FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Verdonk: ''Daarna ging hij naar links en scoort hij drie keer''

( 11 reacties)
Verdonk: ''Daarna ging hij naar links en scoort hij drie keer''

Calvin Verdonk was vorig jaar nog basisklant toen Feyenoord met 6-2 van Ajax won. Ditmaal stond hij in het veld als speler van FC Twente. De Tukkers leken voor een stunt te gaan zorgen, maar werden achterhaald door de Ajacieden.

"Ja, toen zijn 2-2 maakten, ging ons hoofd een beetje hangen", begint Verdonk in gesprek met Voetbalprimeur. "Zij bleven maar komen en dan wordt het moeilijk tegen zo'n team als Ajax. Of ze op dit moment de beste ploeg van Nederland zijn? Ja, dat vind ik wel." Volgens de linksback maakt het bewegelijke van het spel van Ajax het moeilijk verdedigen. "Je weet niet wie je moet verdedigen, je hebt weinig tijd om druk te zetten... Dat maakt ze wel goed."

Verdonk stond eerst oog in oog met Noa Lang, verantwoordelijk voor drie doelpunten. "Ik denk dat het goed ging toen ik tegenover hem stond. Daarna ging hij naar links en scoort hij drie keer", besluit Verdonk. "We kennen hem allemaal goed genoeg. Volgens mij hebben de meeste jongens hier vorig jaar nog tegen hem in de Keuken Kampioen Divisie gespeeld. Goed genoeg om hem uit te schakelen, wat uiteindelijk niet is gelukt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 13:22
    • Quote van 2 Dec 2019 om 00:17
      Roemeratoe speelde een ijzersterke 1 helft, ik weet niet waar jij naar gekeken hebt dan.
    1e helft was goed maar 2e helft niet en vind hem qua mentaliteit en verdedigend niet best veel te slap in de duels man vaak laten lopen. We hebben genoeg slappe jongetjes rondlopen zonder mentaliteit die bang zijn dat hun shirt vies wordt en hun man laten lopen of denken van laat iemand anders dat maar opknappen.
  • 2 Dec 2019 om 13:22
    • Quote van 2 Dec 2019 om 00:17
      Roemeratoe speelde een ijzersterke 1 helft, ik weet niet waar jij naar gekeken hebt dan.
    1e helft was goed maar 2e helft niet en vind hem qua mentaliteit en verdedigend niet best veel te slap in de duels man vaak laten lopen. We hebben genoeg slappe jongetjes rondlopen zonder mentaliteit die bang zijn dat hun shirt vies wordt en hun man laten lopen of denken van laat iemand anders dat maar opknappen.
  • 2 Dec 2019 om 10:08
    ik vind wel dat we brutaler mogen spelen en ook de scheidsrechter bespelen. Typisch Twents..te eerlijk dat doen ze int westen slimmer..
  • 2 Dec 2019 om 10:05
    • Quote van 2 Dec 2019 om 00:17
      Roemeratoe speelde een ijzersterke 1 helft, ik weet niet waar jij naar gekeken hebt dan.
    is idd al weken de beste balafpakker die we hebben...groot talent
  • 2 Dec 2019 om 09:50
    Helemaal eens met eerdere reacties. Roemeratoe 1e helft uitstekend. Maar in de 2e helft vond ik met name opnieuw Schenk door de mand vallen. Het was vooral een collectief falen maar op grond van kwaliteit en wedstrijdverloop ook weer niet verwonderlijk! Laat ze maar punten halen in Den Haag. Dat zal nog zwaar genoeg worden.
  • 2 Dec 2019 om 09:05
    • Quote van 2 Dec 2019 om 06:24
      Als je roemeratoe nu al afschrijft ben je niet goed snik. Hoe wil je dan geld verdienen. Speelde gisteren een zeer goede eerste helft. Hij komt er wel. Net als die jap. Komt er wel. Hier willen veel supporters direct afscheid nemen van spelers met potentie. Ik noem 1 voorbeeld. Steven Berghuis. Konden we nu echt goed gebruiken.
    Ikzeg. Fr u heeft het goed gezien, op die plaatsen , moet na een kwartier 1 of 2 direct gewisseld worden in de 2e helft want u heeft het goed gezien dan zijn ze er nog niet helemaal klaar voor om een hele wedstrijd vol er voor te gaan. Ik denk ook de training van zulke jonge spelers moet elke keer iets anders en zo kweek je het kracht om langs zaam een zeer sterke speler te worden. Ik ging vroeger naar de training van een boks club en daar kreeg ik een geweldige spad energie meer door je moet natuurlijk ook zelf willen ook bij mij viel het kwartje hoor.
  • 2 Dec 2019 om 06:24
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:59
      Vond Verdonk weer niet goed spelen net als Schenk en Roemeratoe snel afscheid van nemen en contracten niet verlengen.
    Als je roemeratoe nu al afschrijft ben je niet goed snik. Hoe wil je dan geld verdienen. Speelde gisteren een zeer goede eerste helft. Hij komt er wel. Net als die jap. Komt er wel. Hier willen veel supporters direct afscheid nemen van spelers met potentie. Ik noem 1 voorbeeld. Steven Berghuis. Konden we nu echt goed gebruiken.
  • 2 Dec 2019 om 00:17
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:59
      Vond Verdonk weer niet goed spelen net als Schenk en Roemeratoe snel afscheid van nemen en contracten niet verlengen.
    Roemeratoe speelde een ijzersterke 1 helft, ik weet niet waar jij naar gekeken hebt dan.
  • 1 Dec 2019 om 22:52
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:59
      Vond Verdonk weer niet goed spelen net als Schenk en Roemeratoe snel afscheid van nemen en contracten niet verlengen.
    Ikzeg. Tu 1965 ramaratoe die was de 1e helft top net als alle maal op of in begrippen van ons fctwente. In 2e helft viel het hele team uit elkaar jammer dat dit gebeurde. Conditie en vele andere factoren kwamen weer aan het licht, we zullen snel om moeten schakelen en zorgen dat er punten binnen worden gesleept, en wat ramaratoe betreft die komt er wel.
  • 1 Dec 2019 om 22:05
    • Quote van 1 Dec 2019 om 21:59
      Vond Verdonk weer niet goed spelen net als Schenk en Roemeratoe snel afscheid van nemen en contracten niet verlengen.
    Roemeratoe speelde een uitstekende eerste helft en is een groot talent dat zig goed ontwikkeld bij fctwente. Deze jonge speler kan fctwente nog wat geld op leveren aan het einde van het seizoen.
  • 1 Dec 2019 om 21:59
    Vond Verdonk weer niet goed spelen net als Schenk en Roemeratoe snel afscheid van nemen en contracten niet verlengen.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›