FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Garcia toont zelfkritiek en ziet 'mentaliteitsprobleem' bij FC Twente

( 36 reacties)
Garcia toont zelfkritiek en ziet 'mentaliteitsprobleem' bij FC Twente

De kritiek op FC Twente is toegenomen na de nederlaag bij laagvlieger VVV-Venlo. Trainer Gonzalo Garcia snapt een deel van die kritiek wel. De oefenmeester keek vrijdag ook zelf in de spiegel.

"Misschien geef ik de spelers soms wel teveel opdrachten mee en ben ik teveel gefocust op het bij elkaar houden van de organisatie", was Garcia zelfkritisch in gesprek met TC Tubantia. FC Twente had tegen VVV-Venlo veel balbezit, maar deed daar weinig mee.

"Wij zijn in het middengedeelte van het veld heel goed, het kost veel energie om daar te komen", meent Garcia. "Uit de statistieken blijkt ook dat we zes kilometer meer hebben gelopen dan VVV afgelopen zondag. Maar het gaat er om wat je in het laatste deel voor het doel van de tegenstander doet."

Garcia heeft daar zelfs een term voor. "Ik noem dat het money-moment, het deel waar je wint of verliest. En daar zijn we tegen VVV te weinig geweest. En dat is het verschil goed spelen of goed goed, en winnen", aldus de oefenmeester, die zwaar teleurgesteld was na de nederlaag tegen VVV-Venlo.

"Voor mij was het de grootste teleurstelling van het seizoen", geeft hij aan. "Omdat we zoveel beter waren. In de rust wist ik ook niet zo goed wat ik de jongens moest meegeven, want ondanks de achterstand deden we veel dingen prima . Ik heb later de beelden meerdere keren bekeken en daaruit zie je dat we wel 25 momenten hadden waaruit we een kans konden halen."

Garcia ziet het vooral als een mentaliteitsprobleem. "Teveel spelers voelen zich misschien wel te comfortabel aan de bal en denken dat het wel goedkomt. Je moet wel willen scoren en aanvoelen wanneer je moet killen. Sommige spelers gaan die ommezwaai uiteindelijk maken, anderen niet."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Nov 2019 om 09:35
    • Quote van 30 Nov 2019 om 09:14
      "Wij zijn in het middengedeelte van het veld heel goed, het kost veel energie om daar te komen"
      "Teveel spelers voelen zich misschien wel te comfortabel aan de bal"

      Wat slikt Gracia? Het lijkt me niet goed wat hij slikt. ;)
    De man is niet meer te helpen, afscheid van nemen. Compleet de weg kwijt. Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit aangeef hoor.
  • 30 Nov 2019 om 09:30
    • Quote van 29 Nov 2019 om 20:04
      Ikzeg. Berry. U heeft gelijk er op of geen eten mentaliteit waar ik al vanaf het begin op hamer.
    Waar jij op hamert beste Ik, dat zal Gracia compleet aan zijn kringspier oxideren........
  • 30 Nov 2019 om 09:28
    • Quote van 29 Nov 2019 om 19:38
      Raar. Trainers leerden mij vroeger; laat de bal het werk doen en laat de tegenstander lekker lopen en dus moe worden. Twente speelt de bal rond en maakt nog meer kilometers dan de tegenstander die ook nog eens wint. Conclusie;Ze laten dus op een verkeerde manier de bal het werk doen!
    Misschien wil Gracia zijn ploeg klaarstomen voor de NY marathon?
  • 30 Nov 2019 om 09:18
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:49
      Schei toch uit man! We hebben een leider nodig die dit slappe zooitje bij de hand neemt. Iemand die erop klapt en voorop in de strijd gaat. Iemand die de jongens kan aansporen en kan coachen. Iemand die snapt dat er gevochten moet worden voor eigen publiek. Zo iemand als Woutje, een echte leider en aanvoerder. Gracia doe gvd je doppen eens los!
    Waarom, en hoe denk je dat Brama buiten de gratie van Gracia terecht is gekomen?


    Brama heeft Gracia al vaker aangesproken over de gekozen tactiek en spelers.


    Dat vindt Gracia niet zo leuk Berry. Die man heeft enorm veel moeite met kritiek en zelfreflectie. Gracia kiest ervoor om waslappen in de basis te zetten.......
  • 30 Nov 2019 om 09:14
    "Wij zijn in het middengedeelte van het veld heel goed, het kost veel energie om daar te komen"
    "Teveel spelers voelen zich misschien wel te comfortabel aan de bal"

    Wat slikt Gracia? Het lijkt me niet goed wat hij slikt. ;)
  • 30 Nov 2019 om 05:55
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:13
      Brama is niet de snelste meer, maar is wel een leider, die spelers terecht kan wijzen. Daarom misschien op dit moment wel beter om hem weer op 6 te zetten.
    www.breiforum.nl

    Je onzin komt daar beter tot zíjn recht.
  • 30 Nov 2019 om 00:22
    • Quote van 29 Nov 2019 om 18:12
      Goed verhaal van de beginende trainer gargia. Hij heeft een spelsysteem voor ogen dat op dit moment nog niet goed uitvoerbaar is door deze groep spelers. Dat gargia in overleg met de groep kleine aanpassingen wil gaan doen is een teken van open staan voor andere ideeën over het te spelen systeem. Ik blijf het vinden dat als je iets wilt veranderen het tijd kan gaan kosten om het goed te kunnen uitvoeren. Met andere woorden we moeten geduldig zijn.
    Goed verhaal? Hij is verantwoordelijk, dus als hij spelers dingen wil laten uitvoeren die ze niet kunnen, moet je bij jezelf te rade gaan. Niemand is te oud om te leren, zelfs een oude zak als ik. Echter gg is dagelijks met zijn spelers aan het werk. Als dan blijkt dat ze het systeem die hij graag ziet niet kunnen uitvoeren, dan moet juist kijken wat ze wel kunnen. Dus dan moet je ook tot de conclusie komen, om naar de capaciteiten van de spelers te kijken. H
  • 29 Nov 2019 om 21:45
    • Quote van 29 Nov 2019 om 20:41
      Als hij echt in de spigel had gekeken dan ziet hij een Twente dat met de zelfde mentaliteit speelt als hij zelf.Verschil is alleen dat hij als ras voetballer dat kon maar de spelersgroep die hij nu heeft zal op karakter tot resultaat moeten komen.Jammer dat dat karakter bij GG ontbreekt zo ook bij velen in zijn selectie
    Ikzeg. Ik zelf. U heeft een punt en de hele selectie moet het vecht karakter hebben dan heb je een team, dat alles voor elkaar over hebben en dat is er nog niet misschien vanaf zondag is het kwartje gevallen en dan elke wedstrijd weer dan ben ik een tevreden twente man.
  • 29 Nov 2019 om 20:41
    Als hij echt in de spigel had gekeken dan ziet hij een Twente dat met de zelfde mentaliteit speelt als hij zelf.Verschil is alleen dat hij als ras voetballer dat kon maar de spelersgroep die hij nu heeft zal op karakter tot resultaat moeten komen.Jammer dat dat karakter bij GG ontbreekt zo ook bij velen in zijn selectie
  • 29 Nov 2019 om 20:04
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:49
      Schei toch uit man! We hebben een leider nodig die dit slappe zooitje bij de hand neemt. Iemand die erop klapt en voorop in de strijd gaat. Iemand die de jongens kan aansporen en kan coachen. Iemand die snapt dat er gevochten moet worden voor eigen publiek. Zo iemand als Woutje, een echte leider en aanvoerder. Gracia doe gvd je doppen eens los!
    Ikzeg. Berry. U heeft gelijk er op of geen eten mentaliteit waar ik al vanaf het begin op hamer.
  • 29 Nov 2019 om 20:01
    • Quote van 29 Nov 2019 om 19:25
      Hij vind ons middenveld zo geweldig goed. Als dat zo was kregen we wel meer kansen en hadden we dat middenveld vaker in handen. Dat hebben we namelijk nooit. Vaak mogen we rondspelen ver van de goal van de tegenstander. Dan heb je het middenveld niet echt in handen. Ik ben benieuwd welke veranderingen hij gaat doorvoeren. Zondag niets te verliezen dus een mooie wedstrijd om anders te beginnen.
    Ikzeg. Dm . Ik ben het helemaal met u eens, na zondag elke week er op of geen eten mentaliteit.
  • 29 Nov 2019 om 20:00
    • Quote van 29 Nov 2019 om 19:32
      Het waren er meer dan 5 ik kom tot 7 goede kansen tegen vvv afgelopen zondag. Komende zondag nieuwe kansen op een goede wedstrijd met kansen voor fctwente en Ajax natuurlijk ook. Het enige wat fctwente niet mag doen zondag is verslappen geen seconde en geen speler die er niet voor gaat de volle 90 minuten plus extra tijd.
    Ikzeg. Jw. U heeft een punt, maar dit moet elke week zo zijn en niet alleen zondag? ?
  • 29 Nov 2019 om 19:58
    • Quote van 29 Nov 2019 om 19:38
      Raar. Trainers leerden mij vroeger; laat de bal het werk doen en laat de tegenstander lekker lopen en dus moe worden. Twente speelt de bal rond en maakt nog meer kilometers dan de tegenstander die ook nog eens wint. Conclusie;Ze laten dus op een verkeerde manier de bal het werk doen!
    Ikzeg. Kw helemaal gelijk alles is verkeerd op die manier ik weet ook uit ervaring dat je moet zorgen dat de tegenstander altijd te kort komt maar helaas bij ons fctwente komen wij te kort. Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren de komende weken. Dat er eindelijk iets gedaan wordt dat is zeker.
  • 29 Nov 2019 om 19:42
    • Quote van 29 Nov 2019 om 18:12
      Goed verhaal van de beginende trainer gargia. Hij heeft een spelsysteem voor ogen dat op dit moment nog niet goed uitvoerbaar is door deze groep spelers. Dat gargia in overleg met de groep kleine aanpassingen wil gaan doen is een teken van open staan voor andere ideeën over het te spelen systeem. Ik blijf het vinden dat als je iets wilt veranderen het tijd kan gaan kosten om het goed te kunnen uitvoeren. Met andere woorden we moeten geduldig zijn.
    Vind ik ook. Ik stel voor om het aan te kijken tot circa 25 juni en als het dan nog niet loopt...
  • 29 Nov 2019 om 19:38
    Raar. Trainers leerden mij vroeger; laat de bal het werk doen en laat de tegenstander lekker lopen en dus moe worden. Twente speelt de bal rond en maakt nog meer kilometers dan de tegenstander die ook nog eens wint. Conclusie;Ze laten dus op een verkeerde manier de bal het werk doen!
  • 29 Nov 2019 om 19:32
    • Quote van 29 Nov 2019 om 19:01
      Er zit alleen heel veel lucht tussen het spel tegen VVV en waar we naar toe moeten. GG zegt eigenlijk dat we 25 mogelijkheden hadden moeten creëren. We kwamen tot 5...
    Het waren er meer dan 5 ik kom tot 7 goede kansen tegen vvv afgelopen zondag. Komende zondag nieuwe kansen op een goede wedstrijd met kansen voor fctwente en Ajax natuurlijk ook. Het enige wat fctwente niet mag doen zondag is verslappen geen seconde en geen speler die er niet voor gaat de volle 90 minuten plus extra tijd.
  • 29 Nov 2019 om 19:25
    Hij vind ons middenveld zo geweldig goed. Als dat zo was kregen we wel meer kansen en hadden we dat middenveld vaker in handen. Dat hebben we namelijk nooit. Vaak mogen we rondspelen ver van de goal van de tegenstander. Dan heb je het middenveld niet echt in handen. Ik ben benieuwd welke veranderingen hij gaat doorvoeren. Zondag niets te verliezen dus een mooie wedstrijd om anders te beginnen.
  • 29 Nov 2019 om 19:19
    • Quote van 29 Nov 2019 om 18:12
      Goed verhaal van de beginende trainer gargia. Hij heeft een spelsysteem voor ogen dat op dit moment nog niet goed uitvoerbaar is door deze groep spelers. Dat gargia in overleg met de groep kleine aanpassingen wil gaan doen is een teken van open staan voor andere ideeën over het te spelen systeem. Ik blijf het vinden dat als je iets wilt veranderen het tijd kan gaan kosten om het goed te kunnen uitvoeren. Met andere woorden we moeten geduldig zijn.
    zeket geduldig tot in de kneuzendevisie..-:((
  • 29 Nov 2019 om 19:08
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:49
      Schei toch uit man! We hebben een leider nodig die dit slappe zooitje bij de hand neemt. Iemand die erop klapt en voorop in de strijd gaat. Iemand die de jongens kan aansporen en kan coachen. Iemand die snapt dat er gevochten moet worden voor eigen publiek. Zo iemand als Woutje, een echte leider en aanvoerder. Gracia doe gvd je doppen eens los!
    Precies
  • 29 Nov 2019 om 19:01
    • Quote van 29 Nov 2019 om 18:12
      Goed verhaal van de beginende trainer gargia. Hij heeft een spelsysteem voor ogen dat op dit moment nog niet goed uitvoerbaar is door deze groep spelers. Dat gargia in overleg met de groep kleine aanpassingen wil gaan doen is een teken van open staan voor andere ideeën over het te spelen systeem. Ik blijf het vinden dat als je iets wilt veranderen het tijd kan gaan kosten om het goed te kunnen uitvoeren. Met andere woorden we moeten geduldig zijn.
    Er zit alleen heel veel lucht tussen het spel tegen VVV en waar we naar toe moeten. GG zegt eigenlijk dat we 25 mogelijkheden hadden moeten creëren. We kwamen tot 5...
  • 29 Nov 2019 om 18:57
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:49
      Schei toch uit man! We hebben een leider nodig die dit slappe zooitje bij de hand neemt. Iemand die erop klapt en voorop in de strijd gaat. Iemand die de jongens kan aansporen en kan coachen. Iemand die snapt dat er gevochten moet worden voor eigen publiek. Zo iemand als Woutje, een echte leider en aanvoerder. Gracia doe gvd je doppen eens los!
    Precies!
  • 29 Nov 2019 om 18:55
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:13
      Brama is niet de snelste meer, maar is wel een leider, die spelers terecht kan wijzen. Daarom misschien op dit moment wel beter om hem weer op 6 te zetten.
    Eens.
  • 29 Nov 2019 om 18:12
    Goed verhaal van de beginende trainer gargia. Hij heeft een spelsysteem voor ogen dat op dit moment nog niet goed uitvoerbaar is door deze groep spelers. Dat gargia in overleg met de groep kleine aanpassingen wil gaan doen is een teken van open staan voor andere ideeën over het te spelen systeem. Ik blijf het vinden dat als je iets wilt veranderen het tijd kan gaan kosten om het goed te kunnen uitvoeren. Met andere woorden we moeten geduldig zijn.
  • 29 Nov 2019 om 17:56
    Vind zijn zelfkritiek nog wel meevallen, hij kletst uit zijn nek en ziet dingen die niemand ziet. De kritiek naar de spelers is groter dan de hand in eigen boezem. Hij laat ze voetballen zoals ze nu spelen en dat is ronduit belabberd. Nu begint hij over mentaliteit , de enige 2 met nog een beetje mentaliteit staan er naast, Brama en Verhaegen. Zeg niet dat ze moeten spelen maar zij hebben wel wat hij mist bij de rest. Dit FcT heeft niets meer wat de tegenstander afschrikt, effe gas erop en ze haken af. Jammer dat we niet in Spanje wonen, daar zouden we het beter doen met deze 'mooi weer' voetballers.
  • 29 Nov 2019 om 17:08
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:19
      Man maakt het niet zo moeilijk. Je mist gewoon de juiste speler te beginnen bij een spits. Vuckic heb je keihard nodig op het middenveld. Daarnaast heb je geen buitenspelers die de ballen voorpompt. Allemaal individuele spelers die veel te veel de bal verliezen zonder resultaat. Dat je kansen krijgt lijkt me logisch maar de bal erin knallen is een vak apart. We kunnen geen druk zetten en als we eenmaal achter komen is het einde verhaal. De laagvliegers weten dat en graven zich in. De echte goeie clubs hoeven zich niet in te graven omdat ze veel en veel meer kwaliteit hebben. FC Twente heeft laten zien tegen de lage clubs dat we het spel niet zelf kunnen maken en kansen kunnen creeeren die de genadeklap geven. Balletje rondtikken is leuk maar kost tijd en je hebt maar 90 minuten. Geduld is ook een schone zaak maar als het niet wil zul je toch echt moeten vechten en het tempo omhoog moeten gooien.
    Amen
  • 29 Nov 2019 om 17:08
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:19
      Man maakt het niet zo moeilijk. Je mist gewoon de juiste speler te beginnen bij een spits. Vuckic heb je keihard nodig op het middenveld. Daarnaast heb je geen buitenspelers die de ballen voorpompt. Allemaal individuele spelers die veel te veel de bal verliezen zonder resultaat. Dat je kansen krijgt lijkt me logisch maar de bal erin knallen is een vak apart. We kunnen geen druk zetten en als we eenmaal achter komen is het einde verhaal. De laagvliegers weten dat en graven zich in. De echte goeie clubs hoeven zich niet in te graven omdat ze veel en veel meer kwaliteit hebben. FC Twente heeft laten zien tegen de lage clubs dat we het spel niet zelf kunnen maken en kansen kunnen creeeren die de genadeklap geven. Balletje rondtikken is leuk maar kost tijd en je hebt maar 90 minuten. Geduld is ook een schone zaak maar als het niet wil zul je toch echt moeten vechten en het tempo omhoog moeten gooien.
    Veel van wat je zegt klopt, maar er valt weldegelijk meer uit deze spelers te halen, een aantal keren hebben we dat gezien, mast wel veel te weinig. Tegen PSV hebben ze echt een hele goede wedstrijd gespeeld, aanvallend en verdedigend. Daarna hebben we dat niet meer op die manier teruggezien. Exemplarisch is het gebrek aan vertrouwen bij mensen die de doelpunten moeten maken. Nakamura knalt tegen PSV zonder nadenken en afwachten de bal in de lange hoek. Tegen PEC countert Twente met vier tegen twee verdedigers in blessuretijd voor de 3-2, niemand durft de bal in het doel te schieten er wordt eindeloos gekaatst en uiteindelijk belandt de bal bij iemand die buitenspel staat. Dat laatste is exemplarisch voor het Twente van dit moment.
  • 29 Nov 2019 om 16:42
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:19
      Man maakt het niet zo moeilijk. Je mist gewoon de juiste speler te beginnen bij een spits. Vuckic heb je keihard nodig op het middenveld. Daarnaast heb je geen buitenspelers die de ballen voorpompt. Allemaal individuele spelers die veel te veel de bal verliezen zonder resultaat. Dat je kansen krijgt lijkt me logisch maar de bal erin knallen is een vak apart. We kunnen geen druk zetten en als we eenmaal achter komen is het einde verhaal. De laagvliegers weten dat en graven zich in. De echte goeie clubs hoeven zich niet in te graven omdat ze veel en veel meer kwaliteit hebben. FC Twente heeft laten zien tegen de lage clubs dat we het spel niet zelf kunnen maken en kansen kunnen creeeren die de genadeklap geven. Balletje rondtikken is leuk maar kost tijd en je hebt maar 90 minuten. Geduld is ook een schone zaak maar als het niet wil zul je toch echt moeten vechten en het tempo omhoog moeten gooien.
    Ik vind het wel prettig om Vuckic op de topscorerlijst te zien staan.... is met Berggreen nog maar de vraag.... ook zal het mij niet verbazen als Vuckic snel weer een blessure te pakken heeft als hij op het middenveld speelt
  • 29 Nov 2019 om 16:33
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:19
      Man maakt het niet zo moeilijk. Je mist gewoon de juiste speler te beginnen bij een spits. Vuckic heb je keihard nodig op het middenveld. Daarnaast heb je geen buitenspelers die de ballen voorpompt. Allemaal individuele spelers die veel te veel de bal verliezen zonder resultaat. Dat je kansen krijgt lijkt me logisch maar de bal erin knallen is een vak apart. We kunnen geen druk zetten en als we eenmaal achter komen is het einde verhaal. De laagvliegers weten dat en graven zich in. De echte goeie clubs hoeven zich niet in te graven omdat ze veel en veel meer kwaliteit hebben. FC Twente heeft laten zien tegen de lage clubs dat we het spel niet zelf kunnen maken en kansen kunnen creeeren die de genadeklap geven. Balletje rondtikken is leuk maar kost tijd en je hebt maar 90 minuten. Geduld is ook een schone zaak maar als het niet wil zul je toch echt moeten vechten en het tempo omhoog moeten gooien.
    Klopt dus de trainer moet gaan spelen na de mogelijkheden in zijn team en niet meer verwachten van spelers die niet meer kunnen dan het maximale uit hun minimale vermogen halen.
  • 29 Nov 2019 om 16:19
    Man maakt het niet zo moeilijk. Je mist gewoon de juiste speler te beginnen bij een spits. Vuckic heb je keihard nodig op het middenveld. Daarnaast heb je geen buitenspelers die de ballen voorpompt. Allemaal individuele spelers die veel te veel de bal verliezen zonder resultaat. Dat je kansen krijgt lijkt me logisch maar de bal erin knallen is een vak apart. We kunnen geen druk zetten en als we eenmaal achter komen is het einde verhaal. De laagvliegers weten dat en graven zich in. De echte goeie clubs hoeven zich niet in te graven omdat ze veel en veel meer kwaliteit hebben. FC Twente heeft laten zien tegen de lage clubs dat we het spel niet zelf kunnen maken en kansen kunnen creeeren die de genadeklap geven. Balletje rondtikken is leuk maar kost tijd en je hebt maar 90 minuten. Geduld is ook een schone zaak maar als het niet wil zul je toch echt moeten vechten en het tempo omhoog moeten gooien.
  • 29 Nov 2019 om 16:13
    • Quote van 29 Nov 2019 om 16:05
      Brama is te langzaam/lomp. Einde verhaal. Wen er maar aan.

    Brama is niet de snelste meer, maar is wel een leider, die spelers terecht kan wijzen. Daarom misschien op dit moment wel beter om hem weer op 6 te zetten.
  • 29 Nov 2019 om 16:12
    Pleur op met die statistieken want daar win je geen wedstrijden mee!!!! Mentaliteit moet je er in trappen met grof geweld!!!!
  • 29 Nov 2019 om 16:10
    Money moment... mijn hemel. Theorie theorie theorie...….. voetbaltheolooGGG
    Ik heb het nooit zo op trainers die het wiel willen uitvinden. Schreuder was ook zo'n lulhannes 'stapjes maken' elke week......… 1 vooruit 2 achteruit
  • 29 Nov 2019 om 16:05
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:24
      Zet brama er dan in die gaat er tenminste voor..
    Brama is te langzaam/lomp. Einde verhaal. Wen er maar aan.

  • 29 Nov 2019 om 15:49
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:41
      Die blijft ook rustig meetikken met de rest, die gaat je geen extra kansen opleveren.
    Schei toch uit man! We hebben een leider nodig die dit slappe zooitje bij de hand neemt. Iemand die erop klapt en voorop in de strijd gaat. Iemand die de jongens kan aansporen en kan coachen. Iemand die snapt dat er gevochten moet worden voor eigen publiek. Zo iemand als Woutje, een echte leider en aanvoerder. Gracia doe gvd je doppen eens los!
  • 29 Nov 2019 om 15:41
    • Quote van 29 Nov 2019 om 15:24
      Zet brama er dan in die gaat er tenminste voor..
    Die blijft ook rustig meetikken met de rest, die gaat je geen extra kansen opleveren.
  • 29 Nov 2019 om 15:24
    Zet brama er dan in die gaat er tenminste voor..
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›