Garcia: ''Spelers zijn enorme bv's geworden met eigen belangen''

14
Garcia: ''Spelers zijn enorme bv's geworden met eigen belangen''

Trainer Gonzalo Garcia merkt dat mentaliteit van spelers veranderd is in de afgelopen jaren. In zijn tijd als voetballer gingen spelers voor de trainer door het vuur, maar dat is nu wel anders merkt hij.

''Een les is dat ik niet meer moet verwachten dat je alle spelers tevreden kunt houden'', vertelt Garcia in de Tubantia. ''Ik ben heel loyaal aan mensen en mijn omgeving. Dat zit in mijn natuur. Ik kom uit Uruguay en daar denkt iedereen heel erg in het collectieve belang. Als je daar het vertrouwen van iemand hebt, dan is dat voor eeuwig 100 procent. De huidige generatie voetballers zit anders in elkaar.''

''Dat zijn enorme bv’s geworden met allemaal hun eigen belangen'', gaat de trainer van FC Twente verder. ''Dat is geen verwijt, het is de nieuwe tijd. Ik verwacht alleen dat als ik een speler vertrouwen geef, hij datzelfde ook teruggeeft. Maar dat is een utopie."

"Als ik als speler een band had met een trainer, dan ging ik nog met een gebroken been voor hem het veld in. Ik heb in de voorbije periode moeten leren dat je het als trainer niet persoonlijk moet opvatten als een speler niet dat teruggeeft wat jij aan energie er allemaal hebt ingestopt. En ja, dan kun je soms teleurgesteld raken, maar zo werkt het nou eenmaal'', aldus Garcia.

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2020 om 16:56
    • Quote van 14 Jan 2020 om 11:00
      Dus alle trainers waren bagger volgens jou. Makkelijk.
    Ik weet dat we niet meer in een fact-based society wonen, maar pak je telraam erbij

    Schreuder. Na FCT, assistent
    Hake, Na FCT, assistent
    Pusic. Na FCT, assistent
    Garcia. Na FCT (vul zelf in)
    -----------------------------------------
    Albert Ferrer - de nieuwe Johan Cruijff. Nu jeugdtrainer
    Lammers - Nu werkloos
    Garcia - (Vul zelf in)
    --------------------------------------------------------------------
    FCT Ted vertrekt. FCT degradeert
    Esjberg Ted vertrekt. Esbjeg staat op degraderen
    FCT (vul zelf in)

    Als je nu nog geen patroon ziet, of wil zien, dan wil ik weten welke medicijnen je slikt, ik wil ze ook!
  • 14 Jan 2020 om 16:07
    Als nu de naam van Advocaat boven het interview stond zou ik het serieus nemen. GG heeft met zijn vreemde spel opvatting, spelers op verkeerde posities zetten en rare wissels de groep onzeker gemaakt. Nu vindt hij het vreemd dat hij geen vertrouwen van de spelers krijgt. Spelers zijn b.v.tjes geworden maar hij komt net als speler van het veld. Als iemand dit zou moeten herkennen er er mee kunnen omgaan dan zou hij dat moeten zijn. Hij speelt weer de voetbal professor, ziet wel de splinter bij een ander maar de balk voor zijn eigen kop niet. Denk dat dit mede de oorzaak is met eerder genoemde zaken dat hij geen band krijgt met de spelers. Mocht het straks weer mis gaan dan heeft hij zich nu vast ingedekt. FcT heeft een bij elkaar geraapt zooitje maar dit wist hij, zie hem steeds meer afstand van de groep nemen. Je hoeft geen vrienden te zijn hij moet boven de groep staan. Wel moet je eenheid uit stralen, ook als het minder gaat. Als trainer heb je hier een hoofdrol in. Wil en kun je dit niet accepteer dan een bijrolletje.(in de TS)
  • 14 Jan 2020 om 11:00
    • Quote van 14 Jan 2020 om 04:14
      Ja, en het is dikke vette onzin. Wij worden al twee jaar lang verslagen op basis van tactiek. Trainers die onze zwakte zien, en daarop blijven hameren. Was onder Pusic zo, is onder Garcia zo.
    Dus alle trainers waren bagger volgens jou. Makkelijk.
  • 14 Jan 2020 om 07:05
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:48
      Zeker maar een stuk verantwoordelijkheid nemen als voetballer is vaak een probleem. Ze mogen vaker met beide beentjes op de grond worden gezet letterlijk en figuurlijk. Maar dit is natuurlijk ook een afspiegeling van het maatschappelijk probleem wat al jaren speelt. Een hele grote groep mensen neemt totaal geen verantwoordelijkheid voor het vreemde en bizarre gedrag wat ze regelmatig laten zien
    Een beetje zoals jij, alles maar goed praten IPV verantwoordelijkheid nemen.
  • 14 Jan 2020 om 06:56
    • Quote van 13 Jan 2020 om 21:47
      Hoe lang heeft die dwaas de schoenen in de wilgen hangen? 2 1/2 jaar?
      Opa-filosoof en voetbal-jezus heeft voor alles een theorie en voor alles een uitleg, behalve dan eigen falen. Die hoofdpijn, dat is gewoon stress. Duidt op mentale zwakte.
      Ik word schijtziek van de indoctrinatie campagne waar ze nu mee bezig zijn. In elk artikel geeft Ten Voorde af op spelers. Loop ze maar na. Slechte mentaliteit spelers, ze corrigeren elkaar niet, ze mogen er wel een tandje bij zetten hij kraakt ze tot aan de sokken af. Afgeven op aitor, vuckic en espinosa. Maar geen fucking woord over de trainer of TD. Het ligt er weer zo dik bovenop dat ze talking points hebben overlegd en afgesproken dat het 'geluid' moet afleiden van Meneer de voetbalfilosoof.
      Tegen Grun mag je WEDEROM positiewisselingen, een veranderde tactiek en nieuwe namen in de basis verwachten. Hoe verwacht je dan dat je team enig vorm van progressie kan maken?
    De trainert weet het gewoon niet meer en haalt er van alles bij waarom hij de boel niet aan de praat krijgt. Als hij mentaliteit in zijn elftal wil hebben dan heel rap die Bosch erin. Dergelijke gasten laten een trainert nooit zakken. En het wordt ééntonig, maar Twente zal beter op mentaliteit moeten scouten, want er lopen teveel waslappen tussen waar je echt geen veldslagen mee wint.
  • 14 Jan 2020 om 06:56
    • Quote van 14 Jan 2020 om 00:57
      De spelers maken de trainer,wel eens van gehoord bam? Trouwens jij lult ook als een trainer niks voor jou?
    Hou toch op Kabert.....BAM heeft gewoon gelijk v.w.b. Opa-filosoof en voetbal-jezus Gracia......


    Gracia liegt dat hij barst wanneer hij zegt: "In zijn tijd als voetballer gingen spelers voor de trainer door het vuur".
  • 14 Jan 2020 om 04:14
    • Quote van 14 Jan 2020 om 00:57
      De spelers maken de trainer,wel eens van gehoord bam? Trouwens jij lult ook als een trainer niks voor jou?
    Ja, en het is dikke vette onzin. Wij worden al twee jaar lang verslagen op basis van tactiek. Trainers die onze zwakte zien, en daarop blijven hameren. Was onder Pusic zo, is onder Garcia zo.
  • 14 Jan 2020 om 01:55
    Hij heeft wel gelijk een weerspiegeling van de maatschappij.
  • 14 Jan 2020 om 00:57
    • Quote van 13 Jan 2020 om 21:47
      Hoe lang heeft die dwaas de schoenen in de wilgen hangen? 2 1/2 jaar?
      Opa-filosoof en voetbal-jezus heeft voor alles een theorie en voor alles een uitleg, behalve dan eigen falen. Die hoofdpijn, dat is gewoon stress. Duidt op mentale zwakte.
      Ik word schijtziek van de indoctrinatie campagne waar ze nu mee bezig zijn. In elk artikel geeft Ten Voorde af op spelers. Loop ze maar na. Slechte mentaliteit spelers, ze corrigeren elkaar niet, ze mogen er wel een tandje bij zetten hij kraakt ze tot aan de sokken af. Afgeven op aitor, vuckic en espinosa. Maar geen fucking woord over de trainer of TD. Het ligt er weer zo dik bovenop dat ze talking points hebben overlegd en afgesproken dat het 'geluid' moet afleiden van Meneer de voetbalfilosoof.
      Tegen Grun mag je WEDEROM positiewisselingen, een veranderde tactiek en nieuwe namen in de basis verwachten. Hoe verwacht je dan dat je team enig vorm van progressie kan maken?
    De spelers maken de trainer,wel eens van gehoord bam? Trouwens jij lult ook als een trainer niks voor jou?
  • 13 Jan 2020 om 23:03
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:29
      Bony niet iets voor twente
    Zeker wel, maar waarschijnlijk onbetaalbaar.
  • 13 Jan 2020 om 22:48
    Zeker maar een stuk verantwoordelijkheid nemen als voetballer is vaak een probleem. Ze mogen vaker met beide beentjes op de grond worden gezet letterlijk en figuurlijk. Maar dit is natuurlijk ook een afspiegeling van het maatschappelijk probleem wat al jaren speelt. Een hele grote groep mensen neemt totaal geen verantwoordelijkheid voor het vreemde en bizarre gedrag wat ze regelmatig laten zien
  • 13 Jan 2020 om 22:29
    Bony niet iets voor twente
  • 13 Jan 2020 om 21:47
    Hoe lang heeft die dwaas de schoenen in de wilgen hangen? 2 1/2 jaar?
    Opa-filosoof en voetbal-jezus heeft voor alles een theorie en voor alles een uitleg, behalve dan eigen falen. Die hoofdpijn, dat is gewoon stress. Duidt op mentale zwakte.
    Ik word schijtziek van de indoctrinatie campagne waar ze nu mee bezig zijn. In elk artikel geeft Ten Voorde af op spelers. Loop ze maar na. Slechte mentaliteit spelers, ze corrigeren elkaar niet, ze mogen er wel een tandje bij zetten hij kraakt ze tot aan de sokken af. Afgeven op aitor, vuckic en espinosa. Maar geen fucking woord over de trainer of TD. Het ligt er weer zo dik bovenop dat ze talking points hebben overlegd en afgesproken dat het 'geluid' moet afleiden van Meneer de voetbalfilosoof.
    Tegen Grun mag je WEDEROM positiewisselingen, een veranderde tactiek en nieuwe namen in de basis verwachten. Hoe verwacht je dan dat je team enig vorm van progressie kan maken?
  • 13 Jan 2020 om 21:44
    Uhum aitor uhum
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›