Garcia geniet van trainingskamp: ''De spirit is weer terug''

18
Garcia geniet van trainingskamp: ''De spirit is weer terug''

FC Twente weet al zes officiële wedstrijden op rij niet meer wat winnen is. De ploeg van trainer Gonzalo Garcia wil zich na de winterstop dan ook herpakken en daar heeft het trainingskamp in Spanje bij geholpen.

''We zijn op het eind van het jaar ons vertrouwen kwijtgeraakt en dat moeten we terug zien te winnen'', zo laat Garcia weten in de Tubantia. ''Ik vind dat we deze week in Spanje de spirit terug hebben gevonden. Er is hard gewerkt, ze vechten weer voor elkaar. We zijn weer een team aan het worden. We hebben ook wat statements afgegeven. Niemand heeft een garantie op een basisplaats, ik ben met niemand getrouwd. De jongens die het verdienen, gaan spelen. De anderen met een achterstand sluiten aan in de rij.''

''We zullen agressiever en hongeriger moeten worden'', zo vervolgt de trainer van FC Twente. ''We moeten niet meer die aardige jongens zijn die bij de eerste tegenvaller van slag zijn. Daarom zijn we op zoek naar spelers met power die de groep weer een touch geven, een prikkel. Spelers die de strijd met de andere jongens aan kunnen gaan en die alert houden. Als dat lukt en we blijven bij elkaar, dan gaan we onze doelstelling halen. Dat er druk van buitenaf komt, is logisch. Maar die druk leg ik mezelf elke dag al op.''

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2020 om 07:12
    • Quote van 12 Jan 2020 om 13:49
      Jow de spirit is goed....Wat na 2 verliesbeurten......
    Je kan het ook omdraaien, twee keer winnen en je hebt weer alle vertrouwen in Garcia en Ted.... zoals de wind waait...
  • 12 Jan 2020 om 21:05
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:43
      Zou mooi zijn dat de focus weer terug is zoals in de eerste 7 wedstrijden. En spelen met lef en overtuiging om de tegenstander overhoop te spelen met goed voetbal. We gaan het komende zaterdag zien in de veste
    Waneer was dat dan, zekers ergens in het verleden denk ik want de laatste jaren heb ik het in nog geen 90 minuten voorbij zien komen.
  • 12 Jan 2020 om 20:16
    Blablablabla, bah.
  • 12 Jan 2020 om 19:42
    Het is heel simpel. Tegen Groningen winnen kan inderdaad voor een positief impuls zorgen. Bij verlies zijn we gewoon terug bij af.
  • 12 Jan 2020 om 19:03
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:43
      Zou mooi zijn dat de focus weer terug is zoals in de eerste 7 wedstrijden. En spelen met lef en overtuiging om de tegenstander overhoop te spelen met goed voetbal. We gaan het komende zaterdag zien in de veste
    Overhoop spelen???? Dat heb ik de laatste 3 jaar niet meer gezien. Wat een waanvoorstellingen...... gewoon een afstraffing in de Veste, daar lijkt het nu meer op. Ben benieuwd naar jou reactie als we straks na 8 wedstrijden maar 1 punt hebben.
  • 12 Jan 2020 om 18:43
    Zou mooi zijn dat de focus weer terug is zoals in de eerste 7 wedstrijden. En spelen met lef en overtuiging om de tegenstander overhoop te spelen met goed voetbal. We gaan het komende zaterdag zien in de veste
  • 12 Jan 2020 om 18:35
    • Quote van 12 Jan 2020 om 17:06
      Bij welk crematorium laat je dat doen?
    Haha prachtig!
  • 12 Jan 2020 om 17:50
    • Quote van 12 Jan 2020 om 17:00
      Haha 3 dagen in Spanje met slecht voetbal en toch is de spirit terug nou ik laat me verassen
    In het voetbal kan alles, dat weten we nu toch wel een keer. Het is een wonder wereld en ook 1 van veel list en bedrog.
  • 12 Jan 2020 om 17:06
    • Quote van 12 Jan 2020 om 17:00
      Haha 3 dagen in Spanje met slecht voetbal en toch is de spirit terug nou ik laat me verassen
    Bij welk crematorium laat je dat doen?
  • 12 Jan 2020 om 17:00
    Haha 3 dagen in Spanje met slecht voetbal en toch is de spirit terug nou ik laat me verassen
  • 12 Jan 2020 om 16:14
    • Quote van 12 Jan 2020 om 14:58
      Ben “eerst” al tevreden na een positief optreden tegen Grunn! Daarna zien we wel weer. De ommekeer moet toch een keer komen anders wordt het een terugkeer! Dan kunnen we eindelijk de toekomst op ons gezin afstemmen! TWEXIT volgt dan automatisch.
    Bij mij staat gezin sowieso op 1.
  • 12 Jan 2020 om 15:22
    Ikzeg. Ik laat mij verrassen, want ze zijn er zo van overtuigd. Dat ik zeg er op of geen eten mentaliteit is er zo te horen dan wordt er zaterdag aanstaande eindelijk gewonnen ikzeg. 4-0 ga in op de afspraken van onze trainer.
  • 12 Jan 2020 om 14:58
    • Quote van 12 Jan 2020 om 14:40
      We gaan het zien zaterdag, mocht het zo zijn....heel mooi. Hopelijk is die spirit dan niet voor 1 wedstrijd, maar voor de rest van het seizoen!
    Ben “eerst” al tevreden na een positief optreden tegen Grunn! Daarna zien we wel weer. De ommekeer moet toch een keer komen anders wordt het een terugkeer! Dan kunnen we eindelijk de toekomst op ons gezin afstemmen! TWEXIT volgt dan automatisch.
  • 12 Jan 2020 om 14:40
    We gaan het zien zaterdag, mocht het zo zijn....heel mooi. Hopelijk is die spirit dan niet voor 1 wedstrijd, maar voor de rest van het seizoen!
  • 12 Jan 2020 om 14:00
    Troupee is wel zo’n speler die García omschrijft, dus wel echt een gerichte aankoop. Laat zich niet het kaas van het brood eten
  • 12 Jan 2020 om 13:50
    Zal allemaal best. De spirit is er pas weer als er gewonnen word van Groningen.
  • 12 Jan 2020 om 13:49
    Jow de spirit is goed....Wat na 2 verliesbeurten......