'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder' 'Enorme mix' bij FC Twente: ''Hoor ook Frans of Duits om me heen'' Transferadvies voor FC Twente: ''Dat zou ik wel goed vinden'' Zware tijd voor Roemeratoe: ''Waarom stop ik niet gewoon?'' FC Twente-supporters massaal naar bekerduel met Go Ahead Eagles

Eredivisie-clubs leggen wedstrijd minuut stil als statement tegen racisme

( 14 reacties)
Eredivisie-clubs leggen wedstrijd minuut stil als statement tegen racisme

Alle Eredivisie-clubs maken dit weekeinde gezamenlijk een statement tegen racisme. Dat hebben de Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie voorgesteld aan de clubs, zo weet het Algemeen Dagblad.

De gehele eerste minuut zal er niet gevoetbald worden, om aandacht te vragen voor het racisme-probleem. Terwijl de voetballers op het veld stil blijven staan, wordt op de schermen in stadions een boodschap getoond met de tekst: 'Racisme? Dan voetballen we niet.'

"Door een statement te maken in het veld geven we vanuit het voetbal een duidelijk signaal dat genoeg écht genoeg is. Daarnaast heeft dit impact op zowel voetballiefhebbers als niet-voetballiefhebbers", zo schrijft de Eredivisie CV.

"We begrijpen dat alle negentig minuten in een wedstrijd van belang zijn, waardoor we de KNVB hebben verzocht om aan het eind van de eerste helft minimaal één minuut speeltijd toe te voegen om het gemis van de eerste minuut te compenseren."

Er wordt van alle clubs verwacht dat ze meedoen aan het statement. "Daarom willen wij jullie vriendelijk verzoeken om de teammanagers en spelers duidelijk van tevoren in te lichten over de actie. Wij rekenen op ieders medewerking."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Nov 2019 om 08:29
    • Quote van 21 Nov 2019 om 08:54
      Of het zwarte schaap?
    mag ook niet meer..
  • 22 Nov 2019 om 08:29
    • Quote van 21 Nov 2019 om 10:58
      Eens, of gewoon fluiten/zingen of wat dan ook.
    mee eens gewoon doorzingen of fluiten ...wat een onzin
  • 21 Nov 2019 om 21:22
    • Quote van 21 Nov 2019 om 10:58
      Zeker vooral als ze over de grens een wit voetje kunnen halen. Mag "wit" voetje trouwens nog wel, of is dat ook racisme?
    Op het randje hahaha
  • 21 Nov 2019 om 11:19
    Statement haha dikke ergenis ja typische dat altijd dezelfde mensen zich slachtoffer voelen heb zelf in m'n vriendengroep Surinamers zitten en die vinden het 1 grote poppenkast zo kun je je vanalles wel aantrekken... En die zogenaamde Hitler groet zo kun je iedereen wel 'n x op de foto zetten
  • 21 Nov 2019 om 10:58
    • Quote van 21 Nov 2019 om 10:05
      Massaal de eerste minuut weg blijven zwaar overdreven gedoe.
    Eens, of gewoon fluiten/zingen of wat dan ook.
  • 21 Nov 2019 om 10:58
    • Quote van 21 Nov 2019 om 10:33
      Typisch Nederlands toch!
    Zeker vooral als ze over de grens een wit voetje kunnen halen. Mag "wit" voetje trouwens nog wel, of is dat ook racisme?
  • 21 Nov 2019 om 10:33
    • Quote van 21 Nov 2019 om 08:54
      Overdreven, geforceerd door je strot gedrukte poppenkast!
    Typisch Nederlands toch!
  • 21 Nov 2019 om 10:05
    Massaal de eerste minuut weg blijven zwaar overdreven gedoe.
  • 21 Nov 2019 om 08:54
    • Quote van 20 Nov 2019 om 19:54
      Wie is nu de Zwarte Piet
    Of het zwarte schaap?
  • 21 Nov 2019 om 08:54
    Overdreven, geforceerd door je strot gedrukte poppenkast!
  • 21 Nov 2019 om 07:56
    • Quote van 21 Nov 2019 om 05:31
      Vind het weer een beetje overdreven allemaal,maar ook typisch Nederlands! Begrijp me niet verkeerd ik ben ook tegen racisme en zal hier ook nooit aan mee doen,maar racisme is meer dan een huidskleur en daar word nooit voor ingegrepen ik doel op rood harigen of de beter bekende pizza lied bij een te dikke keeper!!! Maar nee nu kijkt de wereld mee en moeten we een "statement " maken. Bovendien wil ik het opnemen voor één persoon bij Den Bosch en wel die van de zogenaamde Hitler groet. Deze beweging maak ik zo vaak in de trant van wat doe je nou scheids of voetballer? De media bedenkt er zelf wat bij en die jongen word kapot gemaakt! Misschien een moment van bezinning voor de media hoe gevaarlijk hun invloed is bij onjuiste informatie!!!
    Mooi verwoord!
  • 21 Nov 2019 om 05:31
    Vind het weer een beetje overdreven allemaal,maar ook typisch Nederlands! Begrijp me niet verkeerd ik ben ook tegen racisme en zal hier ook nooit aan mee doen,maar racisme is meer dan een huidskleur en daar word nooit voor ingegrepen ik doel op rood harigen of de beter bekende pizza lied bij een te dikke keeper!!! Maar nee nu kijkt de wereld mee en moeten we een "statement " maken. Bovendien wil ik het opnemen voor één persoon bij Den Bosch en wel die van de zogenaamde Hitler groet. Deze beweging maak ik zo vaak in de trant van wat doe je nou scheids of voetballer? De media bedenkt er zelf wat bij en die jongen word kapot gemaakt! Misschien een moment van bezinning voor de media hoe gevaarlijk hun invloed is bij onjuiste informatie!!!
  • 21 Nov 2019 om 05:07
    • Quote van 20 Nov 2019 om 19:54
      Wie is nu de Zwarte Piet
    Uuh je familie???
  • 20 Nov 2019 om 19:54
    Wie is nu de Zwarte Piet
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›