Wagenaar haalt uit naar Garcia: ''Wat is dat voor dom gelul?'' 'FC Twente wil Chery terughalen, Vuckic en Hölscher mogen weg' Van Leeuwen erkent: ''De discipline is ook een aandachtspunt'' 'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat''

Garcia tevreden na zege: ''Hebben veel positieve dingen gezien''

( 10 reacties)
Garcia tevreden na zege: ''Hebben veel positieve dingen gezien''

FC Twente won donderdagmiddag in een vriendschappelijke wedstrijd met 1-0 van Excelsior Moeskroen en daardoor heeft de club uit Enschede in 2020 nog niet verloren. Trainer Gonzalo Garcia toonde zich na afloop dan ook tevreden. 

"Het begin was lastig. Maar het gevoel nu is goed", blikt hij terug op de clubsite. "We hebben deze week de spirit en vechtlust weer terug gezien in het team. De jongens zijn gegroeid deze dagen, we hebben veel positieve dingen gezien", constateert Garcia. 

"We gaven heel weinig weg, maar creëerden daarentegen ook zelf weinig. Dat is de volgende stap", besluit de oefenmeester vastberaden. Aitor Cantalapiedra, die aanvankelijk op de bank begon, maakte tegen de club uit België het winnende doelpunt. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jan 2020 om 17:31
    • Quote van 10 Jan 2020 om 15:06
      Laten we hopen dat hiermee de knop is omgezet. Weer durven vooruit te spelen en dat de angst eruit is.
    Zoals García zelf aangeeft: Geven weinig weg, en creëren zelf ook te weinig. Dat is nou het punt dit seizoen. Er wordt te weinig gecreëerd. Dat is al een paar maanden zo en dat gaat deze knuffelkamp ook niet veranderen.
  • 10 Jan 2020 om 16:55
    • Quote van 10 Jan 2020 om 16:35
      Veel te opportunistisch! Denk je nu echt dat zo een drama in een paar dagen trainen in spanje over is! Geloof er niets van. Er is veel meer aan de hand dan alleen maar lef om vooruit te voetballen. Bv kwaliteit, wedstrijd lezen, positie kiezen, MENTALITEIT. En dan heb ik het nog nie eens over de tekortkomingen van onze trainer!
    De schade die al is aangericht is idd niet met een weekje trainen weg!!!! Wat wel weg is is het totale voetbal en een duidelijke visie die er niet is! Het is bij de FCT een gebrek aan leiderschap en de intentie om voetbal om te zetten in strijdlust! Al die slappe verhalen van ccc en tvl hangen mij de strot uit! Ik ben het 2 jaar geleden nog niet vergeten maar blijkbaar interesseert hun dat niet!!!!
  • 10 Jan 2020 om 16:54
    • Quote van 10 Jan 2020 om 15:06
      Laten we hopen dat hiermee de knop is omgezet. Weer durven vooruit te spelen en dat de angst eruit is.
    Zo simpel is het echt niet , als er geen echte veranderingen komen wordt het opnieuw degradatie
  • 10 Jan 2020 om 16:48
    Nog één keer, voor de liefhebbers, de link voor de Twentefans Wie is de mol poule: https://wieisdemol.page.link/rtnGsBPMBy3MBESu7
  • 10 Jan 2020 om 16:47
    Als een traingskamp zoveel effect heeft dan nu alvast boeken wanneer er weer interlands zijn, kunnen ze dan opnieuw aan de slag... Laten we hopen dat het daadwerkelijk effect heeft en vooral dat we resultaat boeken.
  • 10 Jan 2020 om 16:35
    Veel te opportunistisch! Denk je nu echt dat zo een drama in een paar dagen trainen in spanje over is! Geloof er niets van. Er is veel meer aan de hand dan alleen maar lef om vooruit te voetballen. Bv kwaliteit, wedstrijd lezen, positie kiezen, MENTALITEIT. En dan heb ik het nog nie eens over de tekortkomingen van onze trainer!
  • 10 Jan 2020 om 15:43
    Denk dat alle clubs er weer voor gaan, zou raar zijn, als dat niet zo zou zijn !
  • 10 Jan 2020 om 15:35
    • Quote van 10 Jan 2020 om 15:06
      Laten we hopen dat hiermee de knop is omgezet. Weer durven vooruit te spelen en dat de angst eruit is.
    tegen groningen weten ze weer waar ze staan..
  • 10 Jan 2020 om 15:06
    • Quote van 10 Jan 2020 om 14:15
      Zo te horen doet één trainingskampje wonderen..... laat nou maar eerst zien hoe het echt moet. Een keer verliezen is heus geen schande, maar voor de winterstop leek het nergens op!
    Laten we hopen dat hiermee de knop is omgezet. Weer durven vooruit te spelen en dat de angst eruit is.
  • 10 Jan 2020 om 14:15
    Zo te horen doet één trainingskampje wonderen..... laat nou maar eerst zien hoe het echt moet. Een keer verliezen is heus geen schande, maar voor de winterstop leek het nergens op!