'FC Twente wil Chery terughalen, Vuckic en Hölscher mogen weg' Van Leeuwen erkent: ''De discipline is ook een aandachtspunt'' 'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat'' Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens''

Schenk wijst op schorsing Verdonk: ''Heeft niet mijn voorkeur''

( 11 reacties)
Schenk wijst op schorsing Verdonk: ''Heeft niet mijn voorkeur''

FC Twente neemt het volgende week zaterdag in de Grolsch Veste op tegen FC Groningen en de kans is groot dat Xandro Schenk als linksback begint. De ervaren verdediger verwacht dat hij de vervanger is van Calvin Verdonk, die tegen RKC een rode kaart kreeg. 

"Het lijkt er wel op", reageert hij voor de camera van Tubantia. "Verdonk is natuurlijk geschorst twee wedstrijden, dus ik denk het wel. Schenk wordt vervolgens geconfronteerd met het gerucht dat hij 'liever niet op die plek' wil spelen. "Dat verhaal ging wel, maar ik heb het nooit zo aangegeven. Het heeft niet mijn voorkeur, maar als ik het team kan helpen doe ik dat gewoon", benadrukt Schenk. 

De routinier heeft een goed gevoel overgehouden aan het trainingskamp. "Ik denk dat we een prima trainingskamp hebben gehad", vervolgt hij tevreden."We hebben veel getraind, twee op zich prima wedstrijden gespeeld denk ik en het vertrouwen is wel weer een beetje terug denk ik. Het is ook raar als we iets anders zeggen, maar je (Leon ten Voorde, red.) hebt het zelf gezien. Ik denk dat er gewoon een hele goede sfeer is en de resultaten werken natuurlijk mee", besluit Schenk over de twee oefenduels. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Jan 2020 om 11:10
    Schenk is een prima middenmoot jupiler league speler, daarboven onder de maat. Schenk achterin 2e helft seizoen is degradatie. Komt snelheid en inzicht tekort en een draaicirkel van een truck (met oplegger). Conclusie: Gewogen en te licht bevonden.
  • 10 Jan 2020 om 15:26
    Hij heeft wel gelijk! Het kan alleen maar beter worden! (Slechter kan niet!)
  • 10 Jan 2020 om 13:55
    Petra, Geschenk en verdronk alledrie afscheid van nemen. Kost ons te veel punten.
  • 10 Jan 2020 om 13:45
    • Quote van 10 Jan 2020 om 13:40
      Rot op met schenk. Hij kan beter plantjes water geven in het park.
    Er zal vast wel een goede centrale verdediger komen maar voorlopig nog niet als er geen spelers vertrekken dus moeten we het tegen Groningen voorlopig met Schenk doen denk ik vandaar vond Schenk overigens niet slecht spelen tegen Düsseldorf en Moeskroen en een betere verdediger dan Verdonk en Bijen.
  • 10 Jan 2020 om 13:40
    • Quote van 10 Jan 2020 om 13:35
      Latibeaudiere linksback en Everink zolang rechtsback en Schenk en Julio centraal of jeugdspeler als Lopes Cabral linksback en Latibeaudiere of Everink rechtsback maar sowieso met Schenk en Julio centraal en Busquets weer normaal op het middenveld.
    Rot op met schenk. Hij kan beter plantjes water geven in het park.
  • 10 Jan 2020 om 13:35
    • Quote van 10 Jan 2020 om 13:08
      Dat betekent Julio en Peet CV. Lijkt me niet handig. Dus beter CV eebij voor Peet
    Latibeaudiere linksback en Everink zolang rechtsback en Schenk en Julio centraal of jeugdspeler als Lopes Cabral linksback en Latibeaudiere of Everink rechtsback maar sowieso met Schenk en Julio centraal en Busquets weer normaal op het middenveld.
  • 10 Jan 2020 om 13:27
    • Quote van 10 Jan 2020 om 13:18
      Het heeft mij voorkeur niet, begint dat gezeik nu alweer je moet gvd doen wat er gevraagd wordt en verder niks! Ipv als ie zegt linksback geen probleem, daar knal ik er ook op het maakt mij niet uit waar ik speel. Maar nee helaas
    Ikzeg. Mn. +100
  • 10 Jan 2020 om 13:18
    Het heeft mij voorkeur niet, begint dat gezeik nu alweer je moet gvd doen wat er gevraagd wordt en verder niks! Ipv als ie zegt linksback geen probleem, daar knal ik er ook op het maakt mij niet uit waar ik speel. Maar nee helaas
  • 10 Jan 2020 om 13:08
    Dat betekent Julio en Peet CV. Lijkt me niet handig. Dus beter CV eebij voor Peet
  • 10 Jan 2020 om 12:53
    Ikzeg. Waarom niet een van de jeugd op de positie van verdonk. Want met alle respect voor Schenk maar deze is in mijn ogen te langzaam, ach waar be moei ik mij ook mee, ze zijn zo zeker van hun zelf dan heb ik het mis. Dan laat het volgende week zaterdag maar zien.
  • 10 Jan 2020 om 12:40
    Zet maar een jeugdspeler er neer en anders Latibeaudiere linksback en Everink rechtsback dan kunnen Schenk en Julio in het centrum.