Lang ambitieus: ''Hoop dat ik veel goals kan maken in de Grolsch Veste'' BREAKING | 'FC Twente wil centrale verdediger huren van Feyenoord' FC Twente mist drietal in thuiswedstrijd tegen FC Groningen BREAKING | 'FC Twente heeft Lang binnen en huurt Ajax-aanvaller' Garcia tevreden over Aitor en Vuckic: ''Hebben een goede Aitor nodig''

'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

( 25 reacties)
'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

FC Twente gaat zaterdagavond op bezoek bij ADO Den Haag en trainer Gonzalo Garcia begint waarschijnlijk met dezelfde opstelling als afgelopen zondag, zo weet de Tubantia te melden. De oefenmeester begint daardoor opnieuw met Wout Brama in de basis. 

"We hebben niet zoveel mogelijkheden om te veranderen", legt hij uit tegenover de Tubantia. "Als we opeens veel dingen anders gaan doen, gaan we fouten maken  Maar de speelwijze is niet altijd het belangrijkste. Het gaat vaak veel meer om de energie en discipline die je in een wedstrijd legt", aldus Garcia, die een vervelend gevoel heeft overgehouden aan de ruime nederlaag (2-5) tegen Ajax. 

"Ik hoorde van veel kanten dat de mensen een leuke middag hebben gehad, maar daar kopen we niet zoveel voor", vervolgt hij teleurgesteld. "We hadden zelf de derde en de vierde goal kunnen maken, maar dan doen we niet. Ajax is een geweldige ploeg, maar het lag niet aan hun kwaliteit dat ze vijf keer scoorden. Wij hebben het veel te makkelijk weggegeven, en dat frustreerde me", aldus Garcia. 

"Topploegen kunnen 90 minuten plus geconcentreerd blijven, ploegen daaronder houden dat minder lang vol”, stelt hij. "Die raken gaandeweg de wedstrijd de discipline kwijt. Wij zijn daarin ook te wisselvallig, het is bij ons te vaak alles of niks. En dat heeft met de mindset te maken. Als wij de energie, discipline en concentratie op kunnen brengen, kunnen we met elke ploeg in de eredivisie de strijd aan gaan.”

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Dec 2019 om 18:58
    • Quote van 7 Dec 2019 om 09:21
      Ook Brama moet zich maar aanpassen of niet soms? Als een trainer een ander beter vind op die positie dan is dat zo. En Roemoerato is een jongen die het de hele wedstrijd nog niet trekt, maar vind hem steeds beter worden. En ik denk als je over verkopen van spelers praat begin dan bij Bijen,Schenk, en nog wat spelers die de bank warm houden. Maar zou beginnen met de uitermate zwakke Bijen en Schenk te verkopen. En we zullen zien vanavond zonder creatieve speler op het middenveld hoe het gaat. Ik ben benieuwd ik hoop op winst natuurlijk maar zal zwaar genoeg worden.
    Hoe oud is Brama? Weet je daarnaast niet dat Brama een pure 6 is? Aanpassen....wetende dat dit zijn laatste seizoen is? Espinosa de creatieve speler....hoe belangrijk is deze luie midzomeravond voetballer daadwerkelijk? Ben je door de ratten besnuffeld beste Ja Die?


    Peetken....Schenk, maar ook zeker Espinosa mag verkocht worden. Espinosa is gewoon een lapzwans zonder discipline om voor het team te willen spelen....
  • 7 Dec 2019 om 09:21
    • Quote van 6 Dec 2019 om 21:42
      Ja als je hem rechts op het middenveld gebruikt maar brama wordt niet gebruikt brama wordt misbruikt
    Ook Brama moet zich maar aanpassen of niet soms? Als een trainer een ander beter vind op die positie dan is dat zo. En Roemoerato is een jongen die het de hele wedstrijd nog niet trekt, maar vind hem steeds beter worden. En ik denk als je over verkopen van spelers praat begin dan bij Bijen,Schenk, en nog wat spelers die de bank warm houden. Maar zou beginnen met de uitermate zwakke Bijen en Schenk te verkopen. En we zullen zien vanavond zonder creatieve speler op het middenveld hoe het gaat. Ik ben benieuwd ik hoop op winst natuurlijk maar zal zwaar genoeg worden.
  • 7 Dec 2019 om 00:21
    • Quote van 6 Dec 2019 om 21:41
      Nee hoor bijen niet schenk niet ik ben meer van vuckic en selahai spelers naar mijn hart, rommelratoe speelt alleen goed door de spelers om hem heen, zet espinoza er maar neer dan verzuipt die jongen op het middenveld, deze speler moet langzaam gebracht worden. Gewoon brama op 6 vuckic en selahai erbij op het middenveld en als de wedstrijd het toelaat rommelratoe Erin voor brama. Maar iig blij dat die trage spanjool op de bank zit
    +1
  • 6 Dec 2019 om 23:32
    • Quote van 6 Dec 2019 om 20:57
      Zonder hem heb je geen leider op het veld. Ik ben het met je eens dat hij niet meer de beste voetballer is maar je hebt hem wel nodig om de boel aan te sturen en hij gaat ook altijd voorop in de strijd. Zonder hem valt de bende sneller uit elkaar.
    Amen
  • 6 Dec 2019 om 23:03
    Zit vandaag naar willem 2 te kijken. Prima trainer staat daar voor de groep en loopt al wat jaartjes mee. Zit ook beleid achter en halen spelers binnen met ook niet al te veel geld maar wel met een juiste instelling die willen vechten voor een overwinning. Waarom kan dat hier niet al met al.
  • 6 Dec 2019 om 22:40
    Je moet spelers die te lui zijn om mee te verdedigen en als excuus gebruiken dat ze technisch goed zijn. Die spelers moet je gelijk zien te verkooen in de winterstop. Iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen voor het hele team. Dat is de instelling voor succes. Weg met Eslinosa, had al veel eerder gemoeten.
  • 6 Dec 2019 om 22:29
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:04
      DIT IS GVD HET ALLERBESTE NIEUWS OM HET WEEKEND MEE TE BEGINNEN, OF NIET JA DIE. eindelijk die trage Spanjaard op de bank
    Kalmeren nu!!!
  • 6 Dec 2019 om 21:55
    • Quote van 6 Dec 2019 om 21:41
      Nee hoor bijen niet schenk niet ik ben meer van vuckic en selahai spelers naar mijn hart, rommelratoe speelt alleen goed door de spelers om hem heen, zet espinoza er maar neer dan verzuipt die jongen op het middenveld, deze speler moet langzaam gebracht worden. Gewoon brama op 6 vuckic en selahai erbij op het middenveld en als de wedstrijd het toelaat rommelratoe Erin voor brama. Maar iig blij dat die trage spanjool op de bank zit
    Nou Vuckic heeft dan wel aardig gescoord, maar heeft in de spits geen oog voor medespelers en vind zijn passing in de 16 meter bij een kansvolle situatie ver onder de maat. Ik vind Selahi absoluut de beste aankoop zonder concurrentie, maar zou toch graag dan Vuckic een linie zien zakken, en dan toch die Bergreen een kans geven. Ik weet die heeft het ook nog niet echt laten zien, maar hij heeft meer oog voor zijn medespelers in de 16 dan Vuckic, en denk dat Vuckic een linie terug nog veel belangrijker is en nog veel gevaarlijker. Maar hoe je het draait of keert Espinosa blijft in principe een van de beste spelers bij Twente.
  • 6 Dec 2019 om 21:42
    • Quote van 6 Dec 2019 om 20:21
      Verder zijn er veel mensen lyrisch over Brama, ook hij kan het niet meer zo bijbenen, en werd er een aantal malen opzichtig uitgelopen, Wout held of niet, maar dat houd ook allemaal niet meer over. Maar helaas zijn er veel die de ogen daar voor sluiten, omdat hij toevallig uit de streek komt?
    Ja als je hem rechts op het middenveld gebruikt maar brama wordt niet gebruikt brama wordt misbruikt
  • 6 Dec 2019 om 21:41
    • Quote van 6 Dec 2019 om 20:17
      He Blaaskaak ik blijf Espinosa en goede voetballer vinden duidelijk!?!? En dat hij nu gepasseerd word vind ik ook terecht, want er moet geknokt worden voor iedere punt. Maar ik blijf het je zeggen Blazerd, Espinosa is en blijft een van de beste spelers die Twente heeft. Maar ik heb al veel langer door dat jij meer met Schenk,Bijen, enz hebt. Maar ik vind het terecht dat Espinosa op de bank zit, want het is geen sukkelaar, maar geloof me deze jongen zou in een goed draaiend elftal de sterren van d3 hemel spelen. Maar was jij het ook niet die Roemoerato zo afkraakte? Terwijl deze jongen een ijzersterke eerste helft speelde tegen Ajax? Maar goed we zullen zien het boeit me verder niet als er maar punten worden gepakt.
    Nee hoor bijen niet schenk niet ik ben meer van vuckic en selahai spelers naar mijn hart, rommelratoe speelt alleen goed door de spelers om hem heen, zet espinoza er maar neer dan verzuipt die jongen op het middenveld, deze speler moet langzaam gebracht worden. Gewoon brama op 6 vuckic en selahai erbij op het middenveld en als de wedstrijd het toelaat rommelratoe Erin voor brama. Maar iig blij dat die trage spanjool op de bank zit
  • 6 Dec 2019 om 20:58
    • Quote van 6 Dec 2019 om 20:26
      Verdonk linksback, Busquets/Roemeratoe linkscentraal, Julio rechtscentraal en Latibeaudiere rechtsback
    Roemeratoe centraal achterin?? Dat is het gevaarlijkste wat je zou kunnen doen. Die jongen heeft zeker talent maar zijn handelingssnelheid is laag en fysiek voegt hij ook weinig toe op die plek.
  • 6 Dec 2019 om 20:57
    • Quote van 6 Dec 2019 om 20:21
      Verder zijn er veel mensen lyrisch over Brama, ook hij kan het niet meer zo bijbenen, en werd er een aantal malen opzichtig uitgelopen, Wout held of niet, maar dat houd ook allemaal niet meer over. Maar helaas zijn er veel die de ogen daar voor sluiten, omdat hij toevallig uit de streek komt?
    Zonder hem heb je geen leider op het veld. Ik ben het met je eens dat hij niet meer de beste voetballer is maar je hebt hem wel nodig om de boel aan te sturen en hij gaat ook altijd voorop in de strijd. Zonder hem valt de bende sneller uit elkaar.
  • 6 Dec 2019 om 20:26
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:26
      Vind ik ook. Julio op de plek van schenk en lati op de plek van verheagh.
    Verdonk linksback, Busquets/Roemeratoe linkscentraal, Julio rechtscentraal en Latibeaudiere rechtsback
  • 6 Dec 2019 om 20:21
    Verder zijn er veel mensen lyrisch over Brama, ook hij kan het niet meer zo bijbenen, en werd er een aantal malen opzichtig uitgelopen, Wout held of niet, maar dat houd ook allemaal niet meer over. Maar helaas zijn er veel die de ogen daar voor sluiten, omdat hij toevallig uit de streek komt?
  • 6 Dec 2019 om 20:18
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:14
      Daarom gooi ik hem er ook even bij, wat een zwakke speler die Espinoza
    Jij hebt er ook geen kijk op, jij houd van voetbal op klompen.
  • 6 Dec 2019 om 20:17
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:04
      DIT IS GVD HET ALLERBESTE NIEUWS OM HET WEEKEND MEE TE BEGINNEN, OF NIET JA DIE. eindelijk die trage Spanjaard op de bank
    He Blaaskaak ik blijf Espinosa en goede voetballer vinden duidelijk!?!? En dat hij nu gepasseerd word vind ik ook terecht, want er moet geknokt worden voor iedere punt. Maar ik blijf het je zeggen Blazerd, Espinosa is en blijft een van de beste spelers die Twente heeft. Maar ik heb al veel langer door dat jij meer met Schenk,Bijen, enz hebt. Maar ik vind het terecht dat Espinosa op de bank zit, want het is geen sukkelaar, maar geloof me deze jongen zou in een goed draaiend elftal de sterren van d3 hemel spelen. Maar was jij het ook niet die Roemoerato zo afkraakte? Terwijl deze jongen een ijzersterke eerste helft speelde tegen Ajax? Maar goed we zullen zien het boeit me verder niet als er maar punten worden gepakt.
  • 6 Dec 2019 om 18:14
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:07
      Ja Die is juist een van Espinosas grootste fans
    Daarom gooi ik hem er ook even bij, wat een zwakke speler die Espinoza
  • 6 Dec 2019 om 18:07
    • Quote van 6 Dec 2019 om 18:04
      DIT IS GVD HET ALLERBESTE NIEUWS OM HET WEEKEND MEE TE BEGINNEN, OF NIET JA DIE. eindelijk die trage Spanjaard op de bank
    Ja Die is juist een van Espinosas grootste fans
  • 6 Dec 2019 om 18:04
    DIT IS GVD HET ALLERBESTE NIEUWS OM HET WEEKEND MEE TE BEGINNEN, OF NIET JA DIE. eindelijk die trage Spanjaard op de bank
  • 6 Dec 2019 om 18:03
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:53
      Had je eerder moeten bedenken had je al veel meer punten gehad..
    Eensch
  • 6 Dec 2019 om 16:30
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:26
      Vind ik ook. Julio op de plek van schenk en lati op de plek van verheagh.
    Die hele verdediging is bagger...verheagh oud en versleten.verdonk zeer matig en het centrum zijn watjes...
  • 6 Dec 2019 om 16:26
    • Quote van 6 Dec 2019 om 16:05
      Idd, schenk er uit !
    Vind ik ook. Julio op de plek van schenk en lati op de plek van verheagh.
  • 6 Dec 2019 om 16:05
    • Quote van 6 Dec 2019 om 15:54
      Zelfse opstelling? Lijkt me geen goed idee. Verdediging is veels te slap.. Geef Julio is een kans man
    Idd, schenk er uit !
  • 6 Dec 2019 om 15:54
    Zelfse opstelling? Lijkt me geen goed idee. Verdediging is veels te slap.. Geef Julio is een kans man