Ten Voorde over Pusic: ''Misschien niet doen tegen je oude club''

( 19 reacties)
Ten Voorde over Pusic: ''Misschien niet doen tegen je oude club''

Het was voor Marino Pusic een bijzonder duel: FC Twente kwam op bezoek bij AZ, de club waar hij sinds de zomer als assistent-trainer van Arne Slot onder contract staat. In Enschede moest Pusic ondanks de titel in de Keuken Kampioen Divisie het veld ruimen voor de huidige oefenmeester Gonzalo Garcia.

Bij een doelpunt van AZ, viel het Ten Voorde op dat Pusic in de armen vloog bij de spelers. "Toen dacht ik: misschien moet je dat niet doen tegen je oude club, maar hij knuffelt heel veel met spelers, dus dat kan", zegt hij in de podcast van TC Tubantia.

Na het laatste fluitsignaal bedankte Pusic de meegereisde Twente-fans. "Hij ging het publiek van FC Twente bedanken. Die paar supporters klapten wel. Moet je ook doen, je kunt hem ook moeilijk wegblazen daar", meent Ten Voorde.

Pusic zit op zijn plek bij AZ. "Hij is een jaar hoofdtrainer geweest in Enschede en de druk was zó groot. Twente moest promoveren en ik snap dat dat heel lastig is voor een trainer. Hij hoeft niet meer de grote strateeg te zijn en kan spelers een arm om de schouder geven. Daar is die denk ik beter op zijn plek in die rol. Volgens mij waarderen die spelers van AZ hem daar ook heel erg in", aldus Ten Voorde.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Nov 2019 om 18:02
    • Quote van 5 Nov 2019 om 12:33
      "Hij knuffelt heel veel met spelers"Waarom komt het op mij over alsof dit een "sneer" is van LTV.
      Of je dat fijn vind of walgelijk, moet iedereen lekker voor hem/haarzelf uitmaken maar feit is dat de heren voetballers van vandaag de dag daar het beste bij renderen. Ze kunnen slecht met kritiek omgaan, zijn allemaal verwende jongetjes met megasalarissen. Ziyech/Tadic hebben dat ook nodig (zie Schreuder) People managers presteren/functioneren in het hedendaagse voetbal beter dan type s als Verbeek die met de botte bijl regeren.
    Tadic?
  • 5 Nov 2019 om 12:37
    • Quote van 5 Nov 2019 om 11:53
      Alleen durfde helemaal niemand in onze slangenkuil/trainerskerkhof stappen voor een bescheiden salaris. Pusic had 1 taak, en die heeft hij volbracht om vervolgens bij de anderen op het trainerskerkhof gedumpt te worden. Maar meningen over hem mogen verschillen :)
    yup zonder die prestatie had ons cluppie niet meer bestaan en hadden wij niet meer op dit forum kunnen kletsen over Garcia etc
  • 5 Nov 2019 om 12:34
    • Quote van 5 Nov 2019 om 10:36
      Tuurlijk juicht hij zijn ploeg won toch? Heb meer hekel aan dat schijnheilige gedoe van niet juichen tegen je oude club,net als het logo kussen op je shirt beetje zielig gedrag van passanten.
    zo kon Pusic het (wederom) nooit goed doen :) als hij niet zou juichen zou hij ook weer een acteur zijn ;)
  • 5 Nov 2019 om 12:33
    "Hij knuffelt heel veel met spelers"Waarom komt het op mij over alsof dit een "sneer" is van LTV.
    Of je dat fijn vind of walgelijk, moet iedereen lekker voor hem/haarzelf uitmaken maar feit is dat de heren voetballers van vandaag de dag daar het beste bij renderen. Ze kunnen slecht met kritiek omgaan, zijn allemaal verwende jongetjes met megasalarissen. Ziyech/Tadic hebben dat ook nodig (zie Schreuder) People managers presteren/functioneren in het hedendaagse voetbal beter dan type s als Verbeek die met de botte bijl regeren.
  • 5 Nov 2019 om 11:56
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:42
      Clown Bassie had ons nog teruggebracht naar de eredivisie, dat is echt niet de verdienste van Marino.
    Met de huidige speelstijl was je in iedergeval geen kampioen geworden. Veel te veel renvoetbal en openhuis. Dus ben blij dat we vorig jaar geen GG hadden. Die is meer geschikt voor eredivisie spel. Bedoel we staan nu ook onder sparta dus even zeggen dat iedereen kampioen was geworden is wel heel naïef.
  • 5 Nov 2019 om 11:53
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:42
      Clown Bassie had ons nog teruggebracht naar de eredivisie, dat is echt niet de verdienste van Marino.
    Alleen durfde helemaal niemand in onze slangenkuil/trainerskerkhof stappen voor een bescheiden salaris. Pusic had 1 taak, en die heeft hij volbracht om vervolgens bij de anderen op het trainerskerkhof gedumpt te worden. Maar meningen over hem mogen verschillen :)
  • 5 Nov 2019 om 10:39
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:38
      Ik gun Pusic ook het beste. Laat die gewoon lekker zichzelf zijn.Mensen met maskers op en standaardteksten hebben we al genoeg.
    Die worden vaak journalist ;-)
  • 5 Nov 2019 om 10:38
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:42
      Clown Bassie had ons nog teruggebracht naar de eredivisie, dat is echt niet de verdienste van Marino.
    In voetbal is het nooit de verdienste van 1 individu! Bij succes en bij tegenslag niet!
  • 5 Nov 2019 om 10:36
    Tuurlijk juicht hij zijn ploeg won toch? Heb meer hekel aan dat schijnheilige gedoe van niet juichen tegen je oude club,net als het logo kussen op je shirt beetje zielig gedrag van passanten.
  • 5 Nov 2019 om 10:25
    Dat Leon zich hier druk over maakt. Totaal niet belangrijk.
  • 5 Nov 2019 om 10:16
    PUSIC HELD!!!@!@!@@@@#!!!!
  • 5 Nov 2019 om 09:58
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:53
      Man waar gaat het over loat die kerel toch na het uitvak lopen man. Hij heeft met bepaalde supporters een speciale band op gebouwd en de afspraak was dat hij eff voorbij zal komen.
    Ikzeg. Messi. U heeft gelijk.
  • 5 Nov 2019 om 09:57
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:39
      De ideale assistent, maar als hoofdtrainer lang niet goed genoeg.
    We zijn het zowaar een keer eens.
  • 5 Nov 2019 om 09:53
    Man waar gaat het over loat die kerel toch na het uitvak lopen man. Hij heeft met bepaalde supporters een speciale band op gebouwd en de afspraak was dat hij eff voorbij zal komen.
  • 5 Nov 2019 om 09:42
    • Quote van 5 Nov 2019 om 09:22
      Leon, wat jij tegen Marino hebt heeft niet iedereen. Hij blijft voor mij gewoon de trainer die ons terug heeft gebracht naar de eredivisie. Aantrekkelijk was het niet, effectief wel. Ik gun hem bij AZ ook het beste.
    Clown Bassie had ons nog teruggebracht naar de eredivisie, dat is echt niet de verdienste van Marino.
  • 5 Nov 2019 om 09:39
    De ideale assistent, maar als hoofdtrainer lang niet goed genoeg.
  • 5 Nov 2019 om 09:38
    Ik gun Pusic ook het beste. Laat die gewoon lekker zichzelf zijn.Mensen met maskers op en standaardteksten hebben we al genoeg.
  • 5 Nov 2019 om 09:22
    Leon, wat jij tegen Marino hebt heeft niet iedereen. Hij blijft voor mij gewoon de trainer die ons terug heeft gebracht naar de eredivisie. Aantrekkelijk was het niet, effectief wel. Ik gun hem bij AZ ook het beste.
  • 5 Nov 2019 om 09:21
    M.i. had hij gewoon assistent van García moeten worden, maar goed, mooi dat hij daar op zijn plek zit
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›