FC Twente-fans krijgen taakstraf na ongeregeldheden bij McDonalds

( 27 reacties)
FC Twente-fans krijgen taakstraf na ongeregeldheden bij McDonalds

De twee Enschedeërs Remco van K. en Patrick B. hebben een taakstraf van 120 uur gekregen, zo weet de Tubantia te melden. De FC Twente-fans raakten twee seizoenen geleden bij de McDonalds in Hengelo-Zuid slaags met Feyenoord-supporters.

Het 'incident' bij de fastfoodketen vond plaats ruim na de 3-1 nederlaag tegen de club uit Rotterdam. Voor beide supporters van de club uit Enschede dreigde in eerste instantie een onvoorwaardelijke celstraf van meerdere maanden, maar zover wilde politierechter Rikken niet gaan. 

Patrick hield het voor de rechter op een schermutseling en hij komt naar eigen zeggen ook niet meer naar de thuiswedstrijden van FC Twente in de Grolsch Veste. "Ik heb geen zin meer om in de problemen te komen en daarom blijf ik weg en dat bevalt me heel erg goed", legt hij uit.

"Ik heb het drankgebruik enorm teruggeschroefd en heb na mijn hechtenis cursussen gedaan om inzicht te krijgen in de problemen", aldus Patrick. Van K. hield zich stil bij de rechter. "Ik zal er alles aan doen om geen onvoorwaardelijke gevangenisstraf te krijgen, maar verder beroep ik me op mijn zwijgrecht.”

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Nov 2019 om 21:38
    Haha de suikerpot, mooie tijd man
  • 8 Nov 2019 om 21:00
    • Quote van 8 Nov 2019 om 20:28
      Dus dan moet je je maar laten uitdagen? En gewoon je mond houden? Nou van zijn leven niet, en al helemaal niet bij die kakkerlakken!!! En fatsoen? Wat is fatsoen, die kakkerlakken denken dat ze alles doen kunnen? Misschien in Rome maar niet in FC Twente gebied.
    Klopt, gewoon even tot tien tellen en je quarter pounder naar binnen schuiven. Even een vriendelijk lachje om aan te geven dat je niet zit te wachten op hun provocatie. Gevolg: geen straf, gegeten, je moeder trots op je, en het belangrijkst: je bent een ander niet tot last.
  • 8 Nov 2019 om 20:28
    • Quote van 8 Nov 2019 om 20:11
      Bijvoorbeeld, of wees iig geen anderen tot last. Niemand zit erop te wachten dat 2 volwassen idioten even gaan stoeien. Zeker niet als ik er gezellig met zoon en dochter een happymeal wil verorberen. Misschien ben ik ook wel wat naïef, want zulk volk kent geen fatsoensnormen.
    Dus dan moet je je maar laten uitdagen? En gewoon je mond houden? Nou van zijn leven niet, en al helemaal niet bij die kakkerlakken!!! En fatsoen? Wat is fatsoen, die kakkerlakken denken dat ze alles doen kunnen? Misschien in Rome maar niet in FC Twente gebied.
  • 8 Nov 2019 om 20:11
    • Quote van 8 Nov 2019 om 18:32
      Dus als je ergens zit en er zitten voetbalsupporters en er komt mot, dan moet je zeggen rij even met me naar huis? Mot niet gekker worden hier.
    Bijvoorbeeld, of wees iig geen anderen tot last. Niemand zit erop te wachten dat 2 volwassen idioten even gaan stoeien. Zeker niet als ik er gezellig met zoon en dochter een happymeal wil verorberen. Misschien ben ik ook wel wat naïef, want zulk volk kent geen fatsoensnormen.
  • 8 Nov 2019 om 19:34
    • Quote van 8 Nov 2019 om 19:02
      Ken er ook genoeg die voor de club door het vuur gaan. Alleen dat hoeft niet met zielig knokken bij de Mac. Dat soort supporters, van beide clubs, moet je ver boven staan. Voetbal heeft niks te maken met vechten. Als ik Doutzen Kroes een mooie vrouw vind en jij vindt Wendy van Dijk lekker. Moet je mij dan gaan slaan, omdat ik een andere smaak of mening of voorkeur heb?
    Man voetbal is een hele andere emotie, wil zowel Doutzken als Wendy van Dijk wel een beurt geven. En als ik dan potje mot knokken voor triootje dan doe ik dat ook;-))
  • 8 Nov 2019 om 19:17
    • Quote van 8 Nov 2019 om 19:02
      Wat een verrassing dat twee veroordeelde criminelen jouw vrienden zijn.
    Weetje dat zijn jongens die je als het moet half staan, en daar gaat het in deze wereld toch om of niet. Veroordeelde criminelen, je durft nogal achter je toetsenbord hè? En liever zulke vrienden dan sommigen hier, want dan ben gezegend als er wat gebeurt, dan rennen ze ohhh zo snel. Maar jij vind een mat partij al crimineel? Nou kerel heb er genoeg gehad, en weet je wat de criminelen zijn? Die lui op kantoor in hun pakkie en de ambtenaar, en vooral de burgemeester van Enschede. En wat dacht jij van die criminele bende in de politiek? Crimineel groot woord voor een knokpartij dan lopen er heel veel criminelen rond. Maar nog maar grote held ben je achter je toetsenbord kneus. De echte criminelen zijn voor mij de pedofielen in dit land, maar die mogen zelfs een eigen stichting oprichten. Tyf lekker op.
  • 8 Nov 2019 om 19:02
    • Quote van 8 Nov 2019 om 18:36
      Wat zou jij doen als je wat van kakkerlakken tegenkomt en beginnen een beetje heen en weer te kloten? Wat zou je ze een big Mac geven? Man dan maar er volop klaar, en dan maar wat uurtjes als taakstraf, en ik ken ze allebei, en die jongens gaan door het vuur voor twente, en zijn ook de jongens waar je ook mee ten strijde kunt trekken. Respect
    Wat een verrassing dat twee veroordeelde criminelen jouw vrienden zijn.
  • 8 Nov 2019 om 19:02
    • Quote van 8 Nov 2019 om 18:36
      Wat zou jij doen als je wat van kakkerlakken tegenkomt en beginnen een beetje heen en weer te kloten? Wat zou je ze een big Mac geven? Man dan maar er volop klaar, en dan maar wat uurtjes als taakstraf, en ik ken ze allebei, en die jongens gaan door het vuur voor twente, en zijn ook de jongens waar je ook mee ten strijde kunt trekken. Respect
    Ken er ook genoeg die voor de club door het vuur gaan. Alleen dat hoeft niet met zielig knokken bij de Mac. Dat soort supporters, van beide clubs, moet je ver boven staan. Voetbal heeft niks te maken met vechten. Als ik Doutzen Kroes een mooie vrouw vind en jij vindt Wendy van Dijk lekker. Moet je mij dan gaan slaan, omdat ik een andere smaak of mening of voorkeur heb?
  • 8 Nov 2019 om 18:36
    • Quote van 8 Nov 2019 om 16:41
      Hoor je wat je zelf zegt? “Als 2 mensen “even” een paar tikken uitdelen”. We leven niet in de middeleeuwen toch? Wat maakt het dat jij vechten zo normaal vindt?
    Wat zou jij doen als je wat van kakkerlakken tegenkomt en beginnen een beetje heen en weer te kloten? Wat zou je ze een big Mac geven? Man dan maar er volop klaar, en dan maar wat uurtjes als taakstraf, en ik ken ze allebei, en die jongens gaan door het vuur voor twente, en zijn ook de jongens waar je ook mee ten strijde kunt trekken. Respect
  • 8 Nov 2019 om 18:32
    • Quote van 8 Nov 2019 om 17:12
      Laat ze dat lekker thuis doen ofzo ipv in de Mac. Maar nee, ze vinden het nodig om anderen ermee lastig te vallen. Zoals zo vaak..
    Dus als je ergens zit en er zitten voetbalsupporters en er komt mot, dan moet je zeggen rij even met me naar huis? Mot niet gekker worden hier.
  • 8 Nov 2019 om 18:19
    • Quote van 8 Nov 2019 om 15:19
      ze naaien PB toch altijd Messi
    Klopt.
  • 8 Nov 2019 om 17:39
    • Quote van 8 Nov 2019 om 17:36
      Hugo Boss
    Zeker de leukste in het gesticht.
  • 8 Nov 2019 om 17:36
    • Quote van 8 Nov 2019 om 16:41
      Hoor je wat je zelf zegt? “Als 2 mensen “even” een paar tikken uitdelen”. We leven niet in de middeleeuwen toch? Wat maakt het dat jij vechten zo normaal vindt?
    Hugo Boss
  • 8 Nov 2019 om 17:12
    • Quote van 8 Nov 2019 om 16:27
      Waarom is dat logisch?
      Als 2 mensen even een paar tikken uitdelen daarna weggaan en er verder niet om malen, waarom dan alsnog straffen?
    Laat ze dat lekker thuis doen ofzo ipv in de Mac. Maar nee, ze vinden het nodig om anderen ermee lastig te vallen. Zoals zo vaak..
  • 8 Nov 2019 om 16:41
    • Quote van 8 Nov 2019 om 16:27
      Waarom is dat logisch?
      Als 2 mensen even een paar tikken uitdelen daarna weggaan en er verder niet om malen, waarom dan alsnog straffen?
    Hoor je wat je zelf zegt? “Als 2 mensen “even” een paar tikken uitdelen”. We leven niet in de middeleeuwen toch? Wat maakt het dat jij vechten zo normaal vindt?
  • 8 Nov 2019 om 16:27
    • Quote van 8 Nov 2019 om 16:17
      Gossie, heb ik 2 ventjes (en Dennis) nu gekwetst? Vrij logisch dat iemand gestraft wordt na een knokpartij lijkt me toch?
    Waarom is dat logisch?
    Als 2 mensen even een paar tikken uitdelen daarna weggaan en er verder niet om malen, waarom dan alsnog straffen?
  • 8 Nov 2019 om 16:17
    • Quote van 8 Nov 2019 om 15:20
      Donder op randdebiel.
    Gossie, heb ik 2 ventjes (en Dennis) nu gekwetst? Vrij logisch dat iemand gestraft wordt na een knokpartij lijkt me toch?
  • 8 Nov 2019 om 15:37
    Was het maar 3-1 geworden....dan was het iets beter te verdragen geweest.
  • 8 Nov 2019 om 15:20
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:47
      Terecht.
    Donder op randdebiel.
  • 8 Nov 2019 om 15:19
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:30
      Overdreven straf weer sterkte PB.
    ze naaien PB toch altijd Messi
  • 8 Nov 2019 om 14:12
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:47
      Terecht.
    Kneusje.
  • 8 Nov 2019 om 14:11
    Dus als ik op een normale zaterdag ruzie krijg waar dan ook en het blijkt een fan te zijn van een andere club is dat gerelateerd aan voetbal?Achterlijk land.
  • 8 Nov 2019 om 13:12
    • Quote van 8 Nov 2019 om 12:47
      Terecht.
    Ga jij maar lekker naar het bos
  • 8 Nov 2019 om 12:47
    Terecht.
  • 8 Nov 2019 om 12:30
    Overdreven straf weer sterkte PB.
  • 8 Nov 2019 om 12:18
    Gewoon ff lekker los gaan;-))
  • 8 Nov 2019 om 11:50
    Is emotie
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›