Brama goudeerlijk: ''Ik zou deze wedstrijd niet gaan terugkijken'' Brama kritisch: ''Dit is het hoogst haalbare'' FC Twente speelt gelijk in saai duel in Den Haag MATCHDAY | Garcia kiest wederom voor Brama en Nakamura 'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken''

( 25 reacties)
Van Leeuwen verklapt: ''Over meer dan 150 spelers gesproken''

Ted van Leeuwen heeft opnieuw een drukke zomer achter de rug. De technisch directeur, die besloot om de onervaren Gonzalo Garcia door te schuiven als hoofdtrainer, kijkt echter met gemengde gevoelens terug op de transferperiode. 

"Gematigd tevreden", legt hij uit in een interview met ELF Voetbal. "Voor iedere transfer die is gelukt zijn er wel tien niet gelukt. Ik denk dat we over meer dan 150 spelers intensief gesproken hebben. Aan het begin van het transferseizoen lag het geld er nog niet", blikt Van Leeuwen terug. 

"Daardoor zijn we een aantal hele grote talenten misgelopen. Dus het had allemaal nog beter gekund", beseft de bestuurder, die er wel in slaagde om grote talenten als Keito Nakamura te huren. "Het is altijd een kwestie van gunnen. Een kwestie van overhalen. Dat kunnen wij niet met geld", aldus Van Leeuwen, die niet met alle 150 kandidaten zelf sprak.

"Soms pleegt een trainer een telefoontje, soms een oud-speler", geeft hij aan. "Ik denk eerlijk gezegd dat zelfs dat ik met 150 nog aan de lage kant zit. Het komt ook regelmatig voor dat iemand op basis van zulke gesprekken al heel snel afvalt. Dat we het vermoeden krijgen dat zo'n speler moeilijkheden gaat opleveren."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Nov 2019 om 11:51
    • Quote van 15 Nov 2019 om 08:27
      Nakamura is met optie met koop , ken je feiten voordat je hier dingen neer zet. Man man pffff
    Rustig ik kijk op transfermarkt.nl en zie dat hij 2 jaar gehuurd is en dat daarna zijn contract bij zijn eigenlijke club afloopt, dat zou kunnen betekenen dat hij daarna transfervrij zou kunnen komen. Man man man pfffffff
  • 15 Nov 2019 om 12:02
    • Quote van 15 Nov 2019 om 09:15
      Zo zo 1 speler met een beetje waarde.
      Alle subtoppers hebben afgelopen jaar voor meer dan €10 miljoen verkocht. Heracles en Zwolle ook voor ongeveer 5. Dat Gata met deze selectie nooit lukken. Kun je gaan janken maar t is de waarheid. We hebben alleen huurspelers
    Zekhnini. Busquets en Latibeaudiere zijn de enige huurspelers zonder optie tot koop...
  • 15 Nov 2019 om 09:40
    • Quote van 15 Nov 2019 om 09:35
      Mooi, ik weet niet of je hem ook hebt zien voetballen?
    Dat hij het moeilijk heeft is volstrekt normaal aangezien in een compleet andere (voetbal)omgeving is terecht gekomen en hij nog maar een tiener is. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat hij het tweede jaar gaat vlammen.
  • 15 Nov 2019 om 09:37
    • Quote van 15 Nov 2019 om 09:26
      Selahi, Haris, Aitor, Espinosa?
    Misschien, loopt af, loopt af, hahaha
  • 15 Nov 2019 om 09:35
    • Quote van 14 Nov 2019 om 23:02
      Keito met optie tot koop.
    Mooi, ik weet niet of je hem ook hebt zien voetballen?
  • 15 Nov 2019 om 09:26
    • Quote van 15 Nov 2019 om 09:15
      Zo zo 1 speler met een beetje waarde.
      Alle subtoppers hebben afgelopen jaar voor meer dan €10 miljoen verkocht. Heracles en Zwolle ook voor ongeveer 5. Dat Gata met deze selectie nooit lukken. Kun je gaan janken maar t is de waarheid. We hebben alleen huurspelers
    Selahi, Haris, Aitor, Espinosa?
  • 15 Nov 2019 om 09:15
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:47
      Dat jij Selahi blijkbaar niks vindt zegt genoeg over jou...
    Zo zo 1 speler met een beetje waarde.
    Alle subtoppers hebben afgelopen jaar voor meer dan €10 miljoen verkocht. Heracles en Zwolle ook voor ongeveer 5. Dat Gata met deze selectie nooit lukken. Kun je gaan janken maar t is de waarheid. We hebben alleen huurspelers
  • 15 Nov 2019 om 09:15
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:47
      Dat jij Selahi blijkbaar niks vindt zegt genoeg over jou...
    Zo zo 1 speler met een beetje waarde.
    Alle subtoppers hebben afgelopen jaar voor meer dan €10 miljoen verkocht. Heracles en Zwolle ook voor ongeveer 5. Dat Gata met deze selectie nooit lukken. Kun je gaan janken maar t is de waarheid. We hebben alleen huurspelers
  • 15 Nov 2019 om 08:27
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:19
      Roemeratoe heeft aflopend contract en nakamura is voor 2 seizoenen gehuurd dus ze leveren fc twente niks op. Verder denk ik dat alleen brondeel ons geld opleverd want hij is de enigste speler met een langlopend contract en wat waarde maar ook dat is niet veel
    Nakamura is met optie met koop , ken je feiten voordat je hier dingen neer zet. Man man pffff
  • 15 Nov 2019 om 08:25
    • Quote van 14 Nov 2019 om 22:12
      De hele selectie van Twente levert geen fluit op. Nakamura is niks, Roemeratoe loopt af, Drommel nog een jaartje en voor de rest huurspelers en matige voetballers met te hoge contracten
    Weet je wat jij moet gaan doen kneus je?? Lekker supporter worden van 020 of zo, of dichterbij, die lui van Erve Asito. Altijd met je domme gelul, en als het maar negatief is het kneus dat je bent. Je bent zelf geen dubbeltje waard.
  • 15 Nov 2019 om 00:47
    • Quote van 14 Nov 2019 om 22:12
      De hele selectie van Twente levert geen fluit op. Nakamura is niks, Roemeratoe loopt af, Drommel nog een jaartje en voor de rest huurspelers en matige voetballers met te hoge contracten
    Dat jij Selahi blijkbaar niks vindt zegt genoeg over jou...
  • 15 Nov 2019 om 00:19
    • Quote van 14 Nov 2019 om 18:24
      Selahi, Drommel, Roemeratoe en mogelijk Nakamura zijn de talenten die ons geld kunnen gaan opleveren. Vergeet ik er nog een?
    Roemeratoe heeft aflopend contract en nakamura is voor 2 seizoenen gehuurd dus ze leveren fc twente niks op. Verder denk ik dat alleen brondeel ons geld opleverd want hij is de enigste speler met een langlopend contract en wat waarde maar ook dat is niet veel
  • 15 Nov 2019 om 00:19
    • Quote van 14 Nov 2019 om 18:24
      Selahi, Drommel, Roemeratoe en mogelijk Nakamura zijn de talenten die ons geld kunnen gaan opleveren. Vergeet ik er nog een?
    Roemeratoe heeft aflopend contract en nakamura is voor 2 seizoenen gehuurd dus ze leveren fc twente niks op. Verder denk ik dat alleen brondeel ons geld opleverd want hij is de enigste speler met een langlopend contract en wat waarde maar ook dat is niet veel
  • 14 Nov 2019 om 23:02
    Keito met optie tot koop.
  • 14 Nov 2019 om 22:12
    • Quote van 14 Nov 2019 om 18:24
      Selahi, Drommel, Roemeratoe en mogelijk Nakamura zijn de talenten die ons geld kunnen gaan opleveren. Vergeet ik er nog een?
    De hele selectie van Twente levert geen fluit op. Nakamura is niks, Roemeratoe loopt af, Drommel nog een jaartje en voor de rest huurspelers en matige voetballers met te hoge contracten
  • 14 Nov 2019 om 21:03
    • Quote van 14 Nov 2019 om 18:24
      Selahi, Drommel, Roemeratoe en mogelijk Nakamura zijn de talenten die ons geld kunnen gaan opleveren. Vergeet ik er nog een?
    Vuckic en Aitor als ze 1 jaar bijtekenen
  • 14 Nov 2019 om 20:56
    • Quote van 14 Nov 2019 om 16:39
      Hoe weet jij dat hij overdrijft?
    Als ted zoveel tijd in gesprekken voert dan verklaar je de transfer hamdaoui vorig jaar niet met de quote: ik dacht opeens; waar is die hamdaoui gebleven en toen maar even gebeld. Daarbij in gedachte nemend dst hij in oktober al wist dat hij een buitenspeler moest halen en naar eigen zeggen in januari pas bedacht wie hij ging halen. Iemand die daadwerkelijk 150 gesprekken voert weet drie maand van te voren wie hij wil hebben, dat weet ted duidelijk niet
  • 14 Nov 2019 om 19:56
    • Quote van 14 Nov 2019 om 17:14
      Hele grote talenten misgelopen....zegt genoeg Grote luilak.
    Stoutert
  • 14 Nov 2019 om 18:24
    Selahi, Drommel, Roemeratoe en mogelijk Nakamura zijn de talenten die ons geld kunnen gaan opleveren. Vergeet ik er nog een?
  • 14 Nov 2019 om 17:14
    • Quote van 14 Nov 2019 om 16:39
      Hoe weet jij dat hij overdrijft?
    Hele grote talenten misgelopen....zegt genoeg Grote luilak.
  • 14 Nov 2019 om 16:39
    • Quote van 14 Nov 2019 om 16:38
      Blijft fantastisch gevoel voor overdrijven houden die man.
    Hoe weet jij dat hij overdrijft?
  • 14 Nov 2019 om 16:38
    • Quote van 14 Nov 2019 om 16:24
      Precies, direct een goede vervanger van Smith.. Deze jongen gaat geld opleveren netzoals drommel bv
    Wat mij opvalt is dat zijn handelingssnelheid ontzettend hoog ligt. Zonder hem en onze spits Vukcic die een paar hele belangrijke goals heeft gemaakt hadden we nu tegen degradatie gespeeld.
  • 14 Nov 2019 om 16:38
    Blijft fantastisch gevoel voor overdrijven houden die man.
  • 14 Nov 2019 om 16:24
    • Quote van 14 Nov 2019 om 16:20
      Selahi is echt een goede aankoop. Misschien wel onze beste speler en nog maar 19(!) Gaat het ver schoppen voorspel ik.
    Precies, direct een goede vervanger van Smith.. Deze jongen gaat geld opleveren netzoals drommel bv
  • 14 Nov 2019 om 16:20
    Selahi is echt een goede aankoop. Misschien wel onze beste speler en nog maar 19(!) Gaat het ver schoppen voorspel ik.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›