Ten Voorde over besloten trainingen FC Twente: ''Zien we niet terug'' 'Geruchten in Spanje: Espinosa gelinkt aan club uit eerste divisie' Van Leeuwen: ''Daarom wilden we hem deze kans gunnen'' BREAKING | Verdonk niet naar Amerika; linksback blijft vrijwel zeker 'FC Twente neemt in winter afscheid van overbodige middenvelder'

VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft voorsprong weg tegen Ajax

( 50 reacties)
VIDEO | Samenvatting: FC Twente geeft voorsprong weg tegen Ajax

FC Twente is er zondagmiddag niet in geslaagd om in het Eredivisie-duel met Ajax voor een stunt te zorgen. Het elftal van Gonzalo Garcia gaf een voorsprong van twee doelpunten uit handen en verloor uiteindelijk met 2-5. 

FC Twente kwam zondagmiddag uitstekend uit de startblokken. Na een kwartier stonden de Tukkers al met 1-0 voor. Het was Keito Nakamura die FC Twente op voorsprong schoot. Nog geen vijf minuten later verdubbelde Aitor Cantalapiedra de score. Hij wist Ajax-doelman Andre Onana van dichtbij te verschalken. 

Een kwartier voor rust deed Ajax iets terug. Basisdebutant Noa Lang maakte op aangeven van Hakim Ziyech de aansluitingstreffer. Kort na de pauze herhaalde Lang zijn kunstje en schoot hij de gelijkmaker binnen. 

Na 61 minuten nam Ajax de leiding in de Grolsch Veste. Invaller Klaas-Jan Huntelaar schoot de bal kiezelhard tegen de touwen. Twintig minuten voor tijd verdubbelde Ajax de marge via Noa Lang. De 20-jarige aanvaller profiteerde van geklungel in de defensie van FC Twente en complementeerde zijn hattrick. Het slotakkoord was voor Klaas-Jan Huntelaar. Hij bepaalde de eindstand in extremis op 2-5. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 11:38
    • Quote van 1 Dec 2019 om 19:58
      Kan je er niet van slapen? Dan sorry daar voor
    Rotte appel
  • 1 Dec 2019 om 23:00
    • Quote van 1 Dec 2019 om 22:37
      Heb je nu al jouw frustraties geuit? De doelstelling was handhaving en atractief voetbal spelen... het verlies van vandaag was toch ingecalculeerd? Waarom wil je meer dan dat op dit moment kan?
    He al worden we kampioen BAM blijft toch zeiken.
  • 1 Dec 2019 om 22:59
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:08
      Is er iets mis met de kapitalen van Red Bull? Btw Messi niet schalke 04 maar Red Bull Leipzig staat 1e in de Bundesliga. Nee we zien wat het brengt met de aandelen verkoop voor de huidige inversteerders. Voorlopig zal Twente klein blijven en is AZ de 4e club van NL. Of je er blij mee moet zijn dat is een 2e.
    Dat kan bij ons ook maar er zullen stappen gemaakt moeten worden, en ik weet dat als we weer een stabiele club zijn wij het voor geen enkele andere club buiten zeg maar even de top 3 , voor niemand onder te doen. Liggen we wat supporters betreft heel ver op ze voor dat is ook belangrijk. En AZ heeft het toch ook niet gedaan met een of andere Red Bull of weet ik wat gedaan. Nee gewoon een goede scouting, en goed beleid, maar een club als AZ zal nooit zo een achterban als ons krijgen. En kijk hetzelfde geld voor Utrecht , Vitesse, Groningen , Heerenveen, enz enz. Het is van groot belang dat er een goed scoutingssysteem komt, dat er op elke positie mensen komen te zitten met voetbalverstand, want ik vraag me zo langzamerhand ook af wat Kammetje doet. En ik heb vertrouwen in Ted hoor, maar misschien is het goed als we dit jaar overleven, we moeten gaan kijken naar een alternatief boor Ted, al denk ik dat dat er niet veel zullen zijn. Maar dan moet je met totale nieuwe technische staf beginnen, dan van Ted, GG, Boschker, en de rest wat er allemaal loopt. En ik weet verder ook niet hoe PvdK het doet, nee dan is het jammer dat Munsterman is doorgeslagen, want ik blijf dat zeggen, die man was een echte Twente man, die was zoals zoveel van onze supporters emotioneel betrokken, en dat mis ik nu wel eens bij Twente. Maar om nou opgekocht te worden door Red Bull zie ik niet zitten. Ik denk als je over een overname praat jezelf altijd 51% in handen moet houden. Of je moet bij een volledige overname een contract hebben dat ze onze clubkleuren, ons logo, en vooral de ziel van onze club nooit mogen veranderen. En ik denk dat Twente in Nederland toch wel een van de aantrekkelijkste clubs is voor een overname. Mooi stadion, trouwste publiek van NL, en dat zijn toch belangrijke punten bij een overname.
  • 1 Dec 2019 om 22:48
    • Quote van 1 Dec 2019 om 22:37
      Heb je nu al jouw frustraties geuit? De doelstelling was handhaving en atractief voetbal spelen... het verlies van vandaag was toch ingecalculeerd? Waarom wil je meer dan dat op dit moment kan?
    Eindelijk weer een goede en realistische reactie.
  • 1 Dec 2019 om 22:37
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:10
      Regulier verlies..... Niets aan de hand. Bij de 2-1 wist je dat je zou verliezen.
      Take-away van deze wedstrijd is dat er VEEL meer in dit team zit dan GGG eruit weet te halen. Dat onze trainer een onervaren kuiken is die zoals Pusic trainertje mag spelen, maar die rol chaotisch en onevenwichtig loopt te vervullen.
      Zoals 1000den malen gezegd. Ervaring is sleutel. Trainer zijn is een ervaringsvak. Je moet uitzonderlijk goed zijn wil je een Mourinho of Van Gaal kwaliteit bezitten. Ted heeft wel vaker onmeunige misperen begaan. Ferrer bij Vitesse bv. Dat komt omdat Ted een malafide tweedehands autohandelaar is die mensen uitstekend naar de mond kan praten, en holle retoriek loopt te verkondigen waar de gemiddelde supporter intrapt.
      Gooi Rutten voor de groep. Wil hij niet, dan doorschakelen. Vorig seizoen hebben we gezien hoe Grun omhoog schoot door gericht huren. Ik acht Ted niet in staat om dit te evenaren. Ons huidige materiaal, er zit gewoon veel in.... dus we hoeven geen doekoe te verkwanselen, men moet gewoon beleidsmatig de teringzooi op orde hebben. Geen vriendenkliek van jaknikkers. Geen lauwe trainers. Geen bezopen valse profetie van spanjaarden en net doen alsof we het wiel hebben uitgevonden. NORMAAL doen ......terug naar de basis. Geen kuiken-trainer met mooie woorden. Gewoon no-nonsense, je budget koopt je de 10de plaats met gemak.
    Heb je nu al jouw frustraties geuit? De doelstelling was handhaving en atractief voetbal spelen... het verlies van vandaag was toch ingecalculeerd? Waarom wil je meer dan dat op dit moment kan?
  • 1 Dec 2019 om 21:39
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:19
      Gladbach staat op 1.
    Klopt 1 punt voor. Goed gezien. Ook wel verrassend. Maar dat BMG is ook een club met goede trainingsfaciliteiten. Heerenveen gaat een nieuwe trainingsaccomodatie aanleggen. Dan hoor je dat Twente traint bij een amateurclub in de naaste omgeving omdat de velden niet goed zijn. Dit was vorig jaar ook een structureel probleem. Dat zijn ongelooflijke belangrijke randzaken voor een club dat weer moet opbouwen.
  • 1 Dec 2019 om 21:19
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:08
      Is er iets mis met de kapitalen van Red Bull? Btw Messi niet schalke 04 maar Red Bull Leipzig staat 1e in de Bundesliga. Nee we zien wat het brengt met de aandelen verkoop voor de huidige inversteerders. Voorlopig zal Twente klein blijven en is AZ de 4e club van NL. Of je er blij mee moet zijn dat is een 2e.
    Gladbach staat op 1.
  • 1 Dec 2019 om 21:08
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:20
      Liever niet want voor dat je hey weet grijpt hij de macht en is Red Bull hier baas.
    Is er iets mis met de kapitalen van Red Bull? Btw Messi niet schalke 04 maar Red Bull Leipzig staat 1e in de Bundesliga. Nee we zien wat het brengt met de aandelen verkoop voor de huidige inversteerders. Voorlopig zal Twente klein blijven en is AZ de 4e club van NL. Of je er blij mee moet zijn dat is een 2e.
  • 1 Dec 2019 om 19:58
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:14
      Irritante na aper ben jij met je gebruikersnaam
    Kan je er niet van slapen? Dan sorry daar voor
  • 1 Dec 2019 om 19:48
    • Quote van 1 Dec 2019 om 19:43
      Mooi toch.
    Mwa niet goed voor de stres hahaha maar doen het top:)
  • 1 Dec 2019 om 19:43
    • Quote van 1 Dec 2019 om 19:34
      Yep volg het op de voet. Voelt alleen als stuivertje wisselen met vorig seizoen bizar .
    Mooi toch.
  • 1 Dec 2019 om 19:34
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:13
      Kun je vergeten Messi. Btw. Messi, ga je nog wel naar Schalke ?
    Yep volg het op de voet. Voelt alleen als stuivertje wisselen met vorig seizoen bizar .
  • 1 Dec 2019 om 18:43
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:20
      Liever niet want voor dat je hey weet grijpt hij de macht en is Red Bull hier baas.
    Het ligt eraan waar je ambities liggen. Vindt je het allemaal wel goed zo. Dan geen Red Bull of welke baas dan ook die er veel geld wil instoppen. Wil je wel een topclub zijn dan is verkoop de enige toekomst. Alles wat klein is blijft klein en gaat uiteindelijk verloren. De groten zullen altijd blijven zegevieren en de poen pakken.
  • 1 Dec 2019 om 18:33
    • Quote van 1 Dec 2019 om 17:12
      Helemaal mee eens en goed beschreven. Mijn advies. Garcia vervangen in de winterstop voor ervaren Fred Rutten half jaar. Na dit seizoen Micheal Reiziger halen als hoofdtrainer. Er moet gewerkt worden aan de opbouw en laat de Ajax tactiek en school op de Enschedese velden toepassen. Laten ze daar mee beginnen.
    Niet mee eens. Garcia hoef je niet te vervangen. Gewoon eind van het seizoen af laten maken. Wel iedereen die een klein beetje verstand van voetbal heeft binnen de club mee laten denken over de doelstelling handhaving en hoe je die gezamelijk kunt bewerkstelligen. Garcia kun je niet echt beoordelen om de doodeenvoudige reden dat hij gewoon heel slecht materiaal tot zijn beschikking heeft. Steeds weer wordt dezelfde denkfout gemaakt en de trainer geslachtofferd. Schiet je niets mee op en kost alleen maar geld. Zie het verleden en leer er eens van. Ted heeft slechte zaken gedaan. Voordat de competitie begon heeft die zichzelf al ingedekt. Iedere keer als het niet goed gaat denken we dat de oplossing is mensen ontslaan zodat er iemand de schuld krijgt maar tot op heden is dat niet de oplossing gebleken. We zijn er juist door blijven hangen in hetzelfde. Als je iets wilt opbouwen moet je mensen vertrouwen geven om te bouwen. Een Rutten kan ook in zijn huidige functie advies geven en achter de schermen hem helpen. Dat doet die toch ook? Of zitten ze bij FC Twente allemaal te slapen en vinden ze het wel goed zoals het nu gaat. Ik neem aan dat er met man en macht gesproken worden, samen met Garcia over de oplossing. Niet makkelijk als je gewoon de verkeerde spelers hebt gehaald. Deja Vu!
  • 1 Dec 2019 om 18:20
    • Quote van 1 Dec 2019 om 17:54
      En dan jij als persvoorlichter en adviseur van de TS.
    Liever niet want voor dat je hey weet grijpt hij de macht en is Red Bull hier baas.
  • 1 Dec 2019 om 18:18
    • Quote van 1 Dec 2019 om 17:25
      Dat is het verschil in kwaliteit een tadic ziyech vd beek legt zo bal breed aitor doet het zelf.
    Klopt
  • 1 Dec 2019 om 18:13
    • Quote van 1 Dec 2019 om 18:00
      :)) reiziger was het maar zoon feest ofnie ans
    Kun je vergeten Messi. Btw. Messi, ga je nog wel naar Schalke ?
  • 1 Dec 2019 om 18:00
    • Quote van 1 Dec 2019 om 17:54
      En dan jij als persvoorlichter en adviseur van de TS.
    :)) reiziger was het maar zoon feest ofnie ans
  • 1 Dec 2019 om 17:54
    • Quote van 1 Dec 2019 om 17:12
      Helemaal mee eens en goed beschreven. Mijn advies. Garcia vervangen in de winterstop voor ervaren Fred Rutten half jaar. Na dit seizoen Micheal Reiziger halen als hoofdtrainer. Er moet gewerkt worden aan de opbouw en laat de Ajax tactiek en school op de Enschedese velden toepassen. Laten ze daar mee beginnen.
    En dan jij als persvoorlichter en adviseur van de TS.
  • 1 Dec 2019 om 17:25
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:41
      Die hadden ze goed af moeten geven maar dat ligt aan de spelers, als Aitor die bal terug legt op tijd is het 3-0 En als volgens mij Vuckic ook nog een keer een bal goed aflegt gaat die er ook zo goed als zeker in. Maar gewoon verder met deze opstelling Vuckic liefst een lijn terug halen, en gewoon Heeft een in de spits. En dan verdedigend wat halen in de winterstop, want schenk blijft zwak. Maar goed ook Real, Juventus, Bayern en noem maar op dat dit Ajax super makkelijk scoort. Dus zo een grote schande is het niet, en dat ook nog door een mazzel goal en eentje waarbij de var had moeten ingrijpen. Maar ja het is niet anders op naar Den Haag.
    Dat is het verschil in kwaliteit een tadic ziyech vd beek legt zo bal breed aitor doet het zelf.
  • 1 Dec 2019 om 17:12
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:10
      Regulier verlies..... Niets aan de hand. Bij de 2-1 wist je dat je zou verliezen.
      Take-away van deze wedstrijd is dat er VEEL meer in dit team zit dan GGG eruit weet te halen. Dat onze trainer een onervaren kuiken is die zoals Pusic trainertje mag spelen, maar die rol chaotisch en onevenwichtig loopt te vervullen.
      Zoals 1000den malen gezegd. Ervaring is sleutel. Trainer zijn is een ervaringsvak. Je moet uitzonderlijk goed zijn wil je een Mourinho of Van Gaal kwaliteit bezitten. Ted heeft wel vaker onmeunige misperen begaan. Ferrer bij Vitesse bv. Dat komt omdat Ted een malafide tweedehands autohandelaar is die mensen uitstekend naar de mond kan praten, en holle retoriek loopt te verkondigen waar de gemiddelde supporter intrapt.
      Gooi Rutten voor de groep. Wil hij niet, dan doorschakelen. Vorig seizoen hebben we gezien hoe Grun omhoog schoot door gericht huren. Ik acht Ted niet in staat om dit te evenaren. Ons huidige materiaal, er zit gewoon veel in.... dus we hoeven geen doekoe te verkwanselen, men moet gewoon beleidsmatig de teringzooi op orde hebben. Geen vriendenkliek van jaknikkers. Geen lauwe trainers. Geen bezopen valse profetie van spanjaarden en net doen alsof we het wiel hebben uitgevonden. NORMAAL doen ......terug naar de basis. Geen kuiken-trainer met mooie woorden. Gewoon no-nonsense, je budget koopt je de 10de plaats met gemak.
    Helemaal mee eens en goed beschreven. Mijn advies. Garcia vervangen in de winterstop voor ervaren Fred Rutten half jaar. Na dit seizoen Micheal Reiziger halen als hoofdtrainer. Er moet gewerkt worden aan de opbouw en laat de Ajax tactiek en school op de Enschedese velden toepassen. Laten ze daar mee beginnen.
  • 1 Dec 2019 om 16:41
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:26
      Wedstrijd van fouten, de eerste goal van AJAX mag zineus natuurlijk nooit meer voor krijgen. De 3de goal is gewoon een overtreding, de 4de geklungel en de 5 goede kaats van berggreen. Het is logische dat je verliest als je achter komt wil je gelijk maken dan komt er veel ruimte en dat is nou net wat je tegen ajax niet moet weggeven. Met een beetje mazzel maakt Twente er gewoon nog 2.
    Die hadden ze goed af moeten geven maar dat ligt aan de spelers, als Aitor die bal terug legt op tijd is het 3-0 En als volgens mij Vuckic ook nog een keer een bal goed aflegt gaat die er ook zo goed als zeker in. Maar gewoon verder met deze opstelling Vuckic liefst een lijn terug halen, en gewoon Heeft een in de spits. En dan verdedigend wat halen in de winterstop, want schenk blijft zwak. Maar goed ook Real, Juventus, Bayern en noem maar op dat dit Ajax super makkelijk scoort. Dus zo een grote schande is het niet, en dat ook nog door een mazzel goal en eentje waarbij de var had moeten ingrijpen. Maar ja het is niet anders op naar Den Haag.
  • 1 Dec 2019 om 16:35
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:15
      Ik zou nooit en te never Rutten terug halen. Verder ben ik het helemaal met je eens.
    Tutten hou op man, die heeft ook niets meer gepresteerd. Is ook gewoon ja Knikker wat heeft hij nou gepresteerd na Twente? Gewoon verder gaan met deze opstelling in de winterstop gerichte aankopen doen en dan moet het te doen zijn. En eventueel ervaren man naast GG, misschien Maurice Steyn.
  • 1 Dec 2019 om 16:26
    Wedstrijd van fouten, de eerste goal van AJAX mag zineus natuurlijk nooit meer voor krijgen. De 3de goal is gewoon een overtreding, de 4de geklungel en de 5 goede kaats van berggreen. Het is logische dat je verliest als je achter komt wil je gelijk maken dan komt er veel ruimte en dat is nou net wat je tegen ajax niet moet weggeven. Met een beetje mazzel maakt Twente er gewoon nog 2.
  • 1 Dec 2019 om 16:18
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:14
      Irritante na aper ben jij met je gebruikersnaam
    En respectloos naar onze eigen beste IK.
  • 1 Dec 2019 om 16:18
    • Quote van 1 Dec 2019 om 14:21
      Ajax is FC Twente helaas jaren voor, vandaag een leuke eerste twintig minuten gezien, misschien had er zelfs even een 3 - 0 voorsprong ingezeten, maar Ajax is Ajax en heeft enorm goede voetballers en had ook zomaar met 2 - 6 of 7 kunnen winnen.FC Twente zal komende wedstrijd tegen ADO 3 punten moeten pakken, anders kon het nog wel eens een zwaar seizoen worden.Hopen dat ADO de trainer nog een weekje spaart.
    Maar als Aitor die bal gewoon afgeeft sta je denk ik op 3-0 , en ook Vuckic kan geen bal terug leggen in de 16 meter. Want ze hadden ook kansen om het af te maken. Maar ja dan krijg je nog een domme pech goal tegen, en dan is het gebeurt. Maar ik denk dat we wel met deze opstelling verder moeten, alleen graag een vervanger voor Schenk. En met deze opstelling met wat gerichte aankopen moeten we ons gewoon handhaven. En de pest is dat dat 020 gewoon een onwijs goed elftal hebben hoe kut ook, en zegt ook genoeg dat ze nog geen wedstrijd hebben verloren. Dus deze hadden we ingecalculeerd, maar denk dat we met deze opstelling verder moeten met enkele versterkingen.
  • 1 Dec 2019 om 16:15
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:10
      Regulier verlies..... Niets aan de hand. Bij de 2-1 wist je dat je zou verliezen.
      Take-away van deze wedstrijd is dat er VEEL meer in dit team zit dan GGG eruit weet te halen. Dat onze trainer een onervaren kuiken is die zoals Pusic trainertje mag spelen, maar die rol chaotisch en onevenwichtig loopt te vervullen.
      Zoals 1000den malen gezegd. Ervaring is sleutel. Trainer zijn is een ervaringsvak. Je moet uitzonderlijk goed zijn wil je een Mourinho of Van Gaal kwaliteit bezitten. Ted heeft wel vaker onmeunige misperen begaan. Ferrer bij Vitesse bv. Dat komt omdat Ted een malafide tweedehands autohandelaar is die mensen uitstekend naar de mond kan praten, en holle retoriek loopt te verkondigen waar de gemiddelde supporter intrapt.
      Gooi Rutten voor de groep. Wil hij niet, dan doorschakelen. Vorig seizoen hebben we gezien hoe Grun omhoog schoot door gericht huren. Ik acht Ted niet in staat om dit te evenaren. Ons huidige materiaal, er zit gewoon veel in.... dus we hoeven geen doekoe te verkwanselen, men moet gewoon beleidsmatig de teringzooi op orde hebben. Geen vriendenkliek van jaknikkers. Geen lauwe trainers. Geen bezopen valse profetie van spanjaarden en net doen alsof we het wiel hebben uitgevonden. NORMAAL doen ......terug naar de basis. Geen kuiken-trainer met mooie woorden. Gewoon no-nonsense, je budget koopt je de 10de plaats met gemak.
    Ik zou nooit en te never Rutten terug halen. Verder ben ik het helemaal met je eens.
  • 1 Dec 2019 om 16:14
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:40
      Zo als Twente vandaag speelde in de eerste helft was het goed en resultaat gericht.De trainer had duidelijk het brei patroon vandaag niet uitgereikt en zie het resultaat.Dat Ajax de wedstrijd won was verdiend omdat in de tweedehelft Ajax weliswaar niet beter ging voetballen maar Twente de pijp leeg had.
    Irritante na aper ben jij met je gebruikersnaam
  • 1 Dec 2019 om 16:13
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:40
      Zo als Twente vandaag speelde in de eerste helft was het goed en resultaat gericht.De trainer had duidelijk het brei patroon vandaag niet uitgereikt en zie het resultaat.Dat Ajax de wedstrijd won was verdiend omdat in de tweedehelft Ajax weliswaar niet beter ging voetballen maar Twente de pijp leeg had.
    m.i. ook te veel persoonlijke fouten..vermoeidheid geloof ik niet ..wel dat in het totaal de voetbalkwaliteiten bij onze FCT te weinig aanwezig zijn..Ajax zette even aan en het was gepiept...Eea geeft mij wel zorgen m.b.t volgende wedstrijden ..
  • 1 Dec 2019 om 16:13
    • Quote van 1 Dec 2019 om 16:10
      Regulier verlies..... Niets aan de hand. Bij de 2-1 wist je dat je zou verliezen.
      Take-away van deze wedstrijd is dat er VEEL meer in dit team zit dan GGG eruit weet te halen. Dat onze trainer een onervaren kuiken is die zoals Pusic trainertje mag spelen, maar die rol chaotisch en onevenwichtig loopt te vervullen.
      Zoals 1000den malen gezegd. Ervaring is sleutel. Trainer zijn is een ervaringsvak. Je moet uitzonderlijk goed zijn wil je een Mourinho of Van Gaal kwaliteit bezitten. Ted heeft wel vaker onmeunige misperen begaan. Ferrer bij Vitesse bv. Dat komt omdat Ted een malafide tweedehands autohandelaar is die mensen uitstekend naar de mond kan praten, en holle retoriek loopt te verkondigen waar de gemiddelde supporter intrapt.
      Gooi Rutten voor de groep. Wil hij niet, dan doorschakelen. Vorig seizoen hebben we gezien hoe Grun omhoog schoot door gericht huren. Ik acht Ted niet in staat om dit te evenaren. Ons huidige materiaal, er zit gewoon veel in.... dus we hoeven geen doekoe te verkwanselen, men moet gewoon beleidsmatig de teringzooi op orde hebben. Geen vriendenkliek van jaknikkers. Geen lauwe trainers. Geen bezopen valse profetie van spanjaarden en net doen alsof we het wiel hebben uitgevonden. NORMAAL doen ......terug naar de basis. Geen kuiken-trainer met mooie woorden. Gewoon no-nonsense, je budget koopt je de 10de plaats met gemak.
    Ted is wel diegene die dit team waar veel meer in zit heeft samengesteld.
  • 1 Dec 2019 om 16:10
    Regulier verlies..... Niets aan de hand. Bij de 2-1 wist je dat je zou verliezen.
    Take-away van deze wedstrijd is dat er VEEL meer in dit team zit dan GGG eruit weet te halen. Dat onze trainer een onervaren kuiken is die zoals Pusic trainertje mag spelen, maar die rol chaotisch en onevenwichtig loopt te vervullen.
    Zoals 1000den malen gezegd. Ervaring is sleutel. Trainer zijn is een ervaringsvak. Je moet uitzonderlijk goed zijn wil je een Mourinho of Van Gaal kwaliteit bezitten. Ted heeft wel vaker onmeunige misperen begaan. Ferrer bij Vitesse bv. Dat komt omdat Ted een malafide tweedehands autohandelaar is die mensen uitstekend naar de mond kan praten, en holle retoriek loopt te verkondigen waar de gemiddelde supporter intrapt.
    Gooi Rutten voor de groep. Wil hij niet, dan doorschakelen. Vorig seizoen hebben we gezien hoe Grun omhoog schoot door gericht huren. Ik acht Ted niet in staat om dit te evenaren. Ons huidige materiaal, er zit gewoon veel in.... dus we hoeven geen doekoe te verkwanselen, men moet gewoon beleidsmatig de teringzooi op orde hebben. Geen vriendenkliek van jaknikkers. Geen lauwe trainers. Geen bezopen valse profetie van spanjaarden en net doen alsof we het wiel hebben uitgevonden. NORMAAL doen ......terug naar de basis. Geen kuiken-trainer met mooie woorden. Gewoon no-nonsense, je budget koopt je de 10de plaats met gemak.
  • 1 Dec 2019 om 16:04
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:27
      Ik denk dat het uithoudingsvermogen niet het grootste probleem is tussen fctwente en ajax. Maar de kwaliteit die op het veld staat en de ervaring daar heeft ajax optimaal gebruik van gemaakt. Zonde er had zeker een terecht gelijkspel in gezeten voor fctwente. Er werden bij de laaste 3 doelpunten tegen volstrekt onnodige fouten gemaakt.
    Ikzeg. Jw. Uithoudingsvermogen was in de 2e helft ver weg en daar door maak je zeker zulke dome fouten en die worden dan direct afgestraft dat is het niveau van Ajax. Jammer genoeg is het niet anders.
  • 1 Dec 2019 om 15:56
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:40
      Zo als Twente vandaag speelde in de eerste helft was het goed en resultaat gericht.De trainer had duidelijk het brei patroon vandaag niet uitgereikt en zie het resultaat.Dat Ajax de wedstrijd won was verdiend omdat in de tweedehelft Ajax weliswaar niet beter ging voetballen maar Twente de pijp leeg had.
    Ikzeg. Ikzelf. U heeft het duidelijk verwoord.
  • 1 Dec 2019 om 15:40
    Zo als Twente vandaag speelde in de eerste helft was het goed en resultaat gericht.De trainer had duidelijk het brei patroon vandaag niet uitgereikt en zie het resultaat.Dat Ajax de wedstrijd won was verdiend omdat in de tweedehelft Ajax weliswaar niet beter ging voetballen maar Twente de pijp leeg had.
  • 1 Dec 2019 om 15:27
    • Quote van 1 Dec 2019 om 14:31
      We stonden netjes 2-0 voor, maar ik wist gewoon dat we dit niet vast gingen houden. Ajax heeft gewoon zoveel meer uithoudingsvermogen, want na de 2e helft zag je gewoon dat zij nog verder konden en FCT gewoon leeg was.Jammer boys, maar we gaan voor handhaving en meer is mooi meegenomen!
    Ik denk dat het uithoudingsvermogen niet het grootste probleem is tussen fctwente en ajax. Maar de kwaliteit die op het veld staat en de ervaring daar heeft ajax optimaal gebruik van gemaakt. Zonde er had zeker een terecht gelijkspel in gezeten voor fctwente. Er werden bij de laaste 3 doelpunten tegen volstrekt onnodige fouten gemaakt.
  • 1 Dec 2019 om 15:24
    • Quote van 1 Dec 2019 om 14:21
      Ajax is FC Twente helaas jaren voor, vandaag een leuke eerste twintig minuten gezien, misschien had er zelfs even een 3 - 0 voorsprong ingezeten, maar Ajax is Ajax en heeft enorm goede voetballers en had ook zomaar met 2 - 6 of 7 kunnen winnen.FC Twente zal komende wedstrijd tegen ADO 3 punten moeten pakken, anders kon het nog wel eens een zwaar seizoen worden.Hopen dat ADO de trainer nog een weekje spaart.
    Ikzeg. Ook u heeft gelijk, op naar Ado.
  • 1 Dec 2019 om 15:24
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:14
      Roemeratoe eerste helft goed,tweede helft dramatisch !
    Precies, eerste helft ijzersterk. 2e helft 4 keer de bal afgegeven aan een aanvaller van 020 en veel slordig balverlies.
  • 1 Dec 2019 om 15:22
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:04
      Vond twente de eerste helft prima spelen tegen de cl finalist van vorig jaar!!! Helaas schrik ik ook nog steeds als ik zie hoe ver het niveau zakt na 45 min. Wil er wel op wijzen dat de 3e goal van Ajax bij elke andere club door de var was afgekeurd voor vasthouden,en dat was wel het breekpunt van onze Fct. Verdedigend ben ik inmiddels wel klaar met schenk ook bijen word ik zelden vrolijk van, maar gezien hij een kind van de club is en niet slechter dan schenk hoort hij erin!!! De 4e goal puur door niet ingrijpen van schenk het geknoei er na kwam door dat hij niet ingreep. Al kijkt iedereen nu Drommel erop aan exit schenk!
    Ja precies, ik hoor hier al dat als ze zo spelen tegen Ado, ze er zo overheen klappen.
    Dan zal de KNVB eerst de wedstrijden moeten inkorten naar één helft.
    En Schenk en Verdonk (ik kan nog veel meer) zo snel mogelijk uitzwaaien.
    Wat een prutsers.
  • 1 Dec 2019 om 15:21
    • Quote van 1 Dec 2019 om 14:55
      Zolang we boven de streep blijven hoor je mij niet klagen :)
    Dat wordt nog een heel moeilijk verhaal denk ik
  • 1 Dec 2019 om 15:14
    Roemeratoe eerste helft goed,tweede helft dramatisch !
  • 1 Dec 2019 om 15:08
    • Quote van 1 Dec 2019 om 15:04
      Vond twente de eerste helft prima spelen tegen de cl finalist van vorig jaar!!! Helaas schrik ik ook nog steeds als ik zie hoe ver het niveau zakt na 45 min. Wil er wel op wijzen dat de 3e goal van Ajax bij elke andere club door de var was afgekeurd voor vasthouden,en dat was wel het breekpunt van onze Fct. Verdedigend ben ik inmiddels wel klaar met schenk ook bijen word ik zelden vrolijk van, maar gezien hij een kind van de club is en niet slechter dan schenk hoort hij erin!!! De 4e goal puur door niet ingrijpen van schenk het geknoei er na kwam door dat hij niet ingreep. Al kijkt iedereen nu Drommel erop aan exit schenk!
    Ikzeg. Ynwa helemaal met u eens.
  • 1 Dec 2019 om 15:04
    Vond twente de eerste helft prima spelen tegen de cl finalist van vorig jaar!!! Helaas schrik ik ook nog steeds als ik zie hoe ver het niveau zakt na 45 min. Wil er wel op wijzen dat de 3e goal van Ajax bij elke andere club door de var was afgekeurd voor vasthouden,en dat was wel het breekpunt van onze Fct. Verdedigend ben ik inmiddels wel klaar met schenk ook bijen word ik zelden vrolijk van, maar gezien hij een kind van de club is en niet slechter dan schenk hoort hij erin!!! De 4e goal puur door niet ingrijpen van schenk het geknoei er na kwam door dat hij niet ingreep. Al kijkt iedereen nu Drommel erop aan exit schenk!
  • 1 Dec 2019 om 14:55
    Zolang we boven de streep blijven hoor je mij niet klagen :)
  • 1 Dec 2019 om 14:54
    • Quote van 1 Dec 2019 om 14:21
      Ajax is FC Twente helaas jaren voor, vandaag een leuke eerste twintig minuten gezien, misschien had er zelfs even een 3 - 0 voorsprong ingezeten, maar Ajax is Ajax en heeft enorm goede voetballers en had ook zomaar met 2 - 6 of 7 kunnen winnen.FC Twente zal komende wedstrijd tegen ADO 3 punten moeten pakken, anders kon het nog wel eens een zwaar seizoen worden.Hopen dat ADO de trainer nog een weekje spaart.
    Goed gezien
  • 1 Dec 2019 om 14:49
    Erg jammer, ons best gedaan maar meer zat er niet in. Volgende week moeten we gewoon 3 punten pakken is er niks aan de hand
  • 1 Dec 2019 om 14:36
    Aitor aito aitor, ik verdedig hem altijd, maar zet gvd die oogkleppen eens af!! Hadden gewoon 0-3 voor moeten staan. Nakamura mooie goal, maar voor de rest een grote slaaptablet. Het het zo mooi kunnen zijn..
  • 1 Dec 2019 om 14:31
    We stonden netjes 2-0 voor, maar ik wist gewoon dat we dit niet vast gingen houden. Ajax heeft gewoon zoveel meer uithoudingsvermogen, want na de 2e helft zag je gewoon dat zij nog verder konden en FCT gewoon leeg was.Jammer boys, maar we gaan voor handhaving en meer is mooi meegenomen!
  • 1 Dec 2019 om 14:25
    Koppie op jongens. Verliezen van Ajax gebeurt nou eenmaal. Alleen jammer is de wijze waarop het gebeurd. Het kan de komende jaren alleen maar beter gaan. Met de tijd gaan we ze meer tegenstand bieden
  • 1 Dec 2019 om 14:21
    Ajax is FC Twente helaas jaren voor, vandaag een leuke eerste twintig minuten gezien, misschien had er zelfs even een 3 - 0 voorsprong ingezeten, maar Ajax is Ajax en heeft enorm goede voetballers en had ook zomaar met 2 - 6 of 7 kunnen winnen.FC Twente zal komende wedstrijd tegen ADO 3 punten moeten pakken, anders kon het nog wel eens een zwaar seizoen worden.Hopen dat ADO de trainer nog een weekje spaart.
  • 1 Dec 2019 om 14:19
    Het enige positieve van vandaag is dat eindelijk espinoza op de bank moest beginnen en ik hoop dat dat voorlopig ook zo blijft.
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›