalty wat wij niet kregen. Want vast houden is altijd een overtreding. Dus gewoon penalty.
    Eens, maar de valbeweging van aitor was dan weer onnatuurlijk volgens mij. Hij staat er al bekend om iig.
  • 21 Oct 2019 om 11:43
    Goede uitleg. Was alle bij ook geen rode kaart. Wat er toch fout gezien was is de penalty wat wij niet kregen. Want vast houden is altijd een overtreding. Dus gewoon penalty.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›