Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat'' Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens'' Van Seumeren voorspelt: ''FC Twente zal op de deur gaan kloppen'' Van Leeuwen: ''Die scheve verhouding is ons ook opgevallen'' ''Wel vreemd dat Garcia er zes maanden voor nodig heeft gehad''

''FC Twente is een grote club, maar we moeten wel reëel blijven''

( 21 reacties)
''FC Twente is een grote club, maar we moeten wel reëel blijven''

Peter Reekers werkte bij Heracles Almelo nog werkzaam bij Gonzalo Garcia, die dit seizoen voor het eerst alleen voor de groep staat. De huidige assistent van Heracles Almelo kan genieten van de Tukkers en de Uruguayaanse oefenmeester.

"Ik vind het ontzettend leuk om naar FC Twente en García te kijken. Als ik Gonzalo over voetbal hoor praten, hoor ik heel veel goede dingen. Maar je moet wel die omslag maken op het veld. Ze hebben al heel veel goede dingen gedaan dit seizoen, de start was fantastisch. Je ziet nu dat de prestaties iets minder worden", zegt Reekers voor de camera van VoetbalTijd.

Reekers merkt dat er bij FC Twente veel druk op staat. "De druk hoort er natuurlijk ook bij. De achterban en alles komt erbij kijken. Maar je moet ook niet vergeten dat heel veel jongens van FC Twente voor het eerst in de eredivisie voetballen. FC Twente wordt nog steeds gezien als een grote club en dat zijn ze ook nog, zeker als je kijkt naar de supporters en alles eromheen. Maar we moeten wel reëel blijven", aldus Reekers.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Dec 2019 om 10:00
    • Quote van 11 Dec 2019 om 09:19
      Eens. Hoe beter de tegenstander, hoe beter wij spelen over het algemeen.
    Ikzeg. Only. U heeft een punt. Maar wij moeten het wel volhouden tot de scheidsrechter af fluit en daar zit het hem in ,mentaliteit en strijd en vechtlust om dat zo lang vol te houden, natuurlijk ga ik voor zaterdag avond voor 3 punten klaar.
  • 11 Dec 2019 om 10:35
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:23
      Ik zie ons eerder van Vitesse thuis winnen dan uit bij RKC eerlijk gezegd....
      Ik ga voor 3 punten thuis tegen Vitesse (als we compact gaan spelen en op de counter gaan) en RKC uit dan een puntje (zodat ze niet inlopen) :)
    Naja, zo'n strijdwijze als jij aangeeft tegen Vitesse zou ik als trainer ook hanteren. Misschien wel in een 4-4-2 systeem. Maar a.weten de tegenstanders al lang dat je Twente het spel moet laten maken en b.heeft onze trainer een drijfnatte pamper als zijn team lekker veel de bal rondtikt in een slaapverwekkend tempo. En in Waalwijk worden we op strijd afgetroeft, zoals elke uitwedstrijd. Ik hou het op 2 puntjes totaal.
  • 11 Dec 2019 om 09:19
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:23
      Ik zie ons eerder van Vitesse thuis winnen dan uit bij RKC eerlijk gezegd....
      Ik ga voor 3 punten thuis tegen Vitesse (als we compact gaan spelen en op de counter gaan) en RKC uit dan een puntje (zodat ze niet inlopen) :)
    Eens. Hoe beter de tegenstander, hoe beter wij spelen over het algemeen.
  • 11 Dec 2019 om 08:24
    • Quote van 10 Dec 2019 om 23:16
      De feiten zijn dat er op dit moment teveel verkeerd gaat. Maar dit kan de komende wedstrijden ook zo weer veranderen in beter voetbal en goede resultaten. Ik lees allemaal paniek reacties maar paniek is een bijzonder slechte raadgever. Dit hebben we toch ook het seizoen van degradatie gezien wat de paniek heeft opgeleverd. Het belangrijkste is geduldig zijn op dit moment.
    Ikzeg. Jw. Ik ben het niet met u eens over paniek reacties, wel ben ik het met u eindelijk eens dat het niet loopt
  • 11 Dec 2019 om 08:23
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:13
      De ranglijst, daar is idd veel mogelijk. En geen reden tot zorg. De neerwaartse lijn van het voetbal, de warrige beslissingen van de TS wat betreft wissels, opstellingen, en de wanvertoningen in het veld zijn weldegelijk redenen om ietwat nerveus te worden. Tegen Vitesse mag verloren worden, van RKC moet gewonnen worden.
    Ik zie ons eerder van Vitesse thuis winnen dan uit bij RKC eerlijk gezegd....
    Ik ga voor 3 punten thuis tegen Vitesse (als we compact gaan spelen en op de counter gaan) en RKC uit dan een puntje (zodat ze niet inlopen) :)
  • 11 Dec 2019 om 08:21
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:09
      Ja, dat lees je heel erg goed. Het VERTOONDE spel is meer reden om naar beneden dan naar boven te kijken. Reken er maar op dat enkele teams onder Twente punten gaan pakken. Wil je de Kerst enigzins rustig doorkomen zul je 4 punten moeten halen. Zie ik niet zomaar gebeuren, maar we gaan het zien.
    het zullen er 2-3 of 4 worden verwacht ik....

    thuis tegen Vitesse gewoon weer op zelfde manier spelen als tegen Ajax... beetje inzakken... compact middenveld en er lekker enthousiast/fanatiek uit counteren met gasten als Nakamura/Vuckic/Aitor/Selahi/Menig/Zekhnini

    Vitesse is wel een ploeg die wil voetballen, geef ze maar het gevoel dat ze de wedstrijd in handen hebben en dan wij lekker op de counter en fel in de duels zijn.
    Erg fijne meevaller dat ze 2 vaste middenvelders missen bij fietstas ook.


  • 11 Dec 2019 om 08:13
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:03
      Vooral naar bemeden kijken? Het gat met nr 11 is 1 punt met nr 13 4 punten!
    De ranglijst, daar is idd veel mogelijk. En geen reden tot zorg. De neerwaartse lijn van het voetbal, de warrige beslissingen van de TS wat betreft wissels, opstellingen, en de wanvertoningen in het veld zijn weldegelijk redenen om ietwat nerveus te worden. Tegen Vitesse mag verloren worden, van RKC moet gewonnen worden.
  • 11 Dec 2019 om 08:10
    • Quote van 11 Dec 2019 om 07:56
      Ikzeg. Sjemar. Ik ben het niet helemaal met u +100 eens. Helaas gaat het mij om het volgende, ik weet waar wij weg komen en met mij meer als onze trouwe aan hang, weet u waar wij als support bang van zijn geworden het slechte spel met het slechte wisselen en het slechte neer zetten van spelers want wij zakken en komen nog verder naar beneden dan is het einde van ons fctwente in zicht want met deze jongens speel je geen degradatie voetbal want dan is het over en uit. Daar zijn of ik heel bang voor ik wil dit niet voor de 3e keer mee maken want dan kan het wel is over en uit zijn. Want het spel en de rest wordt helaas met de week wat zeg ik met de dag slechter helaas.
    Inderdaad.
  • 11 Dec 2019 om 08:09
    • Quote van 11 Dec 2019 om 08:03
      Vooral naar bemeden kijken? Het gat met nr 11 is 1 punt met nr 13 4 punten!
    Ja, dat lees je heel erg goed. Het VERTOONDE spel is meer reden om naar beneden dan naar boven te kijken. Reken er maar op dat enkele teams onder Twente punten gaan pakken. Wil je de Kerst enigzins rustig doorkomen zul je 4 punten moeten halen. Zie ik niet zomaar gebeuren, maar we gaan het zien.
  • 11 Dec 2019 om 08:05
    • Quote van 11 Dec 2019 om 00:11
      Wat zijn er toch een boel supporters hier depressief!! We zijn afgelopen jaar gepromoveerd en we mogen blij zijn dat onze club nog bestaat. We staan 12de en mensen hier beginnen al over een overname te praten of over ontslag van van Leeuwen of Garcia. Tegen Ado hebben we 1 punt meegenomen i.p.v. te verliezen!!! Tegen Vitesse moeten we proberen om ook minimaal 1 punt te pakken. Pas over 2 jaar kunnen we echt weer een stabiele subtopper worden. Kijk eens waar AZ nu staat. Die hebben in hetzelfde schuitje gezeten maar het enigste verschil is dat die zo ongeveer de helft van de supporters heeft. Gewoon blijven vertrouwen dat het de komende 2 jaar goed blijft gaan en met dit technisch plan zie ik het echt wel goedkomen. Ander plan is dat Fc Twente antidepressiva gaat verkopen want op die manier kunnen zijn ze ook zo uit de schulden komen met al die negatievelingen .
    Ikzeg. Red. Ik ben het helemaal niet met u eens. Natuurlijk weten wij waar wij weg komen en als er eerlijk gezegd niet iets gaat gebeuren met dit voetbal op dit moment dan is het gebeurt met ons fctwente want met deze jongens speel jij geen degradatie voetbal en dan. Dat wij weten waar wij weg komen hoeft u niet aan de trouwe fans te vragen want het is zo erg dat ik en met mij heel veel support er niet van hebben geslapen. En als wij fctwente niet oppassen dan valt er niet meer te slapen snapt u wat ik bedoel.
  • 11 Dec 2019 om 08:03
    • Quote van 11 Dec 2019 om 07:25
      Gaat erom dat na een goed begin de meesten hiero zich zorgen beginnen te maken over het vertoonde spel en dat onze beginnende trainer geen passend strijdplan heeft. Slechte wissels doorvoert die totaal niks uithalen. Niet kan omschakelen van systeem, waarbij de meesten zich dan ook nog afvragen of er überhaupt wel een systeem is. Zet stuk of wat spelers op de verkeerde plek neer en begint te mopperen over een scheidsrechter en over het strijdplan van een tegenstander. Tuurlijk moet je altijd positief blijven en ik had ook precies plek 12 voorspeld aan het begin van de competitie, maar het is een wankele 12e plek met de blik meer naar onderen dan naar boven. Vitesse zit in een dip, dus komt Twente zéér gelegen. Rkc-uit weten we al jaren dat daar weinig eer te behalen valt. Maar we gaan het zien wat die 87 besloten trainingen gaan opleveren ;-)
    Vooral naar bemeden kijken? Het gat met nr 11 is 1 punt met nr 13 4 punten!
  • 11 Dec 2019 om 07:56
    • Quote van 11 Dec 2019 om 07:11
      +100
    Ikzeg. Sjemar. Ik ben het niet helemaal met u +100 eens. Helaas gaat het mij om het volgende, ik weet waar wij weg komen en met mij meer als onze trouwe aan hang, weet u waar wij als support bang van zijn geworden het slechte spel met het slechte wisselen en het slechte neer zetten van spelers want wij zakken en komen nog verder naar beneden dan is het einde van ons fctwente in zicht want met deze jongens speel je geen degradatie voetbal want dan is het over en uit. Daar zijn of ik heel bang voor ik wil dit niet voor de 3e keer mee maken want dan kan het wel is over en uit zijn. Want het spel en de rest wordt helaas met de week wat zeg ik met de dag slechter helaas.
  • 11 Dec 2019 om 07:44
    • Quote van 11 Dec 2019 om 07:25
      Gaat erom dat na een goed begin de meesten hiero zich zorgen beginnen te maken over het vertoonde spel en dat onze beginnende trainer geen passend strijdplan heeft. Slechte wissels doorvoert die totaal niks uithalen. Niet kan omschakelen van systeem, waarbij de meesten zich dan ook nog afvragen of er überhaupt wel een systeem is. Zet stuk of wat spelers op de verkeerde plek neer en begint te mopperen over een scheidsrechter en over het strijdplan van een tegenstander. Tuurlijk moet je altijd positief blijven en ik had ook precies plek 12 voorspeld aan het begin van de competitie, maar het is een wankele 12e plek met de blik meer naar onderen dan naar boven. Vitesse zit in een dip, dus komt Twente zéér gelegen. Rkc-uit weten we al jaren dat daar weinig eer te behalen valt. Maar we gaan het zien wat die 87 besloten trainingen gaan opleveren ;-)
    Ikzeg. Kw. +100
  • 11 Dec 2019 om 07:25
    • Quote van 11 Dec 2019 om 00:11
      Wat zijn er toch een boel supporters hier depressief!! We zijn afgelopen jaar gepromoveerd en we mogen blij zijn dat onze club nog bestaat. We staan 12de en mensen hier beginnen al over een overname te praten of over ontslag van van Leeuwen of Garcia. Tegen Ado hebben we 1 punt meegenomen i.p.v. te verliezen!!! Tegen Vitesse moeten we proberen om ook minimaal 1 punt te pakken. Pas over 2 jaar kunnen we echt weer een stabiele subtopper worden. Kijk eens waar AZ nu staat. Die hebben in hetzelfde schuitje gezeten maar het enigste verschil is dat die zo ongeveer de helft van de supporters heeft. Gewoon blijven vertrouwen dat het de komende 2 jaar goed blijft gaan en met dit technisch plan zie ik het echt wel goedkomen. Ander plan is dat Fc Twente antidepressiva gaat verkopen want op die manier kunnen zijn ze ook zo uit de schulden komen met al die negatievelingen .
    Gaat erom dat na een goed begin de meesten hiero zich zorgen beginnen te maken over het vertoonde spel en dat onze beginnende trainer geen passend strijdplan heeft. Slechte wissels doorvoert die totaal niks uithalen. Niet kan omschakelen van systeem, waarbij de meesten zich dan ook nog afvragen of er überhaupt wel een systeem is. Zet stuk of wat spelers op de verkeerde plek neer en begint te mopperen over een scheidsrechter en over het strijdplan van een tegenstander. Tuurlijk moet je altijd positief blijven en ik had ook precies plek 12 voorspeld aan het begin van de competitie, maar het is een wankele 12e plek met de blik meer naar onderen dan naar boven. Vitesse zit in een dip, dus komt Twente zéér gelegen. Rkc-uit weten we al jaren dat daar weinig eer te behalen valt. Maar we gaan het zien wat die 87 besloten trainingen gaan opleveren ;-)
  • 11 Dec 2019 om 07:11
    • Quote van 11 Dec 2019 om 00:11
      Wat zijn er toch een boel supporters hier depressief!! We zijn afgelopen jaar gepromoveerd en we mogen blij zijn dat onze club nog bestaat. We staan 12de en mensen hier beginnen al over een overname te praten of over ontslag van van Leeuwen of Garcia. Tegen Ado hebben we 1 punt meegenomen i.p.v. te verliezen!!! Tegen Vitesse moeten we proberen om ook minimaal 1 punt te pakken. Pas over 2 jaar kunnen we echt weer een stabiele subtopper worden. Kijk eens waar AZ nu staat. Die hebben in hetzelfde schuitje gezeten maar het enigste verschil is dat die zo ongeveer de helft van de supporters heeft. Gewoon blijven vertrouwen dat het de komende 2 jaar goed blijft gaan en met dit technisch plan zie ik het echt wel goedkomen. Ander plan is dat Fc Twente antidepressiva gaat verkopen want op die manier kunnen zijn ze ook zo uit de schulden komen met al die negatievelingen .
    +100
  • 11 Dec 2019 om 00:11
    Wat zijn er toch een boel supporters hier depressief!! We zijn afgelopen jaar gepromoveerd en we mogen blij zijn dat onze club nog bestaat. We staan 12de en mensen hier beginnen al over een overname te praten of over ontslag van van Leeuwen of Garcia. Tegen Ado hebben we 1 punt meegenomen i.p.v. te verliezen!!! Tegen Vitesse moeten we proberen om ook minimaal 1 punt te pakken. Pas over 2 jaar kunnen we echt weer een stabiele subtopper worden. Kijk eens waar AZ nu staat. Die hebben in hetzelfde schuitje gezeten maar het enigste verschil is dat die zo ongeveer de helft van de supporters heeft. Gewoon blijven vertrouwen dat het de komende 2 jaar goed blijft gaan en met dit technisch plan zie ik het echt wel goedkomen. Ander plan is dat Fc Twente antidepressiva gaat verkopen want op die manier kunnen zijn ze ook zo uit de schulden komen met al die negatievelingen .
  • 10 Dec 2019 om 23:18
    Als een assistent van Heracles zich nu ook al over FcT en dan met name GG gaat uitspreken dan zitten we echt op de weg naar beneden. GG bakt er gewoon niks van, de spelers trouwens ook niet, iedereen zit nu voor hem te lobbyen maar hij kletst lekker en presteert niet. GG zegt goede dingen??? Ik heb veel liever dat hij goede dingen doet. We moeten weg blijven bij degradatie voetbal want dat ga je met deze trainer en spelers niet redden.
  • 10 Dec 2019 om 23:16
    • Quote van 10 Dec 2019 om 22:59
      Stagelopen bij een grote club heet dat. Die No noncense assistent van Cambuur moet je naar Jong Twente zetten en zet daar in de Winterstop een ervaren assistent neer. Desnoods Fred Rutten.
    De feiten zijn dat er op dit moment teveel verkeerd gaat. Maar dit kan de komende wedstrijden ook zo weer veranderen in beter voetbal en goede resultaten. Ik lees allemaal paniek reacties maar paniek is een bijzonder slechte raadgever. Dit hebben we toch ook het seizoen van degradatie gezien wat de paniek heeft opgeleverd. Het belangrijkste is geduldig zijn op dit moment.
  • 10 Dec 2019 om 22:59
    • Quote van 10 Dec 2019 om 22:15
      De trainer reekers verteld ook wat een van de oorzaken is van het mindere spel en resultaten van de laaste wedstrijden. De trainer gargia is een beginende trainer met veel kijk op het spelletje voetbal. Maar maakt ook fouten en verkeerde keuzes zoals elke trainer dat doet.
    Stagelopen bij een grote club heet dat. Die No noncense assistent van Cambuur moet je naar Jong Twente zetten en zet daar in de Winterstop een ervaren assistent neer. Desnoods Fred Rutten.
  • 10 Dec 2019 om 22:58
    Kijk die liefde voor FC Twente deel ik met hem maar om nu met plezier naar het huidige veldspel te kijken dan moet je wel Calimero-oogjes hebben!
  • 10 Dec 2019 om 22:15
    De trainer reekers verteld ook wat een van de oorzaken is van het mindere spel en resultaten van de laaste wedstrijden. De trainer gargia is een beginende trainer met veel kijk op het spelletje voetbal. Maar maakt ook fouten en verkeerde keuzes zoals elke trainer dat doet.
zondag 26 januari 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›