Drommel ziet 'chaos' bij PSV: ''Daar moeten we van profiteren'' FC Twente wil nog minimaal twee versterkingen: ''Creatief zijn'' 'Speciale' Lang maakt indruk: ''Dat zag je op de eerste dag al'' Wagenaar haalt uit naar Garcia: ''Wat is dat voor dom gelul?'' ''De komst van Chery is niet aan de orde laat Twente weten''

Been kritisch op FC Twente: ''Daar zie je helemaal niets van terug''

( 20 reacties)
Been kritisch op FC Twente: ''Daar zie je helemaal niets van terug''

FC Twente en ADO Den Haag hielden elkaar zaterdagavond in evenwicht. Voor het publiek viel er weinig te genieten in het Cars Jeans Stadion, zag analist Mario Been.

"Het was echt heel erg slecht van beide kanten", zei Been in de rust bij FOX Sports. "Dan kan je bij ADO nog een slag om de arm houden, omdat ze niet in vorm zijn en gewoon in een hele slechte fase zitten. Maar als ik dan FC Twente vorige week de eerste 25 minuten tegen Ajax zie spelen, zie je daar helemaal niet meer van terug. Dat geeft ook aan dat deze ploeg gewoon staat waar ze moeten staan."

Toch had FC Twente het verschil kunnen maken, maar Nakamura ging in de eerste helft voor eigen succes. "We doen er lacherig over, maar we hebben misschien maar één uitgespeelde kans gezien waar ze ook nog de verkeerde keuze maken", aldus Been. 

"Dat was een mogelijkheid waar FC Twente haar voordeel mee had moeten doen. Nakamura moet gewoon sneller handelen, maar dat duurde allemaal veel te lang. Het is typerend voor de wedstrijd", meent de analist, die wel genoot van FC Twente-doelman Joël Drommel.

"Dat moment van Kramer: ik weet niet of het buitenspel was, maar die bal pakte Drommel geweldig", geeft hij aan. "Ik moet ook zeggen dat Drommel weer uitstekend heeft gekeept. Hij heeft ook goed meegevoetbald. Hij was de beste man van het veld bij FC Twente."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Dec 2019 om 16:48
    • Quote van 9 Dec 2019 om 22:52
      Het is op dit moment niet anders de trainers er spelers weten ook dat het beter moet. We kunnen de problemen ook veel groter maken dan ze in werkelijkheid zijn. Daar zijn we een Nederland er goed in het het uitvergroten van de negatieve dingen en het postive juist niet benoemen. Het is heel simpel fctwente moet het hier mee doen dit seizoen. En in 2019 nog 2 wedstrijden in de eredivisie nieuwe kansen om iets recht te zetten.
    Nou ik weet niet maar de positieve dingen zijn wel erg ver te zoeken en de eerste wedstrijden hadden we meer geluk dan wijsheid aan onze kant. Maar ook dat slappe gezwam van jou over tijd, inzet, veld enz is net zo slap en goedkoop als onze beginnende trainer met deze selectie omgaat om te huilen al met al.
  • 10 Dec 2019 om 07:53
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:33
      Weet je hoe ze dat noemen IK? Chemie. Er is geen chemie, er is geen plezier, er is geen lol, er is geen vriendschap, er is geen hart voor de zaak. Ik heb het gevoel dat iedereen heel ongelukkig is en dat stralen ze ook uit op het veld en daarbuiten. Vandaar die standaardteksten. Er is geen betrokkenheid. Helemaal niets.
      De vraag hoe komt dat? Waarom?
      Wie/wat is de reden?
    Ikzeg. Sc. Ik lees het nu pas u heeft het juiste woord en u heeft helemaal gelijk dit is het Chemie ik ken het heb het idee er achter mee gemaakt niet 1 keer maar vaker het klopt wat u zegt er is totaal geen plezier te tonen en dat is helaas heel gevaarlijk.
  • 10 Dec 2019 om 07:08
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:38
      Het team heeft genoeg handvaten en kwaliteit dat hebben ze de eerste 6 wedstrijden wel laten zien. Waarom het er nu niet uitkomt is vaak een grote vraag. De oorzaak bij de meeste clubs in zo'n situatie is een optelsom van verschillende factoren. Je hebt een jonge ploeg en jonge trainer die nog veel moeten leren en dit gebeurt met goede en slechte momenten en wedstrijden.
    Eerste 6 wedstrijden, 4 a 6 punten teveel gekregen. Tegen Grun is evident.

  • 10 Dec 2019 om 07:06
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:38
      Het team heeft genoeg handvaten en kwaliteit dat hebben ze de eerste 6 wedstrijden wel laten zien. Waarom het er nu niet uitkomt is vaak een grote vraag. De oorzaak bij de meeste clubs in zo'n situatie is een optelsom van verschillende factoren. Je hebt een jonge ploeg en jonge trainer die nog veel moeten leren en dit gebeurt met goede en slechte momenten en wedstrijden.
    Voor JOU een grote vraag.

    Iemand met een klein beetje verstand maakt een optelsom

    Vuckic spits. Fout
    Brama op 8. Fout
    Hoog staan/pressie. Fout
    Wissels. Fout.
    Inzet/mentaliteit. Fout
    Tactische aanpassingen tijdens wedstrijd: Fout.
    Progressie/Evolutie voetbal: Fout.
  • 10 Dec 2019 om 06:07
    • Quote van 9 Dec 2019 om 22:52
      Het is op dit moment niet anders de trainers er spelers weten ook dat het beter moet. We kunnen de problemen ook veel groter maken dan ze in werkelijkheid zijn. Daar zijn we een Nederland er goed in het het uitvergroten van de negatieve dingen en het postive juist niet benoemen. Het is heel simpel fctwente moet het hier mee doen dit seizoen. En in 2019 nog 2 wedstrijden in de eredivisie nieuwe kansen om iets recht te zetten.
    Recht te zetten? Het was toch niet slecht volgens jou.
  • 9 Dec 2019 om 22:55
    We hebben een onzekere trainer met arrogantie. Hij heeft de man die de boel bij elkaar moet houden(Brama) lang buiten het team gehouden omdat hij hem als bedreiging zag. Tenminste daar lijkt het op. Roemeratoe heeft het uitstekend gedaan. Het is ook goed als zo n jonge talentvolle speler minuten maakt maar G2 zet hem gelijk op een hele belangrijke plek. Had Roemeratoe kapot kunnen maken. Gelukkig is dat goed gegaan. Roemeratoe kan ook op rechtsback. De plek waar G2 het meest wisselt. Zet die jongen daar dan neer. Ga 442 spelen want van middenvelders hebben we er het meest. Brama verdedigend, Selahi rechts in de ruit, Espinoza links en Vuckic met punt naar voren. Voorin Berggreen kans geven met Aitor. Hebben we Keito nog achter de hand voor Espinoza. Lijkt mij een prima opstelling voor deze selectie.
  • 9 Dec 2019 om 22:52
    • Quote van 9 Dec 2019 om 22:06
      Kom op de eerste wedstrijden had je de wind mee door verschillende oorzaken, wel een beetje reëel blijven. Nu is het dec. en is het rond uit Bagger al met al. Afgelopen zaterdag stonden ze gewoon in de tweede helft stil op het veld er werd niet eens meer gelopen. Heeft niks meer met voetbal te maken, maar puur met inzet en de wil om tot het gaatje te gaan. Tja en dat wij met een zwaar on ervaren trainer op gezadeld zit moet je bij TED zijn en dat die daar dan ook nog een technische staf om heen zet die net zo onervaren is is eigenlijk gewoon schandalig en pleeg je vaak uiteindelijk zelfmoord mee. Want het voet bal wordt met de week slechte en begint zeer aan de ogen en doet pijn aan je twente hart.
    Het is op dit moment niet anders de trainers er spelers weten ook dat het beter moet. We kunnen de problemen ook veel groter maken dan ze in werkelijkheid zijn. Daar zijn we een Nederland er goed in het het uitvergroten van de negatieve dingen en het postive juist niet benoemen. Het is heel simpel fctwente moet het hier mee doen dit seizoen. En in 2019 nog 2 wedstrijden in de eredivisie nieuwe kansen om iets recht te zetten.
  • 9 Dec 2019 om 22:27
    • Quote van 9 Dec 2019 om 22:06
      Kom op de eerste wedstrijden had je de wind mee door verschillende oorzaken, wel een beetje reëel blijven. Nu is het dec. en is het rond uit Bagger al met al. Afgelopen zaterdag stonden ze gewoon in de tweede helft stil op het veld er werd niet eens meer gelopen. Heeft niks meer met voetbal te maken, maar puur met inzet en de wil om tot het gaatje te gaan. Tja en dat wij met een zwaar on ervaren trainer op gezadeld zit moet je bij TED zijn en dat die daar dan ook nog een technische staf om heen zet die net zo onervaren is is eigenlijk gewoon schandalig en pleeg je vaak uiteindelijk zelfmoord mee. Want het voet bal wordt met de week slechte en begint zeer aan de ogen en doet pijn aan je twente hart.
    Vooral dat laatste. Je ziet zoveel simpele dingen verkeerd gaan, dat het zeer doet in je rood/witte hart.
  • 9 Dec 2019 om 22:12
    • Quote van 9 Dec 2019 om 22:01
      Zie de frustratie afgelopen zaterdag bij Brama. Hij is gentlemen genoeg om niet het achterste van zijn tong te laten zien, maar ik heb niet bepaald idee dat hier iemand in het veld loopt die er plezier in heeft, terwijl we toch allemaal de Wout kennen van zijn big smile. Ze zitten in een keurslijf waar ze te lang op één systeem gehamerd hebben en nu het niet meer loopt (nog)geen enkel alternatief hebben. Ik ben zeer zeker niet voor het ontslag van G2, maar hij moet met zijn staf heel rap wat anders bedenken en op gaan trainen, want zo verder aan blijven modderen gaat je dikke vette problemen opleveren!
    Precies. Er wordt niet gekeken naar de kwaliteiten van de spelers maar naar een systeem. Ik vraag me af of die G2, wel normaal is. Hij komt vrij arrogant over. Misschien is het wel een dictator die helemaal niet luistert naar de spelers en ze juist veel te klein houdt. Als spelers niet lekker in hun vel zitten heeft dat ook oorzaken. Misschien is die G2 geen people manager maar gewoon een arrogante kwast die denkt dat hij het allemaal wel beter weet.
  • 9 Dec 2019 om 22:06
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:38
      Het team heeft genoeg handvaten en kwaliteit dat hebben ze de eerste 6 wedstrijden wel laten zien. Waarom het er nu niet uitkomt is vaak een grote vraag. De oorzaak bij de meeste clubs in zo'n situatie is een optelsom van verschillende factoren. Je hebt een jonge ploeg en jonge trainer die nog veel moeten leren en dit gebeurt met goede en slechte momenten en wedstrijden.
    Kom op de eerste wedstrijden had je de wind mee door verschillende oorzaken, wel een beetje reëel blijven. Nu is het dec. en is het rond uit Bagger al met al. Afgelopen zaterdag stonden ze gewoon in de tweede helft stil op het veld er werd niet eens meer gelopen. Heeft niks meer met voetbal te maken, maar puur met inzet en de wil om tot het gaatje te gaan. Tja en dat wij met een zwaar on ervaren trainer op gezadeld zit moet je bij TED zijn en dat die daar dan ook nog een technische staf om heen zet die net zo onervaren is is eigenlijk gewoon schandalig en pleeg je vaak uiteindelijk zelfmoord mee. Want het voet bal wordt met de week slechte en begint zeer aan de ogen en doet pijn aan je twente hart.
  • 9 Dec 2019 om 22:01
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:33
      Weet je hoe ze dat noemen IK? Chemie. Er is geen chemie, er is geen plezier, er is geen lol, er is geen vriendschap, er is geen hart voor de zaak. Ik heb het gevoel dat iedereen heel ongelukkig is en dat stralen ze ook uit op het veld en daarbuiten. Vandaar die standaardteksten. Er is geen betrokkenheid. Helemaal niets.
      De vraag hoe komt dat? Waarom?
      Wie/wat is de reden?
    Zie de frustratie afgelopen zaterdag bij Brama. Hij is gentlemen genoeg om niet het achterste van zijn tong te laten zien, maar ik heb niet bepaald idee dat hier iemand in het veld loopt die er plezier in heeft, terwijl we toch allemaal de Wout kennen van zijn big smile. Ze zitten in een keurslijf waar ze te lang op één systeem gehamerd hebben en nu het niet meer loopt (nog)geen enkel alternatief hebben. Ik ben zeer zeker niet voor het ontslag van G2, maar hij moet met zijn staf heel rap wat anders bedenken en op gaan trainen, want zo verder aan blijven modderen gaat je dikke vette problemen opleveren!
  • 9 Dec 2019 om 21:52
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:38
      Het team heeft genoeg handvaten en kwaliteit dat hebben ze de eerste 6 wedstrijden wel laten zien. Waarom het er nu niet uitkomt is vaak een grote vraag. De oorzaak bij de meeste clubs in zo'n situatie is een optelsom van verschillende factoren. Je hebt een jonge ploeg en jonge trainer die nog veel moeten leren en dit gebeurt met goede en slechte momenten en wedstrijden.
    Drommel, Schenk, Brama, Verhaegh, Vuckic zijn toch spelers met de nodige ervaring. Dus dat valt bij.mij af. En handvaten zie ik helaas ook niet meer. Het begon allemaal zo mooi, maar er zit totaal geen lijn meer in. Ze doen maar wat op goed geluk. Ik snap b.v.ook niet waarom het een wet is bij Twente dat er ALTIJD 4-3-3 gespeeld moet worden en waarom ALTIJD een rechtervleugelaanvaller op links staat en vice versa. Gooi er potverdorie een extra training tegenaan om je spelstijl eens aan te passen. Het is al jaren een gekut met deze speelwijze, als je al van een speelwijze wilt spreken. Het is voor een tegenstander heel gemakkelijk te bespelen en als Twente ook nog eens geen zin heeft, dan is het echt 3e klas niveau wat er overblijft. Dan doet het je pijn aan je ogen.
  • 9 Dec 2019 om 21:38
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:29
      Het is half December en in plaats dat je vooruitgang ziet, zie ik een team zonder handvaten. Een trainer die afgeeft op een scheidsrechter en het raar vindt dat de tegenstander ballen naar voren heist. Zal mij niks verbazen dat hij tegen Vitesse weer wat gaat veranderen. Ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit, maar het glipt hem uit de handen.
    Het team heeft genoeg handvaten en kwaliteit dat hebben ze de eerste 6 wedstrijden wel laten zien. Waarom het er nu niet uitkomt is vaak een grote vraag. De oorzaak bij de meeste clubs in zo'n situatie is een optelsom van verschillende factoren. Je hebt een jonge ploeg en jonge trainer die nog veel moeten leren en dit gebeurt met goede en slechte momenten en wedstrijden.
  • 9 Dec 2019 om 21:35
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:29
      Het is half December en in plaats dat je vooruitgang ziet, zie ik een team zonder handvaten. Een trainer die afgeeft op een scheidsrechter en het raar vindt dat de tegenstander ballen naar voren heist. Zal mij niks verbazen dat hij tegen Vitesse weer wat gaat veranderen. Ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit, maar het glipt hem uit de handen.
    Ja je ziet het gewoon gebeuren, hij krijgt er geen grip op. Het team is los zand en er is geen killermentaliteit te bekennen. Hij krijgt het spul niet aan de praat en voert rare wissels door. Precies wat jij zegt, er is geen vooruitgang. Het moet snel anders want er worden alweer veel nodige punten verspeeld.
  • 9 Dec 2019 om 21:33
    • Quote van 9 Dec 2019 om 20:51
      Ikzeg. Jw. Dit is waar een jonge onervaren trainer en jonge jongens die pas komen kijken en overal weg zijn geplukt oké jw. Ben hier het helemaal met u eens, maar als je 1a2 wedstrijden van het begin zag en je kijkt nu, dan zijn ze 90 %er op achteruit gegaan, ik vind ook al ben je ergens weg geplukt je kan toch op je minst vechtlust tonen en 90 minuten lang hoppa spelen. Ik zie het misschien anders als u om dat ik nog steeds elke dag moet vechten tegen alles om mij heen maar hoe ik het ook bekijk het wordt alleen maar slechter jw, en dat baart zorgen.
    Weet je hoe ze dat noemen IK? Chemie. Er is geen chemie, er is geen plezier, er is geen lol, er is geen vriendschap, er is geen hart voor de zaak. Ik heb het gevoel dat iedereen heel ongelukkig is en dat stralen ze ook uit op het veld en daarbuiten. Vandaar die standaardteksten. Er is geen betrokkenheid. Helemaal niets.
    De vraag hoe komt dat? Waarom?
    Wie/wat is de reden?
  • 9 Dec 2019 om 21:29
    • Quote van 9 Dec 2019 om 19:34
      Maar natuurlijk moet het beter in allerlei opzichten. Maar hoe ga je dit bewerkstelligen fctwente heeft voor dit seizoen bewust gekozen voor een jonge en onervaren trainer. Daarnaast zijn er spelers gehaald die te lang geen competitie wedstrijden hebben gespeeld in verschillende landen. Om hier een goed ingesteld team van te maken kost tijd en geduld en het belangrijkste het systeem waar je in bent gestapt af te maken..
    Het is half December en in plaats dat je vooruitgang ziet, zie ik een team zonder handvaten. Een trainer die afgeeft op een scheidsrechter en het raar vindt dat de tegenstander ballen naar voren heist. Zal mij niks verbazen dat hij tegen Vitesse weer wat gaat veranderen. Ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit, maar het glipt hem uit de handen.
  • 9 Dec 2019 om 20:51
    • Quote van 9 Dec 2019 om 19:34
      Maar natuurlijk moet het beter in allerlei opzichten. Maar hoe ga je dit bewerkstelligen fctwente heeft voor dit seizoen bewust gekozen voor een jonge en onervaren trainer. Daarnaast zijn er spelers gehaald die te lang geen competitie wedstrijden hebben gespeeld in verschillende landen. Om hier een goed ingesteld team van te maken kost tijd en geduld en het belangrijkste het systeem waar je in bent gestapt af te maken..
    Ikzeg. Jw. Dit is waar een jonge onervaren trainer en jonge jongens die pas komen kijken en overal weg zijn geplukt oké jw. Ben hier het helemaal met u eens, maar als je 1a2 wedstrijden van het begin zag en je kijkt nu, dan zijn ze 90 %er op achteruit gegaan, ik vind ook al ben je ergens weg geplukt je kan toch op je minst vechtlust tonen en 90 minuten lang hoppa spelen. Ik zie het misschien anders als u om dat ik nog steeds elke dag moet vechten tegen alles om mij heen maar hoe ik het ook bekijk het wordt alleen maar slechter jw, en dat baart zorgen.
  • 9 Dec 2019 om 19:34
    • Quote van 9 Dec 2019 om 19:20
      Ikzeg. Jw . U heeft een punt. Maar been heeft eerlijk gezegd gelijk het voetbal is slecht heel slecht gelukkig onder ons gaat het ook niet zo dat is eigenlijk geluk voor ons fctwente en hopelijk worden wij 1e in het 2e rijtje en alles daar na is mooi meegenomen toch. Maar wees eerlijk jw het is toch niet om aan te gluren.
    Maar natuurlijk moet het beter in allerlei opzichten. Maar hoe ga je dit bewerkstelligen fctwente heeft voor dit seizoen bewust gekozen voor een jonge en onervaren trainer. Daarnaast zijn er spelers gehaald die te lang geen competitie wedstrijden hebben gespeeld in verschillende landen. Om hier een goed ingesteld team van te maken kost tijd en geduld en het belangrijkste het systeem waar je in bent gestapt af te maken..
  • 9 Dec 2019 om 19:20
    • Quote van 9 Dec 2019 om 18:20
      Achteraf praten is natuurlijk heel erg gemakkelijk. De trainer been weet zelf ook heel goed dat in het voetbal niet alles verklaarbaar is. Daar heeft juist been als trainer vaak zelf ook de problemen door ondervonden bij verschillende clubs. Fctwente heeft een jonge trainer en een selectie spelers die nog veel kunnen leren. Dit zijn de omstandigheden waar de club fctwente zich nu in bevind en presteert ook na deze omstandigheden.
    Ikzeg. Jw . U heeft een punt. Maar been heeft eerlijk gezegd gelijk het voetbal is slecht heel slecht gelukkig onder ons gaat het ook niet zo dat is eigenlijk geluk voor ons fctwente en hopelijk worden wij 1e in het 2e rijtje en alles daar na is mooi meegenomen toch. Maar wees eerlijk jw het is toch niet om aan te gluren.
  • 9 Dec 2019 om 18:20
    Achteraf praten is natuurlijk heel erg gemakkelijk. De trainer been weet zelf ook heel goed dat in het voetbal niet alles verklaarbaar is. Daar heeft juist been als trainer vaak zelf ook de problemen door ondervonden bij verschillende clubs. Fctwente heeft een jonge trainer en een selectie spelers die nog veel kunnen leren. Dit zijn de omstandigheden waar de club fctwente zich nu in bevind en presteert ook na deze omstandigheden.