'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder' 'Enorme mix' bij FC Twente: ''Hoor ook Frans of Duits om me heen'' Transferadvies voor FC Twente: ''Dat zou ik wel goed vinden'' Zware tijd voor Roemeratoe: ''Waarom stop ik niet gewoon?'' FC Twente-supporters massaal naar bekerduel met Go Ahead Eagles

Garcia krijgt advies: ''Dan kan je beter Espinosa eraf halen''

( 15 reacties)
Garcia krijgt advies: ''Dan kan je beter Espinosa eraf halen''

FC Twente won afgelopen weekend in de Grolsch Veste met 2-1 van PEC Zwolle, maar de Tukkers hadden het in de tweede helft erg lastig. Tijmen van Wissing constateert dat de wissel van Rafik Zekhnini, die werd vervangen door Wout Brama, niet goed uitpakte. 

"Doordat Zekhnini eraf ging kwam Hamer de hele tijd op, en dat werd op een gegeven moment een gevaarlijke pion bij PEC Zwolle", blikt hij terug in de Podcast van RTV Oost. "Zekhnini speelde ook niet de beste wedstrijd, maar met hem heb je wel dreiging", vervolgt de clubwatcher. 

"Ik heb het daar nog over gehad met Garcia. Hij twijfelde of hij daar achteraf nou content mee was. Het elftal werd er door de wissel niet rustiger op. Dan kan je beter Espinosa eraf halen. Dan breng je iets meer controle en blijf je druk naar voren houden met Zekhnini", aldus Van Wissing. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Nov 2019 om 08:52
    • Quote van 12 Nov 2019 om 23:15
      Ja vooral je beste speler eraf halen...
    Hij kan leuk ballen, maar Twente komt nogal eens onder druk te staan en dan heb je aan deze half lauwe speler niet veel. Gaat niet stevig de duels in en hobbelt dan met zijn ziel onder de arm dolend over het veld.
  • 13 Nov 2019 om 07:21
    • Quote van 12 Nov 2019 om 19:12
      Dat heeft allemaal te maken met het simpele hap en snap beleid wat er nu is. Snel tevreden zijn en weinig ambities hebben. Het begint al bij de jeugd. De overwinnings en overlevingdrang moet er in gepeperd worden. Deze spelers zijn opgeraapte spelers, die hun voetbal carriere uiteindelijk weer op willen pakken.
    Ikzeg. Ut. U heeft een punt en geen kleine ook . Inderdaad er moet zeker daaraan heel veel gebeuren u heeft de gevoelige snaar zeker geraakt, en het wordt zeker tijd dat hier de tijd terug komt, van o.a. mister robbinson als ik het goed schrijf en hans myer ook dit schrijf ik hopelijk goed, want mentaliteit om er in te gaan is er op dit moment totaal niet u heeft gelijk 100+
  • 12 Nov 2019 om 23:29
    • Quote van 12 Nov 2019 om 23:15
      Ja vooral je beste speler eraf halen...
    De grootste waslap bedoel je.
  • 12 Nov 2019 om 23:29
    • Quote van 12 Nov 2019 om 23:15
      Ja vooral je beste speler eraf halen...
    De grootste waslap bedoel je.
  • 12 Nov 2019 om 23:15
    Ja vooral je beste speler eraf halen...
  • 12 Nov 2019 om 19:46
    • Quote van 12 Nov 2019 om 18:53
      Espinosa kan zoveel meer betekenen voor het TEAM....maar nee hoor, wanneer er terug verdedigt moet worden, dan gaat Espinosa 'folders bezorgen' en geeft hij totaal niet thuis. Een leuk voetballertje, maar ook een enorme lapzwans die keer op keer het TEAM in de steek laat als er verdedigt moet worden.......
    Hij wil wel verdedigen maar kan het totaal niet. Iedere keer met een slap voetje erin waardoor hij nooit het duel wint.
  • 12 Nov 2019 om 19:33
    • Quote van 12 Nov 2019 om 19:12
      Dat heeft allemaal te maken met het simpele hap en snap beleid wat er nu is. Snel tevreden zijn en weinig ambities hebben. Het begint al bij de jeugd. De overwinnings en overlevingdrang moet er in gepeperd worden. Deze spelers zijn opgeraapte spelers, die hun voetbal carriere uiteindelijk weer op willen pakken.
    +100
  • 12 Nov 2019 om 19:33
    • Quote van 12 Nov 2019 om 18:53
      Espinosa kan zoveel meer betekenen voor het TEAM....maar nee hoor, wanneer er terug verdedigt moet worden, dan gaat Espinosa 'folders bezorgen' en geeft hij totaal niet thuis. Een leuk voetballertje, maar ook een enorme lapzwans die keer op keer het TEAM in de steek laat als er verdedigt moet worden.......
    En daar ligt het probleem. Zolang het geen TEAM krijg je nooit mooi voetbal te zien. Ook zal de verdediging veel meer fouten maken omdat ze te vaak te snel onder druk komen te staan. Er wordt veel (besloten) getraint maar of er daadwerkelijk gewerkt aan het TEAM vraag ik mij af. Volgens mij is het elke week hetzelfde kunstje en groeien spelers niet. Niet in karakter, niet in elkaar aanvoelen en daardoor ook niet in de resultaten. Het is vaak hetzelfde wat je ziet week in week uit. Volgens mij zitten we kwa kennis op hetzelfde nivo als we nu spelen. Of gewoon teveel pappen en nathouden beleid. Morgen is er weer een nieuwe dag. Iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt eraf gehakt. Vandaar ook dat Pusic weg moest.
  • 12 Nov 2019 om 19:12
    • Quote van 12 Nov 2019 om 18:53
      Espinosa kan zoveel meer betekenen voor het TEAM....maar nee hoor, wanneer er terug verdedigt moet worden, dan gaat Espinosa 'folders bezorgen' en geeft hij totaal niet thuis. Een leuk voetballertje, maar ook een enorme lapzwans die keer op keer het TEAM in de steek laat als er verdedigt moet worden.......
    Dat heeft allemaal te maken met het simpele hap en snap beleid wat er nu is. Snel tevreden zijn en weinig ambities hebben. Het begint al bij de jeugd. De overwinnings en overlevingdrang moet er in gepeperd worden. Deze spelers zijn opgeraapte spelers, die hun voetbal carriere uiteindelijk weer op willen pakken.
  • 12 Nov 2019 om 18:53
    Espinosa kan zoveel meer betekenen voor het TEAM....maar nee hoor, wanneer er terug verdedigt moet worden, dan gaat Espinosa 'folders bezorgen' en geeft hij totaal niet thuis. Een leuk voetballertje, maar ook een enorme lapzwans die keer op keer het TEAM in de steek laat als er verdedigt moet worden.......
  • 12 Nov 2019 om 18:45
    • Quote van 12 Nov 2019 om 18:44
      Vitesse neemt aan het einde van het seizoen afscheid van Aloys Wijnker. De hoofd jeugdopleidingen, in het verleden verantwoordelijk voor de jeugdafdelingen van AZ en de Amerikaanse bond, was pas sinds december 2018 in dienst getreden. De Noord-Hollander staat nog tot het einde van het seizoen onder contract en die verbintenis zal dus niet verlengd worden. Wijnker benadrukt dat hij zich 'bevoorrecht' voelt met zijn huidige functie. "Maar mijn ambities reiken verder", laat hij weten aan de clubsite van de Arnhemmers. "Mijn tijd als Development Academy Director bij de Amerikaanse voetbalbond smaakt naar meer." Lees meerVan Amerika naar Vitesse: "We moeten spelers in het eerste hebben" Hiermee bedoelt Wijnker dat hij, na jarenlang bezig te zijn geweest met jeugdopleidingen, door wil groeien naar een functie van algemeen of technisch directeur. "Na jarenlange ervaring als Hoofd Jeugdopleiding en na mijn periode in Amerika en bij Vitesse heb ik het gevoel klaar te zijn voor die stap. Tot die tijd werk ik met buitengewoon veel plezier bij Vitesse." De huidige technisch directeur, Mo Allach, heeft hier alle begrip voor. "Bij Vitesse werken we met mensen die ambities hebben en bezeten zijn van hun vak. Daarom begrijpen we volledig dat Aloys zijn ambities wil najagen."
    Oke
  • 12 Nov 2019 om 18:44
    Vitesse neemt aan het einde van het seizoen afscheid van Aloys Wijnker. De hoofd jeugdopleidingen, in het verleden verantwoordelijk voor de jeugdafdelingen van AZ en de Amerikaanse bond, was pas sinds december 2018 in dienst getreden. De Noord-Hollander staat nog tot het einde van het seizoen onder contract en die verbintenis zal dus niet verlengd worden. Wijnker benadrukt dat hij zich 'bevoorrecht' voelt met zijn huidige functie. "Maar mijn ambities reiken verder", laat hij weten aan de clubsite van de Arnhemmers. "Mijn tijd als Development Academy Director bij de Amerikaanse voetbalbond smaakt naar meer." Lees meerVan Amerika naar Vitesse: "We moeten spelers in het eerste hebben" Hiermee bedoelt Wijnker dat hij, na jarenlang bezig te zijn geweest met jeugdopleidingen, door wil groeien naar een functie van algemeen of technisch directeur. "Na jarenlange ervaring als Hoofd Jeugdopleiding en na mijn periode in Amerika en bij Vitesse heb ik het gevoel klaar te zijn voor die stap. Tot die tijd werk ik met buitengewoon veel plezier bij Vitesse." De huidige technisch directeur, Mo Allach, heeft hier alle begrip voor. "Bij Vitesse werken we met mensen die ambities hebben en bezeten zijn van hun vak. Daarom begrijpen we volledig dat Aloys zijn ambities wil najagen."
  • 12 Nov 2019 om 18:43
    Inversteerders en sponsoren opgelet! Haal Aloys Wijcker binnen als op volger van Leeuwen. Vertrekt aan het einde seizoen bij Vitesse. De man heeft ambities en niet geheel verkeerd de grondlegger en uit bouwer van de AZ jeugd opleiding. Zwaaien met die poen en contacten nu beginnen te leggen. Van Halst wilde wijncker ook, maar kreeg hem niet.
  • 12 Nov 2019 om 17:25
    Ik word wel een beetje moe van al die lokale journalistjes die allemaal denken dat ze het beter weten
  • 12 Nov 2019 om 17:13
    Assistent van Wissing jongens! Maar hij heeft wel gelijk!
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›