Brama: ''Dan weet ik niet of FC Twente nog heel lang had bestaan''

6
Brama: ''Dan weet ik niet of FC Twente nog heel lang had bestaan''

Wout Brama werd in 2010 met FC Twente kampioen van Nederland en pakte dit jaar met de Tukkers de titel in de Keuken Kampioen Divisie. Na dat laatste kampioenschap was Brama emotioneler dan toen hij in 2010 met FC Twente historie schreef.

"Ik had het daar best wel pittig", beaamt Brama bij Groot Onderhoud op Radio Oost. "Er viel een enorme last van mijn schouders. Zelfs als ik er nu aan terugdenk en erover praat, vind ik dat nog steeds niet heel prettig. Het lijkt alsof de hele wereld doorgaat, terwijl ik daar nog een beetje mee zit. Als ik erover praat, lijkt het nog alsof ik er middenin zit. Dat het nog niet helemaal verwerkt is."

"Het was een heel zwaar jaar en ik wil niet nog een keer zo'n jaar meemaken", vervolgt de routinier. "Dat heb ik vooral de laatste weken van het seizoen heel erg gevoeld. Het kwam wel een beetje op mijn schouders terecht, vond ik."

Brama genoot het meest van de titel in 2010. "De landstitel van 2010 is niet te vergelijken met dit kampioenschap in de Keuken Kampioen Divisie. Maar voor de club was deze van het afgelopen jaar veel belangrijker", schetst Brama over de onmetelijke druk op de club. "Als wij vorig jaar geen kampioen waren geworden, weet ik niet of de club nog heel lang bestaan had. Ik voelde dat tot het diepste in mijn lichaam."

6 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Dec 2019 om 18:49
    • Quote van 15 Dec 2019 om 16:08
      Het laatste seizoen van Brama en wellicht ook het laatste seizoen van FC Twente. Bij degradatie van deze verzameling slappelingen( geen team) krijgen wij het stadion nog niet half vol. Om mij heen hoor ik velen die dan niet gaan verlengen. Dan lachen ze zich in Almelo helemaal slap. Elke week hoor ik dat wij te goed zijn om te degraderen maar clubs als Emmen en Fortuna knokken elke week tot ze erbij neervallen. RKC uit gaan ze net als vorig jaar (4-1) verliezen. Aldus een sombere (realistische?) supporter
    Hoezo de doelstelling voor het seizoen was niet gelijk weer degraderen dat zegt toch genoeg over het verwachtingspatroon bij de club. Fctwente moet overleven dit seizoen en de komende seizoen dan kan de club weer gezond worden.
  • 15 Dec 2019 om 16:19
    • Quote van 15 Dec 2019 om 15:41
      De club is weer ‘ouderwets’ ziek. Onbegrijpelijk dat ze het er weer op aan laten komen. Ook als fans. Al worden de eerste stappen richting verbetering gezet!! @ Messi, ik zal je binnenkort even aanspreken!
    Ok ben benieuwd spreek je Groeten.
  • 15 Dec 2019 om 16:10
    Ik hoop dat Red Bull zo snel mogelijk de club overneemt.
  • 15 Dec 2019 om 16:08
    Het laatste seizoen van Brama en wellicht ook het laatste seizoen van FC Twente. Bij degradatie van deze verzameling slappelingen( geen team) krijgen wij het stadion nog niet half vol. Om mij heen hoor ik velen die dan niet gaan verlengen. Dan lachen ze zich in Almelo helemaal slap. Elke week hoor ik dat wij te goed zijn om te degraderen maar clubs als Emmen en Fortuna knokken elke week tot ze erbij neervallen. RKC uit gaan ze net als vorig jaar (4-1) verliezen. Aldus een sombere (realistische?) supporter
  • 15 Dec 2019 om 15:41
    • Quote van 15 Dec 2019 om 15:03
      het grootste probleem is in aantocht.. Woutje (ga er maar vanuit, al hoop ik het niet????)zal denk ik bezig zijn aan zijn laatste seizoen, en dan is het gebeurd met ONZE TWENTSE ROOTS weg hart weg ziel weg nog enige verbondenheid met onze fantastische club en dito fans. Of dacht je dat al die spaanse en andere vakantie gangers ons verder gaan brengen incl Ted,GG, en misschien nog wel een paar meer... Passanten zijn het met gern greintje verantwoordelijkheid, ja alleen voor hun eigen portemonnee... ben bang dat het op deze manier binnenkort afgelopen is, want degradatie = einde
    De club is weer ‘ouderwets’ ziek. Onbegrijpelijk dat ze het er weer op aan laten komen. Ook als fans. Al worden de eerste stappen richting verbetering gezet!! @ Messi, ik zal je binnenkort even aanspreken!
  • 15 Dec 2019 om 15:03
    het grootste probleem is in aantocht.. Woutje (ga er maar vanuit, al hoop ik het niet????)zal denk ik bezig zijn aan zijn laatste seizoen, en dan is het gebeurd met ONZE TWENTSE ROOTS weg hart weg ziel weg nog enige verbondenheid met onze fantastische club en dito fans. Of dacht je dat al die spaanse en andere vakantie gangers ons verder gaan brengen incl Ted,GG, en misschien nog wel een paar meer... Passanten zijn het met gern greintje verantwoordelijkheid, ja alleen voor hun eigen portemonnee... ben bang dat het op deze manier binnenkort afgelopen is, want degradatie = einde
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›