Garcia legt uit: ''Beleef het voetbal nou eenmaal heel intens''

23
Garcia legt uit: ''Beleef het voetbal nou eenmaal heel intens''

Gonzalo García staat er momenteel niet slecht voor met FC Twente. Het voetbal echter is al lange tijd erg slecht. De trainer kon deze winter eindelijk alles even loslaten. 

"Tijdens de kerstvakantie met de familie in Spanje heb ik het wel even los kunnen laten, maar dat lukt nooit helemaal", vertelt García in gesprek met TC Tubantia. "Ik beleef het voetbal nou eenmaal heel intens. Dat doe ik tijdens de wedstrijden, maar ook tijdens de trainingen als ik volledig gefocust ben en soms ook stress heb."

"Het is niet voor niets dat ik na afloop vaak hoofdpijn heb. Zelfs na een training", vervolgt de oefenmeester. "Dat komt misschien ook wel omdat ik van nature een probleemdenker ben en me snel zorgen maak. Als het een tijdje goed gaat, denk ik meteen: 'Maar wat moet er gebeuren als het straks tegenzit? Hoe lossen we het dan op?'"

"Dat had ik als voetballer al", beseft hij. "De meeste spelers zaten anders in elkaar. Ik weet nog dat mijn vriendin zestien jaar geleden, toen ik net in Nederland zat was en bij AGOVV speelde, na het winnen van de periodetitel tegen me zei: 'Waarom was jij de enige die geen feest vierde?' Voor mij was het antwoord heel simpel. Ik dacht al aan het winnen van de play-offs. Zo'n periodetitel zei me niks. Dat had ik alweer achter me gelaten. Ik wilde verder en was nog lang niet tevreden". 

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2020 om 15:16
    • Quote van 13 Jan 2020 om 01:33
      Als die trainer publiekelijk stelt dat een trainer ernaast niets helpt, geen meerwaarde heeft, dan gooit hij zijn eigen ruiten in. Dan moet je hem er onmiddellijk uit knikkeren.

      Allach en Fred waren druk met Vitesse. Bij Vitesse wilden ze Fred niet vanwege zijn behoudende stijl. Garcia zijn filosofie is alles behalve behoudend, dus Fred is helemaal geen goede aanvulling? En als Garcia ervaring bullshit vind, wat is dan de kans dat hij een assistent negeert.

      Ja we staan twaalfde. Maar 13 wedstrijden op rij zwaar bagger, met als klapper op de vuurpijl astronomische verliezen, ongekend in onze recente historie. Met baggerteams kregen Hake en Pusic dit niet voor elkaar tegen hekkensluiters en de nummer 6 van de KKD.

      Garcia praat steevast over 3 op rij verliezen. Ado, rijp voor de slacht, hebben we 2 punten verloren. Garcia ziet dit als 1 punt gewonnen. Om furieus van te worden.

      Als club hadden ze simpelweg moeten kiezen:

      Niets doen. Verlies tegen Grun en PSV, dan ga je richting degradatie-streep, dan gaat het publiek zich roeren. Dan is de positie van Garcia houdbaar.

      Iets doen. Kiezen/dwingen, een ervaren assistent naast Garcia zetten die bij een bijna onvermijdelijke opstand van supporters het stokje onmiddellijk over kan nemen. In VOL dienstverband. Dan heeft Garcia de keuze, luisteren of negeren. Gaat het goed, dan heeft de club iig iets gedaan. Gaat het fout dan heeft de club een troef in handen.
    Klasse geschreven BAM......
  • 13 Jan 2020 om 15:10
    • Quote van 13 Jan 2020 om 01:33
      Als die trainer publiekelijk stelt dat een trainer ernaast niets helpt, geen meerwaarde heeft, dan gooit hij zijn eigen ruiten in. Dan moet je hem er onmiddellijk uit knikkeren.

      Allach en Fred waren druk met Vitesse. Bij Vitesse wilden ze Fred niet vanwege zijn behoudende stijl. Garcia zijn filosofie is alles behalve behoudend, dus Fred is helemaal geen goede aanvulling? En als Garcia ervaring bullshit vind, wat is dan de kans dat hij een assistent negeert.

      Ja we staan twaalfde. Maar 13 wedstrijden op rij zwaar bagger, met als klapper op de vuurpijl astronomische verliezen, ongekend in onze recente historie. Met baggerteams kregen Hake en Pusic dit niet voor elkaar tegen hekkensluiters en de nummer 6 van de KKD.

      Garcia praat steevast over 3 op rij verliezen. Ado, rijp voor de slacht, hebben we 2 punten verloren. Garcia ziet dit als 1 punt gewonnen. Om furieus van te worden.

      Als club hadden ze simpelweg moeten kiezen:

      Niets doen. Verlies tegen Grun en PSV, dan ga je richting degradatie-streep, dan gaat het publiek zich roeren. Dan is de positie van Garcia houdbaar.

      Iets doen. Kiezen/dwingen, een ervaren assistent naast Garcia zetten die bij een bijna onvermijdelijke opstand van supporters het stokje onmiddellijk over kan nemen. In VOL dienstverband. Dan heeft Garcia de keuze, luisteren of negeren. Gaat het goed, dan heeft de club iig iets gedaan. Gaat het fout dan heeft de club een troef in handen.
    Juist en zo is het en niks anders!!!!
  • 13 Jan 2020 om 12:24
    • Quote van 13 Jan 2020 om 04:19
      Die beker hadden we toch niet gewonnen en we speelden niet met de sterkste 11
    Tsja.... zo zal Garcia ook gedacht hebben?

    Stel je stapt met een 'gezonde' houding die wedstrijd in. Stel dat je wint en nog 1 of 2 keer thuis mag spelen..... hoeveel kost je deze lauwe houding dan?
  • 13 Jan 2020 om 08:40
    • Quote van 13 Jan 2020 om 08:22
      Perfect geschreven! Je had in die wedstrijd een mooie kans om je te revancheren en om nog een beetje goodwill richting de hondstrouwe fans af te geven. Ben zo benieuwd of as zaterdag het besef er is dat er punten moeten komen en dat ze het ook uitstralen. De wil om te winnen! We krijgen een lastige reeks waar de kans groot is dat we niet veel punten pakken. Dan gaan we richting de degradatiezone en ben ik benieuwd hoe dit labiele zooitje zich dan houd. De paniek zal toeslaan en het zelfvertrouwen zal met de week minder worden. Hopelijk ben ik te voorbarig maar op dit moment zie ik dit scenario zomaar eens realiteit worden.
    Het is allemaal heel erg broos,Berry. We hopen hier natuurlijk allemaal op een vlammend Twente, dat als de brandweer tekeer gaat en het publiek achter zich krijgt, maar als een Twentespeler na 2 minuten een grote zeperd maakt en het wordt 0-1 dan zakt de boel weer als een plumpudding in ekaar. We hopen op het beste en dat ze allemaal hebben ingezien dat het roer radicaal om moet!
  • 13 Jan 2020 om 08:22
    • Quote van 13 Jan 2020 om 07:22
      Zullen we ons voortaan dan maar niet meer inschrijven? G2 vond het nodig om enkele softies rust te geven,want die waren erg moe na 2 wedstrijden in 8 dagen en al die besloten (herstel)trainingen. My ass. Daarnaast minachting van je trouwe fans en bij winst had je wellicht weer goodwill gekweekt, zelfvertrouwen en een thuiswedstrijd misschien, dus weer geld in het laatje.Deze opmerking is dus niet zo heel erg wijs.
    Perfect geschreven! Je had in die wedstrijd een mooie kans om je te revancheren en om nog een beetje goodwill richting de hondstrouwe fans af te geven. Ben zo benieuwd of as zaterdag het besef er is dat er punten moeten komen en dat ze het ook uitstralen. De wil om te winnen! We krijgen een lastige reeks waar de kans groot is dat we niet veel punten pakken. Dan gaan we richting de degradatiezone en ben ik benieuwd hoe dit labiele zooitje zich dan houd. De paniek zal toeslaan en het zelfvertrouwen zal met de week minder worden. Hopelijk ben ik te voorbarig maar op dit moment zie ik dit scenario zomaar eens realiteit worden.
  • 13 Jan 2020 om 07:22
    • Quote van 13 Jan 2020 om 04:19
      Die beker hadden we toch niet gewonnen en we speelden niet met de sterkste 11
    Zullen we ons voortaan dan maar niet meer inschrijven? G2 vond het nodig om enkele softies rust te geven,want die waren erg moe na 2 wedstrijden in 8 dagen en al die besloten (herstel)trainingen. My ass. Daarnaast minachting van je trouwe fans en bij winst had je wellicht weer goodwill gekweekt, zelfvertrouwen en een thuiswedstrijd misschien, dus weer geld in het laatje.Deze opmerking is dus niet zo heel erg wijs.
  • 13 Jan 2020 om 04:21
    • Quote van 13 Jan 2020 om 01:22
      Kan iemand mij aub 1 interview opzoeken van een trainer uit de Nederlandse (of wereldwijde) voetbalgeschiedenis waarin een trainer stelt na een training hoofdpijn te hebben? Man man man. Die goer krijgt het keer op keer voor elkaar om de MINST inspirationele en meest merkwaardig lauwe teksten op te hoesten. Of, hij vraagt om collectieve empathie, of hij doet dit met opzet zodat hij vervroegd met vakantie kan.
      Ik wil niet over hem zeiken. Ik wil niet tegen hem aanschoppen. Ik wil hem best een kans geven, maar oh mijn god je gaat toch nooit dergelijke zaken eerlijk toegeven of zelfs niet als 'metafoor' voor kopzorgen de wereld inslingeren? Niets maar dan ook niets is makkelijker dan een interview geven als trainer.
      'we zijn op de goede weg''we werken hard, elke dag''we trainen specifiek op bepaalde aspecten''we verwachten meer van het collectief''we hebben een stevig woordje gesproken met de groep en individueel''we maken stappen''elke wedstrijd is een finale'
      De bal is rond, en voetbal is 1 grote cliché. Af en toe even ergens de vinger opleggen. Af en toe een keer van je afbijten naar een journalist. Maar niet
      'my girlfriend asks me why I do this'Cup is not important''I have menstrual pains'
      Rijp voor Twente Vrouwen deze trainer. Man man man, wat een zwakstroom.
    Dit zei die in een uitgebreid gesprek met Leon man. Stel je niet zo aan.
  • 13 Jan 2020 om 04:19
    • Quote van 13 Jan 2020 om 01:33
      Als die trainer publiekelijk stelt dat een trainer ernaast niets helpt, geen meerwaarde heeft, dan gooit hij zijn eigen ruiten in. Dan moet je hem er onmiddellijk uit knikkeren.

      Allach en Fred waren druk met Vitesse. Bij Vitesse wilden ze Fred niet vanwege zijn behoudende stijl. Garcia zijn filosofie is alles behalve behoudend, dus Fred is helemaal geen goede aanvulling? En als Garcia ervaring bullshit vind, wat is dan de kans dat hij een assistent negeert.

      Ja we staan twaalfde. Maar 13 wedstrijden op rij zwaar bagger, met als klapper op de vuurpijl astronomische verliezen, ongekend in onze recente historie. Met baggerteams kregen Hake en Pusic dit niet voor elkaar tegen hekkensluiters en de nummer 6 van de KKD.

      Garcia praat steevast over 3 op rij verliezen. Ado, rijp voor de slacht, hebben we 2 punten verloren. Garcia ziet dit als 1 punt gewonnen. Om furieus van te worden.

      Als club hadden ze simpelweg moeten kiezen:

      Niets doen. Verlies tegen Grun en PSV, dan ga je richting degradatie-streep, dan gaat het publiek zich roeren. Dan is de positie van Garcia houdbaar.

      Iets doen. Kiezen/dwingen, een ervaren assistent naast Garcia zetten die bij een bijna onvermijdelijke opstand van supporters het stokje onmiddellijk over kan nemen. In VOL dienstverband. Dan heeft Garcia de keuze, luisteren of negeren. Gaat het goed, dan heeft de club iig iets gedaan. Gaat het fout dan heeft de club een troef in handen.
    Die beker hadden we toch niet gewonnen en we speelden niet met de sterkste 11
  • 13 Jan 2020 om 04:18
    • Quote van 13 Jan 2020 om 01:33
      Als die trainer publiekelijk stelt dat een trainer ernaast niets helpt, geen meerwaarde heeft, dan gooit hij zijn eigen ruiten in. Dan moet je hem er onmiddellijk uit knikkeren.

      Allach en Fred waren druk met Vitesse. Bij Vitesse wilden ze Fred niet vanwege zijn behoudende stijl. Garcia zijn filosofie is alles behalve behoudend, dus Fred is helemaal geen goede aanvulling? En als Garcia ervaring bullshit vind, wat is dan de kans dat hij een assistent negeert.

      Ja we staan twaalfde. Maar 13 wedstrijden op rij zwaar bagger, met als klapper op de vuurpijl astronomische verliezen, ongekend in onze recente historie. Met baggerteams kregen Hake en Pusic dit niet voor elkaar tegen hekkensluiters en de nummer 6 van de KKD.

      Garcia praat steevast over 3 op rij verliezen. Ado, rijp voor de slacht, hebben we 2 punten verloren. Garcia ziet dit als 1 punt gewonnen. Om furieus van te worden.

      Als club hadden ze simpelweg moeten kiezen:

      Niets doen. Verlies tegen Grun en PSV, dan ga je richting degradatie-streep, dan gaat het publiek zich roeren. Dan is de positie van Garcia houdbaar.

      Iets doen. Kiezen/dwingen, een ervaren assistent naast Garcia zetten die bij een bijna onvermijdelijke opstand van supporters het stokje onmiddellijk over kan nemen. In VOL dienstverband. Dan heeft Garcia de keuze, luisteren of negeren. Gaat het goed, dan heeft de club iig iets gedaan. Gaat het fout dan heeft de club een troef in handen.
    Ook mee eens, maar kan me gewoon opwinden om al dat gezeik van supporters met een veel te hoog verwachtingspatroon. Een ervaren man was DE oplossing. Nu garcia nog 5 wedstrijden de kans geven.
  • 13 Jan 2020 om 01:33
    • Quote van 13 Jan 2020 om 00:07
      Wat een trieste supporters hebben we toch soms. Jullie moeten eens begrijpen dat dit een fucking PROMOTIEjaar is. We staan goddomme 12de, het voetbal was natuurlijk heel slecht, maar het ontslaan van een trainer is het domste wat je kunt doen. Een ervaren man naast Garcia is wel een goede oplossing. We zien het zaterdag wel hoe het gaat.
    Als die trainer publiekelijk stelt dat een trainer ernaast niets helpt, geen meerwaarde heeft, dan gooit hij zijn eigen ruiten in. Dan moet je hem er onmiddellijk uit knikkeren.

    Allach en Fred waren druk met Vitesse. Bij Vitesse wilden ze Fred niet vanwege zijn behoudende stijl. Garcia zijn filosofie is alles behalve behoudend, dus Fred is helemaal geen goede aanvulling? En als Garcia ervaring bullshit vind, wat is dan de kans dat hij een assistent negeert.

    Ja we staan twaalfde. Maar 13 wedstrijden op rij zwaar bagger, met als klapper op de vuurpijl astronomische verliezen, ongekend in onze recente historie. Met baggerteams kregen Hake en Pusic dit niet voor elkaar tegen hekkensluiters en de nummer 6 van de KKD.

    Garcia praat steevast over 3 op rij verliezen. Ado, rijp voor de slacht, hebben we 2 punten verloren. Garcia ziet dit als 1 punt gewonnen. Om furieus van te worden.

    Als club hadden ze simpelweg moeten kiezen:

    Niets doen. Verlies tegen Grun en PSV, dan ga je richting degradatie-streep, dan gaat het publiek zich roeren. Dan is de positie van Garcia houdbaar.

    Iets doen. Kiezen/dwingen, een ervaren assistent naast Garcia zetten die bij een bijna onvermijdelijke opstand van supporters het stokje onmiddellijk over kan nemen. In VOL dienstverband. Dan heeft Garcia de keuze, luisteren of negeren. Gaat het goed, dan heeft de club iig iets gedaan. Gaat het fout dan heeft de club een troef in handen.
  • 13 Jan 2020 om 01:22
    Kan iemand mij aub 1 interview opzoeken van een trainer uit de Nederlandse (of wereldwijde) voetbalgeschiedenis waarin een trainer stelt na een training hoofdpijn te hebben? Man man man. Die goer krijgt het keer op keer voor elkaar om de MINST inspirationele en meest merkwaardig lauwe teksten op te hoesten. Of, hij vraagt om collectieve empathie, of hij doet dit met opzet zodat hij vervroegd met vakantie kan.
    Ik wil niet over hem zeiken. Ik wil niet tegen hem aanschoppen. Ik wil hem best een kans geven, maar oh mijn god je gaat toch nooit dergelijke zaken eerlijk toegeven of zelfs niet als 'metafoor' voor kopzorgen de wereld inslingeren? Niets maar dan ook niets is makkelijker dan een interview geven als trainer.
    'we zijn op de goede weg''we werken hard, elke dag''we trainen specifiek op bepaalde aspecten''we verwachten meer van het collectief''we hebben een stevig woordje gesproken met de groep en individueel''we maken stappen''elke wedstrijd is een finale'
    De bal is rond, en voetbal is 1 grote cliché. Af en toe even ergens de vinger opleggen. Af en toe een keer van je afbijten naar een journalist. Maar niet
    'my girlfriend asks me why I do this'Cup is not important''I have menstrual pains'
    Rijp voor Twente Vrouwen deze trainer. Man man man, wat een zwakstroom.
  • 13 Jan 2020 om 00:08
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:47
      Denken jullie dat de kaartverkoop voor psv uit snel uitverkocht zal zijn?
    Nee
  • 13 Jan 2020 om 00:08
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:47
      Een bijzonder gedreven trainer die zijn werk mischien wel teveel mee naar huis neemt. Maar ook iemand zoals je leest niet genoeg neemt met een overwinning maar steeds wil verbeteren en vernieuwen. Geeft deze jonge en onervaren trainer de tijd om zichzelf te ontwikkelen bij fctwente en het kan een geweldige win win situatie opleveren voor de hele club.
    Jij begrijpt het
  • 13 Jan 2020 om 00:07
    Wat een trieste supporters hebben we toch soms. Jullie moeten eens begrijpen dat dit een fucking PROMOTIEjaar is. We staan goddomme 12de, het voetbal was natuurlijk heel slecht, maar het ontslaan van een trainer is het domste wat je kunt doen. Een ervaren man naast Garcia is wel een goede oplossing. We zien het zaterdag wel hoe het gaat.
  • 12 Jan 2020 om 21:10
    Dr kom alleen maar poep uit de hals van deze trainer!!! Het lijkt gvdme wel een sociaale instelling aan het worden met het gelul van het komt allemaal wel goed!!!! Nou ik kan je vertellen achterlijke taco vreter als het zaterdag nog bagger is dan zou ik als ik jou was maar gelijk een vlucht boeken!!! Denk je nou werkelijk dat we achterlijk zijn en je gaan geloven!!! Dan heb je het goed mis
  • 12 Jan 2020 om 18:55
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:36
      We staan er niet slecht voor? Hou op man toen ben ik gestopt met lezen. 2 keer verliezen en je staat op een degradatie plek
    Ikzeg. Mk. Dat is aan staande zaterdag tegen Groningen niet te hopen want een week later wordt het uit tegen psv.
  • 12 Jan 2020 om 18:53
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:00
      Wij ook en het was Bagger vent. Ben benieuwd naar Groningen want wat ik overal lees hebben ze het licht gezien.
    Ikzeg. Tk. U vergeet nog iets niet alleen het ligt maar nog een belangrijk punt heet spirit. Ai hoop zo
  • 12 Jan 2020 om 18:50
    • Quote van 12 Jan 2020 om 18:47
      Een bijzonder gedreven trainer die zijn werk mischien wel teveel mee naar huis neemt. Maar ook iemand zoals je leest niet genoeg neemt met een overwinning maar steeds wil verbeteren en vernieuwen. Geeft deze jonge en onervaren trainer de tijd om zichzelf te ontwikkelen bij fctwente en het kan een geweldige win win situatie opleveren voor de hele club.
    Ikzeg. Jw. U bent zeer gecharmeerd van ccc en ik denk dat u de vader bent van deze ccc want ook u heeft de spirit in deze trainer.
  • 12 Jan 2020 om 18:48
    Ikzeg. Hoofdpijn ccc ik gun u het niet, want ik weet wat het is 24uur heb ik hoofdpijn, en nu los daarvan zitten wij helemaal niet goed als wij zaterdag verliezen en onder ons winnen zitten wij bijna in de degradatie strijd, en dan zitten wij fctwente helemaal met een probleem, maar ik ga positief van jullie verhalen uit dat de spirit er weer is dus wij gaan dit met 2 vingers in de neus winnen en wel met 4-0 met deze spirit.
  • 12 Jan 2020 om 18:47
    Denken jullie dat de kaartverkoop voor psv uit snel uitverkocht zal zijn?
  • 12 Jan 2020 om 18:47
    Een bijzonder gedreven trainer die zijn werk mischien wel teveel mee naar huis neemt. Maar ook iemand zoals je leest niet genoeg neemt met een overwinning maar steeds wil verbeteren en vernieuwen. Geeft deze jonge en onervaren trainer de tijd om zichzelf te ontwikkelen bij fctwente en het kan een geweldige win win situatie opleveren voor de hele club.
  • 12 Jan 2020 om 18:36
    We staan er niet slecht voor? Hou op man toen ben ik gestopt met lezen. 2 keer verliezen en je staat op een degradatie plek
  • 12 Jan 2020 om 18:00
    Wij ook en het was Bagger vent. Ben benieuwd naar Groningen want wat ik overal lees hebben ze het licht gezien.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›