Verbazing over sokken bij FC Twente: ''Vind dat geen gezicht''

8
Verbazing over sokken bij FC Twente: ''Vind dat geen gezicht''

Leon ten Voorde was afgelopen week bij het trainingskamp van FC Twente in Spanje. De clubwatcher van TC Tubantia heeft zich in Benahavis verbaasd over de sokken van de FC Twente-spelers.

"Er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zeggen: Waar maak je je druk om?", begint Ten Voorde in de Tubantia Podcast. "Maar ik vind daar wel iets van. Ik zie bij FC Twente dat de spelers allemaal andere sokken aanhebben. Verschillende kleuren, wit, roze, zwart, rood. Ik vind dat niet kunnen bij een profclub. Als je geen discipline hebt buiten het veld, dan heb je het soms ook niet in het veld."

Het gaat om de sokken tijdens trainingen. "Tegenwoordig hebben ze van die korte sokjes en dat verstevigt volgens mij de grip", geeft Ten Voorde aan. "Het schijnt gesponsord te worden, maar ik vind dat je bij een club als FC Twente uniformiteit uit moet stralen. Dat hoort er gewoon bij en heeft zelfs elke amateurclub tegenwoordig. Ik vind dat geen gezicht."

8 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2020 om 23:43
    Totaal geen discipline
  • 13 Jan 2020 om 21:19
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:54
      Je zou kunnen zeggen dat dit een uitstekende observatie is. Het past namelijk precies in het chaotische en rommelige plaatje dat we van FCT krijgen. Garcia stelde een aantal weken geleden ook dat hij verschillende talent hoort. Dat terwijl een KKD trainer in diezelfde week in de VI stelde dat hij daar zeer snel een einde aan gemaakt heeft. Een club heeft kledingvoorschriften, een team hoort uniform te zijn en als je een team van los zand hebt dan hoor je simpelweg een militaire discipline binnen de organisatie te hebben. Daarmee creeer je groepsverband, cohesie en die organisatie zie je dan in het veld terug. Dan heb je geen uilskuiken Garcia die doodleuk voor de camera zegt: Ze stonden te hoog, dat hadden we niet afgesproken, wat kan ik eraan doen?

      Die sokken, best een goede observatie maar die lamme tak Leonie heeft niet de ballen om dit bij de TS/TD neer te leggen.
    Helaas hebben zowel GGG als Ted S5 gekregen bij de keuring. Daar is het al misgegaan.
  • 13 Jan 2020 om 20:02
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:35
      Oei, pas op voor de modepolitie! Wat een gezeur over de kleur sokken op de training. Goede clubwatcher hoor. Niet dus!
    als ze met deze sokken beter gaan voetballen mogen ze ze blijven dragen
  • 13 Jan 2020 om 19:54
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:35
      Oei, pas op voor de modepolitie! Wat een gezeur over de kleur sokken op de training. Goede clubwatcher hoor. Niet dus!
    Je zou kunnen zeggen dat dit een uitstekende observatie is. Het past namelijk precies in het chaotische en rommelige plaatje dat we van FCT krijgen. Garcia stelde een aantal weken geleden ook dat hij verschillende talent hoort. Dat terwijl een KKD trainer in diezelfde week in de VI stelde dat hij daar zeer snel een einde aan gemaakt heeft. Een club heeft kledingvoorschriften, een team hoort uniform te zijn en als je een team van los zand hebt dan hoor je simpelweg een militaire discipline binnen de organisatie te hebben. Daarmee creeer je groepsverband, cohesie en die organisatie zie je dan in het veld terug. Dan heb je geen uilskuiken Garcia die doodleuk voor de camera zegt: Ze stonden te hoog, dat hadden we niet afgesproken, wat kan ik eraan doen?

    Die sokken, best een goede observatie maar die lamme tak Leonie heeft niet de ballen om dit bij de TS/TD neer te leggen.
  • 13 Jan 2020 om 19:36
    Volgens Tubantia heeft Twente geïnformeerd naar Mike te wierik. Maar er is nog geen bod uitgebracht.
  • 13 Jan 2020 om 19:35
    Oei, pas op voor de modepolitie! Wat een gezeur over de kleur sokken op de training. Goede clubwatcher hoor. Niet dus!
  • 13 Jan 2020 om 19:33
    • Quote van 13 Jan 2020 om 19:07
      Is dit mevr. Ten Voorde?
    Ja, Leonie
  • 13 Jan 2020 om 19:07
    Is dit mevr. Ten Voorde?
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›