'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder' 'Enorme mix' bij FC Twente: ''Hoor ook Frans of Duits om me heen'' Transferadvies voor FC Twente: ''Dat zou ik wel goed vinden'' Zware tijd voor Roemeratoe: ''Waarom stop ik niet gewoon?'' FC Twente-supporters massaal naar bekerduel met Go Ahead Eagles

Van Leeuwen: ''Ook Ajax kan zich niet alles permitteren''

( 47 reacties)
Van Leeuwen: ''Ook Ajax kan zich niet alles permitteren''

Ted van Leeuwen haalde al de nodige spelers naar FC Twente, maar de technisch directeur shopt in Enschede met een lege portemonnee. Van Leeuwen is niet jaloers op zijn collega's, die soms met miljoenen kunnen smijten.

"Dat maakt het allemaal niet makkelijker", zegt Van Leeuwen in gesprek met ELF Voetbal Magazine. "Of je nu bij FC Twente werkt, bij Ajax of Manchester City; overal heb je met tijd, plaats en omstandigheid te maken."

In de Eredivisie heeft Ajax verreweg het meeste te besteden. "Ajax heeft veel meer geld, maar ze hebben ook veel rijkere concurrenten. Zij vissen in een vijver met Dortmund en Leipzig. Ook Ajax kan zich niet alles permitteren. Je wilt niet het salarishuis in de kleedkamer overhoop gooien. Alles heeft zijn eigen moeilijkheid", aldus Van Leeuwen.

De technisch directeur van FC Twente vindt het niet frustrerend dat hij geen transfersom kan uitgeven. "Nou ja, een bepaalde categorie spelers krijg je niet zonder transfersom", beaamt hij. "Voila. Maar als je dat weet, is er geen probleem. Dan ga je met een andere categorie aan het werk."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Nov 2019 om 05:52
    • Quote van 18 Nov 2019 om 23:08
      In een 4-3-3 betekent dit voor beiden dat ze directe concurrenten zijn voor de spitspositie. Wil je ze allebei in de aanval dan zou dit een 4-4-2 worden. Die concessie zal GG niet willen doen aan zijn speelstijl.
    Tsja, keuzes zijn keuzes. Ik zou toch echt gaan voor extra kwaliteit vanaf het midden, een Vuckic die de 16 in duikt is levensgevaarlijk, met Vuckic wordt je opbouw beter/stabieler, gast kan box to box buffelen. Denk ook dat je verdediging dat wat meer ontzien zal worden. Maar goed..... eerst VVV even oprollen. 0-6 moet kunnen. Tenzij GGG weer besluit dat 56 minuten voetballen voldoende is. Beien brengen voor Aitor. Een 0-3 voorsprong verdedigen.

    :-/
  • 19 Nov 2019 om 05:46
    • Quote van 18 Nov 2019 om 13:40
      Weet niet wat je tegen Ted hebt maar volgens mij zegt hij niet echt iets vreemds.
      Vuckic is nu al een poosje blessurevrij op deze positie en hij was toch de man van glas terwijl hij spelend op het middenveld te vaak geblesseerd was, waarschijnlijk de reden waarom Vuckic blijft staan op de spits positie, zou ik zelf ook doen want Vuckic is te belangrijk om op de bank te zetten, ben zelf ook voorstander van Berggreen wellicht dat ze deze op een andere positie kunnen laten spelen, beide zijn te goed om niet op te stellen.
    Ons grootste probleem, zoals vorig seizoen, is het middenveld. Ik denk niet echt dat blessures positieafhankelijk zijn. Vuckic had vaak pees-blessures, verkeerde trainingstechnieken zouden een waarschijnlijkere verklaring zijn.

    Ik heb niet tegen Ted. Ik heb een pleurishekel aan hautain overkomende mensen die doen alsof het wiel uitgevonden hebben. Ik heb Ted altijd een tweedehands autohandelaar gevonden, van die onmeunige domme lulverhalen altijd, en bovenal iemand die nog nooit het boetekleed heeft aangetrokken. Ik dicht hem ook hand in onze degradatie toe, hij heeft de eerste zwengel gegeven aan het draaideurbeleid bij FCT destijd, en toen hij terug kwam (slechts 1.5 jaar later) deed hij net alsof de faciliteiten in slechte conditie waren en begon dom te lullen over verf op de stoeltjes. Alsof dergelijke faciliteiten in 1.5 jaar dusdanig afwaarderen dat hij een enorm verschil kan zien.

    Uit ervaring, als ik iemand instinctief niet vertrouw, dan heb ik vaak gelijk. Can't bullshit the bullshitter. Zijn hele verhaal over exotische jongen, spaanse gastjes... dat is puur omdat ze in spanje verhoudingsgewijs een appel en een ei verdienen. Voor dat geld kun je ook gewoon uit Hollandse klei getrokken spelers halen, of Duitsers, of Belgen. Nul aanpassingsproblemen. Aitor valt tegen dit seizoen, en Espinosa schijnt 12 kilometers te wandelen, maar is verdedigend nog immer een drama.
  • 18 Nov 2019 om 23:08
    • Quote van 18 Nov 2019 om 13:40
      Weet niet wat je tegen Ted hebt maar volgens mij zegt hij niet echt iets vreemds.
      Vuckic is nu al een poosje blessurevrij op deze positie en hij was toch de man van glas terwijl hij spelend op het middenveld te vaak geblesseerd was, waarschijnlijk de reden waarom Vuckic blijft staan op de spits positie, zou ik zelf ook doen want Vuckic is te belangrijk om op de bank te zetten, ben zelf ook voorstander van Berggreen wellicht dat ze deze op een andere positie kunnen laten spelen, beide zijn te goed om niet op te stellen.
    In een 4-3-3 betekent dit voor beiden dat ze directe concurrenten zijn voor de spitspositie. Wil je ze allebei in de aanval dan zou dit een 4-4-2 worden. Die concessie zal GG niet willen doen aan zijn speelstijl.
  • 18 Nov 2019 om 13:40
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:32
      Als je goed oplet tegen wie we ploeteren en de boot in gaan, en tegen wie we winnen, en de dalende lijn van het voetbal in acht neemt, dan is de 7de plaats erg ambitieus. 10 Is makkelijk te doen 12 tot 10 was de doelstelling, en dat is te doen. De doelstelling van Ted was lijfsbehoud, maar die zegt dat enkel omdat hij een gok heeft genomen met Garcia en daarmee GGG ook de hand boven het hoofd kan houden zodat als het onverhoeds fout gaat en GGG een gevalletje Albert Ferer blijkt, dat Ted dan buiten schot blijft. Die artikelen over categorieën vandaag, dom open deuren intrappen. Eerst Ajax aanhalen, daarmee een beeld scheppen, vervolgens dat beeld vebrijzelen met verneukeratieve beeldspraak/vergelijkingen die helemaal nergens op slaan, dan de potentiele valkuil op zichzelf betrekken en net doen alsof hij het wiel heeft uitgevonden. Tenenkrommend dom gelul. Die man kan niet gewoon zeggen 'we moeten roeien met de riemen die we hebben, maar we maken er wat van'. Hij heeft het over 150 spelers, ik kan je vertellen dat als je naar 150 spelers hebt gekeken dat je dan nog best 'henning an' hebt gedaan. Ik ken assistent trainers die elke dag naar de laptop zitten te gluren en niets anders doen dan filmpjes kijken en stats nagaan. Dat is bij ELKE club een hels karwij, niet alleen in Twente. Je kunt ook gewoon zeggen dat Ted een eigenwijze drol is die het zichzelf wellicht onnodig moeilijk maakt. Evenals GGG, Vuckic op het middenveld. Brama op de bank of zijn natuurlijk positie en geen tikkie-takka-voetbal willen spelen als je daar de spelers niet voor hebt. Normaal doen. Terug naar de basis. Bouwen.

      Klinkt allemaal uiterst negatief, maar ben uiterst positief. Twente staat eer redelijk voor, ik heb het idee dat er in dit team veel meer zit. Vuckic op 't middenveld. Espinosa op 10 en verdedigend ontzien. Berggreen in de spits, alleen Brama is een twijfelgeval wat mij betreft.
    Weet niet wat je tegen Ted hebt maar volgens mij zegt hij niet echt iets vreemds.
    Vuckic is nu al een poosje blessurevrij op deze positie en hij was toch de man van glas terwijl hij spelend op het middenveld te vaak geblesseerd was, waarschijnlijk de reden waarom Vuckic blijft staan op de spits positie, zou ik zelf ook doen want Vuckic is te belangrijk om op de bank te zetten, ben zelf ook voorstander van Berggreen wellicht dat ze deze op een andere positie kunnen laten spelen, beide zijn te goed om niet op te stellen.
  • 18 Nov 2019 om 06:06
    • Quote van 17 Nov 2019 om 09:50
      Er is een reden dat Garcia met Vuckic in de spits speelt. Terwijl Berggreen daar hoort te staan. Zijn ze niet tevreden over hem? Kan hij na zjjn blesure nog niet fysiek het gewenste niveau halen? Of zoeken ze een andere spits voorin en daardoor geen kansen krijgt. Ik hoop wel dat hij na de winterstop volledig 100% fit is en in de bssis gaat staan, zodat Vuckic een linie terug kan.
    Of is GG gewoon tevreden over Vuckic in de spits? Hij is belangrijk in ons aanvalsspel en heeft er ook al aardig wat in liggen.
  • 17 Nov 2019 om 21:48
    • Quote van 17 Nov 2019 om 14:38
      Juist ondanks dat Garcia een beginnende trainer is, doet hij het behoorlijk. Rustig de tijd geven en bouwen aan een elftal.
    Goed plan.
  • 17 Nov 2019 om 14:38
    • Quote van 17 Nov 2019 om 13:52
      Maar als je je spelers dan ook nog niet optimaal benut laat je als trainer alsnog steken vallen. op zich ben ik best tevreden hoor met waar we staan maar ik denk dat er meer in zit. García is een beginnende trainer, geef hem de tijd. Hij heeft uiteindelijk ook Beijen vervangen door Busquets dus wie weet komt hij vanzelf bij de juiste opstelling.
    Juist ondanks dat Garcia een beginnende trainer is, doet hij het behoorlijk. Rustig de tijd geven en bouwen aan een elftal.
  • 17 Nov 2019 om 13:52
    • Quote van 17 Nov 2019 om 13:02
      Een trainer kan niet zoveel met grabbelbox spelers. Dat heb ook gezien bij de trainers die allemaal ontslagen moesten worden.
      Een trainer kun je pas beoordelen als die goed materiaal tot zijn beschikking heeft.
      Het verschil zit hem vooral in de instelling. Teveel spelers laten hun kop hangen en zetten geen stap extra. De betere spelers zijn hier ook de dupe van.
      Dat wist men blijkbaar al, vandaar dat niet degraderen het doel is en verder niets.
      Volgend jaar hopelijk betere spelers maar die willen waarschijnlijk ook meer verdienen.
    Maar als je je spelers dan ook nog niet optimaal benut laat je als trainer alsnog steken vallen. op zich ben ik best tevreden hoor met waar we staan maar ik denk dat er meer in zit. García is een beginnende trainer, geef hem de tijd. Hij heeft uiteindelijk ook Beijen vervangen door Busquets dus wie weet komt hij vanzelf bij de juiste opstelling.
  • 17 Nov 2019 om 13:02
    • Quote van 17 Nov 2019 om 12:14
      Daar heb je een trainer voor. Die zorgt dat zijn spelers materiaal zo goed mogelijk tot zijn recht komt. Espinoza vanaf de linkerkant kan zwerven en zo Aitor en een Vuckic vanaf het middenveld goed in stelling brengen met zijn steekpases. Het sterke punt van Verdonk is aanvallen. Dit kan Goed met een Espinoza voor zich. Verdonk is dan de persoon om Bergreen in stelling te brengen met ballen vanaf de flanken.
    Laten ze het proberen. Maar verdonk moet verdedigend zijn mannetje staan. Schenk kan het niet alleen aan de linkerkant.
  • 17 Nov 2019 om 13:02
    • Quote van 17 Nov 2019 om 12:14
      Daar heb je een trainer voor. Die zorgt dat zijn spelers materiaal zo goed mogelijk tot zijn recht komt. Espinoza vanaf de linkerkant kan zwerven en zo Aitor en een Vuckic vanaf het middenveld goed in stelling brengen met zijn steekpases. Het sterke punt van Verdonk is aanvallen. Dit kan Goed met een Espinoza voor zich. Verdonk is dan de persoon om Bergreen in stelling te brengen met ballen vanaf de flanken.
    Een trainer kan niet zoveel met grabbelbox spelers. Dat heb ook gezien bij de trainers die allemaal ontslagen moesten worden.
    Een trainer kun je pas beoordelen als die goed materiaal tot zijn beschikking heeft.
    Het verschil zit hem vooral in de instelling. Teveel spelers laten hun kop hangen en zetten geen stap extra. De betere spelers zijn hier ook de dupe van.
    Dat wist men blijkbaar al, vandaar dat niet degraderen het doel is en verder niets.
    Volgend jaar hopelijk betere spelers maar die willen waarschijnlijk ook meer verdienen.
  • 17 Nov 2019 om 12:14
    • Quote van 17 Nov 2019 om 09:50
      Er is een reden dat Garcia met Vuckic in de spits speelt. Terwijl Berggreen daar hoort te staan. Zijn ze niet tevreden over hem? Kan hij na zjjn blesure nog niet fysiek het gewenste niveau halen? Of zoeken ze een andere spits voorin en daardoor geen kansen krijgt. Ik hoop wel dat hij na de winterstop volledig 100% fit is en in de bssis gaat staan, zodat Vuckic een linie terug kan.
    Daar heb je een trainer voor. Die zorgt dat zijn spelers materiaal zo goed mogelijk tot zijn recht komt. Espinoza vanaf de linkerkant kan zwerven en zo Aitor en een Vuckic vanaf het middenveld goed in stelling brengen met zijn steekpases. Het sterke punt van Verdonk is aanvallen. Dit kan Goed met een Espinoza voor zich. Verdonk is dan de persoon om Bergreen in stelling te brengen met ballen vanaf de flanken.
  • 17 Nov 2019 om 12:06
    • Quote van 17 Nov 2019 om 11:40
      Liendl is een echte nummer 10. Werd compleet verkeerd gebruikt bij ons. Die gast is nu sterspeler van Wolfsberger AC en hun spelen Europa League. Heel jammer..
    Klopt idd. Toen hij nog speelde onder Hake begon bijna elke aanval bij hem en was erg goed met standaard situaties. Zorgde ook voor veel gevaar.
  • 17 Nov 2019 om 11:58
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:32
      Als je goed oplet tegen wie we ploeteren en de boot in gaan, en tegen wie we winnen, en de dalende lijn van het voetbal in acht neemt, dan is de 7de plaats erg ambitieus. 10 Is makkelijk te doen 12 tot 10 was de doelstelling, en dat is te doen. De doelstelling van Ted was lijfsbehoud, maar die zegt dat enkel omdat hij een gok heeft genomen met Garcia en daarmee GGG ook de hand boven het hoofd kan houden zodat als het onverhoeds fout gaat en GGG een gevalletje Albert Ferer blijkt, dat Ted dan buiten schot blijft. Die artikelen over categorieën vandaag, dom open deuren intrappen. Eerst Ajax aanhalen, daarmee een beeld scheppen, vervolgens dat beeld vebrijzelen met verneukeratieve beeldspraak/vergelijkingen die helemaal nergens op slaan, dan de potentiele valkuil op zichzelf betrekken en net doen alsof hij het wiel heeft uitgevonden. Tenenkrommend dom gelul. Die man kan niet gewoon zeggen 'we moeten roeien met de riemen die we hebben, maar we maken er wat van'. Hij heeft het over 150 spelers, ik kan je vertellen dat als je naar 150 spelers hebt gekeken dat je dan nog best 'henning an' hebt gedaan. Ik ken assistent trainers die elke dag naar de laptop zitten te gluren en niets anders doen dan filmpjes kijken en stats nagaan. Dat is bij ELKE club een hels karwij, niet alleen in Twente. Je kunt ook gewoon zeggen dat Ted een eigenwijze drol is die het zichzelf wellicht onnodig moeilijk maakt. Evenals GGG, Vuckic op het middenveld. Brama op de bank of zijn natuurlijk positie en geen tikkie-takka-voetbal willen spelen als je daar de spelers niet voor hebt. Normaal doen. Terug naar de basis. Bouwen.

      Klinkt allemaal uiterst negatief, maar ben uiterst positief. Twente staat eer redelijk voor, ik heb het idee dat er in dit team veel meer zit. Vuckic op 't middenveld. Espinosa op 10 en verdedigend ontzien. Berggreen in de spits, alleen Brama is een twijfelgeval wat mij betreft.
    Ik ben het helemaal met je eens!
  • 17 Nov 2019 om 11:40
    • Quote van 16 Nov 2019 om 21:02
      Als Maher niet was gehaald en Liendl elke week was blijven spelen waren we nooit gedegradeerd! Maher was een miskoop voor Twente. Heeft bij Twente alleen ritme opgedaan en daar heeft alleen AZ profijt van gehad.
    Liendl is een echte nummer 10. Werd compleet verkeerd gebruikt bij ons. Die gast is nu sterspeler van Wolfsberger AC en hun spelen Europa League. Heel jammer..
  • 17 Nov 2019 om 11:36
    • Quote van 17 Nov 2019 om 09:50
      Er is een reden dat Garcia met Vuckic in de spits speelt. Terwijl Berggreen daar hoort te staan. Zijn ze niet tevreden over hem? Kan hij na zjjn blesure nog niet fysiek het gewenste niveau halen? Of zoeken ze een andere spits voorin en daardoor geen kansen krijgt. Ik hoop wel dat hij na de winterstop volledig 100% fit is en in de bssis gaat staan, zodat Vuckic een linie terug kan.
    Ze zoeken een ander type spits. Berggreen is weer zon typische spits die aanvoer nodig heeft en die niet gaat krijgen omdat dat niet in onze speelstijl past.
  • 17 Nov 2019 om 09:50
    • Quote van 17 Nov 2019 om 00:26
      Waar baseer je dat op? Die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad!
    Er is een reden dat Garcia met Vuckic in de spits speelt. Terwijl Berggreen daar hoort te staan. Zijn ze niet tevreden over hem? Kan hij na zjjn blesure nog niet fysiek het gewenste niveau halen? Of zoeken ze een andere spits voorin en daardoor geen kansen krijgt. Ik hoop wel dat hij na de winterstop volledig 100% fit is en in de bssis gaat staan, zodat Vuckic een linie terug kan.
  • 17 Nov 2019 om 00:26
    • Quote van 16 Nov 2019 om 22:49
      Als je dat wil laten toepassen, dan moet Berggreen wel beter worden, anders heb je geen afmaker voorin.
    Waar baseer je dat op? Die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad!
  • 17 Nov 2019 om 00:20
    • Quote van 16 Nov 2019 om 19:56
      Hoezo, Paul heeft tenminste de gezondheid van de club en niet het succes van Ted als verantwoordelijkheid. Met dit team worden we 7e - let maar op - daarna genoeg geld voor de vlgnd stap
    Paul is al een tijdje op urlaub dat hoor jij te weten.
  • 16 Nov 2019 om 23:51
    • Quote van 16 Nov 2019 om 21:02
      Als Maher niet was gehaald en Liendl elke week was blijven spelen waren we nooit gedegradeerd! Maher was een miskoop voor Twente. Heeft bij Twente alleen ritme opgedaan en daar heeft alleen AZ profijt van gehad.
    Idd
  • 16 Nov 2019 om 22:49
    • Quote van 16 Nov 2019 om 21:47
      Het vraagt een iets andere invulling idd maar ik denk dat dat prima past bij spelers als Aitor en Vuckic die graag diep gestuurd worden. Vooral dus met Vuckic vanaf het middenveld. Kan dan wat meer gaan zwerven en heeft de steekpas om anderen weg te sturen. Latibueure kan dat ook vanaf rechts zagen we pas nog.
    Als je dat wil laten toepassen, dan moet Berggreen wel beter worden, anders heb je geen afmaker voorin.
  • 16 Nov 2019 om 21:47
    • Quote van 16 Nov 2019 om 21:18
      Nou Espinosa op links in de KKD, was een hele gewenning. Ik denk zelf dat hij aan de linkerkant op snelheid te kort komt en op die positie daar niet goed genoeg voor is. Bovendien vertraag je ook het spel, met een trage speler op de flank. Dat is mijn mening.
    Het vraagt een iets andere invulling idd maar ik denk dat dat prima past bij spelers als Aitor en Vuckic die graag diep gestuurd worden. Vooral dus met Vuckic vanaf het middenveld. Kan dan wat meer gaan zwerven en heeft de steekpas om anderen weg te sturen. Latibueure kan dat ook vanaf rechts zagen we pas nog.
  • 16 Nov 2019 om 21:43
    • Quote van 16 Nov 2019 om 21:31
      Espinosa op links is een hersenspinsel van Ten Voorde. Assistent bonbonsboy & teamfluffer. Nooit naar luisteren. Zekhnini kan er inderdaad overheen als iedereen de batterij leug hef, maar dan Nakamura - ook ietwat magertjes en lijkt vooralsnog ietwat licht. Brama, wat mij betreft op de tribune. Ik weet, dat mag ik niet zeggen.
    Haha dat wist ik niet van ten Voorde. Vond hem vorig jaar al beter uit de verf komen vanaf links dan op het middenveld. Echt overtuigd heeft Espinoza me op het middenveld nog nooit. Dus als ze iets willen doen in de winterstop dan is het een echt 10 halen. Middenvelders in overvloed maar veel teveel van hetzelfde.
  • 16 Nov 2019 om 21:31
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:56
      Idd gewoon Vuckic op het middenveld zetten. Roemeratoe gewoon elke week opstellen en na een uur Brama brengen. Espinoza idd verdedigend ontzien maar zou hem ook wel vanaf links willen zien starten. Kan je later altijd Zekhnini. Vind Zekhnini sterker als invaller.
    Espinosa op links is een hersenspinsel van Ten Voorde. Assistent bonbonsboy & teamfluffer. Nooit naar luisteren. Zekhnini kan er inderdaad overheen als iedereen de batterij leug hef, maar dan Nakamura - ook ietwat magertjes en lijkt vooralsnog ietwat licht. Brama, wat mij betreft op de tribune. Ik weet, dat mag ik niet zeggen.
  • 16 Nov 2019 om 21:18
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:56
      Idd gewoon Vuckic op het middenveld zetten. Roemeratoe gewoon elke week opstellen en na een uur Brama brengen. Espinoza idd verdedigend ontzien maar zou hem ook wel vanaf links willen zien starten. Kan je later altijd Zekhnini. Vind Zekhnini sterker als invaller.
    Nou Espinosa op links in de KKD, was een hele gewenning. Ik denk zelf dat hij aan de linkerkant op snelheid te kort komt en op die positie daar niet goed genoeg voor is. Bovendien vertraag je ook het spel, met een trage speler op de flank. Dat is mijn mening.
  • 16 Nov 2019 om 21:02
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:21
      FC Twente
    Als Maher niet was gehaald en Liendl elke week was blijven spelen waren we nooit gedegradeerd! Maher was een miskoop voor Twente. Heeft bij Twente alleen ritme opgedaan en daar heeft alleen AZ profijt van gehad.
  • 16 Nov 2019 om 20:56
    • Quote van 16 Nov 2019 om 20:32
      Als je goed oplet tegen wie we ploeteren en de boot in gaan, en tegen wie we winnen, en de dalende lijn van het voetbal in acht neemt, dan is de 7de plaats erg ambitieus. 10 Is makkelijk te doen 12 tot 10 was de doelstelling, en dat is te doen. De doelstelling van Ted was lijfsbehoud, maar die zegt dat enkel omdat hij een gok heeft genomen met Garcia en daarmee GGG ook de hand boven het hoofd kan houden zodat als het onverhoeds fout gaat en GGG een gevalletje Albert Ferer blijkt, dat Ted dan buiten schot blijft. Die artikelen over categorieën vandaag, dom open deuren intrappen. Eerst Ajax aanhalen, daarmee een beeld scheppen, vervolgens dat beeld vebrijzelen met verneukeratieve beeldspraak/vergelijkingen die helemaal nergens op slaan, dan de potentiele valkuil op zichzelf betrekken en net doen alsof hij het wiel heeft uitgevonden. Tenenkrommend dom gelul. Die man kan niet gewoon zeggen 'we moeten roeien met de riemen die we hebben, maar we maken er wat van'. Hij heeft het over 150 spelers, ik kan je vertellen dat als je naar 150 spelers hebt gekeken dat je dan nog best 'henning an' hebt gedaan. Ik ken assistent trainers die elke dag naar de laptop zitten te gluren en niets anders doen dan filmpjes kijken en stats nagaan. Dat is bij ELKE club een hels karwij, niet alleen in Twente. Je kunt ook gewoon zeggen dat Ted een eigenwijze drol is die het zichzelf wellicht onnodig moeilijk maakt. Evenals GGG, Vuckic op het middenveld. Brama op de bank of zijn natuurlijk positie en geen tikkie-takka-voetbal willen spelen als je daar de spelers niet voor hebt. Normaal doen. Terug naar de basis. Bouwen.

      Klinkt allemaal uiterst negatief, maar ben uiterst positief. Twente staat eer redelijk voor, ik heb het idee dat er in dit team veel meer zit. Vuckic op 't middenveld. Espinosa op 10 en verdedigend ontzien. Berggreen in de spits, alleen Brama is een twijfelgeval wat mij betreft.
    Idd gewoon Vuckic op het middenveld zetten. Roemeratoe gewoon elke week opstellen en na een uur Brama brengen. Espinoza idd verdedigend ontzien maar zou hem ook wel vanaf links willen zien starten. Kan je later altijd Zekhnini. Vind Zekhnini sterker als invaller.
  • 16 Nov 2019 om 20:53
    • Quote van 16 Nov 2019 om 19:56
      Hoezo, Paul heeft tenminste de gezondheid van de club en niet het succes van Ted als verantwoordelijkheid. Met dit team worden we 7e - let maar op - daarna genoeg geld voor de vlgnd stap
    De zwakste schakel van het elftal is Calvin Verdonk. Als je die weet te vervangen met een betere speler op zijn positie, dan zitten we aan het einde van het seizoen in het rijtje van de Europese playoff plekken.
  • 16 Nov 2019 om 20:32
    • Quote van 16 Nov 2019 om 19:56
      Hoezo, Paul heeft tenminste de gezondheid van de club en niet het succes van Ted als verantwoordelijkheid. Met dit team worden we 7e - let maar op - daarna genoeg geld voor de vlgnd stap
    Als je goed oplet tegen wie we ploeteren en de boot in gaan, en tegen wie we winnen, en de dalende lijn van het voetbal in acht neemt, dan is de 7de plaats erg ambitieus. 10 Is makkelijk te doen 12 tot 10 was de doelstelling, en dat is te doen. De doelstelling van Ted was lijfsbehoud, maar die zegt dat enkel omdat hij een gok heeft genomen met Garcia en daarmee GGG ook de hand boven het hoofd kan houden zodat als het onverhoeds fout gaat en GGG een gevalletje Albert Ferer blijkt, dat Ted dan buiten schot blijft. Die artikelen over categorieën vandaag, dom open deuren intrappen. Eerst Ajax aanhalen, daarmee een beeld scheppen, vervolgens dat beeld vebrijzelen met verneukeratieve beeldspraak/vergelijkingen die helemaal nergens op slaan, dan de potentiele valkuil op zichzelf betrekken en net doen alsof hij het wiel heeft uitgevonden. Tenenkrommend dom gelul. Die man kan niet gewoon zeggen 'we moeten roeien met de riemen die we hebben, maar we maken er wat van'. Hij heeft het over 150 spelers, ik kan je vertellen dat als je naar 150 spelers hebt gekeken dat je dan nog best 'henning an' hebt gedaan. Ik ken assistent trainers die elke dag naar de laptop zitten te gluren en niets anders doen dan filmpjes kijken en stats nagaan. Dat is bij ELKE club een hels karwij, niet alleen in Twente. Je kunt ook gewoon zeggen dat Ted een eigenwijze drol is die het zichzelf wellicht onnodig moeilijk maakt. Evenals GGG, Vuckic op het middenveld. Brama op de bank of zijn natuurlijk positie en geen tikkie-takka-voetbal willen spelen als je daar de spelers niet voor hebt. Normaal doen. Terug naar de basis. Bouwen.

    Klinkt allemaal uiterst negatief, maar ben uiterst positief. Twente staat eer redelijk voor, ik heb het idee dat er in dit team veel meer zit. Vuckic op 't middenveld. Espinosa op 10 en verdedigend ontzien. Berggreen in de spits, alleen Brama is een twijfelgeval wat mij betreft.
  • 16 Nov 2019 om 20:21
    • Quote van 16 Nov 2019 om 17:46
      Bij welke club was dat?
    FC Twente
  • 16 Nov 2019 om 20:10
    • Quote van 16 Nov 2019 om 15:48
      Ik denk dat Groningen daar wel een mooi voorbeeld van is, vorig jaar. Voor de winter en na de winter een compleet ander elftal. Dus dat is voor hun geen slechte zet geweest met 3/4 nieuwe huurlingen.
    Enige juiste antwoord: 25 punten na de winterstop door 3 a 4 huurlingen constant in de basis. Niks niet aanpassen, niks niet spelritme geneuzel.... gewoon voetballen. Goed gescout, goed aangetrokken. Uitstekend gedaan.

    Dat gezegd, in het geval van FCT dit jaar is het schier onmogelijk om te degraderen, 30 a 33 punten zullen wss genoeg zijn voor lijfsbehoud, dus alleen noodzakelijke vervanging of aanvulling en voor de rest gewoon zsm veilig spelen, en zoda het nergens meer om gaat jeugd voor de leeuwen gooien.
  • 16 Nov 2019 om 19:56
    • Quote van 16 Nov 2019 om 19:40
      Praat Ted alweer met Paul?
    Hoezo, Paul heeft tenminste de gezondheid van de club en niet het succes van Ted als verantwoordelijkheid. Met dit team worden we 7e - let maar op - daarna genoeg geld voor de vlgnd stap
  • 16 Nov 2019 om 19:40
    Praat Ted alweer met Paul?
  • 16 Nov 2019 om 19:33
    • Quote van 16 Nov 2019 om 17:50
      Ik heb gereageerd op het rendement van winter transfers.... Ook van een wintertransfer dit seizoen heb ik twijfels over het rendement... Hooguit een linker verdediger als Calvin Verdonk weg is, omdat dat dan noodzaak is....
    Wintertransfers zijn pure geldverspillling. Fred Friday - 250k weggegooid nog maar niet te spreken over zijn zaakwaarnemer
  • 16 Nov 2019 om 19:02
    Voor de Ziggo kijkers. Live op TV Harris Vuckic met Slovenie in de spits tegen Letland.
  • 16 Nov 2019 om 18:31
    • Quote van 16 Nov 2019 om 17:50
      Ik heb gereageerd op het rendement van winter transfers.... Ook van een wintertransfer dit seizoen heb ik twijfels over het rendement... Hooguit een linker verdediger als Calvin Verdonk weg is, omdat dat dan noodzaak is....
    Daf is zeer zeker nodig. Calvin Verdonk heeft echt moeite met snelheid en verdedigen. Laat hem lekker naar Amerika gaan. Aan de linkerkant valt heel veel winst te behalen, bij het halen van nieuwe spelers.
  • 16 Nov 2019 om 17:50
    • Quote van 16 Nov 2019 om 16:19
      Vorig jaar was KKD. Ook een heel ander niveau. Voor dat niveau was Hamdoui de kwaliteit aankoop. Voor de Eredivisie niet. Om nu te zeggen dat Twente het niet nodig heeft, is ook wat makkelijk gezegd. Met 1 a 2 goede huurspelers erbij, speelt de club zich nagenoeg makkelijk veilig.
    Ik heb gereageerd op het rendement van winter transfers.... Ook van een wintertransfer dit seizoen heb ik twijfels over het rendement... Hooguit een linker verdediger als Calvin Verdonk weg is, omdat dat dan noodzaak is....
  • 16 Nov 2019 om 17:46
    • Quote van 16 Nov 2019 om 17:25
      Maher was ook een winteraankoop. Het keiharde bewijs dat een winteraankoop heel goed uit kan pakken!
    Bij welke club was dat?
  • 16 Nov 2019 om 17:44
    Bij elke aankoop is het afwachten! Garanties heb je niet en zeker niet met onze aankopen. Als je weinig of niets te besteden hebt is het anders dan wanneer je écht iets kunt bieden.
  • 16 Nov 2019 om 17:25
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:59
      Kun je me vertellen wat het rendement is geweest van "winteraankopen"?
    Maher was ook een winteraankoop. Het keiharde bewijs dat een winteraankoop heel goed uit kan pakken!
  • 16 Nov 2019 om 17:23
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:19
      Misschien een idee om Hassane Bande of een Siem de Jong te gaan huren voor een haljaar straks. Deze moeten aan wedstrijd ritme komen. Alles in het werkstellen om te handhaven of richting de playoff plekken.
    Eens
  • 16 Nov 2019 om 16:28
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:59
      Kun je me vertellen wat het rendement is geweest van "winteraankopen"?
    Je kunt dat natuurlijk nooit vergelijken omdat het nu evt. Andere spelers zijn, de ene keer valt het tegen en de andere keer valt het mee !
  • 16 Nov 2019 om 16:19
    • Quote van 16 Nov 2019 om 16:12
      Geldt dat ook voor spelers die nog wedstrijdritme moeten opdoen? Verder heb ik b.v. bij FcT vorig seizoen wel andere voorbeelden gezien, ofwel dat het gewoon niet werkt.... alleen Hamdaoui was een uitzondering.... (ook maar voor een gedeelte)...
    Vorig jaar was KKD. Ook een heel ander niveau. Voor dat niveau was Hamdoui de kwaliteit aankoop. Voor de Eredivisie niet. Om nu te zeggen dat Twente het niet nodig heeft, is ook wat makkelijk gezegd. Met 1 a 2 goede huurspelers erbij, speelt de club zich nagenoeg makkelijk veilig.
  • 16 Nov 2019 om 16:12
    • Quote van 16 Nov 2019 om 15:48
      Ik denk dat Groningen daar wel een mooi voorbeeld van is, vorig jaar. Voor de winter en na de winter een compleet ander elftal. Dus dat is voor hun geen slechte zet geweest met 3/4 nieuwe huurlingen.
    Geldt dat ook voor spelers die nog wedstrijdritme moeten opdoen? Verder heb ik b.v. bij FcT vorig seizoen wel andere voorbeelden gezien, ofwel dat het gewoon niet werkt.... alleen Hamdaoui was een uitzondering.... (ook maar voor een gedeelte)...
  • 16 Nov 2019 om 15:48
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:59
      Kun je me vertellen wat het rendement is geweest van "winteraankopen"?
    Ik denk dat Groningen daar wel een mooi voorbeeld van is, vorig jaar. Voor de winter en na de winter een compleet ander elftal. Dus dat is voor hun geen slechte zet geweest met 3/4 nieuwe huurlingen.
  • 16 Nov 2019 om 08:59
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:19
      Misschien een idee om Hassane Bande of een Siem de Jong te gaan huren voor een haljaar straks. Deze moeten aan wedstrijd ritme komen. Alles in het werkstellen om te handhaven of richting de playoff plekken.
    Kun je me vertellen wat het rendement is geweest van "winteraankopen"?
  • 16 Nov 2019 om 08:27
    • Quote van 16 Nov 2019 om 08:19
      Misschien een idee om Hassane Bande of een Siem de Jong te gaan huren voor een haljaar straks. Deze moeten aan wedstrijd ritme komen. Alles in het werkstellen om te handhaven of richting de playoff plekken.
    Ik denk dat veilig spelen met deze selectie moet lukken. Dus geld over de balk gooien lijkt mij niet nodig met huur spelers voor een half jaar. Alleen op slecht bezette posities misschien.
  • 16 Nov 2019 om 08:19
    Misschien een idee om Hassane Bande of een Siem de Jong te gaan huren voor een haljaar straks. Deze moeten aan wedstrijd ritme komen. Alles in het werkstellen om te handhaven of richting de playoff plekken.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›