Update: Drommel donderdag naar Zeist voor hoger beroep

( 51 reacties)
Update: Drommel donderdag naar Zeist voor hoger beroep

De KNVB wil Joël Drommel voor 1 wedstrijd schorsen naar aanleiding van zijn rode kaart in de uitwedstrijd tegen AZ, zo laat de club uit Enschede weten via de officiële kanalen. De Tukkers gaan echter niet akkoord met het schikkingsvoorstel. 

De sluitpost werd van het veld gestuurd na een ongelukkige botsing met AZ-aanvaller Myron Boadu en trainer Gonzalo Garcia liet na de wedstrijd al weten dat hij het niet eens was met het besluit van scheidsrechter Danny Makkelie.

Als de straf voor Drommel blijft staan, moet hij zondag de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle aan zich voorbij laten gaan. De kans is dan groot dat Jorn Brondeel, die tegen de club uit Alkmaar drie goals om de oren kreeg, dan onder de lat staat. 

Update: Het hoger beroep van Joël Drommel dient donderdagavond in Zeist, dat meldt TC Tubantia. FC Twente hoopt dat de doelman vrijspraak krijgt na zijn rode kaart tegen AZ.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Nov 2019 om 11:57
    • Quote van 5 Nov 2019 om 21:59
      2 derde zijn ordinaire geluk zoekers uit veilige landen pff dus veel te veel.
    En 1/3 zijn zware criminelen. Daar kunnen we ons geluk nog mee op. Let maar op.
  • 6 Nov 2019 om 02:58
    • Quote van 5 Nov 2019 om 23:16
      En jij hebt 40 jaar in de ploegen gewerkt bijvoorbeeld in Eanske, en hebt een pensioentje opgebouwd en kan rondkomen amper, alles word duurder en dan komt deze prut 80 % mannen ( gelukzoekers) tussen de 20 en 35 jaar die geen hol hebben bij gedragen in deze maatschappij maar wel praatjes hebben. Fuck off Dennis met deze shit maak je me pist off. Maar ja dat mag je niet meer zeggen want dan ben je een racist. Suc6 bij de schijt Lidl
    Ik zeg niet dat het goed is, het ligt aan onze regering die iedereen binnen laat. Niet aan de mensen die proberen binnen te komen in ons land omdat er hier welvaart is.
  • 5 Nov 2019 om 23:16
    • Quote van 5 Nov 2019 om 22:45
      Dus als jij in armoede in een redelijk veilig land leeft en je hoort dat ergens anders mensen in luxe leven ga jij niet twijfelen om te verhuizen? Hypocriet en egoistisch zijn wij hier in het westen en we horen allemaal het verhaal maar van 1 kant...
    En jij hebt 40 jaar in de ploegen gewerkt bijvoorbeeld in Eanske, en hebt een pensioentje opgebouwd en kan rondkomen amper, alles word duurder en dan komt deze prut 80 % mannen ( gelukzoekers) tussen de 20 en 35 jaar die geen hol hebben bij gedragen in deze maatschappij maar wel praatjes hebben. Fuck off Dennis met deze shit maak je me pist off. Maar ja dat mag je niet meer zeggen want dan ben je een racist. Suc6 bij de schijt Lidl
  • 5 Nov 2019 om 22:45
    • Quote van 5 Nov 2019 om 21:59
      2 derde zijn ordinaire geluk zoekers uit veilige landen pff dus veel te veel.
    Dus als jij in armoede in een redelijk veilig land leeft en je hoort dat ergens anders mensen in luxe leven ga jij niet twijfelen om te verhuizen? Hypocriet en egoistisch zijn wij hier in het westen en we horen allemaal het verhaal maar van 1 kant...
  • 5 Nov 2019 om 22:03
    • Quote van 5 Nov 2019 om 21:59
      2 derde zijn ordinaire geluk zoekers uit veilige landen pff dus veel te veel.
    99% votdermet
  • 5 Nov 2019 om 21:59
    • Quote van 4 Nov 2019 om 23:09
      'Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020''Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020' 04-11-19 02:10 In januari 2020 dreigt er een tekort aan plaatsen voor zo'n tienduizend asielzoekers. Dat meldt NRC zondag op basis van stukken van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) die in bezit zijn van de krant. Er verblijven momenteel 27.000 asielzoekers in opvanglocaties. Het aantal plekken zou per 1 januari volgend jaar gestegen moeten zijn naar 37.000. Aan het einde van 2020 zouden er volgens de interne stukken van het COA zelfs 39.000 plaatsen beschikbaar moeten zijn.
    2 derde zijn ordinaire geluk zoekers uit veilige landen pff dus veel te veel.
  • 5 Nov 2019 om 21:43
    • Quote van 5 Nov 2019 om 18:47
      Racist
    Realist bedoel je....
  • 5 Nov 2019 om 18:47
    • Quote van 5 Nov 2019 om 03:09
      niet te kort..maar te veel ..
    Racist
  • 5 Nov 2019 om 18:43
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:31
      Waarom kan de schorsing niet verhoogd worden? Voor zo ver ik week kan de tuchtcommissie ook 10 wedstrijden opleggen
    Voor het neerhalen van een doorgesproken speler? Dat is namelijk de aanklacht. Het gaat niet om het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel of het slaan van een scheidsrechter....
  • 5 Nov 2019 om 03:09
    • Quote van 4 Nov 2019 om 23:09
      'Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020''Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020' 04-11-19 02:10 In januari 2020 dreigt er een tekort aan plaatsen voor zo'n tienduizend asielzoekers. Dat meldt NRC zondag op basis van stukken van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) die in bezit zijn van de krant. Er verblijven momenteel 27.000 asielzoekers in opvanglocaties. Het aantal plekken zou per 1 januari volgend jaar gestegen moeten zijn naar 37.000. Aan het einde van 2020 zouden er volgens de interne stukken van het COA zelfs 39.000 plaatsen beschikbaar moeten zijn.
    niet te kort..maar te veel ..
  • 4 Nov 2019 om 23:46
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:22
      Offtopic: Contract van Cheik Toure (Jong Feyenoord) loopt deze zomer af. Nog geen contract aanbieding. 18 jaar debuut in de kuip gemaakt. Wees alert Twente, over pak weg binnen 8 weken kan je al met deze speler praten.
    Is geen Spanjool!
  • 4 Nov 2019 om 23:09
    • Quote van 4 Nov 2019 om 22:55
      Je zou Drommel ook voor dertig jaar kunnen schorsen....
    'Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020''Tekort van tienduizend plaatsen voor asielzoekers dreigt in 2020' 04-11-19 02:10 In januari 2020 dreigt er een tekort aan plaatsen voor zo'n tienduizend asielzoekers. Dat meldt NRC zondag op basis van stukken van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) die in bezit zijn van de krant. Er verblijven momenteel 27.000 asielzoekers in opvanglocaties. Het aantal plekken zou per 1 januari volgend jaar gestegen moeten zijn naar 37.000. Aan het einde van 2020 zouden er volgens de interne stukken van het COA zelfs 39.000 plaatsen beschikbaar moeten zijn.
  • 4 Nov 2019 om 22:55
    • Quote van 4 Nov 2019 om 19:31
      Waarom kan de schorsing niet verhoogd worden? Voor zo ver ik week kan de tuchtcommissie ook 10 wedstrijden opleggen
    Je zou Drommel ook voor dertig jaar kunnen schorsen....
  • 4 Nov 2019 om 19:31
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:06
      Schorsing kan ook niet zomaar verhoogd worden. Het blijft een ongelukkige botsing waar de scheids rood voor moet trekken.De enige reden die ik kan bedenken is om Drommel in de Veste te laten spelen.
    Waarom kan de schorsing niet verhoogd worden? Voor zo ver ik week kan de tuchtcommissie ook 10 wedstrijden opleggen
  • 4 Nov 2019 om 19:15
    • Quote van 4 Nov 2019 om 16:39
      Dat is toch ook een belachelijks iets. Je mag je zegje niet eens meer doen want dan kan de straf waarschijnlijk hoger uitvallen. Puur machtsvertoon
    Ja het is tenslotte de KNVB maffia!!! Tuig rotschoppen niet waard.
  • 4 Nov 2019 om 18:13
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:05
      Wat nou als Brondeel, de Lange en van der Gouw allemaal ontvoerd worden? Wie moet er dan op goal?
    Ga jij ze ontvoeren dan? Ik zou als jou was eerst maher ontvoeren. Dan heb jij hem helemaal voor jezelf.
  • 4 Nov 2019 om 17:34
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:05
      Wat nou als Brondeel, de Lange en van der Gouw allemaal ontvoerd worden? Wie moet er dan op goal?
    Dennis only you
  • 4 Nov 2019 om 17:27
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:06
      Schorsing kan ook niet zomaar verhoogd worden. Het blijft een ongelukkige botsing waar de scheids rood voor moet trekken.De enige reden die ik kan bedenken is om Drommel in de Veste te laten spelen.
    Ben daar toch niet zo zeker van.
  • 4 Nov 2019 om 17:19
    • Quote van 4 Nov 2019 om 17:05
      Wat nou als Brondeel, de Lange en van der Gouw allemaal ontvoerd worden? Wie moet er dan op goal?
    Boschker
  • 4 Nov 2019 om 17:05
    Wat nou als Brondeel, de Lange en van der Gouw allemaal ontvoerd worden? Wie moet er dan op goal?
  • 4 Nov 2019 om 17:04
    • Quote van 4 Nov 2019 om 16:14
      Van Schenk vond ik ook geen geel. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre de videoscheids zich nog laat leiden door de eigen mening van een commentator. Daar zitten mangs ook van die sjappies tussen.
    Kijk je wel eens filmpjes van het VAR moment van de week? Daar in dat video centrum hebben ze meerdere monitoren en kijken ze zonder commentaar. Ze moeten de scheids kunnen horen. En daarnaast is het vreemd als je den commentator iets hoort zeggen terwijl je zelf naar een heel ander beeld zit te kijken.
  • 4 Nov 2019 om 16:46
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:17
      Zou Brondeel in een volle Veste dan de bibberitus krijgen denk je? :-) :-)
    Hij misschien niet.....maar denk wel 25.000 supporters.
  • 4 Nov 2019 om 16:39
    • Quote van 4 Nov 2019 om 16:35
      Ikzeg. Kn. U heeft een punt, maar dan kan het volgens mij ook nog wel 1 of 2 bij komen,denk ik.
    Dat is toch ook een belachelijks iets. Je mag je zegje niet eens meer doen want dan kan de straf waarschijnlijk hoger uitvallen. Puur machtsvertoon
  • 4 Nov 2019 om 16:35
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:10
      Zou het kunnen zijn dat ze door het niet akkoord gaan er op gokken dat Drommel zondag gewoon onder de lat mag staan? Mocht het dan alsnog een schorsing zijn dan is het voor uit tegen VVV?
    Ikzeg. Kn. U heeft een punt, maar dan kan het volgens mij ook nog wel 1 of 2 bij komen,denk ik.
  • 4 Nov 2019 om 16:14
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:59
      Helemaal mee eens. Iedereen vond het een overtreding van Schenk, die fox commentator voorop, maar feitelijk was koopmeinders te laat. Was wat fel van Schenk, maar speelde de bal.
    Van Schenk vond ik ook geen geel. Ik vraag mij trouwens af in hoeverre de videoscheids zich nog laat leiden door de eigen mening van een commentator. Daar zitten mangs ook van die sjappies tussen.
  • 4 Nov 2019 om 15:59
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:48
      Goed om in zo'n geval een keer van ons af te bijten. De situatie was dat 2 spelers allebei voor de bal gaan en tegelijk aankomen. Drommels raakte de bal niet omdat hij niet uithaalde (schieten) vanwege de schrik. Kortom een gewone crash tussen 2 spelers zonder intentie elkaar te raken.
      Als Makkelie consequent was geweest had hij Koopmeiers ook rood gegeven aangezien die te laat was bij een correcte sliding van Schenk. Daarbij trapte Koopmeiers met gestrekt been tegen enkels van Schenk. In alle gevallen is dat rood alleen in de combinatie " Makkelie-Twente" wordt dat vervolgens geel voor Schenk.
    Helemaal mee eens. Iedereen vond het een overtreding van Schenk, die fox commentator voorop, maar feitelijk was koopmeinders te laat. Was wat fel van Schenk, maar speelde de bal.
  • 4 Nov 2019 om 15:36
    Bij Twente zijn ze al jaren de weg een beetje kwijt.Het was een terechte rode kaart daar is vriend en vijand het over eens.De straf is een meevaller en wat wil je met een beroep bereiken......... geen goodwill lijkt mij.Of de straf bij een beroep hoger kan uitvallen weet ik niet maar minder wordt die ook zeker niet.Het is verkeerde energie en onnodig kosten maken dat is wel zeker
  • 4 Nov 2019 om 15:30
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:19
      Kunnen altijd De Lange of vd Gouw erin zetten.
    Brondeel vond ik altijd al een matige keeper. Over De Lange en Van der Gouw kan ik niet oordelen, omdat ik ze nog nooit heb zien keepen.
  • 4 Nov 2019 om 15:22
    Offtopic: Contract van Cheik Toure (Jong Feyenoord) loopt deze zomer af. Nog geen contract aanbieding. 18 jaar debuut in de kuip gemaakt. Wees alert Twente, over pak weg binnen 8 weken kan je al met deze speler praten.
  • 4 Nov 2019 om 15:19
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:17
      Zou Brondeel in een volle Veste dan de bibberitus krijgen denk je? :-) :-)
    Kunnen altijd De Lange of vd Gouw erin zetten.
  • 4 Nov 2019 om 15:17
    • Quote van 4 Nov 2019 om 15:06
      Schorsing kan ook niet zomaar verhoogd worden. Het blijft een ongelukkige botsing waar de scheids rood voor moet trekken.De enige reden die ik kan bedenken is om Drommel in de Veste te laten spelen.
    Zou Brondeel in een volle Veste dan de bibberitus krijgen denk je? :-) :-)
  • 4 Nov 2019 om 15:06
    Schorsing kan ook niet zomaar verhoogd worden. Het blijft een ongelukkige botsing waar de scheids rood voor moet trekken.De enige reden die ik kan bedenken is om Drommel in de Veste te laten spelen.
  • 4 Nov 2019 om 15:00
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:59
      Juist, ze hebben geen schijn van kans en straks zit je langer zonder je keeper en ben je een paar wedstrijden opgezadeld met die grabbelaar.
    Jep. Wanbeleid!
  • 4 Nov 2019 om 14:59
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:54
      Maar dat in dus niet. De regelementen werken zo dat bij rood ook een wedstrijd schorsing volgt. Die eerste wedstrijd kan alleen van tafel bij een sepot, en dat is niet aan de orde zoals je al zegt.
    Juist, ze hebben geen schijn van kans en straks zit je langer zonder je keeper en ben je een paar wedstrijden opgezadeld met die grabbelaar.
  • 4 Nov 2019 om 14:54
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:51
      Ik snap wel dat Twente hier niet mee akkoord gaat. Het was gewoon een botsing. Hij probeerde gewoon een sliding te maken, maar door dat kunstgras liep hij door ipv dan dat hij uitgleed. Al vind ik de kaart wel terecht. Maar hij is al voor 70 minuten geschorst in de wedstrijd. Dat lijkt mij al meer dan genoeg.
    Maar dat in dus niet. De regelementen werken zo dat bij rood ook een wedstrijd schorsing volgt. Die eerste wedstrijd kan alleen van tafel bij een sepot, en dat is niet aan de orde zoals je al zegt.
  • 4 Nov 2019 om 14:52
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:48
      Goed om in zo'n geval een keer van ons af te bijten. De situatie was dat 2 spelers allebei voor de bal gaan en tegelijk aankomen. Drommels raakte de bal niet omdat hij niet uithaalde (schieten) vanwege de schrik. Kortom een gewone crash tussen 2 spelers zonder intentie elkaar te raken.
      Als Makkelie consequent was geweest had hij Koopmeiers ook rood gegeven aangezien die te laat was bij een correcte sliding van Schenk. Daarbij trapte Koopmeiers met gestrekt been tegen enkels van Schenk. In alle gevallen is dat rood alleen in de combinatie " Makkelie-Twente" wordt dat vervolgens geel voor Schenk.
    Er zijn dit seizoen best schorsingen geweest die je kon aanvechten. Dit is de minimumstraf. Je loopt alleen maar risico. Slaat nergens op.
  • 4 Nov 2019 om 14:51
    Ik snap wel dat Twente hier niet mee akkoord gaat. Het was gewoon een botsing. Hij probeerde gewoon een sliding te maken, maar door dat kunstgras liep hij door ipv dan dat hij uitgleed. Al vind ik de kaart wel terecht. Maar hij is al voor 70 minuten geschorst in de wedstrijd. Dat lijkt mij al meer dan genoeg.
  • 4 Nov 2019 om 14:48
    Goed om in zo'n geval een keer van ons af te bijten. De situatie was dat 2 spelers allebei voor de bal gaan en tegelijk aankomen. Drommels raakte de bal niet omdat hij niet uithaalde (schieten) vanwege de schrik. Kortom een gewone crash tussen 2 spelers zonder intentie elkaar te raken.
    Als Makkelie consequent was geweest had hij Koopmeiers ook rood gegeven aangezien die te laat was bij een correcte sliding van Schenk. Daarbij trapte Koopmeiers met gestrekt been tegen enkels van Schenk. In alle gevallen is dat rood alleen in de combinatie " Makkelie-Twente" wordt dat vervolgens geel voor Schenk.
  • 4 Nov 2019 om 14:39
    • Quote van 4 Nov 2019 om 14:37
      Hahahaha lachwekkend dit, 1 wedstrijd en dan ga je NIET akkoord als club. Het was gewoon een domme en vooral een lompe overtreding.
    Let op dadelijk 2 en 6 voorwaardelijk
  • 4 Nov 2019 om 14:37
    Hahahaha lachwekkend dit, 1 wedstrijd en dan ga je NIET akkoord als club. Het was gewoon een domme en vooral een lompe overtreding.
  • 4 Nov 2019 om 14:34
    Dat krijg je als er weinig spanning en actie te zien is op het veld. Dan maar spanning creeeren buiten het veld.Knettergek zijn ze daar bij FC Twente.Misschien kunnen ze nog een hostieband toegang geven tot het veld.Wat een amateurs. Vervelen zich dood en dan krijg je dit soort geouwehoer.
  • 4 Nov 2019 om 14:26
    Ik had bij de KNVB 5 of 6 wedstrijden gedacht maar het is er maar 1 bij direct rood valt mij dat nog mee en wat doen we in hoger beroep omdat we geen goede keepers hebben?
  • 4 Nov 2019 om 14:16
    Ikzeg. Wat is er volgens mij met onze club aan de hand, na dat ik het vandaag nog heb na gekeken is het rood. Duidelijk en wij krijgen terecht na mijn inziens 1 wedstrijd en daar gaan wij in beroep, maar waar wordt dit nu op beraad dat het geen rode kaart is, ik ben er natuurlijk niet blij mee maar ik ben een echte fctwente support maar straks krijg je er 2 of 3 bij.
  • 4 Nov 2019 om 14:10
    Zou het kunnen zijn dat ze door het niet akkoord gaan er op gokken dat Drommel zondag gewoon onder de lat mag staan? Mocht het dan alsnog een schorsing zijn dan is het voor uit tegen VVV?
  • 4 Nov 2019 om 14:09
    Stom bezig als ze dit niet accepteren straks krijgen ze het dubbele !!
  • 4 Nov 2019 om 14:08
    Apart inderdaad, want 1 klinkt mij al redelijk.
  • 4 Nov 2019 om 14:08
    Als ik een voorspelling mag doen, hij wordt niet geseponeerd. Als ik ongelijk heb zal ik de eerste 1000 cujfers van pi reageren, of zo veel als in een bericht past
  • 4 Nov 2019 om 14:07
    Bij de debiele schorsingen gaat onze club zonder morren akkoord. Maar bij deze terechte straf gaan we in beroep. Appelleren is nog altijd riskeren. Man man man.
  • 4 Nov 2019 om 14:07
    Makkelie dat flikkertje uit Dordrecht weer.Altijd anti Twente die kakkerlak.
  • 4 Nov 2019 om 14:05
    Omdat G2 het anders ziet gaan ze niet accoord?! Het was een lompe overtreding en terecht rood. Met 1 potje schorsing mag je blij zijn. Grote kerel zijn en accepteren.
  • 4 Nov 2019 om 14:00
    Mooi stom nu krijgt ie er nog 1 bij let maar op
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›