FC Twente na zwakke tweede helft onderuit tegen Vitesse MATCHDAY | Spaans tweetal terug in de basis bij FC Twente Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?'' Brama kon met Ruiz naar Fulham: ''Frankfurt was ook geïnteresseerd'' Espinosa gepasseerd: ''Niet overstag gegaan vanwege die kritiek''

Wiedemeijer steunt VAR: ''Hij vindt het te weinig om te fluiten''

( 17 reacties)
Wiedemeijer steunt VAR: ''Hij vindt het te weinig om te fluiten''

Ajax won zondagmiddag met 2-5 op bezoek bij FC Twente en de club uit Amsterdam kwam uiteindelijk op voorsprong door een goal van Klaas-Jan Huntelaar. Hakim Ziyech leek voorafgaand aan die treffer echter een overtreding te begaan op Godfried Roemeratoe.

De videoscheidsrechter greep echter niet in en Reinold Wiedemeijer, die ontkent dat topclubs vaak het voordeel van de twijfel krijgen, staat achter het besluit van de VAR. "De scheidsrechter staat er bovenop, beoordeelt dit gewoon en vindt het te weinig om te fluiten", legt de oud-arbiter uit. 

"Maar wat ik zie, is dat Ziyech de bal speelt en daarna komen ze 'in' elkaar", vervolgt hij voor de camera van FOX Sports. "En dan zitten voetballers nou eenmaal 'effe' aan elkaar. Dat gaat nu eenmaal zo", besluit Wiedemeijer over het cruciale duel tussen Roemeratoe en Ziyech.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Dec 2019 om 19:41
    • Quote van 2 Dec 2019 om 14:48
      Klopt helemaal. Vlak voor de eerst kaart van Twente wordt keito door vd Beek gewoon naar de grond getrokken. Had hij dit niet gedaan, was hij er langs. Scheids fluit wel maar geeft geen kaart. Belachelijk. Eerst volgende actie van Fct op een van de aanvallers van Ajax meteen geel!!
    Dat is ook het frustrerende bij veel supporters het inconsequente fluiten en beoordelen van feiten. Nu hebben daar ook nog de var voor maar deze instantie maakt zichzelf met de week ongeloofwaardiger, want deze mensen hebben de juiste middelen om het goed te kunnen bekijken en beoordelen maar die maken er ook een potje van.
  • 2 Dec 2019 om 18:24
    Ik vind dit een hele goede suggestie! Objectief onderzoek!
  • 2 Dec 2019 om 16:30
    • Quote van 2 Dec 2019 om 14:48
      Klopt helemaal. Vlak voor de eerst kaart van Twente wordt keito door vd Beek gewoon naar de grond getrokken. Had hij dit niet gedaan, was hij er langs. Scheids fluit wel maar geeft geen kaart. Belachelijk. Eerst volgende actie van Fct op een van de aanvallers van Ajax meteen geel!!
    Ikzeg. Nk. U heeft een punt. Welkom bij die geweldige (k)nvb
  • 2 Dec 2019 om 14:48
    • Quote van 2 Dec 2019 om 14:16
      Eens als je kijkt hoe makkelijk de kaarten voor Twente werden gegeven
    Klopt helemaal. Vlak voor de eerst kaart van Twente wordt keito door vd Beek gewoon naar de grond getrokken. Had hij dit niet gedaan, was hij er langs. Scheids fluit wel maar geeft geen kaart. Belachelijk. Eerst volgende actie van Fct op een van de aanvallers van Ajax meteen geel!!
  • 2 Dec 2019 om 14:16
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:13
      En dan hebben we het nog niet eens over de tweede gele kaart die Tagliafico had moeten krijgen. Ajax is weer vakkundig op weg geholpen.
    Eens als je kijkt hoe makkelijk de kaarten voor Twente werden gegeven
  • 2 Dec 2019 om 14:14
    Maar het is wel weer toevallig ajax en wel weer toevallig tegen Twente, tot dat moment was er niks aan de hand. Je beïnvloed dan gewoon de wedstrijd in het voordeel van AJAX.
  • 2 Dec 2019 om 13:56
    Lijkt mij dat de kleinere clubs wat geld bij elkaar doen en een bureautje eens onderzoek laten doen naar dit fenomeen. Gewoon alle beslissingen van de Var op een rijtje zetten en kijken hoevaak dit in het voordeel is van een topclub. Dan heb je harde cijfers en is de KNVB aan zet. Er wordt wel gezegd dat onderzoek heeft uitgewezen dat het met de Var eerlijker wordt, maar ik vraag me af hoe dit onderzocht is? Natuurlijk is het zo dat wanneer de Var ingrijpt dat hiermee een foute waarneming van de scheids overruled wordt, maar is er ook gekeken naar de verschillende ingrepen (of niet ingrepen) van de Var. Is het dan ook eerlijker geworden?
  • 2 Dec 2019 om 13:49
    Kenneth Perez verwoorde het prima in de analyse op fox sport tijdens de wedstrijd Emmen - psv. Hierbij ging het over het afkeuren van de wereldgoal van Emmen. De eerste reden van afkeuren volgens Perez, omdat het een topclub is! Daarbij gaf hij aan dat iedereen weet dat dit zo werkt, maar niemand dit toegeeft. Eindelijk iemand op tv die aangeeft hoe veel supporters van kleinere clubs zich voelen.
  • 2 Dec 2019 om 13:46
    • Quote van 2 Dec 2019 om 12:31
      Vriend Veltman van Ajax kwam thuis tegen Heerenveen ook even 'in elkaar' met een tegenstander. Hierop scoorden de Friezen, maar dat kon toch echt niet, dus werd die treffer rap afgekeurd. Het lijkt onze regering wel: wereldkampioenen in het recht praten wat krom is.
    Niets aan toe tevoegen je kan de verschillen zo terug vinden bij de grote clubs wordt alles goedgekeurd gebeurd het aan de andere kant zie fc Emmen dan mag het weer niet dus rood en twee doelpunten afkeuren dan had de bar en scheids het goed gedaan
  • 2 Dec 2019 om 13:28
    Geen overtreding, gewoon een gebrek aan handelingssnelheid van Roemeratoe. Scheids heeft goed gefloten, mag ook gezegd worden.
  • 2 Dec 2019 om 13:03
    Ikzeg. Hoe ik er ook naar kijk het is een overtreding punt uit, maar hoe wij fctwente zo ons te kijk laten zetten door Ajax doet mij pijn natuurlijk heeft Ajax de betere spelers natuurlijk zijn ze normaal gesproken de favorieten maar als wij iets hadden kunnen halen dan was het zeker zondag. Maar helaas kwamen wij fctwente te kort in veel factoren, en verder kunnen wij nu maar een ding dat is op naar Ado.
  • 2 Dec 2019 om 12:59
    Tijafigo of hoe heet die kakker, had er wel met twee maal geel dus ROOD, af gemoetenBij die corner schopte hij Brama onder de zooi. Ten Hag verloste hem uit zijn lijden door heb te wisselen.
  • 2 Dec 2019 om 12:31
    Vriend Veltman van Ajax kwam thuis tegen Heerenveen ook even 'in elkaar' met een tegenstander. Hierop scoorden de Friezen, maar dat kon toch echt niet, dus werd die treffer rap afgekeurd. Het lijkt onze regering wel: wereldkampioenen in het recht praten wat krom is.
  • 2 Dec 2019 om 12:27
    Je kunt allemaal wel lullen over overtredingen en rode kaarten. Zelfs als die goal was afgekeurd en die neus rood had gekregen hadden we verloren. Geen schijn van kans.
  • 2 Dec 2019 om 12:21
    Enkel zwakstromen zoeken naar excuses..... VAR is inderdaad een gedrocht dat de geest van voetbal doodt, maar VAR werk zowel voor als tegen je. Als Garcia gewoon normaal doet en niet de voetbalfilosoof uit wil hangen, dan is de VAR een bijkomstigheidje. Waar we ons zorgen over moeten maken is het tactische onbenul van deze trainer die van wisselen ook geen kaas heeft gegeten.
    Tegen VVV is ie door de mand gevallen. Hoe kun je in godsnaam een foute wissel doorvoeren? Je hebt toch een plan? De speler krijgt toch instructies? Je wisselt toch niet zomaar? Het is een punt waar iedereen even aan voorbij is gegaan.
  • 2 Dec 2019 om 12:13
    En dan hebben we het nog niet eens over de tweede gele kaart die Tagliafico had moeten krijgen. Ajax is weer vakkundig op weg geholpen.
  • 2 Dec 2019 om 12:12
    Was zeker een zuivere overtreding tegen Roemeratoe ajax heeft hier voordeel van gekregen. Dus een conclusie de 2-3 had geannuleerd moeten worden door de var. Maar de var is een bizar gedrocht aan het worden niet rechtlijnig niet conceqent maar erg verwarrend voor veel spelers en supporters. En juist deze organisatie heeft de optimale middelen om het goed te kunnen beoordelen maar maakt er in veel gevallen wekelijks een enorm potke van.
vrijdag 20 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›