Brama goudeerlijk: ''Ik zou deze wedstrijd niet gaan terugkijken'' Brama kritisch: ''Dit is het hoogst haalbare'' FC Twente speelt gelijk in saai duel in Den Haag MATCHDAY | Garcia kiest wederom voor Brama en Nakamura 'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd''

( 30 reacties)
Espinosa verklapt: ''Dan wordt mijn contract automatisch verlengd''

Javier Espinosa is nu voor het tweede jaar op rij actief in Nederland. Zijn droom is echter nog steeds om in Spanje door te breken.

"Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik het niveau van de Primera División aankan", beweert de 27-jarige middenvelder in Voetbal International. "Maar het is niet zo dat mijn carrière niet compleet is als ik niet nog een paar jaar in La Liga speel. Ik leef volgens de realiteit van het moment en die luidt als volgt: ik moet vandaag hard werken en dan zie ik morgen wel wat dat heeft opgeleverd."

Espinosa heeft het vizier nu op FC Twente gericht. "Het belangrijkste is dat we dit seizoen met FC Twente in de Eredivisie blijven", geeft hij aan. "We hebben meer individuele kwaliteit dan vorig seizoen en zijn meer een team, dus ik vind dat we niet in de degradatiezorgen hoeven te komen."

De Spanjaard heeft ook nog nieuwtje voor de supporters van FC Twente. "Als we ons handhaven en ik speel een vastgelegd aantal wedstrijden, dan wordt mijn contract automatisch verlengd. Ik ben inmiddels 27 jaar en nog steeds ambitieus. Maar bij FC Twente blijven hoort ook bij die ambities. Ik ben gelukkig hier. En dat is me na alles wat ik heb meegemaakt ook veel waard", aldus Espinosa.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Nov 2019 om 19:22
    • Quote van 14 Nov 2019 om 17:49
      Prachtige speler met een hele fijne techniek. Speler waar ik graag voor naar stadion kom. Goede balbeheersing en weet altijd waar de ruimte ligt. Mooi verlengen en in tweede helft seizoen zich goed laten zien. Levert hij twente mooi zakcentje op.
    Wat slik jij? Dat wil ik ook!


    :))
  • 14 Nov 2019 om 18:01
    • Quote van 14 Nov 2019 om 17:49
      Prachtige speler met een hele fijne techniek. Speler waar ik graag voor naar stadion kom. Goede balbeheersing en weet altijd waar de ruimte ligt. Mooi verlengen en in tweede helft seizoen zich goed laten zien. Levert hij twente mooi zakcentje op.
    De clubs staan zeker niet in de rij voor deze man.
  • 14 Nov 2019 om 17:49
    Prachtige speler met een hele fijne techniek. Speler waar ik graag voor naar stadion kom. Goede balbeheersing en weet altijd waar de ruimte ligt. Mooi verlengen en in tweede helft seizoen zich goed laten zien. Levert hij twente mooi zakcentje op.
  • 14 Nov 2019 om 14:30
    • Quote van 14 Nov 2019 om 14:04
      Ik kon alleen maar smakelijk lachen om de stupide uitspraak van AJFCT1965.


      Hoe oud zou AJFCT1965 zijn Ket? ;)
    Blijkbaar te jong om Ruiz bewust te hebben meegemaakt,Tc
  • 14 Nov 2019 om 14:04
    • Quote van 14 Nov 2019 om 07:44
      Man, nu val je toch wel heel erg door de mand.
    Ik kon alleen maar smakelijk lachen om de stupide uitspraak van AJFCT1965.


    Hoe oud zou AJFCT1965 zijn Ket? ;)
  • 14 Nov 2019 om 07:44
    • Quote van 13 Nov 2019 om 22:30
      Espinosa is een beetje te vergelijken met Ruiz, hij is eigenlijk een beetje te goed voor Twente. Maar hij doet verdedigend niet heel veel. Maar vergeet ook niet dat dat zijn taak helemaal niet is, hij is zo belangrijk in het positiespel en durft tenminste risico in zn spel te leggen.
    Man, nu val je toch wel heel erg door de mand.
  • 14 Nov 2019 om 00:25
    • Quote van 13 Nov 2019 om 22:30
      Espinosa is een beetje te vergelijken met Ruiz, hij is eigenlijk een beetje te goed voor Twente. Maar hij doet verdedigend niet heel veel. Maar vergeet ook niet dat dat zijn taak helemaal niet is, hij is zo belangrijk in het positiespel en durft tenminste risico in zn spel te leggen.
    Haha grap van de week zeker. Ruiz legde er wel bijna iedere wedstrijd een in en is een echte aanvaller of 10 met dreiging naar de goal. Espinoza is een cm die helemaal niet diep staat en 2x per wedstrijden rond of in de 16 komt. Die staat 90 % van zijn tijd gewoon rond de middenlijn te tikken. Dus een heel ander type. Een cm moet tegenwoordig meeverdedigen en bij balverlies de aanvallers van de tegenstanders in de in de rug lopen en dan het duel aangaan. Zie bij ajax bijvoorbeeld heel mooi. Dat middenveld wil gelijk de bal terug en die spelen nog stuk aanvallender dantwente.
  • 13 Nov 2019 om 22:31
    • Quote van 13 Nov 2019 om 22:30
      Espinosa is een beetje te vergelijken met Ruiz, hij is eigenlijk een beetje te goed voor Twente. Maar hij doet verdedigend niet heel veel. Maar vergeet ook niet dat dat zijn taak helemaal niet is, hij is zo belangrijk in het positiespel en durft tenminste risico in zn spel te leggen.
    Lol, ga je mond spoelen man.
  • 13 Nov 2019 om 22:30
    Espinosa is een beetje te vergelijken met Ruiz, hij is eigenlijk een beetje te goed voor Twente. Maar hij doet verdedigend niet heel veel. Maar vergeet ook niet dat dat zijn taak helemaal niet is, hij is zo belangrijk in het positiespel en durft tenminste risico in zn spel te leggen.
  • 13 Nov 2019 om 22:26
    • Quote van 13 Nov 2019 om 20:00
      Espinosa is een baas, normaliter is het niet erg als hij niet volop mee verdedigd. Als er achter hem maar mannetjes staan die het vuile werk opknappen. Op dit moment zouden dat Selahi, Woutje en Roemeratoe moeten doen. Het hele team is ondermaats maar ik zou hem altijd opstellen. Hij verzorgd de steekpasses en zorgt nog voor enige creativiteit. De grootste problemen beginnen achterin, gelukkig heeft Gracia daar al ingegrepen. Al ben ik met Schenk nog niet echt te tevreden en Verdonk laat in de winterstop maar naar de usa vertrekken.
    Zo is het!!
  • 13 Nov 2019 om 22:26
    • Quote van 13 Nov 2019 om 22:24
      Goede speler , mooi hier houden!
    Inderdaad. Een van de beste spelers die we hebben!!
  • 13 Nov 2019 om 22:24
    Goede speler , mooi hier houden!
  • 13 Nov 2019 om 22:06
    • Quote van 13 Nov 2019 om 21:33
      Correct verwoord. Nu is de vervolgvraag. Wat leren ze op de training?
      Dat het niet meteen allemaal goed loopt begrijpt iedereen. Dat hij ook een verleden heeft begrijpen we ook nog. Maar wat niet begrepen wordt is waarom er geen vooruitgang te zien is. Een trainer praat toch met zijn spelers en ziet toch waar het niet goed gaat.
      Als iemand zijn taken niet kan uitvoeren om wat voor reden dan ook, dan hoort die gewoon niet in het TEAM.
      In mijn ogen is het een lanterfanter. Zijn hele carriere al. Hij past bij het huidige cultuurtje dat bij FC Twente heerst. Lul maar raak voor een knaak en kijk vooral niet naar jezelf maar leg de oorzaak ergens anders neer. Bij geld, bij het verleden, bij weet ik niet wat.
      Allemaal gelul in de ruimte en daarom duurt het nog jaren en jaren voordat we zijn daar waar we horen met zon grote aanhang en met zoveel potentie die FC Twente elke keer weer uitstraalt Jaar na jaar!
      Wat doen ze ermee? NIETS!
    Jij vergeet steeds weer waar we wegkomen met alle financiële ellende of niet?
  • 13 Nov 2019 om 21:33
    • Quote van 13 Nov 2019 om 20:51
      Als hij zijn hele leven al dezelfde kritiek krijgt heeft hij er niet veel mee gedaan. Natuurlijk mag een aanvaller frivool zijn en risico nemen in zijn akties. Maar net als ieder ander is hij een onderdeel van het team en bij balverlies heeft hij ook een verdedigende taak. Van verdedigers verwachten we dat ze bij balbezit de aanval ondersteunen. Van aanvallers verwachten we dat ze bij balverlies de verdediging ondersteunen. Daar laat onder anderen Espinosa te vaak een steek vallen. Hij zal best veel lopen in de wedstrijd, dat wordt tegenwoordig allemaal gemeten, het gaat er om wat je b.v. bij balverlies doet in die loop akties. Stop je iemand af, verdedig je een zone,geef je rugdekking of ren je maar wat. Helaas hij doet mijn inziens dat laatste te vaak.
    Correct verwoord. Nu is de vervolgvraag. Wat leren ze op de training?
    Dat het niet meteen allemaal goed loopt begrijpt iedereen. Dat hij ook een verleden heeft begrijpen we ook nog. Maar wat niet begrepen wordt is waarom er geen vooruitgang te zien is. Een trainer praat toch met zijn spelers en ziet toch waar het niet goed gaat.
    Als iemand zijn taken niet kan uitvoeren om wat voor reden dan ook, dan hoort die gewoon niet in het TEAM.
    In mijn ogen is het een lanterfanter. Zijn hele carriere al. Hij past bij het huidige cultuurtje dat bij FC Twente heerst. Lul maar raak voor een knaak en kijk vooral niet naar jezelf maar leg de oorzaak ergens anders neer. Bij geld, bij het verleden, bij weet ik niet wat.
    Allemaal gelul in de ruimte en daarom duurt het nog jaren en jaren voordat we zijn daar waar we horen met zon grote aanhang en met zoveel potentie die FC Twente elke keer weer uitstraalt Jaar na jaar!
    Wat doen ze ermee? NIETS!
  • 13 Nov 2019 om 21:31
    • Quote van 13 Nov 2019 om 20:09
      De voetballer Espinoza is op dit moment de beste speler van fctwente een speler met zoveel overzicht en techniek moet je wekelijks opstellen in de basis opstelling. Hij heeft alleen een grote beperking in zijn spel hij speelt veelste veel verstoppertje. Als hij echt wil slagen moet hij veel dwingerde spelen. Hij gedraagt zig nu in het veld als het verlegen jongetje in de klas sluit achteraan inplaats van vooraan te staan bij het uitdelen.
    Eens
  • 13 Nov 2019 om 21:29
    • Quote van 13 Nov 2019 om 20:33
      Kut
    Ga heen man, hij is niet de beste verdediger of wat dan ook, maar het is een sierlijke mooie voetballer, en indirect komen heel veel aanvallen vanaf Espinosa. Laat de sabbelasrs maar iets harder werken voor deze speler.
  • 13 Nov 2019 om 20:51
    • Quote van 13 Nov 2019 om 20:33
      Kut
    Even afkoelen
  • 13 Nov 2019 om 20:51
    Als hij zijn hele leven al dezelfde kritiek krijgt heeft hij er niet veel mee gedaan. Natuurlijk mag een aanvaller frivool zijn en risico nemen in zijn akties. Maar net als ieder ander is hij een onderdeel van het team en bij balverlies heeft hij ook een verdedigende taak. Van verdedigers verwachten we dat ze bij balbezit de aanval ondersteunen. Van aanvallers verwachten we dat ze bij balverlies de verdediging ondersteunen. Daar laat onder anderen Espinosa te vaak een steek vallen. Hij zal best veel lopen in de wedstrijd, dat wordt tegenwoordig allemaal gemeten, het gaat er om wat je b.v. bij balverlies doet in die loop akties. Stop je iemand af, verdedig je een zone,geef je rugdekking of ren je maar wat. Helaas hij doet mijn inziens dat laatste te vaak.
  • 13 Nov 2019 om 20:33
    Kut
  • 13 Nov 2019 om 20:09
    De voetballer Espinoza is op dit moment de beste speler van fctwente een speler met zoveel overzicht en techniek moet je wekelijks opstellen in de basis opstelling. Hij heeft alleen een grote beperking in zijn spel hij speelt veelste veel verstoppertje. Als hij echt wil slagen moet hij veel dwingerde spelen. Hij gedraagt zig nu in het veld als het verlegen jongetje in de klas sluit achteraan inplaats van vooraan te staan bij het uitdelen.
  • 13 Nov 2019 om 20:00
    Espinosa is een baas, normaliter is het niet erg als hij niet volop mee verdedigd. Als er achter hem maar mannetjes staan die het vuile werk opknappen. Op dit moment zouden dat Selahi, Woutje en Roemeratoe moeten doen. Het hele team is ondermaats maar ik zou hem altijd opstellen. Hij verzorgd de steekpasses en zorgt nog voor enige creativiteit. De grootste problemen beginnen achterin, gelukkig heeft Gracia daar al ingegrepen. Al ben ik met Schenk nog niet echt te tevreden en Verdonk laat in de winterstop maar naar de usa vertrekken.
  • 13 Nov 2019 om 18:42
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:21
      Wtf ben je aan het lullen? Espinosa is soms een lamzak, maar hij zegt gewoon de waarheid. Hij wil zich nu richten op Fct, misschien blijft die bij ons, en zo niet wil die nog in Spanje doorbreken? Dat mag/kan volgens jou niet ?
    Soms een lamzak?

    Hahahaha :))


    Van mij mag hij alles hoor, net zoals ik mijn mening mag geven op Espinosa.
  • 13 Nov 2019 om 17:41
    Dat zal vast verklaren waarom hij nooit gepasseerd wordt. Wat mij betreft iets minder opstellen en dat minimum aantal wedstrijden niet halen. Mag hij volgend jaar mooi naar Spanje.
  • 13 Nov 2019 om 17:23
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:02
      "Zijn droom is echter nog steeds om in Spanje door te breken".

      En dit is dus zijn struikelblok. Hij is teveel met zichzelf bezig. Effekes banken en goede gesprekken met hem voeren zou hem wel eens goed kunnen doen.
    Hij geeft toch aan dat het ook zijn ambitie is om met FCT in de ED te blijven?
  • 13 Nov 2019 om 17:21
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:02
      "Zijn droom is echter nog steeds om in Spanje door te breken".

      En dit is dus zijn struikelblok. Hij is teveel met zichzelf bezig. Effekes banken en goede gesprekken met hem voeren zou hem wel eens goed kunnen doen.
    Wtf ben je aan het lullen? Espinosa is soms een lamzak, maar hij zegt gewoon de waarheid. Hij wil zich nu richten op Fct, misschien blijft die bij ons, en zo niet wil die nog in Spanje doorbreken? Dat mag/kan volgens jou niet ?
  • 13 Nov 2019 om 17:18
    Ikzeg. Super om een droom te hebben en daar is niets mis mee, ik wens u heel veel sterkte en succes toe om deze droom tot werkelijk heid te brengen. Succes kerel ga er voor.
  • 13 Nov 2019 om 17:10
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:07
      Realistisch gezien gaat hij het ambitie niveau nooit (meer) halen....
    Dat durf ik te betwijfelen.
  • 13 Nov 2019 om 17:07
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:04
      God wat kun jij janken zeg. Heel normaal om je ambitie uit te spreken. Waar in dit geval waarschijnlijk ook naar gevraagd is.
    Realistisch gezien gaat hij het ambitie niveau nooit (meer) halen....
  • 13 Nov 2019 om 17:04
    • Quote van 13 Nov 2019 om 17:02
      "Zijn droom is echter nog steeds om in Spanje door te breken".

      En dit is dus zijn struikelblok. Hij is teveel met zichzelf bezig. Effekes banken en goede gesprekken met hem voeren zou hem wel eens goed kunnen doen.
    God wat kun jij janken zeg. Heel normaal om je ambitie uit te spreken. Waar in dit geval waarschijnlijk ook naar gevraagd is.
  • 13 Nov 2019 om 17:02
    "Zijn droom is echter nog steeds om in Spanje door te breken".

    En dit is dus zijn struikelblok. Hij is teveel met zichzelf bezig. Effekes banken en goede gesprekken met hem voeren zou hem wel eens goed kunnen doen.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›