Brama beseft: ''Dat is een wedstrijd die we moeten winnen''

9
Brama beseft: ''Dat is een wedstrijd die we moeten winnen''

FC Twente verloor zaterdagavond in de Grolsch Veste met 0-1 van Willem II en daardoor zijn de Tukkers afgezakt naar een twaalfde plek op de ranglijst. Wout Brama, die al na een uur werd gewisseld door trainer Gonzalo Garcia, is ongerust naar de vierde nederlaag op rij. 

"Ik vind wel dat we ons hier zorgen over moeten maken", legt hij uit in de Telegraaf. "Iedereen die vier keer op rij verliest moet wel even nadenken wat er niet goed gaat. Het heeft best een beetje tegen gezeten, maar je verliest niet vier keer op rij door alleen maar pech”, beseft Brama.

"We creëren te weinig kansen en geven de goals te gemakkelijk weg. We spelen ook niet meer zo vrij als we aan het begin van het seizoen deden", vervolgt de middenvelder, die vrijdagavond tegen FC Emmen dolgraag drie punten wil pakken. "Dat is een wedstrijd die we móeten winnen, maar dat gold eigenlijk ook al voor deze wedstrijd. Het is logisch dat er druk op staat", aldus Brama.

"Dat hoort erbij, zeker bij een club als FC Twente. En druk kan ook iets goeds doen. We moeten in ieder geval bij elkaar blijven en geen gekke dingen doen", beseft de routinier, die tegen de club uit Tilburg als rechtshalf speelde. "Dit is niet mijn favoriete positie. Mijn kwaliteiten komen het best tot hun recht op de positie van defensieve middenvelder", besluit Brama. 

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Oct 2019 om 19:10
    • Quote van 21 Oct 2019 om 17:48
      Ik opperde in een ander topic deze basis-elf....


      Drommel

      Verhaegh - Bijen - Latibeaudière - Verdonk

      Brama - Haris - Selahi

      Menig - Berggreen - Aitor
    Zou ook mijn eerste keuze zijn, wat meer pit in het elftal
  • 21 Oct 2019 om 18:52
    Ik vind dat twente thuis altijd moet winnen uitgezonders de tegenstanders Ajax,PSV,Feyenoord en AZ
  • 21 Oct 2019 om 17:52
    • Quote van 21 Oct 2019 om 17:39
      Ket je ziet het goed. Achterin hebben we sowieso geen spelers die een fatsoenlijke inloop pass hebben. Dus dan wordt er teveel heen en weer gespeeld. Ondertussen is de verdediging van tegenpartij al terug. Als je dan ook nog spelers voorin hebt, die moeilijk vanuit stilstand een man kunnen passeren, dan wordt het lastig om te scoren. Ik zou zeggen Vukcic middenveld, Berggreen spits. Aitor een vrije rol en 4 middenvelders
    Inderdaad.
  • 21 Oct 2019 om 17:48
    • Quote van 21 Oct 2019 om 14:55
      Als je nu eens brama met Vuckic en Selahi op midden zet .. dan denk ik dat het al een stuk beter wordt
    Ik opperde in een ander topic deze basis-elf....


    Drommel

    Verhaegh - Bijen - Latibeaudière - Verdonk

    Brama - Haris - Selahi

    Menig - Berggreen - Aitor
  • 21 Oct 2019 om 17:42
    • Quote van 21 Oct 2019 om 17:39
      Ket je ziet het goed. Achterin hebben we sowieso geen spelers die een fatsoenlijke inloop pass hebben. Dus dan wordt er teveel heen en weer gespeeld. Ondertussen is de verdediging van tegenpartij al terug. Als je dan ook nog spelers voorin hebt, die moeilijk vanuit stilstand een man kunnen passeren, dan wordt het lastig om te scoren. Ik zou zeggen Vukcic middenveld, Berggreen spits. Aitor een vrije rol en 4 middenvelders
    Verder Brama weer op cvm. Selahi en de ballen gelijk naar voren Berggreen kan ze wel opvangen en terug leggen
  • 21 Oct 2019 om 17:39
    • Quote van 21 Oct 2019 om 16:01
      Zover wil ik het nog niet stellen beste Ik. Maar vrijdag is een verdomde cruciale wedstrijd. Om rust en weer wat zelfvertrouwen te creeëren zullen de punten koste wat het kost thuis moeten blijven. De trainert kan wel hameren op mooi veldspel, combinatievoetbal en noem allea maar op, maar het begint al met regel 1: inzet en gaan als de brandweer. Als dat er niet is speel je al bijna een verloren wedstrijd. Verder kun je nog zoveel goede ideeën hebben, maar als het beschikbare materiaal de gave mist om het uit te voeren, dan moet je het over een andere boeg gooien. Dan liever 30% balbezit en 3 punten dan 70% balbezit en met lege handen staan. Her kan aan mij liggen, maar als ik Twente aan de bal zie dan zie ik ook een tegenstander die er fel op zit. Andersom staan onze jongens veel te vaak lucht te dekken als de tegenstander de bal heeft. Er zullen nu echt wat puntjes gehaald moeten worden om niet onderin verzijld te raken.
    Ket je ziet het goed. Achterin hebben we sowieso geen spelers die een fatsoenlijke inloop pass hebben. Dus dan wordt er teveel heen en weer gespeeld. Ondertussen is de verdediging van tegenpartij al terug. Als je dan ook nog spelers voorin hebt, die moeilijk vanuit stilstand een man kunnen passeren, dan wordt het lastig om te scoren. Ik zou zeggen Vukcic middenveld, Berggreen spits. Aitor een vrije rol en 4 middenvelders
  • 21 Oct 2019 om 16:01
    • Quote van 21 Oct 2019 om 15:35
      Ikzeg. Tg. U heeft een punt, wat wij als support ook roepen daar wordt nog steeds niets aan gedaan, deze mooie club, is helaas niet meer de club die ik heb omarmt in het diekman waar de problemen ook waren hoor maar in de periode waar ook in gegrepen werd op tijd door der hans of kees en noem maar op dat is op dit moment totaal niets meer van over. Er zal vanaf minuut 1 met op gestroopte mouwen en een flinke schop onder de achterste een team moeten komen gebeurt dit niet dan valt het doek.
    Zover wil ik het nog niet stellen beste Ik. Maar vrijdag is een verdomde cruciale wedstrijd. Om rust en weer wat zelfvertrouwen te creeëren zullen de punten koste wat het kost thuis moeten blijven. De trainert kan wel hameren op mooi veldspel, combinatievoetbal en noem allea maar op, maar het begint al met regel 1: inzet en gaan als de brandweer. Als dat er niet is speel je al bijna een verloren wedstrijd. Verder kun je nog zoveel goede ideeën hebben, maar als het beschikbare materiaal de gave mist om het uit te voeren, dan moet je het over een andere boeg gooien. Dan liever 30% balbezit en 3 punten dan 70% balbezit en met lege handen staan. Her kan aan mij liggen, maar als ik Twente aan de bal zie dan zie ik ook een tegenstander die er fel op zit. Andersom staan onze jongens veel te vaak lucht te dekken als de tegenstander de bal heeft. Er zullen nu echt wat puntjes gehaald moeten worden om niet onderin verzijld te raken.
  • 21 Oct 2019 om 15:35
    • Quote van 21 Oct 2019 om 14:55
      Als je nu eens brama met Vuckic en Selahi op midden zet .. dan denk ik dat het al een stuk beter wordt
    Ikzeg. Tg. U heeft een punt, wat wij als support ook roepen daar wordt nog steeds niets aan gedaan, deze mooie club, is helaas niet meer de club die ik heb omarmt in het diekman waar de problemen ook waren hoor maar in de periode waar ook in gegrepen werd op tijd door der hans of kees en noem maar op dat is op dit moment totaal niets meer van over. Er zal vanaf minuut 1 met op gestroopte mouwen en een flinke schop onder de achterste een team moeten komen gebeurt dit niet dan valt het doek.
  • 21 Oct 2019 om 14:55
    Als je nu eens brama met Vuckic en Selahi op midden zet .. dan denk ik dat het al een stuk beter wordt
vrijdag 25 september 2020
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›