'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder' 'Enorme mix' bij FC Twente: ''Hoor ook Frans of Duits om me heen'' Transferadvies voor FC Twente: ''Dat zou ik wel goed vinden'' Zware tijd voor Roemeratoe: ''Waarom stop ik niet gewoon?'' FC Twente-supporters massaal naar bekerduel met Go Ahead Eagles

Van Leeuwen blikt vooruit: ''Een schoon schip biedt ook kansen''

( 25 reacties)
Van Leeuwen blikt vooruit: ''Een schoon schip biedt ook kansen''

Ted van Leeuwen liet in het verleden al weten dat FC Twente in de zomer van 2020 een grote slag kan slaan, doordat er ontzettend veel contracten (van grootverdieners) aflopen. De technisch directeur van de Tukkers beseft dat er werk aan de winkel is. 

"Ik sluit ook niet uit dat we van de huidige spelers contracten gaan verlengen, maar een schoon schip biedt ook kansen", legt hij uit in gesprek met ELF Voetbal. "Tijd, plaats, omstandigheden. Vernieuwen is bovendien noodzakelijk. Je kunt niet eeuwig met dezelfde spelers doorgaan", aldus Van Leeuwen. 

"Dat kon vijftien jaar geleden wel, maar de mens is veranderd, het geld is veranderd", vervolgt hij realistisch. "Het is de grote kunst om op tijd te vernieuwen. Bayern München is daar heel goed in. Die hebben zelden een overgangsjaar. Een fenomenaal verschijnsel", besluit Van Leeuwen enthousiast. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Nov 2019 om 23:51
    • Quote van 15 Nov 2019 om 15:01
      Helemaal juist BAM, een kliek-cultuur van ja knikkers, dat was altijd al zo, dat is nu nog zo en zal waarschijnlijk ook zo blijven.
    ANS zorg er nou eens voor dat er goede mensen zonder kliekgehalte komen!! De enige die dat niet waren heb je weggejaagd
  • 16 Nov 2019 om 12:01
    • Quote van 15 Nov 2019 om 13:18
      Normaal doen. Er zijn 10 clubs die het steevast met veel minder doen dan ons.

      Dit seizoen zal er jeugd door moeten breken. Zodra we 30 punten hebben alle huurlingen aan de kant zetten en met eigen jeugd spelen. Dit seizoen zullen 30 punten genoeg zijn voor lijfsbehoud.
    Daar heb je gelijk in, maar aan het einde van het seizoen heeft fc twente nog maar 7 spelers een langlopend contract stel er gaan van die 7 zo'n 2 spelers weg en er gaan nog 5 a 6 spelers contract verlengen dan heb je zo'n 10 a11 spelers. Je hebt inderdaad nog de jeugd maar daar zal ook geen 10 spelers vandaan komen dus je moet en zal nog wat spelers moeten kopen met nog altijd weinig geld, net zoals andere teams. En ja ik heb vetrouwen in van leeuwen.
  • 16 Nov 2019 om 11:36
    • Quote van 15 Nov 2019 om 15:01
      Helemaal juist BAM, een kliek-cultuur van ja knikkers, dat was altijd al zo, dat is nu nog zo en zal waarschijnlijk ook zo blijven.
    Omdat jij er niet tussen komt ? En Ted jou niet ziet staan. Hij levert gewoon goed werk. Heb ik je in andere topic ook al gezegd, oh maar ja volgens jou ben ik dom en heb geen verstand. Maar ik heb in ieder geval kloten die jij niet hebt, daarom moet Ted jou ook niet als zogenaamde sponsor, omdat je geen kloten hebt Ans. Maar laat mij maar dom zijn zoals jij zegt in dat andere topic, maar weet zeker dat ik met veel dingen zoveel slimmer als jij bent. Neem dat nou van mij aan.
  • 15 Nov 2019 om 15:40
    Tja en toch heeft hij met bijna niets een selectie samengesteld welke middenmoot speelt.
  • 15 Nov 2019 om 15:01
    Helemaal juist BAM, een kliek-cultuur van ja knikkers, dat was altijd al zo, dat is nu nog zo en zal waarschijnlijk ook zo blijven.
  • 15 Nov 2019 om 13:18
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:21
      Hoe wil hij dat doen waar komt het geld vandaan. Je kunt niet zomaar 15 tot 20 spelers kopen zonder dat je iets krijgt van de spelers die er nu spelen of zie ik het soms verkeerd?
    Normaal doen. Er zijn 10 clubs die het steevast met veel minder doen dan ons.

    Dit seizoen zal er jeugd door moeten breken. Zodra we 30 punten hebben alle huurlingen aan de kant zetten en met eigen jeugd spelen. Dit seizoen zullen 30 punten genoeg zijn voor lijfsbehoud.
  • 15 Nov 2019 om 13:14
    • Quote van 15 Nov 2019 om 13:13
      Klopt Ted is een man van hete lucht en krom gelul. Een beetje de gemiddelde fan naar de mond lullen, en klaar is Ted. Wat hij heel vaak doet is preventief excuses maken.

      We doen het nu redelijk, mijn grootste angst is een kliek-cultuur van ja-knikkers bij FCT die Ted nooit weerwoord zullen bieden.

      Na Teds' eerste periode ontstond er een geweldig vacuum, hetgeen de degradatiespiraal in gang heeft gezet. De incompetenten die volgden hielpen niet. Enfin, dat is het verleden.

      Ik ben bang dat als Ted vertrekt en een goede opvolger uitblijft, dat er dan wederom weer een enorm vacuum ontstaat, en een machtsstrijd op de werkvloer.

    Precies dit inderdaad
  • 15 Nov 2019 om 13:13
    • Quote van 14 Nov 2019 om 20:58
      Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek
    Klopt Ted is een man van hete lucht en krom gelul. Een beetje de gemiddelde fan naar de mond lullen, en klaar is Ted. Wat hij heel vaak doet is preventief excuses maken.

    We doen het nu redelijk, mijn grootste angst is een kliek-cultuur van ja-knikkers bij FCT die Ted nooit weerwoord zullen bieden.

    Na Teds' eerste periode ontstond er een geweldig vacuum, hetgeen de degradatiespiraal in gang heeft gezet. De incompetenten die volgden hielpen niet. Enfin, dat is het verleden.

    Ik ben bang dat als Ted vertrekt en een goede opvolger uitblijft, dat er dan wederom weer een enorm vacuum ontstaat, en een machtsstrijd op de werkvloer.

  • 15 Nov 2019 om 13:05
    • Quote van 14 Nov 2019 om 22:02
      Ga jij maar lekker op je fluitje spelen .
    Ik weet dat jij de Pied Piper van Bulke bent en daarom zo anaal reageert.... het is je vergeven.
  • 15 Nov 2019 om 12:50
    • Quote van 15 Nov 2019 om 11:34
      Ga lekker op je fluitje blazen
    Ga jij effekes lekker met je fluitje spelen Dennis wanneer je moeke er niet is.....
  • 15 Nov 2019 om 12:12
    • Quote van 15 Nov 2019 om 11:39
      Aitor en Drommel worden misschien nog wel verkocht in de winterstop.
    Dat verwacht ik totaal niet. Als Drommel zich zo blijft ontwikkelen..ja het moet echt nog beter...dan gaat hij Twente in de zomer verlaten. Aitor speelt nog niet goed genoeg voor een transfer. Als die weggaat, voor een FC Twente, acceptabel bedrag, dan moet zijn rendement omhoog en dan heb ik het niet over zijn goals.
  • 15 Nov 2019 om 12:10
    Bayern koopt gewoon altijd de talenten bij de concurrentie weg..... gingen vorig jaar ook vrij lang door met Hummels, Boateng, Muller etcHebben alleen genoeg centen om vervolgens als het niet loopt van alles weg te kapen bij de concurrentie :)
  • 15 Nov 2019 om 11:39
    Aitor en Drommel worden misschien nog wel verkocht in de winterstop.
  • 15 Nov 2019 om 11:38
    • Quote van 14 Nov 2019 om 20:58
      Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek
    Steek die fluit ergens waar de zon niet schijnt.
  • 15 Nov 2019 om 11:34
    • Quote van 15 Nov 2019 om 11:13
      Zulke reacties zijn nou precies waar de vergelijking ligt. In plaats van een inhoudelijke discussie en enige openheid voor kritiek is er alweer een groepje wat de oogkleppen volledig op heeft en bij elk kleinste beetje kritiek direct op de pik getrapt is. Dat gedrag (ook van supporters) heeft joop te lang op zijn dtoel gehouden. Wij verlamgen van de directie dat ze niet dezelfde fouten maken als in het verleden, doe dat als supporter ook niet
    Ga lekker op je fluitje blazen
  • 15 Nov 2019 om 11:13
    • Quote van 14 Nov 2019 om 22:02
      Ga jij maar lekker op je fluitje spelen .
    Zulke reacties zijn nou precies waar de vergelijking ligt. In plaats van een inhoudelijke discussie en enige openheid voor kritiek is er alweer een groepje wat de oogkleppen volledig op heeft en bij elk kleinste beetje kritiek direct op de pik getrapt is. Dat gedrag (ook van supporters) heeft joop te lang op zijn dtoel gehouden. Wij verlamgen van de directie dat ze niet dezelfde fouten maken als in het verleden, doe dat als supporter ook niet
  • 15 Nov 2019 om 10:28
    • Quote van 14 Nov 2019 om 20:58
      Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek
    Wat lul je joh, ga je eerst eens verdiepen in Bayern..... veel jeugd komt door en is aangetrokken de laatste jaren. Zie Coman, Gnabry als de buitenspelers van nu en de toekomst, Sule in het hart van de verdediging. Ze worden jaar in jaar uit kampioen.
  • 15 Nov 2019 om 07:36
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:21
      Hoe wil hij dat doen waar komt het geld vandaan. Je kunt niet zomaar 15 tot 20 spelers kopen zonder dat je iets krijgt van de spelers die er nu spelen of zie ik het soms verkeerd?
    Wie heeft t hier over 15 tot 20 spelers? 5 tot 8 basis spelers halen is in mijn ogen al redelijk vernieuwend voor 1 transfer periode.
  • 15 Nov 2019 om 06:59
    • Quote van 15 Nov 2019 om 00:21
      Hoe wil hij dat doen waar komt het geld vandaan. Je kunt niet zomaar 15 tot 20 spelers kopen zonder dat je iets krijgt van de spelers die er nu spelen of zie ik het soms verkeerd?
    Je vergeet dat ze van veel dure contracten af zijn, en dan is er in de salarissfeer wel wat mogelijk. Verder zie ik nog wel degelijk een transfer aankomen, denk dat Drommel verkocht gaat worden.
  • 15 Nov 2019 om 06:29
    Inderdaad tijd voor Peet Bijen om na dit seizoen de horizon te gaan verbreden buiten Twente. Bleuming en Rutten en ook Ted zullen al druk aan het scouten zijn.
  • 15 Nov 2019 om 00:21
    Hoe wil hij dat doen waar komt het geld vandaan. Je kunt niet zomaar 15 tot 20 spelers kopen zonder dat je iets krijgt van de spelers die er nu spelen of zie ik het soms verkeerd?
  • 14 Nov 2019 om 22:02
    • Quote van 14 Nov 2019 om 20:58
      Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek
    Ga jij maar lekker op je fluitje spelen .
  • 14 Nov 2019 om 21:03
    • Quote van 14 Nov 2019 om 20:58
      Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek
    Ikzeg. Fluitje 89. U heeft een punt maar ik hoop dat u geen gelijk krijgt wat u noemt in joop !!!
  • 14 Nov 2019 om 20:58
    Idd, heel matig ingespeeld op vervql hummels robben en ribery. Ted lijkt eng veel op joop, grote overtuigende praatjes, maar als je het ontleed blijkt het vaak grote lulkoek