FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Basisplek voor Brama? ''Garcia is wat positiever over hem''

( 22 reacties)
Basisplek voor Brama? ''Garcia is wat positiever over hem''

FC Twente neemt het zondagmiddag in eigen huis op tegen koploper Ajax. Veel supporters van FC Twente hopen dat Wout Brama terugkeert in de basisploeg. Clubwatcher Tijmen van Wissing had het met trainer Gonzalo Garcia over de routinier.

"Hij is wat positiever over Brama", zegt Van Wissing bij De Oosttribune. "De laatste weken is hij wat contenter over de middenvelder. Of hij hem gaat opstellen zondag, dat weet ik niet. Ik denk dat hij wel iets gaat wijzigen."

"Garcia hield de kaarten nog voor de borst, maar ik denk dat hij wel iets meer felheid in de ploeg wil", vervolgt Van Wissing. "Hij zei dat het elftal iets meer energie nodig heeft. Of Brama de juiste energie gaat geven, dat moeten we afwachten. Maar ik denk wel dat hij iets gaat doen. Het zal heel lastig worden, dat is evident."

Voormalig FC Twente-trainer Jan van Staa zou het niet verbazen als Brama start. "Tegen hele sterke tegenstanders heb je heel vaak het idee dat je met twee verdedigende middenvelders moet spelen. Dus het zal mij niets verwonderen dat je in grote wedstrijden Brama én Roemeratoe op zou stellen. Dat zou zomaar kunnen", aldus Van Staa.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Nov 2019 om 23:24
    Brama én Selahi als CVM. Haal Espinosa er maar af.
  • 30 Nov 2019 om 21:14
    • Quote van 30 Nov 2019 om 18:10
      Wat een positiviteit weer op dat Twente Forum.....
    Wat dat je bijdrage?
  • 30 Nov 2019 om 18:34
    Ik zou, als ik Brama was, nog één wedstrijdje op 't bankie blijven zitten.
  • 30 Nov 2019 om 18:17
    Hij, Brama moet gewoon zijn trainingspak aanhouden, kan GG het binnenkort uit doen.
  • 30 Nov 2019 om 18:10
    Wat een positiviteit weer op dat Twente Forum.....
  • 30 Nov 2019 om 12:47
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:47
      Daar lijkt het wel verdacht veel op
    Wat King zegt kan ik beamen, en heb dat ook vaker gezegd. Gracia en Brama is als water en vuur......
  • 30 Nov 2019 om 12:45
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:51
      Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
    Brama kan het verschil niet meer maken Frank, daarvoor heeft Gracia teveel afgebroken binnen de selectie.......
  • 30 Nov 2019 om 11:47
    • Quote van 30 Nov 2019 om 11:39
      Ben ik ook bang voor, dat die beginnende trainer hem niet ligt is om het feit dat Brama intern kritiek heeft geuit over positie,s en de speel stijl. Tja dat is tegen de zere teentjes van hem en aangezien de technische staf ook zo slap en onervaren is gebeurd er niks wat een beetje de weg na boven kan leiden.
    Daar lijkt het wel verdacht veel op
  • 30 Nov 2019 om 11:39
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:51
      Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
    Ben ik ook bang voor, dat die beginnende trainer hem niet ligt is om het feit dat Brama intern kritiek heeft geuit over positie,s en de speel stijl. Tja dat is tegen de zere teentjes van hem en aangezien de technische staf ook zo slap en onervaren is gebeurd er niks wat een beetje de weg na boven kan leiden.
  • 30 Nov 2019 om 11:29
    Lekker dan Brama..... Kun je in de meest uitzichtloze pot komen opdraven....
    Wat 'n kut reclame steeds op deze site. Niet te zuinig.
  • 30 Nov 2019 om 11:28
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:51
      Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
    Zou me ook niet verbazen. Hopelijk morgen Brama en Vuckic op het middenveld. Zekhnini ook opstellen ivm snelheid en ruimte die er komt als je ver terug gedrukt word.
  • 30 Nov 2019 om 11:16
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:51
      Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
    Dat gevoel heb ik ook Frank. Maar G2 zou er eens goed aan doen Brama een stuk of 5-6 wedstrijden als een echte 6 te gebruiken en niet weer afschepen na 1 wedstrijd.
  • 30 Nov 2019 om 11:16
    • Quote van 30 Nov 2019 om 10:51
      Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
    Hahaha
  • 30 Nov 2019 om 10:51
    Met of zonder Brama is de kans best groot dat het 0-3/0-4 wordt, Garcia zal wel denken ik zet nu Brama er in dan kan ik hem daarna weer slachtofferen omdat het een afstraffing werd met hem in de basis :)
  • 30 Nov 2019 om 09:32
    Ikzeg. Wat ie ook doet het moet een strijdlustig fctwente zijn die van minuut 1 tot het einde alles moeten geven en wie er ook speelt elke wedstrijd weer dan ben ik tevreden over deze mentaliteit.
  • 30 Nov 2019 om 08:01
    Je loopt zondag alleen maar te verdedigen , in zou het middenveld versterken en met Zehnini en in de basis starten.
  • 30 Nov 2019 om 05:37
    Brama gewoon lekker lomp voor de verdediging, een beetje aanvallen eruit halen en voor de rest overlopen worden en ballen blind naar voren rammen richting Aitor.
  • 30 Nov 2019 om 00:10
    Derksen heeft bij VI gezegd dat Ajax wint, normaal gebeurt het tegenovergestelde als hij over Twente voorspeld! ;)
  • 30 Nov 2019 om 00:03
    Brama is gelijk aan drama , kortom brama = drama