Brama goudeerlijk: ''Ik zou deze wedstrijd niet gaan terugkijken'' Brama kritisch: ''Dit is het hoogst haalbare'' FC Twente speelt gelijk in saai duel in Den Haag MATCHDAY | Garcia kiest wederom voor Brama en Nakamura 'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord''

( 33 reacties)
''Ook bij FC Twente krijg ik mee dat er soms over me wordt gemord''

Javier Espinosa is op zijn plek bij FC Twente. De 27-jarige middenvelder gold als een groot talent bij FC Barcelona, maar hoopt nu indruk te maken in de Eredivisie. Toch is er ook kritiek op Espinosa, die soms flegmatiek en nonchalant oogt.

"Dit hoor ik al mijn hele leven", baalt Espinosa in gesprek met Voetbal International. "Javi rent niet, Javi heeft een hekel aan meeverdedigen, Javi wil alleen maar lekker voetballen. Ook hier bij FC Twente krijg ik soms mee dat er over me wordt gemord. Maar jij zegt het zelf al: het is een indruk."

Volgens de Spanjaard klopt het beeld niet. "Dit is vooral beeldvorming die misschien inherent is aan mijn manier van spelen, maar niet beantwoordt aan de realiteit", meent hij. "De cijfers wijzen het ook bij FC Twente uit. Elke duel behoor ik tot de spelers die het meest lopen en haal ik de twaalf kilometer."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Nov 2019 om 14:01
    • Quote van 14 Nov 2019 om 13:57
      Echt nie. Zo kaal als een biljartbal.
    Beetje foto’s nemen als je had aan het werk bent.
  • 14 Nov 2019 om 13:57
    • Quote van 14 Nov 2019 om 13:04
      Laat onze Messi het hier niet horen:-) want die is top fit :-))
    Echt nie. Zo kaal als een biljartbal.
  • 14 Nov 2019 om 13:04
    Laat onze Messi het hier niet horen:-) want die is top fit :-))
  • 14 Nov 2019 om 11:24
    Zlatan is beschikbaar, wij hebben nog wel een plekje
  • 14 Nov 2019 om 11:18
    Het voetbal over 90 minuten kan en mag beter, toch heb je deze speler s nodig die acties durven te maken.
  • 14 Nov 2019 om 08:44
    • Quote van 14 Nov 2019 om 06:35
      Hij is geen Lionel Messi kerel. ;) Hij moet vooral aan zijn mentaliteit gaan werken, want voetballen kan hij wel. Nu nog leren in teambelang te spelen.
    Nee absoluut geen Messi, maar er is geen een speler met een ijzersterke mentaliteit, alleen Selahi, en de helaas de geblesseerde Matos. En die jongen van City is ook wel een killer denk ik. Maar verder in de verdediging geen echte killers, al staat het nu beter dan met Bijen en Schenk. En die Plazuega of zo zou ik graag in het centrum zien samen met Buskets/ of die jongen van City. Ik heb als supporter veel respect voor Brama, maar vind dat hij het ook bijna niet meer belopen kan, dus vind het prima met Roemoerato, Espinosa mag inderdaad wat feller de duels aan gaan, maar dat kunnen we ook van Aitor zeggen die ver onder de maat speelt en niet zoveel moet duikelen. Ik zou Aitor eens op de bank zetten, Zekninhi, draaft ook vaak, dus die kan me ook niet altijd overtuigen, dan zou ik het eens proberen met Mening, en Nakamura. Misschien dat Aitor dan wakker geschut wordt, verder Vuckic is super dat hij er al zoveel heeft in liggen, maar verfijnt een pas in kansrijke positie geven in de 16 meter kan hij niet helaas. Verder moet een Selahi altijd spelen. De meeste zijn goede voetballers maar mentaliteit en fysieke kracht ontbreekt het aan. Als Espinosa iets meer power had, dan hadden we een topper in huis. Maar vind nog steeds dat de steekpass van hem moet komen want verder is er niet een die dat kan. Dus ben ik van mening dat je hem moet laten staan, maar er mag wel een beetje meer pit in.
  • 14 Nov 2019 om 06:35
    • Quote van 13 Nov 2019 om 21:35
      Maar wel een begaafde sierlijke speler, die je gewoon altijd op moeten stellen.
    Hij is geen Lionel Messi kerel. ;) Hij moet vooral aan zijn mentaliteit gaan werken, want voetballen kan hij wel. Nu nog leren in teambelang te spelen.
  • 13 Nov 2019 om 21:35
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:30
      FC Twente is nog niet rijp genoeg voor 2 creatievelingen wanneer je teveel KKD niveau voetballers hebt. Het komt op knokken aan, en Espinosa is geen knokker.
    Maar wel een begaafde sierlijke speler, die je gewoon altijd op moeten stellen.
  • 13 Nov 2019 om 20:26
    • Quote van 13 Nov 2019 om 15:41
      Of voorkomen dat ze gaan lopen. Bijvoorbeeld door tijdig om te schakelen. Een speler als Zekhnini zou ik verbieden om tot op de achterlijn mee te verdedigen. Die houdt wel 2 man achterin.
    Dat mag , maar dan moet de rest van de aanvallers wel hun verdedigende werk doen.
  • 13 Nov 2019 om 17:24
    Niet slecht dat die dat weet, hopelijk gaat die harder werken. Een voetballende speler is het, maar gewoon soms te snel opgeven.
  • 13 Nov 2019 om 17:05
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:44
      Ik noem het meer middenmoot spelers, ipv KKD niveau voetballers.... en men verwacht/wil/wenst subtop spelers.... maar we gaan stapje voor stapje

      ben super blij met de winst tegen PEC, gat van 8 punten... heb je beetje lucht.... komen belangrijke potjes aan tegen VVV ADO en RKC
    Handhaving Frank, dat is de doelstelling. Maar ook daarvoor heb je teamplayers nodig zoals FC Twente haar wedstrijd tegen PSV speelde....als team.


    VVV, ADO en RKC moet je winnend afsluiten.
  • 13 Nov 2019 om 16:44
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:30
      FC Twente is nog niet rijp genoeg voor 2 creatievelingen wanneer je teveel KKD niveau voetballers hebt. Het komt op knokken aan, en Espinosa is geen knokker.
    Ik noem het meer middenmoot spelers, ipv KKD niveau voetballers.... en men verwacht/wil/wenst subtop spelers.... maar we gaan stapje voor stapje

    ben super blij met de winst tegen PEC, gat van 8 punten... heb je beetje lucht.... komen belangrijke potjes aan tegen VVV ADO en RKC
  • 13 Nov 2019 om 16:42
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:30
      FC Twente is nog niet rijp genoeg voor 2 creatievelingen wanneer je teveel KKD niveau voetballers hebt. Het komt op knokken aan, en Espinosa is geen knokker.
    2 is erg weinig, dus dat kan prima dat is ook wel gebleken uit resultaten...

    en KKD niveau voetballers worden er steeds minder, beetje pech met blessures en schorsingen... de City huurling had er indd eerder in gemoeten voor Bijen... maar die was er nog niet klaar voor zei je :)
  • 13 Nov 2019 om 16:30
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:19
      2 creatieve spelers vind ik juist erg weinig... had er liever 4 gezien
    FC Twente is nog niet rijp genoeg voor 2 creatievelingen wanneer je teveel KKD niveau voetballers hebt. Het komt op knokken aan, en Espinosa is geen knokker.
  • 13 Nov 2019 om 16:19
    • Quote van 13 Nov 2019 om 16:07
      Teveel risico kan dodelijk zijn. Met Aitor en Espinosa breng je m.i. teveel risico waarop er teveel druk op FC Twente komt te staan. Zekhnini is momenteel meer van waarde dan Espinosa..... Espinosa is gewoon geen teamplayer Frank.....
    2 creatieve spelers vind ik juist erg weinig... had er liever 4 gezien
  • 13 Nov 2019 om 16:07
    • Quote van 13 Nov 2019 om 15:11
      yup dat is inherent aan risico in je spel nemen... je kan er nog een verdedigende middenvelder neerzetten met een 90% score aan goede passes alleen zijn die passes dan opzij of naar achteren.... er gebeurd dan niets!
      Juist het onvoorspelbare/met risico maakt dat er kansen komen en goals vallen, dat is inderdaad lastiger dan tikkie terug of balletje breed
    Teveel risico kan dodelijk zijn. Met Aitor en Espinosa breng je m.i. teveel risico waarop er teveel druk op FC Twente komt te staan. Zekhnini is momenteel meer van waarde dan Espinosa..... Espinosa is gewoon geen teamplayer Frank.....
  • 13 Nov 2019 om 15:43
    • Quote van 13 Nov 2019 om 15:11
      yup dat is inherent aan risico in je spel nemen... je kan er nog een verdedigende middenvelder neerzetten met een 90% score aan goede passes alleen zijn die passes dan opzij of naar achteren.... er gebeurd dan niets!
      Juist het onvoorspelbare/met risico maakt dat er kansen komen en goals vallen, dat is inderdaad lastiger dan tikkie terug of balletje breed
    Zolang die passes met balverlies vooruit worden gespeeld is er niet zoveel aan de hand.
  • 13 Nov 2019 om 15:41
    • Quote van 13 Nov 2019 om 15:11
      Het probleem is dat 5 spelers van de 11 hun verdedigende werk niet naar behoren doen , Als Espinosa de A.M. is dan moeten de flankspelers bij balverlies met hun man mee tot op de achterlijn . Het is bij balverlies allemaal een beetje te frivool bij onze aanvallers .
    Of voorkomen dat ze gaan lopen. Bijvoorbeeld door tijdig om te schakelen. Een speler als Zekhnini zou ik verbieden om tot op de achterlijn mee te verdedigen. Die houdt wel 2 man achterin.
  • 13 Nov 2019 om 15:20
    • Quote van 13 Nov 2019 om 11:40
      Maar hij lijdt ook veel onnodig balverlies en hij verdedigt niet mee.
    Precies dit. Is teveel met zichzelf en zijn 'folderwijk' bezig......
  • 13 Nov 2019 om 15:20
    Fysiek en verdedigend kan het allemaal wat beter, ik vind ook dat hij wat meer moet mee verdedigen , en een beetje fysiek trainen kan ook geen kwaad. Maar zou hem altijd laten staan, soms geniaal hoor en dan is het smullen.
  • 13 Nov 2019 om 15:11
    • Quote van 13 Nov 2019 om 11:40
      Maar hij lijdt ook veel onnodig balverlies en hij verdedigt niet mee.
    yup dat is inherent aan risico in je spel nemen... je kan er nog een verdedigende middenvelder neerzetten met een 90% score aan goede passes alleen zijn die passes dan opzij of naar achteren.... er gebeurd dan niets!
    Juist het onvoorspelbare/met risico maakt dat er kansen komen en goals vallen, dat is inderdaad lastiger dan tikkie terug of balletje breed
  • 13 Nov 2019 om 15:11
    Het probleem is dat 5 spelers van de 11 hun verdedigende werk niet naar behoren doen , Als Espinosa de A.M. is dan moeten de flankspelers bij balverlies met hun man mee tot op de achterlijn . Het is bij balverlies allemaal een beetje te frivool bij onze aanvallers .
  • 13 Nov 2019 om 14:29
    Als je beter bent kun je hem goed in je team hebben, als de tegenstander beter is dan speel je met 10 tegen 11. Dan teveel balverlies en veelte weinig duelkracht.
  • 13 Nov 2019 om 13:41
    • Quote van 13 Nov 2019 om 13:18
      Het is een echte middenvelder dus hij zal echt de bal moeten afpakken op middenveld.Zo diep staat hij ook helemaal niet. Het is echt geen 10. Nauwelijks doelpogingen. Cvm blijft in mijn ogen wat hangen dus die hoeft wat minder meters te maken . Espinazo moet juist schakelen en de aanvallers in de rug lopen. Zoals de middenvelders van Ajax ook jagen en tegelijk aanvallend zijn. Bij het moderne middenvelder is dat een vereiste. Tenzij je een 10 bent en constant dreiging naar het doel hebt maar ik zie espinoza echt als een passende middenvelder .
    Precies een flegmatieke CM.
    Soms geniaal soms dramatisch.
    Maar in Twente houden we meer van werkers en "slopers".
    Hij moet verdedigend stappen gaan maken.
  • 13 Nov 2019 om 13:38
    Deze speler moet je hangend vanaf links laten spelen. Heeft niet de power voor het middenveld op eredivisie niveau.
  • 13 Nov 2019 om 13:18
    • Quote van 13 Nov 2019 om 12:10
      Klopt meters maken als kip zonder kop.

      Maar zijn primaire taak is natuurlijk niet als CVM op te treden.
      Wanneer hij per wedstrijd 3 keer onze spits vrij voor de doelman zet hoor je niemand klagen over het feit dat hij niet of nauwelijks meeverdedigd.
    Het is een echte middenvelder dus hij zal echt de bal moeten afpakken op middenveld.Zo diep staat hij ook helemaal niet. Het is echt geen 10. Nauwelijks doelpogingen. Cvm blijft in mijn ogen wat hangen dus die hoeft wat minder meters te maken . Espinazo moet juist schakelen en de aanvallers in de rug lopen. Zoals de middenvelders van Ajax ook jagen en tegelijk aanvallend zijn. Bij het moderne middenvelder is dat een vereiste. Tenzij je een 10 bent en constant dreiging naar het doel hebt maar ik zie espinoza echt als een passende middenvelder .
  • 13 Nov 2019 om 12:46
    Hij is zeker geen slechte speler, maar anno 2019 wordt er in teamverband meer van je verwacht. Dan kun je niet lekker voetballen en bij balverlies maar een beetje ronddolen op het middenveld. En komt hij per abuis eens in een duel terecht, dan gebeurt dit met een heel slap pootje. Dit is duidelijk een speler met kwaliteit, maar die duidelijk wat zwarte peper in zijn reet moet hebben.
  • 13 Nov 2019 om 12:29
    • Quote van 13 Nov 2019 om 12:10
      Klopt meters maken als kip zonder kop.

      Maar zijn primaire taak is natuurlijk niet als CVM op te treden.
      Wanneer hij per wedstrijd 3 keer onze spits vrij voor de doelman zet hoor je niemand klagen over het feit dat hij niet of nauwelijks meeverdedigd.
    Vast wel.
  • 13 Nov 2019 om 12:10
    • Quote van 13 Nov 2019 om 11:54
      Denk het wel. Verder loopt hij er vaak achteraan. Eigenlijk moet hij speler inhalen of de bal vanachter afpakken. Nu heb ik het idee dat hij meeloopt maar niet ingrijpt.
    Klopt meters maken als kip zonder kop.

    Maar zijn primaire taak is natuurlijk niet als CVM op te treden.
    Wanneer hij per wedstrijd 3 keer onze spits vrij voor de doelman zet hoor je niemand klagen over het feit dat hij niet of nauwelijks meeverdedigd.
  • 13 Nov 2019 om 11:54
    • Quote van 13 Nov 2019 om 11:46
      Veel lopen op slecht positie kiezen?
    Denk het wel. Verder loopt hij er vaak achteraan. Eigenlijk moet hij speler inhalen of de bal vanachter afpakken. Nu heb ik het idee dat hij meeloopt maar niet ingrijpt.
  • 13 Nov 2019 om 11:46
    Veel lopen op slecht positie kiezen?
  • 13 Nov 2019 om 11:40
    • Quote van 13 Nov 2019 om 10:44
      Mensen zien wat ze willen zien, haal deze jongen eruit en het loopt voor geen meter meer. Loopt de meeste km’s en geeft ik weet niet hoeveel passes die een kans inleiden.
    Maar hij lijdt ook veel onnodig balverlies en hij verdedigt niet mee.
  • 13 Nov 2019 om 10:44
    Mensen zien wat ze willen zien, haal deze jongen eruit en het loopt voor geen meter meer. Loopt de meeste km’s en geeft ik weet niet hoeveel passes die een kans inleiden.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›