''Een hele belangrijke pot; duidelijk dat we punten nodig hebben''

38
''Een hele belangrijke pot; duidelijk dat we punten nodig hebben''

FC Twente neemt het vanavond in een uitwedstrijd op tegen ADO Den Haag. Een belangrijke wedstrijd, waarbij FC Twente bij een overwinning een ruimere afstand kan nemen op de onderste regionen.

''Het is een hele belangrijke pot, het is duidelijk dat we punten nodig hebben'', zo begint Gonzalo García bij RTV Oost. Garcia laat weten dat hij met een fitte ploeg naar Den Haag afreist, maar wil nog niets kwijt over de opstelling. Of het dezelfde opstelling gaat worden als tegen Ajax is dus nog niet bekend.

Met ADO Den Haag treft FC Twente een ploeg aan die in nood verkeert. De Hagenezen staan op een zeventiende plaats en deze week stapte trainer Alfons Groenendijk zelfs op. ''Het is de tweede keer dit seizoen dat we na VVV-Venlo een ploeg treffen met een nieuwe trainer. Dat is volgende week ook weer zo tegen Vitesse. Het is een gegeven'', aldus Garcia.

38 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Dec 2019 om 10:18
    • Quote van 7 Dec 2019 om 19:23
      Je bedoelt lapzwansen en lamballen zoals Espinosa denk ik. ;)
    Je hebt ook kunnen zien dat er nu geen enkele steekpass kan geven toch? Behalve op die pas van Brama na, niks geen creativiteit. Nee en jij ben een Lambal en huichelaar TC.
  • 7 Dec 2019 om 19:23
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:36
      Ja tuurlijk moet het roer snel om, dat heb ik ook al in een ander topuc aangegeven. Het zou het beste zijn als er een ervaren trainer naast GG komt, want denk dat het niet helemaal goed komt. Verder vind ik dat je lapzwansen zoals schenk niet meer op moet stellen. Want al deze ventjes verdienen een zeer goed belegde boterham, maar het zijn een stelletje nietjes, watjes, de enige uitzondering is Selahi de rest zijn jankers helaas. En Espinosa is terecht naar de bank gehaald, maar ben benieuwd hoe lang die Lambal van een Schenk zo opzichtig in de fout kan blijven gaan. En laat die Aitor niet zoveel op de grond liggen, en Zekninhi heeft het ook niet meer. En vind dat Vuckic het redelijk doet maar blijft het geen spits vinden, die moet op het middenveld. Maar goed we zullen zien wat die verwende ventjes doen in Den Haag.
    Je bedoelt lapzwansen en lamballen zoals Espinosa denk ik. ;)
  • 7 Dec 2019 om 19:20
    • Quote van 7 Dec 2019 om 17:37
      Helemaal met je eens, dat bedoelde in beknopte vorm,lol !
    Van wie heb je toch al die wijze raad
  • 7 Dec 2019 om 17:37
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:36
      Ja tuurlijk moet het roer snel om, dat heb ik ook al in een ander topuc aangegeven. Het zou het beste zijn als er een ervaren trainer naast GG komt, want denk dat het niet helemaal goed komt. Verder vind ik dat je lapzwansen zoals schenk niet meer op moet stellen. Want al deze ventjes verdienen een zeer goed belegde boterham, maar het zijn een stelletje nietjes, watjes, de enige uitzondering is Selahi de rest zijn jankers helaas. En Espinosa is terecht naar de bank gehaald, maar ben benieuwd hoe lang die Lambal van een Schenk zo opzichtig in de fout kan blijven gaan. En laat die Aitor niet zoveel op de grond liggen, en Zekninhi heeft het ook niet meer. En vind dat Vuckic het redelijk doet maar blijft het geen spits vinden, die moet op het middenveld. Maar goed we zullen zien wat die verwende ventjes doen in Den Haag.
    Helemaal met je eens, dat bedoelde in beknopte vorm,lol !
  • 7 Dec 2019 om 17:13
    • Quote van 7 Dec 2019 om 16:36
      Ja tuurlijk moet het roer snel om, dat heb ik ook al in een ander topuc aangegeven. Het zou het beste zijn als er een ervaren trainer naast GG komt, want denk dat het niet helemaal goed komt. Verder vind ik dat je lapzwansen zoals schenk niet meer op moet stellen. Want al deze ventjes verdienen een zeer goed belegde boterham, maar het zijn een stelletje nietjes, watjes, de enige uitzondering is Selahi de rest zijn jankers helaas. En Espinosa is terecht naar de bank gehaald, maar ben benieuwd hoe lang die Lambal van een Schenk zo opzichtig in de fout kan blijven gaan. En laat die Aitor niet zoveel op de grond liggen, en Zekninhi heeft het ook niet meer. En vind dat Vuckic het redelijk doet maar blijft het geen spits vinden, die moet op het middenveld. Maar goed we zullen zien wat die verwende ventjes doen in Den Haag.
    2-0 verlies. Meer motivatie na het ontslag van Groenendijk.
  • 7 Dec 2019 om 16:36
    • Quote van 7 Dec 2019 om 14:43
      Wees eerlijk man, we waren eerder content met deze trainer, en je kunt hem nog wel steeds de hand boven z'n kop houden, maar hij bakt er nog maar weinig van !
    Ja tuurlijk moet het roer snel om, dat heb ik ook al in een ander topuc aangegeven. Het zou het beste zijn als er een ervaren trainer naast GG komt, want denk dat het niet helemaal goed komt. Verder vind ik dat je lapzwansen zoals schenk niet meer op moet stellen. Want al deze ventjes verdienen een zeer goed belegde boterham, maar het zijn een stelletje nietjes, watjes, de enige uitzondering is Selahi de rest zijn jankers helaas. En Espinosa is terecht naar de bank gehaald, maar ben benieuwd hoe lang die Lambal van een Schenk zo opzichtig in de fout kan blijven gaan. En laat die Aitor niet zoveel op de grond liggen, en Zekninhi heeft het ook niet meer. En vind dat Vuckic het redelijk doet maar blijft het geen spits vinden, die moet op het middenveld. Maar goed we zullen zien wat die verwende ventjes doen in Den Haag.
  • 7 Dec 2019 om 16:22
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:08
      Stam was nog trainer bij Feyenoord toen Twente er tegen speelde.
    Maar het was toe al wel crisis bij Feijenoord. De weken ervoor liep het voor geen meter daar, tot Twente op bezoek kwam:-(
  • 7 Dec 2019 om 16:18
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:43
      Eigenlijk moet je van ploegen onder je 3 punten pakken om niet in de shit terecht te komen. Maar bij Twente staat en valt alles of de heren er zin in hebben. Om gek van te worden.
    Dat zeg je goed, dat gevoel had ik vorige week tegen ajax!! 2-0 voor, wat ik totaal niet verwachte en dan daarna inkakken!! Bah
  • 7 Dec 2019 om 16:16
    • Quote van 7 Dec 2019 om 14:16
      Zo jammer dat de dip bij ons 30 wedstrijden duurt
    Zo jammer voor jou dat dit niet het geval is/zal zijn? :-)
  • 7 Dec 2019 om 16:15
    • Quote van 7 Dec 2019 om 14:06
      We zijn nog niet eens safe? Plus je wil toch vermaakt worden voor je poen. Vanavond verliezen betekent een kleine crisis 100%
    Als je niet in handhaving gelooft, zit je al in een crisis, toch? Mocht het helpen..... ik ben ervan overtuigd dat FcT dit dipje overleeft en zich handhaaft..... :-)
  • 7 Dec 2019 om 15:43
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:11
      Die kleine crisis is er al. Al je vanavond niet minimaal een punt haal, ga je het nog zwaar krijgen volgend jaar. We moeten er gewoon voor zorgen dat VVV, RKC en ADO onder ons blijven en we zijn verzekerd van nog een seizoen eredivisie.
    Eigenlijk moet je van ploegen onder je 3 punten pakken om niet in de shit terecht te komen. Maar bij Twente staat en valt alles of de heren er zin in hebben. Om gek van te worden.
  • 7 Dec 2019 om 15:32
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:27
      Tegen Ado 1 punt eisen..... Hoe laag ligt het latje?
    Triest laag beschamend
  • 7 Dec 2019 om 15:27
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:11
      Die kleine crisis is er al. Al je vanavond niet minimaal een punt haal, ga je het nog zwaar krijgen volgend jaar. We moeten er gewoon voor zorgen dat VVV, RKC en ADO onder ons blijven en we zijn verzekerd van nog een seizoen eredivisie.
    Tegen Ado 1 punt eisen..... Hoe laag ligt het latje?
  • 7 Dec 2019 om 15:22
    https://www.youtube.com/watch?v=B6j_aSjLon4
    Allemaal landlopers bij onze club.Wat een instelling heeft die GG. Hij vindt het allemaal wel goed. Tel het aantal keren eens dat die met zijn schouders omhoog gaat.
  • 7 Dec 2019 om 15:18
    • Quote van 7 Dec 2019 om 15:11
      Die kleine crisis is er al. Al je vanavond niet minimaal een punt haal, ga je het nog zwaar krijgen volgend jaar. We moeten er gewoon voor zorgen dat VVV, RKC en ADO onder ons blijven en we zijn verzekerd van nog een seizoen eredivisie.
    En Fortuna en pec en Emmen
  • 7 Dec 2019 om 15:11
    • Quote van 7 Dec 2019 om 14:06
      We zijn nog niet eens safe? Plus je wil toch vermaakt worden voor je poen. Vanavond verliezen betekent een kleine crisis 100%
    Die kleine crisis is er al. Al je vanavond niet minimaal een punt haal, ga je het nog zwaar krijgen volgend jaar. We moeten er gewoon voor zorgen dat VVV, RKC en ADO onder ons blijven en we zijn verzekerd van nog een seizoen eredivisie.
  • 7 Dec 2019 om 15:08
    • Quote van 7 Dec 2019 om 14:48
      García sloapert dit is al de derde keer, de eerste was Feyenoord, de tweede was VVV de derde is ADO en de laatste dit jaar is Vitesse!
    Stam was nog trainer bij Feyenoord toen Twente er tegen speelde.
  • 7 Dec 2019 om 14:48
    García sloapert dit is al de derde keer, de eerste was Feyenoord, de tweede was VVV de derde is ADO en de laatste dit jaar is Vitesse!
  • 7 Dec 2019 om 14:43
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:19
      Nou past hij de dingen aan en loop je nog te janken!!! Man je lijkt wel een wijf man.
    Wees eerlijk man, we waren eerder content met deze trainer, en je kunt hem nog wel steeds de hand boven z'n kop houden, maar hij bakt er nog maar weinig van !
  • 7 Dec 2019 om 14:16
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:53
      FcT zal het met GG moeten doen..... M.i. komt dat ook wel goed. Elk team kent een dip in het seizoen.... ook Ajax, ook PSV, ook Feijenoord en ook het jonge team van FcT.... De punten worden wel weer gehaald. Dat GG wel erg lang aan zijn oorspronkelijke systeem heeft vast gehouden is lovenswaardig, maar wordt nu bij het uitblijven van punten als "eigenwijs" gezien. We kunnen het ons zelf gemakkelijker maken door te accepteren dat FcT zich als doelstelling "handhaving" heeft gesteld en rustig de tijd krijgt om aan de selectie te bouwen.... Zelf verwacht ik pas na het volgende seizoen, resultaten uit de wederopbouw.... Tot dan.... gewoon even geduld hebben.....
    Zo jammer dat de dip bij ons 30 wedstrijden duurt
  • 7 Dec 2019 om 14:06
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:53
      FcT zal het met GG moeten doen..... M.i. komt dat ook wel goed. Elk team kent een dip in het seizoen.... ook Ajax, ook PSV, ook Feijenoord en ook het jonge team van FcT.... De punten worden wel weer gehaald. Dat GG wel erg lang aan zijn oorspronkelijke systeem heeft vast gehouden is lovenswaardig, maar wordt nu bij het uitblijven van punten als "eigenwijs" gezien. We kunnen het ons zelf gemakkelijker maken door te accepteren dat FcT zich als doelstelling "handhaving" heeft gesteld en rustig de tijd krijgt om aan de selectie te bouwen.... Zelf verwacht ik pas na het volgende seizoen, resultaten uit de wederopbouw.... Tot dan.... gewoon even geduld hebben.....
    We zijn nog niet eens safe? Plus je wil toch vermaakt worden voor je poen. Vanavond verliezen betekent een kleine crisis 100%
  • 7 Dec 2019 om 13:53
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:25
      Willem 2, lekker bezig. Waar hebben die al die voetballers vandaan gehaald?
      FC Twente gaat vanavond helaas verliezen. We hebben niet de kwaliteiten om zelf het spel te maken en te winnen. Den Haag gaat vol voor de 3 punten na de wisseling van de wacht. FC Twente komt zwaar onder druk te staan en zal als een kip zonder kop in de valkuil trappen van de tegenpartij.Helaas pindakaas. Wakker worden doen we vaak pas als het te laat is.Hoop dat ik ernaast zit maar als je kijkt naar de afgelopen weken geloof ik er niets van dat vanavond het opeens allemaal wel lukt. GG is een aardige man maar snapt niets van strategieen of spelers beter maken. Hij hanteert 1 gedachte en we weten hoe dat afloopt als je blijft hangen in die strategie. Onder Verbeek ging het ook steeds mis en we bleven maar bij hetzelfde systeem. Hopen dat het vanzelf beter gaat is geen strategie.
    FcT zal het met GG moeten doen..... M.i. komt dat ook wel goed. Elk team kent een dip in het seizoen.... ook Ajax, ook PSV, ook Feijenoord en ook het jonge team van FcT.... De punten worden wel weer gehaald. Dat GG wel erg lang aan zijn oorspronkelijke systeem heeft vast gehouden is lovenswaardig, maar wordt nu bij het uitblijven van punten als "eigenwijs" gezien. We kunnen het ons zelf gemakkelijker maken door te accepteren dat FcT zich als doelstelling "handhaving" heeft gesteld en rustig de tijd krijgt om aan de selectie te bouwen.... Zelf verwacht ik pas na het volgende seizoen, resultaten uit de wederopbouw.... Tot dan.... gewoon even geduld hebben.....
  • 7 Dec 2019 om 13:32
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:25
      Willem 2, lekker bezig. Waar hebben die al die voetballers vandaan gehaald?
      FC Twente gaat vanavond helaas verliezen. We hebben niet de kwaliteiten om zelf het spel te maken en te winnen. Den Haag gaat vol voor de 3 punten na de wisseling van de wacht. FC Twente komt zwaar onder druk te staan en zal als een kip zonder kop in de valkuil trappen van de tegenpartij.Helaas pindakaas. Wakker worden doen we vaak pas als het te laat is.Hoop dat ik ernaast zit maar als je kijkt naar de afgelopen weken geloof ik er niets van dat vanavond het opeens allemaal wel lukt. GG is een aardige man maar snapt niets van strategieen of spelers beter maken. Hij hanteert 1 gedachte en we weten hoe dat afloopt als je blijft hangen in die strategie. Onder Verbeek ging het ook steeds mis en we bleven maar bij hetzelfde systeem. Hopen dat het vanzelf beter gaat is geen strategie.
    Geen paniek. Garcia staat op scherp en weet als geen ander wat zjjn team verwacht. Laat Den Haag maar in de 1e helft komen en Twente reactie voetbal spelen. Dan in de 2e helft counteren. Twente moet in de 2e helft het niveau halen van vorige week tegen Ajax in de 1e helft. Dan komt alles goed en gaan de punten mee.
  • 7 Dec 2019 om 13:26
    • Quote van 7 Dec 2019 om 13:19
      Nou past hij de dingen aan en loop je nog te janken!!! Man je lijkt wel een wijf man.
    Dat Garcia zich aanpast met de opstelling is weer een goed teken. Langzaam gaat dat eigenwijze eraf.
  • 7 Dec 2019 om 13:19
    • Quote van 7 Dec 2019 om 11:33
      Denk dat we WEER verliezen koekwaus van een trainer, ik denk dat we Wim Jonk van Volendam er maar bij moeten zetten, en laat Jonk meteen die verdediger Smal meenemen, dan kan Verdonk na December zijn biezen pakken !
    Nou past hij de dingen aan en loop je nog te janken!!! Man je lijkt wel een wijf man.
  • 7 Dec 2019 om 13:19
    • Quote van 7 Dec 2019 om 10:35
      Goh, koekwous vindt dit een hele belangrijke wedstrijd...volgens zijn allemaal wel belangrijk. Nog 2 keer verliezen en je staat er weer lekker bij..
    nog 2 keer winnen en je kunt 5e staan.
  • 7 Dec 2019 om 13:00
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:55
      Wat dacht je van geld? Die hebben een paar grote klappers gemaakt afgelopen seizoen met de verkoop van frenkie de jong en nog een paar spelers. Daarbij zijn de spelers die bij hun het op dit moment goed doen bij Ajax weggehaald. Dat zou ik als ik ted was ook wat meer doen. Spelers die het net niet redden bij Ajax of PSV gaan halen ipv die gare Spanjaarden die alleen bij goed weer een beetje goed kunnen voetballen.
    Het grootste deel van de spelers was vorig jaar al bij Willem II. Nunnely en Ndayishimiye zijn goedkope spelers vanuit het binnenland. Verder hebben ze een paar exoten gehaald dus het valt allemaal heel erg mee hoeveel geld ze hebben uitgegeven. Je kunt ze wel een beetje vergelijken met het FC Twente van 2008/09 qua aankopen.
  • 7 Dec 2019 om 12:58
    Ik zeg er op of geen vreten ons dooie Peerd pakt die ooievaar wel.
  • 7 Dec 2019 om 12:56
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:25
      Willem 2, lekker bezig. Waar hebben die al die voetballers vandaan gehaald?
      FC Twente gaat vanavond helaas verliezen. We hebben niet de kwaliteiten om zelf het spel te maken en te winnen. Den Haag gaat vol voor de 3 punten na de wisseling van de wacht. FC Twente komt zwaar onder druk te staan en zal als een kip zonder kop in de valkuil trappen van de tegenpartij.Helaas pindakaas. Wakker worden doen we vaak pas als het te laat is.Hoop dat ik ernaast zit maar als je kijkt naar de afgelopen weken geloof ik er niets van dat vanavond het opeens allemaal wel lukt. GG is een aardige man maar snapt niets van strategieen of spelers beter maken. Hij hanteert 1 gedachte en we weten hoe dat afloopt als je blijft hangen in die strategie. Onder Verbeek ging het ook steeds mis en we bleven maar bij hetzelfde systeem. Hopen dat het vanzelf beter gaat is geen strategie.
    Jij zit wel heel eng, bij het rechte eind. Ik ben het vooral eens met het feit, dat GG een bepaald systeem wil voetballen. Niks mis mee, maar daar hebben we de spelers niet voor. Bovendien ziet hij geen opties als het niet loopt. Ik baal ervan om dit te schrijven, want ik heb een groot Twente hart, 3-1 voor Den Haag.
  • 7 Dec 2019 om 12:55
    • Quote van 7 Dec 2019 om 12:25
      Willem 2, lekker bezig. Waar hebben die al die voetballers vandaan gehaald?
      FC Twente gaat vanavond helaas verliezen. We hebben niet de kwaliteiten om zelf het spel te maken en te winnen. Den Haag gaat vol voor de 3 punten na de wisseling van de wacht. FC Twente komt zwaar onder druk te staan en zal als een kip zonder kop in de valkuil trappen van de tegenpartij.Helaas pindakaas. Wakker worden doen we vaak pas als het te laat is.Hoop dat ik ernaast zit maar als je kijkt naar de afgelopen weken geloof ik er niets van dat vanavond het opeens allemaal wel lukt. GG is een aardige man maar snapt niets van strategieen of spelers beter maken. Hij hanteert 1 gedachte en we weten hoe dat afloopt als je blijft hangen in die strategie. Onder Verbeek ging het ook steeds mis en we bleven maar bij hetzelfde systeem. Hopen dat het vanzelf beter gaat is geen strategie.
    Wat dacht je van geld? Die hebben een paar grote klappers gemaakt afgelopen seizoen met de verkoop van frenkie de jong en nog een paar spelers. Daarbij zijn de spelers die bij hun het op dit moment goed doen bij Ajax weggehaald. Dat zou ik als ik ted was ook wat meer doen. Spelers die het net niet redden bij Ajax of PSV gaan halen ipv die gare Spanjaarden die alleen bij goed weer een beetje goed kunnen voetballen.
  • 7 Dec 2019 om 12:25
    Willem 2, lekker bezig. Waar hebben die al die voetballers vandaan gehaald?
    FC Twente gaat vanavond helaas verliezen. We hebben niet de kwaliteiten om zelf het spel te maken en te winnen. Den Haag gaat vol voor de 3 punten na de wisseling van de wacht. FC Twente komt zwaar onder druk te staan en zal als een kip zonder kop in de valkuil trappen van de tegenpartij.Helaas pindakaas. Wakker worden doen we vaak pas als het te laat is.Hoop dat ik ernaast zit maar als je kijkt naar de afgelopen weken geloof ik er niets van dat vanavond het opeens allemaal wel lukt. GG is een aardige man maar snapt niets van strategieen of spelers beter maken. Hij hanteert 1 gedachte en we weten hoe dat afloopt als je blijft hangen in die strategie. Onder Verbeek ging het ook steeds mis en we bleven maar bij hetzelfde systeem. Hopen dat het vanzelf beter gaat is geen strategie.
  • 7 Dec 2019 om 12:10
    • Quote van 7 Dec 2019 om 11:57
      Laten alle betrokkenen er goed van doordrongen zijn, dat de wedstrijd van vanavond niet zo slap en lusteloos benaderd kan worden als tegen Vvv. Met strijd van de 1e tot de laatste minuut is de kans op 3 punten heel groot. Alles andere is verlies. Zo simpel liggen de zaken.
    Ikzeg. Kw . +100
  • 7 Dec 2019 om 12:03
    • Quote van 7 Dec 2019 om 11:33
      Denk dat we WEER verliezen koekwaus van een trainer, ik denk dat we Wim Jonk van Volendam er maar bij moeten zetten, en laat Jonk meteen die verdediger Smal meenemen, dan kan Verdonk na December zijn biezen pakken !
    Over schelden gesproken. Gisteren zei jij nog dat we wat meer respect naar elkaar toe moeten hebben, en vandaag noem jij onze trainer een koekwous. Dus waar is jou respect naar iemand anders toe?
  • 7 Dec 2019 om 11:57
    Laten alle betrokkenen er goed van doordrongen zijn, dat de wedstrijd van vanavond niet zo slap en lusteloos benaderd kan worden als tegen Vvv. Met strijd van de 1e tot de laatste minuut is de kans op 3 punten heel groot. Alles andere is verlies. Zo simpel liggen de zaken.
  • 7 Dec 2019 om 11:33
    Denk dat we WEER verliezen koekwaus van een trainer, ik denk dat we Wim Jonk van Volendam er maar bij moeten zetten, en laat Jonk meteen die verdediger Smal meenemen, dan kan Verdonk na December zijn biezen pakken !
  • 7 Dec 2019 om 11:22
    Deze wedstrijd mag je niet verliezen. Al zie ik Twente hier gewoon weer cadeautjes weg geven. 2-1