FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

'Schokeffect' bij ADO Den Haag? Groenendijk per direct vertrokken

( 32 reacties)
'Schokeffect' bij ADO Den Haag? Groenendijk per direct vertrokken

Fons Groenendijk is opgestapt bij ADO Den Haag, zo valt te lezen op de website van de nummer zeventien van de Eredivisie. De oefenmeester voelt zich verantwoordelijk voor de teleurstellende resultaten en zit dus zaterdag niet meer op de bank tegen FC Twente.

“De prestaties zijn dit seizoen slecht en ik had niet het gevoel dat ik dit snel zou kunnen ombuigen", legt hij uit. "Het is drie keer gelukt om de juiste flow te vinden, maar het is erg lastig gebleken om dat als trainer een vierde keer voor elkaar te krijgen bij dezelfde club", aldus Groenendijk.

"Voor de toekomst van ADO Den Haag is het daarom goed als er iets gebeurt", vervolgt hij. "Een frisse wind, met een ander gezicht voor de groep, kan wel iets doen met het team. Daarom denk ik dat dit de juiste keuze is, hoe moeilijk het ook is. De afgelopen periode was lastig, maar ik heb een fantastische tijd gehad bij ADO Den Haag", blikt Groenendijk terg.

"Helaas kunnen niet alle sprookjes een goed einde hebben", beseft hij. "Het is een onvergetelijke periode geweest en daarvoor wil ik iedereen bedanken. De staf, de spelers, de rest van de collega’s en de fans. Ik hoop dat zij er samen voor kunnen zorgen dat ADO Den Haag in de Eredivisie blijft. Ik heb een geweldige tijd gehad, maar voor nu is het goed zo", besluit Groenendijk. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 22:00
    • Quote van 2 Dec 2019 om 21:03
      Dat lijkt me iets voor de hand liggender.....
    Wat is het lig gender nou weer? Het wordt ook met de dag gekker hé!
  • 2 Dec 2019 om 21:03
    • Quote van 2 Dec 2019 om 15:22
      ADO heeft hem de kans gegeven zelf ontslag te nemen, anders hadden ze hem er zelf uitgegooidt. Zo werkt dat in het betaalde voetbal. Jouw romantiek past bij een 4 e klas amateur club, ver weg van elke realiteit.
    Dat lijkt me iets voor de hand liggender.....
  • 2 Dec 2019 om 20:46
    • Quote van 2 Dec 2019 om 14:23
      Geweldig hoe jij jezelf tegen spreekt in de verschillende berichten die je plaatst. Ik heb een nieuwe bijnaam Voor je. Al Sahaf!
    :) prachtig
  • 2 Dec 2019 om 15:22
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:26
      Volslagen onzin dat deze trainer zelf de handdoek heeft gegooid. De haag heeft geen elftal dat zo maar even van elke ploeg wint in de eredivisie en fctwente heeft dit zelfde probleem ook. Je bent in het voetbal zo afhankelijk van zoveel factoren om goed te kunnen presteren. Daarom is het belangrijk om geduldig te zijn en de dingen die wel goed gaan met het spelersgroep te bespreken. En deze postive zaken te verbeteren daar los je problemen mee op. En bereik je de beste resultaten mee voor in de toekomst.
    ADO heeft hem de kans gegeven zelf ontslag te nemen, anders hadden ze hem er zelf uitgegooidt. Zo werkt dat in het betaalde voetbal. Jouw romantiek past bij een 4 e klas amateur club, ver weg van elke realiteit.
  • 2 Dec 2019 om 15:16
    • Quote van 2 Dec 2019 om 14:23
      Geweldig hoe jij jezelf tegen spreekt in de verschillende berichten die je plaatst. Ik heb een nieuwe bijnaam Voor je. Al Sahaf!
    ali chemicali ……..

  • 2 Dec 2019 om 14:23
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:26
      Volslagen onzin dat deze trainer zelf de handdoek heeft gegooid. De haag heeft geen elftal dat zo maar even van elke ploeg wint in de eredivisie en fctwente heeft dit zelfde probleem ook. Je bent in het voetbal zo afhankelijk van zoveel factoren om goed te kunnen presteren. Daarom is het belangrijk om geduldig te zijn en de dingen die wel goed gaan met het spelersgroep te bespreken. En deze postive zaken te verbeteren daar los je problemen mee op. En bereik je de beste resultaten mee voor in de toekomst.
    Geweldig hoe jij jezelf tegen spreekt in de verschillende berichten die je plaatst. Ik heb een nieuwe bijnaam Voor je. Al Sahaf!
  • 2 Dec 2019 om 13:11
    Nou García García toon ballen net als de trainers van (in volgorde van vertrek uit zichzelf) Feyenoord, VVV, Vitesse en ADO, maak deze keuze als cadeau voor de trouwe Twente supporters op 5 december bekend !
  • 2 Dec 2019 om 12:41
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:56
      wie is bij ons eigenlijke de assistent van 2G
    De schaduw van Rutten...……..
  • 2 Dec 2019 om 12:40
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:56
      wie is bij ons eigenlijke de assistent van 2G
    Dennis vd Rhee ex Heraclied, afkomstig van Cambuur Leeuwarden. Vriendje van Gonzalo Garcia.
  • 2 Dec 2019 om 12:39
    Ikzeg. Daar gaat weer een trainer die netjes zelf op stapt en ik denk dat ie geen (tonnen )mee neemt zo als bij ons fctwente altijd het geval is.
  • 2 Dec 2019 om 12:38
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:27
      Is Groenendijk eigenlijk niet wat voor ons?
    Nee Groenendijk is niks. Ze moeten de scouting uit gaan breiden.
  • 2 Dec 2019 om 12:37
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:26
      Volslagen onzin dat deze trainer zelf de handdoek heeft gegooid. De haag heeft geen elftal dat zo maar even van elke ploeg wint in de eredivisie en fctwente heeft dit zelfde probleem ook. Je bent in het voetbal zo afhankelijk van zoveel factoren om goed te kunnen presteren. Daarom is het belangrijk om geduldig te zijn en de dingen die wel goed gaan met het spelersgroep te bespreken. En deze postive zaken te verbeteren daar los je problemen mee op. En bereik je de beste resultaten mee voor in de toekomst.
    Precies John. En als b.v. je backs lekker aan de verkeerde kant staan te dekken, waardoor de tegenstander er telkens tussendoor glipt en 4 keer scoort, dan moet je postief blijven en hun complimenten geven dat ze b.v. toch maar mooi elk 1x een kopduel hebben gewonnen. Zoiets? Ben ik gelijk voor en dan geduld hebben, armpjes over elkaar en kijken of ze het in juni begrepen hebben.
  • 2 Dec 2019 om 12:36
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:18
      Geen paniek mensen. Dirk Heesen de huidige assistent van Alfons Groenendijk, neemt het nu waar. Degene die ook debet is aan de slechte resultaten. Ik verwacht geen effect. Het is nu aan G.Garcia om het te laten zien. Of Twente wint daar makkeljjk of ze voetballen tegen zich zelf met dat eindeloze rond tikken.
    Ikzeg. Ut. Dat laatste heeft u gelijk in.
  • 2 Dec 2019 om 12:28
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:27
      Is Groenendijk eigenlijk niet wat voor ons?
    Nee
  • 2 Dec 2019 om 12:26
    Volslagen onzin dat deze trainer zelf de handdoek heeft gegooid. De haag heeft geen elftal dat zo maar even van elke ploeg wint in de eredivisie en fctwente heeft dit zelfde probleem ook. Je bent in het voetbal zo afhankelijk van zoveel factoren om goed te kunnen presteren. Daarom is het belangrijk om geduldig te zijn en de dingen die wel goed gaan met het spelersgroep te bespreken. En deze postive zaken te verbeteren daar los je problemen mee op. En bereik je de beste resultaten mee voor in de toekomst.
  • 2 Dec 2019 om 12:03
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:57
      Tja en daarna Vitesse even helpen lijkt me
    Grim en RKC wachten het juiste moment ook nog even af.
  • 2 Dec 2019 om 11:57
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:39
      Geen paniek ADO. Twente reikt jullie zaterdag de reikende hand toe. Is Twente altijd héél sociaal in.
    Tja en daarna Vitesse even helpen lijkt me
  • 2 Dec 2019 om 11:56
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:46
      Ben er idd bang voor. Het zou wel verdomde toevallig zijn als we tweemaal door zo'n situatie op d bek gaan.

      Wat mij betreft moet Garcia de komende wedsrtijden 4 a 6 punten minimaal halen. Zo niet, mag ie fijn wat anders gaan doen.
    wie is bij ons eigenlijke de assistent van 2G
  • 2 Dec 2019 om 11:46
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:39
      Geen paniek ADO. Twente reikt jullie zaterdag de reikende hand toe. Is Twente altijd héél sociaal in.
    Ben er idd bang voor. Het zou wel verdomde toevallig zijn als we tweemaal door zo'n situatie op d bek gaan.

    Wat mij betreft moet Garcia de komende wedsrtijden 4 a 6 punten minimaal halen. Zo niet, mag ie fijn wat anders gaan doen.
  • 2 Dec 2019 om 11:43
    • Quote van 2 Dec 2019 om 11:27
      Is Groenendijk eigenlijk niet wat voor ons?
    Uitstekend gepresteerd bij Ado.
  • 2 Dec 2019 om 11:39
    Geen paniek ADO. Twente reikt jullie zaterdag de reikende hand toe. Is Twente altijd héél sociaal in.
  • 2 Dec 2019 om 11:27
    Is Groenendijk eigenlijk niet wat voor ons?
  • 2 Dec 2019 om 11:18
    Geen paniek mensen. Dirk Heesen de huidige assistent van Alfons Groenendijk, neemt het nu waar. Degene die ook debet is aan de slechte resultaten. Ik verwacht geen effect. Het is nu aan G.Garcia om het te laten zien. Of Twente wint daar makkeljjk of ze voetballen tegen zich zelf met dat eindeloze rond tikken.
  • 2 Dec 2019 om 11:09
    Vitesse ook al en vvv wat is dit
  • 2 Dec 2019 om 11:01
    Daar gaan we weer...
  • 2 Dec 2019 om 10:43
    Ga je dus ook geen punten pakken!
  • 2 Dec 2019 om 10:42
    Maar ik vind het wel jammer voor Fons. Dit ado kan er gewoon helemaal niets van. Dat vind ik niet de schuld van Fons.
  • 2 Dec 2019 om 10:41
    Na Feyenoord en VVV zal het wel zo netjes zijn om ook Den Haag en Vitesse weer in het zadel te helpen!!
  • 2 Dec 2019 om 10:41
    Ado laten komen en dan in de omschakeling toe proberen te slaan. Dat zal de beste tactiek zijn. Niet 90 minuten gaan rondtikken met de bal zonder ook maar een kans te creëren.
  • 2 Dec 2019 om 10:36
    Daar heeft Twente wel pech mee met trainerwissels die net een boost kunnen geven. Anderzijds Twente moet gwn Ado de vuur aan de schenen leggen en 3 punten pakken. Met meer inzet als tegen VVV hoor je die wedstrijden te winnen
  • 2 Dec 2019 om 10:35
    Volgende week Vitesse
  • 2 Dec 2019 om 10:34
    Ja hoor hebben wij weer. Net als bij VVV toen.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›