Wagenaar haalt uit naar Garcia: ''Wat is dat voor dom gelul?'' 'FC Twente wil Chery terughalen, Vuckic en Hölscher mogen weg' Van Leeuwen erkent: ''De discipline is ook een aandachtspunt'' 'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat''

Ten Voorde: ''Dat heb ik heel erg gemist de afgelopen dagen''

( 11 reacties)
Ten Voorde: ''Dat heb ik heel erg gemist de afgelopen dagen''

FC Twente was deze winterstop in Spanje om zich voor te bereiden op de tweede seizoenshelft en Gonzalo Garcia gaf aan de spirit terug te zien. FC Twente-watcher Leon ten Voorde is het daar nog niet helemaal mee eens.

De clubwatcher zag bij sommige spelers niet de motivatie, die er hoort te zijn. "Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat het alleen bij Spaanse spelers zo is. Pleguezuelo die gaat voorop in de strijd en brengt vuur. Dat is een jongen die energie in de groep wil brengen", zegt Ten Voorde in de podcast van Tubantia.

De journalist van de regionale krant verbaast zich over de andere spelers. "Ik vind het te makkelijk om alleen de Spaanse jongens te noemen. Ik merk in de groep dat er te weinig gecorrigeerd wordt. Er worden soms ballen gegeven, die bij een amateurvereniging al niet zouden kunnen. De trainer kan dat niet zien, omdat hij een andere speler coacht, maar niemand uit de groep zegt iets. Dat heb ik heel erg gemist de afgelopen dagen."

"Natuurlijk waren er wel een aantal ontwikkelingen bij spelers. Kijk bijvoorbeeld naar Aitor, die hebben ze er twee keer naast gezet. Het leek erop alsof hij een breuk aan het forceren was, maar dat heeft hij als een boomerang teruggekregen. Maar het kan zomaar zijn dat het was om Aitor te prikkelen en dan speelt hij zaterdag gewoon", vervolgt Ten Voorde. "Ik vraag me af of iedereen met zijn hoofd wel bij FC Twente was, dat gevoel hebben ze mij niet kunnen geven."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2020 om 12:40
    dan te bedenken dat ADO kompleet nieuw elftal bij elkaar heeft geraapt.. zij wel...
  • 14 Jan 2020 om 12:14
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:54
      Al die verhalen zijn gericht tegen de spelers. Het is stemmingmakerij optima forma, om Ted en Garcia uit de wind te houden.
    Tsja, de spirit is er weer. Mij niet zo opgevallen en zeker niet als je dit soort verhalen leest. Ja, de jonkies deden het goed. Volgens TD/TS alles naar wens? Ja, er is versterking.. , maar gaan we het daar mee redden. Net zoals zovelen laat ik mij komend weekend graag verrassen.
  • 14 Jan 2020 om 11:50
    Ik krijg na het lezen van al die berichten over het trainingskamp een somber beeld over deze groep. De passie, strijd en de trots om voor Twente te spelen heeft geen 1 speler. Allemaal los zand ze spelen en trainen voor hun eigen toekomst lijkt het. Die matte uitstraling is bij het bestuur niet anders. Pappen en nat houden en hopen op nog wat puntjes. En als die genoeg zijn om er in te blijven is hun missie geslaagd. Of te wel de supporters niet serieus nemen.
  • 14 Jan 2020 om 07:43
    Aitor, Als je naar een betere club wil moet je eerst beter gaan voetballen
  • 14 Jan 2020 om 00:50
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:52


      Brama - problemen Espinosa - problemen Aitor - problemen Vuckic - problemen
      Heeft dat dan te maken met de spelers of spelersbegeleiding?


    Heeft denk ik te maken met het te goed voelen voor onze club. Maar laten ze dat maar eerst eens zien ,want dat deze jongens niet. Daar voelen ze zich te goed voor pfff.
  • 13 Jan 2020 om 23:45
    En het vertrouwen zakt weer tot het dieptepunt
  • 13 Jan 2020 om 22:54
    • Quote van 13 Jan 2020 om 22:49
      Ik krijg een heel slecht gevoel van de verhalen in combinatie met de laatste wedstrijden. Groningen verliezen en het is cri
    Al die verhalen zijn gericht tegen de spelers. Het is stemmingmakerij optima forma, om Ted en Garcia uit de wind te houden.
  • 13 Jan 2020 om 22:52


    Brama - problemen Espinosa - problemen Aitor - problemen Vuckic - problemen
    Heeft dat dan te maken met de spelers of spelersbegeleiding?


  • 13 Jan 2020 om 22:49
    Ik krijg een heel slecht gevoel van de verhalen in combinatie met de laatste wedstrijden. Groningen verliezen en het is cri
  • 13 Jan 2020 om 22:44
    Pleguezuelo is echt een jongen die voorop gaat in de strijd", vertelt Ten Voorde bij de podcast van de TC Tubantia. "Hij coacht ook en brengt vuur. Hij heeft bij Arsenal gezeten, dus hij weet wel goede energie te brengen. Alleen die andere jongens... Ik merk dat er in de groep te weinig onderling gecorrigeerd wordt." Dit is het hele stuk wat ie zegt. Die spelers moeren elkaar op de vingers durven te trappen en boos worden op elkaar. En niet de lieve vriendjes uithange.
  • 13 Jan 2020 om 22:41
    Oke niet alle spanjaarden. Maar Aitor heeft er al het hele seizoen geen zin in. Espinosa die lijkt soms lui maar als je dan het spel zonder hem ziet mis je hem wel. Dus Espinosa gewoon prima. Busquets gewoon prima voetballer. Pleguezuelo lijkt me inderdaad iemand die energie brengt in het elftal zie je ook op de trainingen. Durft ook wat te zeggen tegen zn teamgenoten. En ik zeg heus niet dat Pleguezuelo in de basis moet nu. Maar op de trainigen brengt ie actie