Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

11
Brama 'een beetje kribbig': ''Wie bepaalt nu dat ik moet stoppen?''

Wout Brama keerde vorig jaar terug bij FC Twente en is nog niet van plan om komende zomer zijn schoenen aan de wilgen te hangen. De 33-jarige middenvelder wil nog zo lang mogelijk in Enschede voetballen.

"Het is het prachtigste om te doen en ik voel me nu weer 100 procent fit", reageert Brama in Groot Onderhoud op Radio Oost. "Ik word er altijd een beetje kribbig van als mensen bepalen dat ik moet stoppen. Wie gaat daar nu over? Ik ga nog wel even door."

Brama heeft een aflopend contract bij FC Twente. "Ik heb een optie in mijn contract, maar dan moet ik een aantal wedstrijden voor spelen. Hoeveel weet ik niet precies. Ik moet een aantal basiswedstrijden spelen en daar zijn er niet al teveel van geweest dit jaar", lacht hij. "Dus de automatische verlenging zal niet zo voor de hand liggen. Maar het is niet aan mij om die stap te zetten. Dan moet je echt bij de club zijn."

De routinier snapt niet dat mensen zeiden dat Brama na de titel moest stoppen. "Ik vind dat heel raar. Omdat je een goed jaar hebt gehad moet je stoppen?", aldus de middenvelder, die beseft dat hij niet meer veel beter zal worden. "Ik vind ook dat je die aftakeling best mag zien bij mij. Dat vind ik prima. Dat ik over drie jaar niet meer vooruit kom en dat ik dan zeg dat ik stop."

"Maar waarom zou je stoppen als je heel fit bent, je je goed voelt en van waarde bent voor de club? Ik denk dat ik daar heel veel spijt van krijg en daarom doe ik dat niet. Als andere mensen dat dan roepen. Dan denk ik: daar ga jij helemaal niet over", besluit de aanvoerder.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Dec 2019 om 22:47
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:03
      Roemerato mist de intelligentie
    Er missen wel meer de intelligentie :-D
  • 14 Dec 2019 om 20:20
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:02
      Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
    Vind je het heel gek als hij op 8 neer wordt gezet? Hij is de enige die dit elftal kan sturen en jij wilt hem eruit hebben? Vorig jaar speelden we juist beter met Brama op 6.
  • 14 Dec 2019 om 20:11
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:33
      Met roemeratoe????? Dat is GVD de slechtste speler van de eredivisie. Brama behoort iedere wedstrijd te spelen!
    Ja en omdat hij zo slecht is wordt Roemeratoe continu op geroepen voor jong oranje.
  • 14 Dec 2019 om 19:33
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:02
      Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
    Met roemeratoe????? Dat is GVD de slechtste speler van de eredivisie. Brama behoort iedere wedstrijd te spelen!
  • 14 Dec 2019 om 19:23
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:02
      Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
    +1
  • 14 Dec 2019 om 19:16
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:02
      Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
    Onzin
  • 14 Dec 2019 om 19:06
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:03
      Roemerato mist de intelligentie
    Intelligentie heeft ie wel, ervaring mist hij nog, maar dat doet hij simpelweg op door te spelen. Hij ontwikkelt zich erg goed.
  • 14 Dec 2019 om 19:03
    • Quote van 14 Dec 2019 om 19:02
      Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
    Roemerato mist de intelligentie
  • 14 Dec 2019 om 19:02
    Ik zou eens beginnen met een middenveld brama-selani-vuckic... En berggreen centraal voorin
  • 14 Dec 2019 om 19:02
    • Quote van 14 Dec 2019 om 18:24
      Ikzeg. Wout. Ik kan het niet beter verwoorden als jij super kerel en graag zie ik je vanavond ook in het veld vanaf het begin. Ikzeg. Er op of geen eten mentaliteit dan weet ik zeker dat het goed komt en geen egoïstisch zijn wie er beter voor staat knap die bal in de touwen het wordt dan 3-2 hoppa
    Valt je niet op hoe slecht we altijd met brama spelen? Als brama niet speelt pakken we meer punten dan met hem. Hij moet stoppen na dit seizoen, dat is beter voor iedereen. Brama wordt hier gezien als een God, terwijl hij een zeikerd begint te worden en het tempo totaal niet meer aan kan. Tijd voor de toekomst met Roemeratoe.
  • 14 Dec 2019 om 18:24
    Ikzeg. Wout. Ik kan het niet beter verwoorden als jij super kerel en graag zie ik je vanavond ook in het veld vanaf het begin. Ikzeg. Er op of geen eten mentaliteit dan weet ik zeker dat het goed komt en geen egoïstisch zijn wie er beter voor staat knap die bal in de touwen het wordt dan 3-2 hoppa
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›