Wagenaar haalt uit naar Garcia: ''Wat is dat voor dom gelul?'' 'FC Twente wil Chery terughalen, Vuckic en Hölscher mogen weg' Van Leeuwen erkent: ''De discipline is ook een aandachtspunt'' 'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat''

Espinosa: ''Wil ooit terugkeren, maar voel me goed in rood en wit''

( 15 reacties)
Espinosa: ''Wil ooit terugkeren, maar voel me goed in rood en wit''

Javier Espinosa kwam in de zomer van 2018 naar FC Twente en geniet van het leven in Enschede. In gesprek met het Spaanse Marca blikt hij terug op zijn komst naar Nederland.

"De gelegenheid ontstond om naar het Nederlandse voetbal te gaan en ik aarzelde niet. Het paste heel goed bij mijn karakteristieken en het soort wedstrijden past ook heel goed bij mij. Het was een spannende beslissing," blikt de aanvallende middenvelder terug in gesprek met het Spaanse medium. "Het is een historische club, de vierde van het Nederlandse voetbal."

Met de Tukkers vierde Espinosa eind vorig seizoen het kampioenschap, waardoor hij met FC Twente terugkeerde naar de Eredivisie. "We hebben een gecompliceerde situatie met een seizoen opgelost. Het was opwindend om het met goed voetbal te doen. We moeten Twente eerst consolideren. We zijn goed begonnen, maar hoewel we twijfelachtige resultaten laten zien, zijn we op de goede weg", zegt de middenvelder.

FC Twente-trainer Gonzalo Garcia kiest voor opbouwend voetbal en dat past goed bij de club, denkt Espinosa. "We denken dat deze speelstijl ons heel goed past. De sportdirecteur gelooft hetzelfde, hij houdt van Spaans voetbal en daarom zijn we hier. Dat heeft me geholpen om de beslissing te nemen en te integreren. Ik heb heel snel contact gemaakt met de fans en ik voelde me direct zeer welkom", vervolgt Espinosa, die ooit terug naar Spanje wil. "Ik zou op een dag willen terugkeren, maar ik voel me goed rood en wit."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2020 om 13:51
    • Quote van 12 Jan 2020 om 11:16
      Je moet Berry niet al te serieus nemen als het over Espinoza gaat......
    Hoeft ook niet TC.....ga wel voor deze speler naar het stadion. En een lekker bokbiertje natuurlijk. ;-)
  • 12 Jan 2020 om 11:31
    • Quote van 11 Jan 2020 om 15:40
      +1 valt zo veel meer uit te halen
    Ikzeg. Ht. Daar ben ik het met u eens, er valt zo meer uit te halen!!! Maar niet onder deze technicu staf. Oja ik zou geen mening meer geven.
  • 12 Jan 2020 om 11:16
    • Quote van 11 Jan 2020 om 19:57
      Wonderkind... mijn “God” wat was Ruiz dan niet?
    Je moet Berry niet al te serieus nemen als het over Espinoza gaat......
  • 12 Jan 2020 om 01:08
    • Quote van 11 Jan 2020 om 16:22
      In rood en wit..? SP.. AR.. TA..?
    Rood wit rood wit rood wit aan de bal, dat is emmen

    Javier rot op als je niet eens de clubkleuren kent, al was je Messi!!
  • 11 Jan 2020 om 20:53
    • Quote van 11 Jan 2020 om 19:57
      Wonderkind... mijn “God” wat was Ruiz dan niet?
    Een wezel...
  • 11 Jan 2020 om 19:57
    • Quote van 11 Jan 2020 om 15:09
      Espinosa alias het wonderkind. Hopen dat hij weer opleeft bij Twente. Een Baltovenaar en voetballer pur sang. Gracia zet hem op 10 en laat hem in een vrije rol spelen daar.
    Wonderkind... mijn “God” wat was Ruiz dan niet?
  • 11 Jan 2020 om 18:31
    Espinoza een technische goede speler met veel overzicht. Maar zijn grootste vijand is het vaak hij zelf. Hij moet met veel mee lef spelen en ballen opeisen dwingerde spelen. Nu speelt hij wedstrijden als een jonge juffrouw die bang voor de bal is. Als hij het mentaal en fysiek kan opbrengen en gaat spelen zoals hij kan en moet, gaat hij nog een mooie voetbal toekomst tegemoet.
  • 11 Jan 2020 om 18:26
    Rood wit !!!!!!!
  • 11 Jan 2020 om 17:45
    Espinosa is gewoon een redelijke voetballer die kan aanvallen, maar een broertje dood heeft aan verdedigen. Het is aan de TS om hiermee om te gaan. De voorbereiding stond geheel in zijn teken, het hele elftal draaide om hem. Aanvallen in de competitie waren ook duidelijk. Tikkie links, tikkie rechts, tikkie terug Espinosa zoeken, en gaan over links. Allemaal heel voorspelbaar.
    Ik erger me de tering de laatste weken. Alles wordt aan de spelers opgehangen, Vuckic zou niet gemotiveerd zijn. Espinosa geslachtofferd. Vuckic deugde niet. Aitor was de TS ontevreden over. Het ligt er weer een dik bovenop dat ze een charme offensief voeren ten faveure van Garcia.
  • 11 Jan 2020 om 16:59
    Wat een fucking lulverhaal, de woorden goed voetbal en goede weg mijn god, ik heb hier al geen goed voetbal gezien sinds het elftal met unal mokotjo en klich, daarna is het gewoon kut met peren
  • 11 Jan 2020 om 16:22
    In rood en wit..? SP.. AR.. TA..?
  • 11 Jan 2020 om 16:05
    Goede jongen
  • 11 Jan 2020 om 15:40
    • Quote van 11 Jan 2020 om 15:09
      Espinosa alias het wonderkind. Hopen dat hij weer opleeft bij Twente. Een Baltovenaar en voetballer pur sang. Gracia zet hem op 10 en laat hem in een vrije rol spelen daar.
    +1 valt zo veel meer uit te halen
  • 11 Jan 2020 om 15:09
    Espinosa alias het wonderkind. Hopen dat hij weer opleeft bij Twente. Een Baltovenaar en voetballer pur sang. Gracia zet hem op 10 en laat hem in een vrije rol spelen daar.
  • 11 Jan 2020 om 15:09
    Aanstootgevende en diepe wedstrijd??!!