Roep om Espinosa: ''Proef een tweespalt bij de supporters''

8
Roep om Espinosa: ''Proef een tweespalt bij de supporters''

FC Twente wist zaterdagavond niet te imponeren bij ADO Den Haag. De Tukkers misten creativiteit en waren ook niet scherp in de afronding. Clubwatcher Tijmen van Wissing is benieuwd of Javier Espinosa terugkeert in de ploeg.

"Ik proef een soort tweespalt bij de supporters", zegt Van Wissing bij De Oosttribune. "Iedereen riep om het vertrek van Espinosa uit het basisteam en nu moet Espinosa weer terug, omdat er geen voetbal op het middenveld was."

Ook willen een aantal fans Rafik Zekhnini in in de ploeg. "De schreeuw om Zekhnini begrijp ik niet", reageert Van Wissing. "Nakamura is op dit moment niet de speler die heel veel brengt, maar ik zag Zekhnini invallen tegen Ajax en dat nodigt ook niet uit om hem op te stellen. Ik kan de spelopvatting van Garcia op dit moment nog redelijk billijken."

Van Wissing snapt ook dat Oriol Busquets en Xandro Schenk hun plek behouden. "Je hebt nu twee centrale verdedigers die in mijn optiek het beste kunnen opbouwen. Busquets is van origine geen verdediger, maar staat er voor de opbouw. Schenk heeft een aardige inspeelbal in zijn linkerbeen. Ik vond hem het aardig doen, hij heeft veel duels gewonnen. Dat is niet gemakkelijk bij Den Haag."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Dec 2019 om 22:36
    Eigenlijk is er geen touw meer aan vast te knopen, er is schijnbaar geen fatsoenlijke opstelling meer te maken. Wie er speelt, hoe men speelt het maakt niet uit er is geen chemie. GG heeft er geen eenheid van kunnen maken. Hij begint nu met de vinger te wijzen en nog meer onzin uit te slaan als hij al deed. Het is duidelijk een te grote klus voor hem en Ted had hem achteraf deze klus niet moeten geven. Een ervaren trainer had in ieder geval voor meer duidelijkheid kunnen zorgen. GG heeft het over het systeem, welk systeem? We moeten nu punten hebben en niet meer blijven hangen aan een visie. Spelers moeten ook in de spiegel kijken en meer van zich zelf vragen. Of is dat teveel gevraagd?
  • 9 Dec 2019 om 21:45
    • Quote van 9 Dec 2019 om 21:17
      Twente wilde een zuid Europees ingestelde trainer ivm zuid Europese spelers ik geloof nog altijd dat dit een verkeerde keus was en is. waarom deze keuze? Waarom geen Rutten dat is tenminste een opbouw trainer waar de jeugd ook gewaardeerd wordt wat zien wij hiervan terug? Ja het dooddoentje van wij moeten ons handhaven ja daar lust ik er nog wel een paar van, worden onze spelers beter? Ik zie het niet.,krijgen ze een betere conditie ik zie.het niet. Ze maken nog steeds de zelfde tactische blunders zo kan ik nog wel even doorgaan laat ik het zwijgen maar toe doen zo is en wordt het niet wat. Gr Rob
    Ik heb niets tegen spanjaarden maar elk gezond denkend mens kan wel raden waarom die spanjaarden niet presteren. Je gaat in Enschede voetballen. Een compleet ander klimaat, ander cultuur andere mentaliteit. Dat kan niet goedgaan. Denk dat de meesten heimwee hebben en denken waar ben ik ingetrapt. Maar omdat ze geen andere keuze hadden zijn ze in Enschede terechtgekomen. Verkeerde keuze! Onze cultuur, instelling etc etc is compleet anders. Daar pas je je niet zomaar bij aan!
  • 9 Dec 2019 om 21:39
    • Quote van 9 Dec 2019 om 17:26
      Tegen het zwakke Ado had hij moeten spelen, er was nu 0 creativiteit.
    Ach Berry. Als die Jap in de 1e helft wat sneller is en die bal sneller geeft is het bingo. In de 2e helft nog een keer en 2x een kans voor slappe waslap Aitor. Qua kansen hadden ze gewoon zakelijk de zak moeten dichtknopen. Maar ze waren weer eens niet scherp genoeg. Bij 0-1 of 0-2 had er niemand om Espinosa gezeurd. Hij kan voetballen, maar het liefst in een team waar de andere 10 het vuile werk opknappen. Dat kan of wil dit elftal blijkbaar niet.
  • 9 Dec 2019 om 21:17
    Twente wilde een zuid Europees ingestelde trainer ivm zuid Europese spelers ik geloof nog altijd dat dit een verkeerde keus was en is. waarom deze keuze? Waarom geen Rutten dat is tenminste een opbouw trainer waar de jeugd ook gewaardeerd wordt wat zien wij hiervan terug? Ja het dooddoentje van wij moeten ons handhaven ja daar lust ik er nog wel een paar van, worden onze spelers beter? Ik zie het niet.,krijgen ze een betere conditie ik zie.het niet. Ze maken nog steeds de zelfde tactische blunders zo kan ik nog wel even doorgaan laat ik het zwijgen maar toe doen zo is en wordt het niet wat. Gr Rob
  • 9 Dec 2019 om 20:32
    • Quote van 9 Dec 2019 om 18:33
      Ikzeg. Berry. U heeft een punt. Maar wie je ook op stelt ik heb nog geen enkele creatieve tijd gezien op 25a30 minuten tegen Ajax daar voor was het super slecht en daarna op dit moment nog slechter, als echte fctwente support doet het mij pijn aan de ogen.
    Dat doet het ik....dat doet het. Het is nu niet om aan te gluren. Verliezen van Venlo en puntverlies tegen Ado mag echt niet. Er zijn mensen die alles goed praten maar ik begin het vertrouwen in Gracia te verliezen. Hij krijgt de groep niet aan de praat. Hopelijk gaat er in de winsterstop hetéén en ander gebeuren.
  • 9 Dec 2019 om 20:00
    • Quote van 9 Dec 2019 om 17:26
      Tegen het zwakke Ado had hij moeten spelen, er was nu 0 creativiteit.
    Hij is altijd de eerste die de poot terugtrekt. Tegen een ploeg als ADO komt hij er niet aan te pas.
  • 9 Dec 2019 om 18:33
    • Quote van 9 Dec 2019 om 17:26
      Tegen het zwakke Ado had hij moeten spelen, er was nu 0 creativiteit.
    Ikzeg. Berry. U heeft een punt. Maar wie je ook op stelt ik heb nog geen enkele creatieve tijd gezien op 25a30 minuten tegen Ajax daar voor was het super slecht en daarna op dit moment nog slechter, als echte fctwente support doet het mij pijn aan de ogen.
  • 9 Dec 2019 om 17:26
    Tegen het zwakke Ado had hij moeten spelen, er was nu 0 creativiteit.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›