'Beslissing over toekomst Eredivisie mogelijk pas in mei' Elia sluit terugkeer niet uit: ''FC Twente is een mooie club'' 'Nederlandse supporters willen geen Eredivisie zonder publiek' BREAKING | KNVB stelt steunpakket van elf (!) miljoen beschikbaar ''Meerderheid van de spelers wil de competitie graag afmaken''

Nakamura: ''Garcia zei nog 'kop op', maar ja, dat valt niet mee''

42
Nakamura: ''Garcia zei nog 'kop op', maar ja, dat valt niet mee''

Keito Nakamura zou heel goed wel eens de moeilijkste dag uit zijn voetbalcarrière gehad kunnen hebben gisteren. Hij werd al voor rust gewisseld en dat werd door het publiek ook nog eens met gejuich begroet. De jongeling was zichtbaar ontdaan door de situatie. 

Nakamura zelf reageerde in De Telegraaf ook nog op het voorval: "In de eerste helft gewisseld worden, is het ergste wat je kan overkomen. De trainer zei nog ’kop op’, maar ja, dat valt niet mee", besluit hij teleurgesteld. In de winter gaat hij terug naar zijn thuisland Japan om zich even op te kunnen laden: "Nog twee wedstrijden en dan ga ik in Japan even tijd voor mezelf vinden", aldus de aanvaller, die eerder tegen zowel Ajax als PSV zo fraai doel trof.

Aanvoerder Wout Brama had het ontzettend te doen met de jongeling: "Ik zal hem eens opzoeken. Keito is een jongen van 19 en heel talentvolle jongen. Hij komt vanuit Japan naar hier, de cultuur is heel verschillend, alles is nieuw voor hem en dan is het niet zo raar dat dat met ups en downs gaat. Dat is heel normaal, maar we moeten hem wel blijven steunen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal niet meevalt. Waar we kunnen, proberen we hem te helpen. Het is een heel goede gast."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Dec 2019 om 10:33
    • Quote van 15 Dec 2019 om 21:23
      Ze hebben Nakamura vanaf seconde 1 het vertrouwen gegeven , dat betaalde zich direct uit tegen PSV , dat die jongen wisselvallig presteert kun je hem gezien zijn leeftijd en cultuur niet kwalijk nemen. Wat je wel kwalijk ja nemen is dat Garcia hem in de rust had moeten wisselen, niet een paar minuten daarvoor. In Japan is dit een grote vernedering.
    Daar is dan ook juist mis gegaan.
    GG heeft hem direkt op het paard gezet met het vertrouwen dat hij kon paard rijden helaas had hij nog nooit een paard gezien.
    Ik bedoel hij komt uit een andere cultuur, een andere manier van voetballen en ook nog eens met spelers die hij niet kan verstaan ( spaans).
    Dan ben je net 19 en heb je moeite om al die nieuwe indrukken een plekje te geven.
    De trainer schenkt je het vertrouwen maar kan je dat eigenlijk niet aan dan gaat het fout met de gevolgen die we hier nu zien.
  • 16 Dec 2019 om 01:43
    • Quote van 15 Dec 2019 om 21:21
      Dus wordt de schuld maar gezocht bij de trainer , het is lachwekkend. Zelfs Jurgen Klopp zal geen verandering kunnen brengen aan deze uitslagen. Wat wordt er verwacht met een beëdiging die bestaat uit Bijen , Verdonk , Verhaegh en Schenk dat is pure armoede niveautje Helmond Sport in de eredivisie. Zolang de selectie niet wordt gerenoveerd gaat dit zo door
    Met klopp zouden we subtop spelen
  • 15 Dec 2019 om 21:40
    • Quote van 15 Dec 2019 om 21:21
      Dus wordt de schuld maar gezocht bij de trainer , het is lachwekkend. Zelfs Jurgen Klopp zal geen verandering kunnen brengen aan deze uitslagen. Wat wordt er verwacht met een beëdiging die bestaat uit Bijen , Verdonk , Verhaegh en Schenk dat is pure armoede niveautje Helmond Sport in de eredivisie. Zolang de selectie niet wordt gerenoveerd gaat dit zo door
    En dat js Teds schuld? We hebben ook Lati, Plegue en Matos. En bijen was goed in de KKD
  • 15 Dec 2019 om 21:23
    • Quote van 15 Dec 2019 om 20:59
      Twente heeft met Nakamura een groot talent in huis.Helaas heeft Ted hem gebracht als de verlosser..GG is als adept van Ted onervaren en heeft bovendien alleen verstand van Spanjolen en geen idee hoe Japanners in het leven staan.Als hij dat wel had geweten en zou weten hoe tallent te brengen had hij hem nooit van af het begin van zijn komst in de basis laten beginnen maar via inval beurten aan het voetbal in Nederland laten wennen.Zo had hij vertrouwen kunnen krijgen.Nu heeft GG als hij al vertrouwen had het helemaal verprutst.Het is te hopen dat hij mentaal sterk genoeg is dit om te zetten in positieve energie
    Ze hebben Nakamura vanaf seconde 1 het vertrouwen gegeven , dat betaalde zich direct uit tegen PSV , dat die jongen wisselvallig presteert kun je hem gezien zijn leeftijd en cultuur niet kwalijk nemen. Wat je wel kwalijk ja nemen is dat Garcia hem in de rust had moeten wisselen, niet een paar minuten daarvoor. In Japan is dit een grote vernedering.
  • 15 Dec 2019 om 21:21
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:40
      Verwende zeikerds? In de Grolsch Veste worden we al tijden niet meer verwend!
    Dus wordt de schuld maar gezocht bij de trainer , het is lachwekkend. Zelfs Jurgen Klopp zal geen verandering kunnen brengen aan deze uitslagen. Wat wordt er verwacht met een beëdiging die bestaat uit Bijen , Verdonk , Verhaegh en Schenk dat is pure armoede niveautje Helmond Sport in de eredivisie. Zolang de selectie niet wordt gerenoveerd gaat dit zo door
  • 15 Dec 2019 om 21:16
    En dit is de reden dat we ervaren assistenten missen
  • 15 Dec 2019 om 20:59
    Twente heeft met Nakamura een groot talent in huis.Helaas heeft Ted hem gebracht als de verlosser..GG is als adept van Ted onervaren en heeft bovendien alleen verstand van Spanjolen en geen idee hoe Japanners in het leven staan.Als hij dat wel had geweten en zou weten hoe tallent te brengen had hij hem nooit van af het begin van zijn komst in de basis laten beginnen maar via inval beurten aan het voetbal in Nederland laten wennen.Zo had hij vertrouwen kunnen krijgen.Nu heeft GG als hij al vertrouwen had het helemaal verprutst.Het is te hopen dat hij mentaal sterk genoeg is dit om te zetten in positieve energie
  • 15 Dec 2019 om 20:47
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:52
      Triest voor zo’n jongen.. gun je hem niet en is zeer onterecht. Je kan niet elke wedstrijd goed spelen, die jongen heeft een dipje. Publiek op 2e ring etc was een pure schande gister. 75e minuut naar huis, toejuichen dat Nakamura eruit ging. Om van te walgen.
    Ikzeg. Mark u heeft een punt. Uit jouwen is niet nodig klopt maar wie er ook in loopt ze zijn allemaal op dit moment niet meer waard als de tribune en dan hou ik het netjes ik ben niet bij een kleuter klas aan het kijken ik ben bij mijn fctwente maar eerlijk gezegd lijkt het met alle respect op het laagste team van de amateurs en helaas zit deze club in enschede phenix als ik het goed schrijf.
  • 15 Dec 2019 om 20:20
    Probleem bij twente bestaat uit meerdere punten. Verdedigers op de bank, middenvelders in de aanval en achterhoede. Een echte spits op de bank en een te jonge trainer en staf op de bank. Gisteren speelden er meer slecht die gewisseld hadden mogen worden. Had Berggreen maar voor Vuckic gebracht. Keito op goede manier toespreken in de rust en niet wisselen. Zekhnini brengt namelijk ook al tijden niets. Daarnaast was het beter om latibaudiere er in te zetten ipv bijen.
  • 15 Dec 2019 om 19:52
    Triest voor zo’n jongen.. gun je hem niet en is zeer onterecht. Je kan niet elke wedstrijd goed spelen, die jongen heeft een dipje. Publiek op 2e ring etc was een pure schande gister. 75e minuut naar huis, toejuichen dat Nakamura eruit ging. Om van te walgen.
  • 15 Dec 2019 om 19:48
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:25
      Ja hij was minder, zeg maar gewoon slecht. Maar GG mag hem toch niet wisselen zo vroeg al! Z’n jongen verliest al zijn zelfvertrouwen nu en het gejuich van het publiek is misschien nog wel erger. Wat moeten onze supporters zich schamen! Hier help je niemand mee. Echt te zwak voor woorden.
    Eens
  • 15 Dec 2019 om 19:40
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Verwende zeikerds? In de Grolsch Veste worden we al tijden niet meer verwend!
  • 15 Dec 2019 om 19:25
    Ja hij was minder, zeg maar gewoon slecht. Maar GG mag hem toch niet wisselen zo vroeg al! Z’n jongen verliest al zijn zelfvertrouwen nu en het gejuich van het publiek is misschien nog wel erger. Wat moeten onze supporters zich schamen! Hier help je niemand mee. Echt te zwak voor woorden.
  • 15 Dec 2019 om 19:24
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:27
      Je staat op dat moment met 0-3 achter en mischien heeft Vuckic zelf wel om een wissel gevraagd aan de trainers
    Hij had al bij 0-1 moeten wisselen en zeker bij 0-2. Vuckic baalt week in week uit van die wissel. Dus dat is gewoon lulkoek wat je zegt.
  • 15 Dec 2019 om 19:21
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:03
      Dan moeten ze een keer ophouden met het aanstellen van ballenjongens. Het is PROF voetbal bij FC Twente, de F staat niet voor Filantropie.

      FCT is een complexe club, de baan trainer gewoon een ervaringsvak, als je daar iemand op zet die minder dan twee jaar de schoenen in de wilgen heeft hangen, en daar ook nog eens heikneuters zonder relevante ervaring naast zet, en als klapperrrrrrrrrrrrr op de vuurpijl de clubmensen er 1 voor 1 uitbonjoured. Terwijl 3 assistenten voor hem dezelfde weg hebben bewandeld...…….

      Met Schreuder zijn ze bij Hoffenheim volgens mij niet al te blij, ook assistent na zijn FCT avontuur. Pusic idem dito, gewoon weer assistent. Hake, is trainer van Jong Utrecht. U ziet een patroon?
    Pusic doet het als assistent uitstekend bij AZ. Het is natuurlijk ook bizar dat Pusic is ontslagen bij fctwente. Het heeft samen met de hulptrainers het optimale en maximale uit de groep spelers gehaald en is kampioen met deze groep spelers geworden.
  • 15 Dec 2019 om 19:20
    Ben Schalke -Frankfurt aan het gucken daar kan Twente een voorbeeld aan neeeeemen kàmpfen voor iedere meter.
  • 15 Dec 2019 om 19:15
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:07
      Anders ga jij even alles wat krom is recht lullen. W staat voor Waslap?
    :)
  • 15 Dec 2019 om 19:13
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:48
      Hij hoeft ook niet ontslagen te worden,er moet iemand naast die wel een visie heeft,en ook verstand van zaken heeft!
    Ikzeg. Wl . U begrijpt het gelukkig. Of hij gaat uit zichzelf of er komt iemand naast hem, maar ik denk dat ccc dat niet duldt.
  • 15 Dec 2019 om 19:10
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:00
      Denk dat ik de trainer genoeg gesteund heb , lees mij berichten er op na. Maar je moet ook kunnen toegeven dat het zo niet door kan blijven gaan. Daarom kan hij beter de eer aan zich zelf houden. Dan toont hij ook ballen, net als die Rus en Groenendijk. En zeikers? Dat mag toch na de zoveelste teleurstelling? Er moet gewoon wat gebeuren of wil je weer de KKD in? Dan kon het wel eens over en sluiten zijn, dus jij bent van mening dat er Russisch roulette gespeeld moet worden? En zeikers mag jij me noemen dwaas.
    Ikzeg. Jadie. Dan ben ik ook een zeikerd u heeft gelijk klaar. Wij zijn het zat.
  • 15 Dec 2019 om 19:07
    • Quote van 15 Dec 2019 om 19:01
      Denk je dat van leeuwen een tovenaar is die met een bijna lege portemonnee topspelers en toptrainers kan halen. Fctwente moet het op dit moment hier mee doen.
    Anders ga jij even alles wat krom is recht lullen. W staat voor Waslap?
  • 15 Dec 2019 om 19:03
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Dan moeten ze een keer ophouden met het aanstellen van ballenjongens. Het is PROF voetbal bij FC Twente, de F staat niet voor Filantropie.

    FCT is een complexe club, de baan trainer gewoon een ervaringsvak, als je daar iemand op zet die minder dan twee jaar de schoenen in de wilgen heeft hangen, en daar ook nog eens heikneuters zonder relevante ervaring naast zet, en als klapperrrrrrrrrrrrr op de vuurpijl de clubmensen er 1 voor 1 uitbonjoured. Terwijl 3 assistenten voor hem dezelfde weg hebben bewandeld...…….

    Met Schreuder zijn ze bij Hoffenheim volgens mij niet al te blij, ook assistent na zijn FCT avontuur. Pusic idem dito, gewoon weer assistent. Hake, is trainer van Jong Utrecht. U ziet een patroon?
  • 15 Dec 2019 om 19:01
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:53
      Je kan het ook anders zien, een onervaren trainer voor de groep bij een club met grote problemen nooit aan beginnen dit kunnen wij op het conto n
      Van Ted schrijven
    Denk je dat van leeuwen een tovenaar is die met een bijna lege portemonnee topspelers en toptrainers kan halen. Fctwente moet het op dit moment hier mee doen.
  • 15 Dec 2019 om 19:00
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Denk dat ik de trainer genoeg gesteund heb , lees mij berichten er op na. Maar je moet ook kunnen toegeven dat het zo niet door kan blijven gaan. Daarom kan hij beter de eer aan zich zelf houden. Dan toont hij ook ballen, net als die Rus en Groenendijk. En zeikers? Dat mag toch na de zoveelste teleurstelling? Er moet gewoon wat gebeuren of wil je weer de KKD in? Dan kon het wel eens over en sluiten zijn, dus jij bent van mening dat er Russisch roulette gespeeld moet worden? En zeikers mag jij me noemen dwaas.
  • 15 Dec 2019 om 18:53
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Je kan het ook anders zien, een onervaren trainer voor de groep bij een club met grote problemen nooit aan beginnen dit kunnen wij op het conto n
    Van Ted schrijven
  • 15 Dec 2019 om 18:48
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:44
      Precies.. het heeft ons nogal veel gebracht, al die ontslagen.
    Hij hoeft ook niet ontslagen te worden,er moet iemand naast die wel een visie heeft,en ook verstand van zaken heeft!
  • 15 Dec 2019 om 18:44
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Precies.. het heeft ons nogal veel gebracht, al die ontslagen.
  • 15 Dec 2019 om 18:27
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:18
      De wissel van vuscic bergreen viel meer in het verkeerde keelgat. Hoe kun je dat in Gods naam doen. Je staat achter. En dan een wissel je een spits voor een spits. Je had beter brama of een andere verdedigende middenvelder voor bergreen. Vuccic op 10 en dan bergreen in de spits. Maar onze fantastische trainer ziet dat niet.
    Je staat op dat moment met 0-3 achter en mischien heeft Vuckic zelf wel om een wissel gevraagd aan de trainers
  • 15 Dec 2019 om 18:25
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Een uitstekende realistische reactie.
  • 15 Dec 2019 om 18:21
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:16
      Ga weg te drammen het is geen sociale instelling
    Je trainer ontslaan die 12e staat met een matige selectie gaat nergens over.
  • 15 Dec 2019 om 18:19
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:18
      De wissel van vuscic bergreen viel meer in het verkeerde keelgat. Hoe kun je dat in Gods naam doen. Je staat achter. En dan een wissel je een spits voor een spits. Je had beter brama of een andere verdedigende middenvelder voor bergreen. Vuccic op 10 en dan bergreen in de spits. Maar onze fantastische trainer ziet dat niet.
    Vuckic had ik na 25 minuten al gewisseld , speelde werkelijk elke bal naar zwart geel
  • 15 Dec 2019 om 18:18
    De wissel van vuscic bergreen viel meer in het verkeerde keelgat. Hoe kun je dat in Gods naam doen. Je staat achter. En dan een wissel je een spits voor een spits. Je had beter brama of een andere verdedigende middenvelder voor bergreen. Vuccic op 10 en dan bergreen in de spits. Maar onze fantastische trainer ziet dat niet.
  • 15 Dec 2019 om 18:16
    • Quote van 15 Dec 2019 om 18:14
      Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
    Ga weg te drammen het is geen sociale instelling
  • 15 Dec 2019 om 18:14
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:55
      Ik vond Nakumara ook heel erg slecht maar hij had ff kunnen wachten tot in de rust. Nu beschadig je zo een jonge gast denk ik, terwijl hij wel degelijk talentvol is. Je maakt zo een ventje kapot GG, als ik je intervieuw in het andere topic lees baal ik nog meer. Ik zou het zeer ernstig overwegen om de eer aan mijzelf te houden, Ik dacht dat je een goede trainer zou zijn, en de eerste wedstrijden was ook ik lyrisch maar helaas de harde werkelijkheid komt nu naar boven, je bent te licht en onervaren voor deze job. Dus hou de eer aan jezelf, en dat geldt ook voor Ted.
    Alfred Schreuder , René Hake , Gertjan Verbeek , Jan van Halst , Marino Pusic nu Garcia Garcia ... als het even niet loopt gaat een deel ( lees vooral achter de goal van vakp kant ) al snel schreeuwen om verandering. Sta er eens achter en steun de trainer eens in zware tijden stelletje verwende zeikerds
  • 15 Dec 2019 om 17:57
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:47
      Statistieken niet gezien begrijp ik??? Zelden iemand zo zwak zien spelen als Nakamura gisteren.
    Dat komt omdat hij t vertrouwen niet heeft van die kwakzalver
  • 15 Dec 2019 om 17:55
    Ik vond Nakumara ook heel erg slecht maar hij had ff kunnen wachten tot in de rust. Nu beschadig je zo een jonge gast denk ik, terwijl hij wel degelijk talentvol is. Je maakt zo een ventje kapot GG, als ik je intervieuw in het andere topic lees baal ik nog meer. Ik zou het zeer ernstig overwegen om de eer aan mijzelf te houden, Ik dacht dat je een goede trainer zou zijn, en de eerste wedstrijden was ook ik lyrisch maar helaas de harde werkelijkheid komt nu naar boven, je bent te licht en onervaren voor deze job. Dus hou de eer aan jezelf, en dat geldt ook voor Ted.
  • 15 Dec 2019 om 17:47
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:24
      Die schijt trainer had hem helemaal niet moeten wisselen! Van hem kwam de meeste dreiging!
    Statistieken niet gezien begrijp ik??? Zelden iemand zo zwak zien spelen als Nakamura gisteren.
  • 15 Dec 2019 om 17:47
    Hij heeft aan woutje meer aan die flut trainer
  • 15 Dec 2019 om 17:45
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:35
      Garcia moet vervangen worden.
    Ikzeg. LG. U begrijpt het. +100
  • 15 Dec 2019 om 17:44
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:35
      De trainer is blijkbaar ook vergeten dat deze jongen geen vakantie heeft gehad. Als de club slim is sturen ze hem nu vast richting Japan, even de accu opladen en fris weer terug. Daar kunnen we als club alleen maar profijt van hebben straks.
    Hij kan een hele goede worden ,hij heeft vertrouwen nodig en zeker niet gewisseld worden door een zakkenwasser die nergens verstand van heeft! Dus opdondern Garcia
  • 15 Dec 2019 om 17:35
    • Quote van 15 Dec 2019 om 17:24
      Die schijt trainer had hem helemaal niet moeten wisselen! Van hem kwam de meeste dreiging!
    De trainer is blijkbaar ook vergeten dat deze jongen geen vakantie heeft gehad. Als de club slim is sturen ze hem nu vast richting Japan, even de accu opladen en fris weer terug. Daar kunnen we als club alleen maar profijt van hebben straks.
  • 15 Dec 2019 om 17:35
    Garcia moet vervangen worden.
  • 15 Dec 2019 om 17:24
    Die schijt trainer had hem helemaal niet moeten wisselen! Van hem kwam de meeste dreiging!