FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Roemeratoe reageert: ''Ben ook zeker bezig met dat soort dingen''

( 13 reacties)
Roemeratoe reageert: ''Ben ook zeker bezig met dat soort dingen''

FC Twente verloor zondagmiddag in eigen huis met 2-5 van Ajax en Godfried Roemeratoe kampte na afloop met gemengde gevoelens. De middenvelder baalde dat de club uit Enschede een 2-0 voorsprong uit handen gaf.   

"Ik had sterk het gevoel dat we op z'n minst een punt zouden kunnen pakken", legt hij uit tegenover RTV Oost. "We begonnen heel goed en kwamen met 2-0 voor. Alleen hebben zij de kwaliteit om dat nog terug te draaien. We hebben met z'n allen gevochten, maar helaas van het resultaat", aldus Roemeratoe. 

"We stonden goed en hebben gedaan wat we hebben getraind", blikt hij terug. "Dat deden we gewoon goed. Maar bij de tegengoals zijn er net wat kleine dingen die zij dan gelijk afstraffen. Als je verkeerd staat of iemand is te laat, dan hebben zij de kwaliteiten om dat direct af te straffen. We gingen vol goede moed de tweede helft in, maar dat hielden we niet lang meer vol", constateert Roemeratoe. 

Verslaggever Tijmen van Wissing zag dat het FC Twente-talent twee pittige overtredingen maakte. "Ik ben ook zeker bezig met dat soort dingen", erkent hij. "Wat agressiever en dominanter worden in het spel en me meer laten zien. Dat was vandaag anders dan de voorgaande wedstrijden. Het was voor mij ook de eerste keer tegen Ajax. Dat was mooi om mee te maken en heb er zeker toch ook van genoten."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 20:24
    • Quote van 2 Dec 2019 om 20:05
      Ervaring op laten doen is prima, maar dan wel met invalbeurten wanneer e.e.a. het toelaat. We zijn op dit moment absoluut 0,0 in de positie om een beetje aan te klooien, uit te proberen, etc. Overleven is het enige wat telt en daarbij heb je op dit moment meer aan de ervaring van Brama dan aan de wisselvalligheid van Roemeratoe. Als we weer stabiel zijn is er weer plek om jeugd structureel in te passen.
    Eens
  • 2 Dec 2019 om 20:18
    • Quote van 2 Dec 2019 om 19:05
      Roemeratoe is een groot talent en als deze speler een goed zelfinzicht krijgt kan het een uitstekende speler worden. Waar fctwente ook nog wat aan kan verdienen als ze hem verkopen. Roemeratoe speelde gisteren ook een goede eerste helft. Het mooie is dat de hele ploeg hier weer veel van kan leren een hele goede eerste helft en een veel mindere en gaotische tweede helft en er had zeker een gelijkspel in gezeten als de afspraken beter waren nagekomen in de tweede helft. De tweede helft was minder want een deel van de spelers liepen uit de organisatie en als dat gebeurt is fctwente kwetsbaar en ajax heeft hier gebruik van gemaakt.
    Ikzeg. Jw. Dat laatste ligt zuiver aan conditie en mentaliteit om zo door te gaan als je bent gestart. Geen frijedagen geven zo als na vvv toen had ik verwacht op straf training al helemaal voor het uit vak.
  • 2 Dec 2019 om 20:05
    • Quote van 2 Dec 2019 om 19:56
      Als we talenten van 19 jaar al zo afstraffen, kunnen we er beter mee stoppen. Roemeratoe wordt steeds beter en volwassener. Laat die jongen nog twee jaar ervaring opdoen en dan hebben we een speler die wat op kan leveren. Hem nu al afbranden is kapitaalvernietiging en vooral een heel verkeerd signaal naar de rest van de jeugd
    Ervaring op laten doen is prima, maar dan wel met invalbeurten wanneer e.e.a. het toelaat. We zijn op dit moment absoluut 0,0 in de positie om een beetje aan te klooien, uit te proberen, etc. Overleven is het enige wat telt en daarbij heb je op dit moment meer aan de ervaring van Brama dan aan de wisselvalligheid van Roemeratoe. Als we weer stabiel zijn is er weer plek om jeugd structureel in te passen.
  • 2 Dec 2019 om 20:01
    • Quote van 2 Dec 2019 om 17:56
      Roemeratoe en Selahi op middenveld, maar wie moet de 3e zijn volgens jullie? Aburjania, Brama, Espinosa, Vuckic, Bosch (, Hölscher XD)
    Roemeratoe moet helemaal niet op het middenveld...... Selahi wel. Liefst met Vuckic en Brama.
  • 2 Dec 2019 om 19:56
    • Quote van 2 Dec 2019 om 18:26
      Helemaal met je eens , deze speler kost punten !
    Als we talenten van 19 jaar al zo afstraffen, kunnen we er beter mee stoppen. Roemeratoe wordt steeds beter en volwassener. Laat die jongen nog twee jaar ervaring opdoen en dan hebben we een speler die wat op kan leveren. Hem nu al afbranden is kapitaalvernietiging en vooral een heel verkeerd signaal naar de rest van de jeugd
  • 2 Dec 2019 om 19:10
    • Quote van 2 Dec 2019 om 17:56
      Roemeratoe en Selahi op middenveld, maar wie moet de 3e zijn volgens jullie? Aburjania, Brama, Espinosa, Vuckic, Bosch (, Hölscher XD)
    Van leeuwen op het middenveld proberen een geweldige speler met alles wat een voetballer nodig heeft. Snelheid en overzicht en hij druft in het duel te gaan. Daarnaast ook scorend vermogen. Alleen is hij nog jong en kan hij nog veel leren maar geef deze speler eens een echte kans
  • 2 Dec 2019 om 19:05
    Roemeratoe is een groot talent en als deze speler een goed zelfinzicht krijgt kan het een uitstekende speler worden. Waar fctwente ook nog wat aan kan verdienen als ze hem verkopen. Roemeratoe speelde gisteren ook een goede eerste helft. Het mooie is dat de hele ploeg hier weer veel van kan leren een hele goede eerste helft en een veel mindere en gaotische tweede helft en er had zeker een gelijkspel in gezeten als de afspraken beter waren nagekomen in de tweede helft. De tweede helft was minder want een deel van de spelers liepen uit de organisatie en als dat gebeurt is fctwente kwetsbaar en ajax heeft hier gebruik van gemaakt.
  • 2 Dec 2019 om 18:29
    Ik heb het nog steeds niet gezien, die geweldige speler. Groenendijk er trouwens uit bij ADO. Twente zal de club in nood weer helpen.
  • 2 Dec 2019 om 18:26
    • Quote van 2 Dec 2019 om 18:20
      Vertrouwen??!! Dit is een speler voor de keukendivisie. Absoluut geen overtuiging in zijn spel. Alleen balletjes terug geven. Met deze speler kun je beter met 10 man beginnen. Veruit de slechtste speler van de eredivisie. Hij stond aan de basis van 2 tegen doelpunten dit weekend. Als hij een duel verliest gaat die kneus er weer bij liggen.
    Helemaal met je eens , deze speler kost punten !
  • 2 Dec 2019 om 18:20
    • Quote van 2 Dec 2019 om 16:21
      Word steeds beter. Hou het vertrouwen maar in deze jongen.
    Vertrouwen??!! Dit is een speler voor de keukendivisie. Absoluut geen overtuiging in zijn spel. Alleen balletjes terug geven. Met deze speler kun je beter met 10 man beginnen. Veruit de slechtste speler van de eredivisie. Hij stond aan de basis van 2 tegen doelpunten dit weekend. Als hij een duel verliest gaat die kneus er weer bij liggen.
  • 2 Dec 2019 om 17:56
    Roemeratoe en Selahi op middenveld, maar wie moet de 3e zijn volgens jullie? Aburjania, Brama, Espinosa, Vuckic, Bosch (, Hölscher XD)
  • 2 Dec 2019 om 16:29
    Ikzeg. Roemaratoe gaat het zeker redden , maar moet nog sterker worden, en dat heeft helaas nog tijd nodig.
  • 2 Dec 2019 om 16:21
    Word steeds beter. Hou het vertrouwen maar in deze jongen.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›