'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat'' Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens'' Van Seumeren voorspelt: ''FC Twente zal op de deur gaan kloppen'' Van Leeuwen: ''Die scheve verhouding is ons ook opgevallen''

VIDEO | Samenvatting: Aitor helpt FC Twente aan nipte overwinning

( 27 reacties)
VIDEO | Samenvatting: Aitor helpt FC Twente aan nipte overwinning

FC Twente heeft de oefenwedstrijd tegen Royal Excel Moeskroen, de nummer tien van België, winnend afgesloten. Aitor Cantalapiedra maakte vlak voor tijd de enige treffer van de wedstrijd.

In een gelijkopgaande eerste helft waren er weinig kansen te noteren en de logische ruststand was dan ook 0-0. Een grote smet op het eerste bedrijf was voor FC Twente wel het uitvallen van Rafik Zekhnini, die al na negen minuten geblesseerd naar de kant moest.

Naarmate de tweede helft vorderde werd er steeds meer gewisseld. Haris Vuckic, die Zekhnini al vroeg verving, keerde na rust bijvoorbeeld niet terug. Emil Berggreen, een andere invaller, was tien minuten voor tijd dicht bij de openingstreffer, maar raakte de paal. Vlak voor het laatste fluitsignaal was het wel raak voor FC Twente via Aitor Cantalapiedra.

FC Twente - Royal Excel Moeskroen 1-0 (0-0)
88' 1-0 Aitor

Opstelling FC Twente: Drommel (76' Brondeel); Latibeaudiere (75' Zerrouki), Bijen, Pleguezuelo, Schenk (62' Verdonk); Selahi (75' Roemeratoe), Bosch (62' Aburjania), Busquets (75' Everink); Menig (46' Aitor), Espinosa (75' Berggreen) en Zekhnini (9' Vuckic, 46' Nakamura).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2020 om 10:47
    • Quote van 9 Jan 2020 om 19:51
      Bijen hoe bedenk je het kerel?
    Wie dan....Schenk centraal die geen haar beter is dan Peetken? Daarnaast wetende dat Peetken ook (kop)scorend vermogen heeft bij corners, begrijp ik deze keuze dus wel bij fctwentesupport.


    Ik zou juist de midzomeravond voetballers zoals Aitor en Espinoza buiten de basis laten en kiezen voor mannetjesputters zoals Selahi en Bosch.


    Ik zou echter kiezen voor het centrale duo Busquets en Lati.....
  • 10 Jan 2020 om 12:49
    Ikzeg. Zo nu hebben de heren heerlijk aan elkaar kunnen wennen en ook de technische staf enz, iedereen is blij nu maak volgende week zaterdag en de weken erna ons support blij zou ik zeggen. Ik ben benieuwd of ik en met mij meer als 30.000 man blij gemaakt wordt
  • 10 Jan 2020 om 00:02
    Ik gooi er nog een naam in hassane bande huren van AJAX
  • 9 Jan 2020 om 21:00
    Espinosa het wonderkind, de baltovenaar, de regiseur!
  • 9 Jan 2020 om 20:26
    Espinosa staat nu in de spits. Het leek af en toe wel alsof Espinosa bij balbezit terugging naar het middenveld en Vuckic in de spits kwam, en bij balverlies andersom. Ben in ieder geval al blij dat Julio centraal achterin stond. Ben benieuwd naar volgende week zaterdag!
  • 9 Jan 2020 om 19:51
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:40
      Misschien tegen Groningen met: Drommel; Latibeaudiere, Bijen, Pleguezuelo, Schenk; Roemeratoe, Bosch, Selahi; Aitor/Menig, Espinosa, Zekhnini?
    Bijen hoe bedenk je het kerel?
  • 9 Jan 2020 om 19:50
    • Quote van 9 Jan 2020 om 19:42
      Ze hebben gewonnen hoor...
    Maar heb je weer gelezen op wat voor manier? Er zal niets veranderen, alles lekker gemoedelijk en onze club straks naar de kloten. En dan zeg jij we hebben gewonnen hoor...je moet huis naar een vast team toe werken, en er een paar bikkelaar bij halen, want deze winst zegt me geen moer!!!@
  • 9 Jan 2020 om 19:42
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:15
      Weet je wat ze doen met zijn allen daar in Spanje?? Ze blijven maar aanpraten op de kosten van de club op vakantie, en Ted, GG, en Kammetje knoeien rustig verder wat een drama zeg. Word er echt doodziek van.
    Ze hebben gewonnen hoor...
  • 9 Jan 2020 om 18:59
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:24
      Winnen betekent extra rustig aan doen, geen paniek ;)
    Zeker rust is ook een belangrijke factor in het hedendaagse voetbal. Na inspanningen hoort ontspanning in topsport. Fctwente is op dit moment goed bezig en wat goed gaat moet je uitvergroten en verbeteren.
  • 9 Jan 2020 om 18:55
    Goede zaak dat deze oefen wedstrijd is gewonnen van moeskroen. En de vorige wedstrijd gelijk tegen Düsseldorf. Dit uitslagen kunnen belangrijk zijn voor het zelfvertrouwen in de groep en de rust die daardoor ontstaat.
  • 9 Jan 2020 om 18:53
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:40
      Misschien tegen Groningen met: Drommel; Latibeaudiere, Bijen, Pleguezuelo, Schenk; Roemeratoe, Bosch, Selahi; Aitor/Menig, Espinosa, Zekhnini?
    Busquets ipv bijen. Schenk er ook uithalen. Zet daar maar een jeugdspeler weg. Zet bijen en schenk maar op marktplaats, want voetballen kunnen ze niet.
  • 9 Jan 2020 om 18:45
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:40
      Misschien tegen Groningen met: Drommel; Latibeaudiere, Bijen, Pleguezuelo, Schenk; Roemeratoe, Bosch, Selahi; Aitor/Menig, Espinosa, Zekhnini?
    Busquets moet alles spelen van barca.
  • 9 Jan 2020 om 18:45
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:40
      Misschien tegen Groningen met: Drommel; Latibeaudiere, Bijen, Pleguezuelo, Schenk; Roemeratoe, Bosch, Selahi; Aitor/Menig, Espinosa, Zekhnini?
    Prima maar komt sws nog CV bij voor op de plaats van Bijen?
  • 9 Jan 2020 om 18:40
    Misschien tegen Groningen met: Drommel; Latibeaudiere, Bijen, Pleguezuelo, Schenk; Roemeratoe, Bosch, Selahi; Aitor/Menig, Espinosa, Zekhnini?
  • 9 Jan 2020 om 18:37
    Bosch speelde wel weer prima. Goede gozer. Staat interview met hem op het youtube kanaal van Twente. Gun het hem wel
  • 9 Jan 2020 om 18:33
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:24
      Winnen betekent extra rustig aan doen, geen paniek ;)
    Ik denk dat ze 2 dagen vrijaf krijgen na deze geweldige pot.
  • 9 Jan 2020 om 18:31
    Counter spits! Meer dan countervoetbal hoeft je van ons toch niet te verwachten.
  • 9 Jan 2020 om 18:26
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:11
      Waarom?
    Omdat hij dan het eindstation is. Geeft toch geen bal af dus dan kan je hem beter aan het eind van je aanval hebben. Balverlies zo ver mogelijk bij je eigen goal vandaan. Kan scoren en krijgt vaak penalty’s mee.
  • 9 Jan 2020 om 18:24
    Winnen betekent extra rustig aan doen, geen paniek ;)
  • 9 Jan 2020 om 18:24
    • Quote van 9 Jan 2020 om 17:56
      Aitor in de spits is de oplossing.
    Niet tegen GG zeggen....doet ie straks ook nog.
  • 9 Jan 2020 om 18:21
    Nou ideale opstelling?
  • 9 Jan 2020 om 18:15
    Weet je wat ze doen met zijn allen daar in Spanje?? Ze blijven maar aanpraten op de kosten van de club op vakantie, en Ted, GG, en Kammetje knoeien rustig verder wat een drama zeg. Word er echt doodziek van.
  • 9 Jan 2020 om 18:13
    • Quote van 9 Jan 2020 om 18:11
      Waarom?
    Was eigenlijk cynisch bedoeld. Maar toch misschien een keer proberen tijdens officiele wedstrijd.
  • 9 Jan 2020 om 18:11
    • Quote van 9 Jan 2020 om 17:56
      Aitor in de spits is de oplossing.
    Waarom?
  • 9 Jan 2020 om 18:01
    • Quote van 9 Jan 2020 om 17:58
      Hij Scoort ook weer een keer hoor In mij ogen is hij fysiek te zwak voor in de spits. Misschien een keer proberen op aanvallend middenveld
    Ik vind hem absoluut geen vleugelspeler. Dan zou een positie als aanvallende middenvelder of Diepe spits bij hem passen.
  • 9 Jan 2020 om 17:58
    • Quote van 9 Jan 2020 om 17:56
      Aitor in de spits is de oplossing.
    Hij Scoort ook weer een keer hoor In mij ogen is hij fysiek te zwak voor in de spits. Misschien een keer proberen op aanvallend middenveld
  • 9 Jan 2020 om 17:56
    Aitor in de spits is de oplossing.