FC Twente 'boos' op Makkelie na rode kaart: ''Ze botsten op elkaar''

( 35 reacties)
FC Twente 'boos' op Makkelie na rode kaart: ''Ze botsten op elkaar''

FC Twente verloor zaterdagavond in Den Haag met 3-0 van AZ en Leon ten Voorde zag dat de nederlaag volkomen terecht was. De verslaggever zag dat de Tukkers al na achttien minuten met tien man op het veld stonden door de rode kaart voor doelman Joël Drommel. 

"Hij kwam uit het doel bij een prachtige pass van Stengs en Boadu was iets sneller dan Drommel", blikt hij terug op de website van de Tubantia. "Ze botsten op elkaar. Bij Twente waren ze best boos op Makkelie, want die zeggen: hij speelt eerst de bal", aldus Ten Voorde. 

"Maar ik snap wel dat het een rode kaart is en met elf tegen elf waren ze al zo kansloos", legt hij uit. "Als je kijkt naar het verdedigende spel, gingen ze met tien man compacter spelen. En Espinosa, die zonder bal toch niet zoveel doet, ging er af", vervolgt de clubwatcher, die ook een foutje zag van doelman Jorn Brondeel. "Die tweede goal moet-ie hebben", stelt hij. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Nov 2019 om 10:05
    • Quote van 4 Nov 2019 om 21:26
      Hij raakte de bal niet, dus terecht rood. Niet over mauwen verder. Jammer dat Brondeel nu tegen PEC op doel staat.
    Ikzeg. Rik 304. Ook hier gaan wij toch niet over mouwen met brondeel op doel. Iedereen weet dat het onze 2e keeper is ook brondeel hoort er bij toch er kan er maar een nummer 1 zijn komt dit ook wel goed, ikzeg brondeel succes aan staande zondag.
  • 4 Nov 2019 om 22:33
    • Quote van 4 Nov 2019 om 21:32
      mel buul ik geef hier geen reactie op hij is gewoon goede keeper

      kwam nu te wild uit ongelukkig kan gebeuren terecht rood 1 wedstrijd missen maar brondeel kan het tegen pec wel dealen
    Je geeft wel een reactie liegbeest!
  • 4 Nov 2019 om 22:30
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:37
      Met z'n dikke leverworst
    Schandalige opmerking
  • 4 Nov 2019 om 21:51
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:48
      t was niks en word niks ..niks geleerd ...als hij eruit moet komen ..loopt ie terug (goal Heracles)..beginnersfout.. nu kon ie beter blijven staan en rent ie zo pardoes die van AZ om ..hoe dom kan een keeper zijn ..
    Haha tuurlijk pardoes. Wat moet hij dan? Niet komen is een 100% goal. Achter de goal gaan staan sjakkie roken is ook niet goed. Hij heeft maar 1 optie en dat is er vol voor gaan. Jammer net een tiende te laat. Wees blij dat hij ziet dat hij te laat komt en net inhoud anders was t diep paars geworden.
  • 4 Nov 2019 om 21:32
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:48
      t was niks en word niks ..niks geleerd ...als hij eruit moet komen ..loopt ie terug (goal Heracles)..beginnersfout.. nu kon ie beter blijven staan en rent ie zo pardoes die van AZ om ..hoe dom kan een keeper zijn ..
    mel buul ik geef hier geen reactie op hij is gewoon goede keeper

    kwam nu te wild uit ongelukkig kan gebeuren terecht rood 1 wedstrijd missen maar brondeel kan het tegen pec wel dealen
  • 4 Nov 2019 om 21:26
    Hij raakte de bal niet, dus terecht rood. Niet over mauwen verder. Jammer dat Brondeel nu tegen PEC op doel staat.
  • 4 Nov 2019 om 21:01
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:52
      Tuurlijk hij rent helemaal vanaf de doellijn buiten het 16 meter gebied om een bal weg te rossen. De aanvaller die een geweldige pass kreeg van zijn medespeler werd even niet gezien terwijl hij daar genoeg tijd voor had. Hij maakt gewoon een domme overtreding. Hij keek niet eens naar de bal!!
    Laat gaan sommigen willen alles goed lullen wat krom is. Het was gewoon een domme en lompe overtreding die na 20 min de wedstrijd na de kloten heeft geholpen. Niet dat het er voor iets was maar daarna was het over en uit.
  • 4 Nov 2019 om 19:48
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:30
      Bij die ene goal van Heracles had hij er uit moeten komen en toen kwam hij niet. Goal. Ach, zijn allemaal weer leer momentjes voor hem.
    t was niks en word niks ..niks geleerd ...als hij eruit moet komen ..loopt ie terug (goal Heracles)..beginnersfout.. nu kon ie beter blijven staan en rent ie zo pardoes die van AZ om ..hoe dom kan een keeper zijn ..
  • 4 Nov 2019 om 19:37
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:19
      Pieter Post
    Met z'n dikke leverworst
  • 4 Nov 2019 om 19:30
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:03
      Ja, bovendien had Drommel gewoon in zijn zestien meter gebied kunnen blijven staan en dan de aanvaller/bal af kunnen schermen. Bovendien had die dan een voordeel gehad ten opzichte van de aanvaller. Hij had de bal dan met de hand mogen verdedigen. Dus Drommel had weldegelijk een keuze. Echter doordat het in zijn bovenkamer even niet werkte ging die vol door. Helaas, kan gebeuren. Een les voor de volgende keer hoop ik. Van fouten leren we meestal. Dus dat het gebeurd is is niet erg, hopelijk leert die ervan en nemen ze deze situatie met elkaar door. Zou ook mooi zijn geweest als die dat antwoord gegeven had. Mijn fout ik ga het analyseren en de volgende keer gebeurd me dat niet weer.
    Bij die ene goal van Heracles had hij er uit moeten komen en toen kwam hij niet. Goal. Ach, zijn allemaal weer leer momentjes voor hem.
  • 4 Nov 2019 om 19:30
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:03
      Ja, bovendien had Drommel gewoon in zijn zestien meter gebied kunnen blijven staan en dan de aanvaller/bal af kunnen schermen. Bovendien had die dan een voordeel gehad ten opzichte van de aanvaller. Hij had de bal dan met de hand mogen verdedigen. Dus Drommel had weldegelijk een keuze. Echter doordat het in zijn bovenkamer even niet werkte ging die vol door. Helaas, kan gebeuren. Een les voor de volgende keer hoop ik. Van fouten leren we meestal. Dus dat het gebeurd is is niet erg, hopelijk leert die ervan en nemen ze deze situatie met elkaar door. Zou ook mooi zijn geweest als die dat antwoord gegeven had. Mijn fout ik ga het analyseren en de volgende keer gebeurd me dat niet weer.
    Ik vind juist dat hij sterk is in dergelijke situaties, vaak wint hij het duel door agressie te tonen tegenover zijn tegenstander. naar mijn mening had hij niet moeten inhouden maar er vol op klappen dan was de situatie anders geweest namelijk tegelijk bij de bal en niet mischien wel niet. En in zulke situaties waar hij er in mijn ogen prima bij is moet hij wel komen
  • 4 Nov 2019 om 19:29
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:52
      Tuurlijk hij rent helemaal vanaf de doellijn buiten het 16 meter gebied om een bal weg te rossen. De aanvaller die een geweldige pass kreeg van zijn medespeler werd even niet gezien terwijl hij daar genoeg tijd voor had. Hij maakt gewoon een domme overtreding. Hij keek niet eens naar de bal!!
    Mag al blij zijn dat het maar 1 wedstrijdje schorsing is.
  • 4 Nov 2019 om 19:03
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:58
      Loat goan, Scorp. Het was een domme lompe overtreding van Drommel. Niks meer en minder. Terecht rood. Klaar.
    Ja, bovendien had Drommel gewoon in zijn zestien meter gebied kunnen blijven staan en dan de aanvaller/bal af kunnen schermen. Bovendien had die dan een voordeel gehad ten opzichte van de aanvaller. Hij had de bal dan met de hand mogen verdedigen. Dus Drommel had weldegelijk een keuze. Echter doordat het in zijn bovenkamer even niet werkte ging die vol door. Helaas, kan gebeuren. Een les voor de volgende keer hoop ik. Van fouten leren we meestal. Dus dat het gebeurd is is niet erg, hopelijk leert die ervan en nemen ze deze situatie met elkaar door. Zou ook mooi zijn geweest als die dat antwoord gegeven had. Mijn fout ik ga het analyseren en de volgende keer gebeurd me dat niet weer.
  • 4 Nov 2019 om 18:58
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:52
      Tuurlijk hij rent helemaal vanaf de doellijn buiten het 16 meter gebied om een bal weg te rossen. De aanvaller die een geweldige pass kreeg van zijn medespeler werd even niet gezien terwijl hij daar genoeg tijd voor had. Hij maakt gewoon een domme overtreding. Hij keek niet eens naar de bal!!
    Loat goan, Scorp. Het was een domme lompe overtreding van Drommel. Niks meer en minder. Terecht rood. Klaar.
  • 4 Nov 2019 om 18:52
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:47
      Dat is niet verkeerd uitleggen. Nee dat is wat er gebeurd en daarmee kan Iedereen die hier roept van zware overtreding en terecht rood even terug gaan kijken en niet in slomo en daarbij even in de schoenen van de keeper gaan staan en zijn mogelijkheden bekijken dan heeft hij dat gewoon goed gedaan en dat die schijts het dan niet goed ziet en rood geeft tja jammer. De kans in Nederland dat een schijts het goed heeft is hier toch 1 op 20. Maar absoluut geen overtreding en gewoon geel
    Tuurlijk hij rent helemaal vanaf de doellijn buiten het 16 meter gebied om een bal weg te rossen. De aanvaller die een geweldige pass kreeg van zijn medespeler werd even niet gezien terwijl hij daar genoeg tijd voor had. Hij maakt gewoon een domme overtreding. Hij keek niet eens naar de bal!!
  • 4 Nov 2019 om 18:47
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:30
      Je legt het verkeerd uit. Je moet het uitleggen zoals het in de ogen van de scheids is. Niet in de ogen van jezelf want jij hebt die verantwoordelijkheid niet!
      EEN scheids zou hier geel voor kunnen geven, echter dat doet die alleen als die de wedstrijd aanvoelt, gevoel heeft en geen angst heeft voor wat de buitenwereld zegt.
      De scheids die wij hadden heeft die ballen niet dus ROOD!
    Dat is niet verkeerd uitleggen. Nee dat is wat er gebeurd en daarmee kan Iedereen die hier roept van zware overtreding en terecht rood even terug gaan kijken en niet in slomo en daarbij even in de schoenen van de keeper gaan staan en zijn mogelijkheden bekijken dan heeft hij dat gewoon goed gedaan en dat die schijts het dan niet goed ziet en rood geeft tja jammer. De kans in Nederland dat een schijts het goed heeft is hier toch 1 op 20. Maar absoluut geen overtreding en gewoon geel
  • 4 Nov 2019 om 18:45
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:43
      Je kunt weer lekker los gaan he scorpio. Ik snap dat het jou mening is maar ben het niet met je eens.
    Steek net als de spelers maar je hoofd in het zand.
    Struisvogelgedrag levert je weinig punten op!
  • 4 Nov 2019 om 18:43
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:38
      Dat het wordt aangevochten moet FC Twente zelf weten. Daar lig ik niet wakker van. Iemand met gezond verstand gaat dit niet aanvechten. Kansloos. Je krijgt maar 1 wedstrijd straf. Wat wil je nog meer? De rode kaart is al gegeven die wordt echt niet meer teruggedraaid. Hoe je het ook wil maken. Drommel kwam gewoon heel roekeloos en wild uit. Knalde hard tegen de aanvaller aan alsof die er geen rem op zat. De aanvaller was slimmer dan Drommel en liet het graag gebeuren. Intelligentieverschil tussen AZ en FC Twente spelers. Speelt ook mee als je mooie wedstrijden wilt zien. Bij FC Twente is er gebrek aan intelligentie. Daarom zie je elke week hetzelfde en veranderd er niets in het veld!
    Je kunt weer lekker los gaan he scorpio. Ik snap dat het jou mening is maar ben het niet met je eens.
  • 4 Nov 2019 om 18:41
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:33
      Scheids geeft rood voor een doorgebroken speler. Dat wordt aangevochten! Er stonden er nog 2 achter Drommel.
    Die stonden er pas ná de overtreding. Dus gewoon rood ivm neerhalen doorgebroken speler. Heel simpel. Als het andersom was geweest en hij had alleen geel getrokken had iedereen, ook ik, moord en brand geschreeuwd.
  • 4 Nov 2019 om 18:38
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:33
      Scheids geeft rood voor een doorgebroken speler. Dat wordt aangevochten! Er stonden er nog 2 achter Drommel.
    Dat het wordt aangevochten moet FC Twente zelf weten. Daar lig ik niet wakker van. Iemand met gezond verstand gaat dit niet aanvechten. Kansloos. Je krijgt maar 1 wedstrijd straf. Wat wil je nog meer? De rode kaart is al gegeven die wordt echt niet meer teruggedraaid. Hoe je het ook wil maken. Drommel kwam gewoon heel roekeloos en wild uit. Knalde hard tegen de aanvaller aan alsof die er geen rem op zat. De aanvaller was slimmer dan Drommel en liet het graag gebeuren. Intelligentieverschil tussen AZ en FC Twente spelers. Speelt ook mee als je mooie wedstrijden wilt zien. Bij FC Twente is er gebrek aan intelligentie. Daarom zie je elke week hetzelfde en veranderd er niets in het veld!
  • 4 Nov 2019 om 18:33
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:30
      Je legt het verkeerd uit. Je moet het uitleggen zoals het in de ogen van de scheids is. Niet in de ogen van jezelf want jij hebt die verantwoordelijkheid niet!
      EEN scheids zou hier geel voor kunnen geven, echter dat doet die alleen als die de wedstrijd aanvoelt, gevoel heeft en geen angst heeft voor wat de buitenwereld zegt.
      De scheids die wij hadden heeft die ballen niet dus ROOD!
    Scheids geeft rood voor een doorgebroken speler. Dat wordt aangevochten! Er stonden er nog 2 achter Drommel.
  • 4 Nov 2019 om 18:30
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:27
      Niks geen rode bril elke keeper was voor die bal gegaan pech hij komt net een tiende tekort en botst op de inkomende aanvaller. Dus gewoon geel had hier volstaan.
    Je legt het verkeerd uit. Je moet het uitleggen zoals het in de ogen van de scheids is. Niet in de ogen van jezelf want jij hebt die verantwoordelijkheid niet!
    EEN scheids zou hier geel voor kunnen geven, echter dat doet die alleen als die de wedstrijd aanvoelt, gevoel heeft en geen angst heeft voor wat de buitenwereld zegt.
    De scheids die wij hadden heeft die ballen niet dus ROOD!
  • 4 Nov 2019 om 18:29
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:21
      Juist, makkelie verzint voor keepers schijnbaar zwaardere regels. Ze kwamen beiden op volle snelheid tegelijk in en drommels hield op laatst iets in. Dus beiden rood of geen van beiden.
      En makkelie fluit niet consequent want Koopmeiers van AZ was ook te laat bij correct duel met Schenk. Daarbij raakte koopmeiers Schenk met gestrekt been. Reglementair is dat rood maar gaf hij geen rood voor. Sterker nog, hij floot nu plotseling voor de overtreder. Dan weet je genoeg waar hij wederom mee bezig is.
    De overtreding van schenk was geen overtreding hij speelde duidelijk de bal en de speler van az was te laat en hierdoor komen ze contact met elkaar. Drommel komt dom uit en mist de controle op dat moment maar voetbal is en blijft een contact sport. En de overtreding was meer een ongecontroleerde botsing van 2 spelers die de intensie hadden om de bal te spelen.
  • 4 Nov 2019 om 18:27
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:38
      Efff die rode bril af bitte. Stel dat het anders om was gebeurt dan ontploft je thuus op de de bank, dan ist pleuris hond klootzak enz.gewoon reëel zijn drommel had daar niks te zoeken en kwam onbesuisd in terecht rood en votdermet weer een ervaring rijker is niet erg.
    Niks geen rode bril elke keeper was voor die bal gegaan pech hij komt net een tiende tekort en botst op de inkomende aanvaller. Dus gewoon geel had hier volstaan.
  • 4 Nov 2019 om 18:26
    Als ik sommige reacties hier zo lees, dan had AZ dus rood moeten hebben en wij nog net geen penalty. Specsavers zou gouden zaken met jullie doen,heren.
  • 4 Nov 2019 om 18:21
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:38
      Ik denk als Joel een veldspelers was geweest was had ie waarschijnlijk geen rood gegeven
    Juist, makkelie verzint voor keepers schijnbaar zwaardere regels. Ze kwamen beiden op volle snelheid tegelijk in en drommels hield op laatst iets in. Dus beiden rood of geen van beiden.
    En makkelie fluit niet consequent want Koopmeiers van AZ was ook te laat bij correct duel met Schenk. Daarbij raakte koopmeiers Schenk met gestrekt been. Reglementair is dat rood maar gaf hij geen rood voor. Sterker nog, hij floot nu plotseling voor de overtreder. Dan weet je genoeg waar hij wederom mee bezig is.
  • 4 Nov 2019 om 18:19
    • Quote van 4 Nov 2019 om 18:15
      Voor donderdag is de uitslag voor deze rode kaart is altijd zo dat er in dezelfde week nog een beslissing komt.
    Pieter Post
  • 4 Nov 2019 om 18:15
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:20
      Zojuist de beelden terug gezien en Drommel speelt niet bal en komt gewoon te hard in. Had zelf een schorsing van 3 á 4 wedstrijden verwacht. Maar als de club in beroep gaat dan duurt het toch al een week op reactie en doet de betreffende speler komende speelronde sowieso niet mee? Alleen bij minimaal 2 wedstrijden kan het nut hebben om in beroep te gaan, toch?
    Voor donderdag is de uitslag voor deze rode kaart is altijd zo dat er in dezelfde week nog een beslissing komt.
  • 4 Nov 2019 om 18:07
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:38
      Efff die rode bril af bitte. Stel dat het anders om was gebeurt dan ontploft je thuus op de de bank, dan ist pleuris hond klootzak enz.gewoon reëel zijn drommel had daar niks te zoeken en kwam onbesuisd in terecht rood en votdermet weer een ervaring rijker is niet erg.
    Hij heeft wel gelijk , je ziet dat Drommel de bal mist , ze zijn gelijk bij de bal .
  • 4 Nov 2019 om 18:06
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:43
      Cheick Toure van Feyenoord is aan het einde van het seizoen transfervrij. Buitenspeler van 18 jaar nog maar en heeft bij Feyenoord weinig toekomst.
    Ik zou stuur een appje naar Ted
  • 4 Nov 2019 om 17:43
    Cheick Toure van Feyenoord is aan het einde van het seizoen transfervrij. Buitenspeler van 18 jaar nog maar en heeft bij Feyenoord weinig toekomst.
  • 4 Nov 2019 om 17:38
    Ik denk als Joel een veldspelers was geweest was had ie waarschijnlijk geen rood gegeven
  • 4 Nov 2019 om 17:38
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:26
      Was ook geen rode kaart maar iedereen begint direct te gillen als zoiets gebeurt en dan is het oordeel al geveld
    Efff die rode bril af bitte. Stel dat het anders om was gebeurt dan ontploft je thuus op de de bank, dan ist pleuris hond klootzak enz.gewoon reëel zijn drommel had daar niks te zoeken en kwam onbesuisd in terecht rood en votdermet weer een ervaring rijker is niet erg.
  • 4 Nov 2019 om 17:26
    Was ook geen rode kaart maar iedereen begint direct te gillen als zoiets gebeurt en dan is het oordeel al geveld
  • 4 Nov 2019 om 17:20
    Zojuist de beelden terug gezien en Drommel speelt niet bal en komt gewoon te hard in. Had zelf een schorsing van 3 á 4 wedstrijden verwacht. Maar als de club in beroep gaat dan duurt het toch al een week op reactie en doet de betreffende speler komende speelronde sowieso niet mee? Alleen bij minimaal 2 wedstrijden kan het nut hebben om in beroep te gaan, toch?
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›