''Sommige spelers kwamen terug met een conditie van een wijkagent''

12
''Sommige spelers kwamen terug met een conditie van een wijkagent''

Leon ten Voorde zag wel degelijk vooruitgang bij FC Twente. De ploeg gaf in de eerste seizoenshelft de doelpunten gemakkelijk weg, maar dat was op het trainingskamp in Spanje niet het geval.

"Ze hebben zelf het gevoel dat de spirit weer helemaal terug hebben en ze gaven ook wel weinig weg in de duels tegen Düsseldorf en Moeskroen. Maar dat zijn oefenwedstrijden en gaan ze allemaal door wisselen. Maar er werd echt wel gestreden, dat vond Garcia ook", legt Ten Voorde uit in de podcast van Tubantia.

De clubwatcher weet ook te melden dat Ted van Leeuwen zijn woordje heeft gedaan. "De eerste dag van het nieuwe jaar heeft Ted ze duidelijk toegesproken. Hij zei: 'Wie niet mee wil werken, heeft een groot probleem. Er moet dit jaar echt overleefd worden.' Ik hoop dat die boodschap echt bij iedereen is aangekomen. Ze mogen het laten zien."

Ten Voorde geeft aan dat de FC Twente-spelers in de kerstvakantie ook bezig zijn geweest. "Bij FC Twente hadden de spelers ook een gps-tracker mee, daar kunnen ze mee zien wat de spelers daadwerkelijk hebben gedaan. Nou ja, dat moesten ze van de technische staf", vervolgt Ten Voorde. "Niet iedereen voldoet dan aan die minimale eis en daar kan ik met mijn kop niet bij."

"Volgens mij hebben de spelers bij FC Twente het gevoel dat ze er gewoon mee wegkomen, anders doe je zoiets niet. Een aantal spelers zijn gewoon teruggekomen met een conditie van een wijkagent", besluit Ten Voorde.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2020 om 17:17
    • Quote van 14 Jan 2020 om 11:09
      Wat mij meer zorgen baart is de houding van Vuckic en Aitor. De een is chagrijnig omdat zijn transfer afketste en de ander loopt de kantjes er vanaf. Dat zijn wel de jongens die het verschil maken, want in goede vorm maken ze samen makkelijk 15 goals in een seizoenshelft. Ik weet niet wie dat zouden moeten opvangen. Berggreen, Menig en Zekhnini in ieder geval niet.
    Dit bedoel ik nu. Ten Voorde heeft er X aantal interviews snel achter elkaar uit weten te rammen, spelers dit, spelers dat. En zie, dit is de perceptie.

    Het is ten eerste verschrikkelijk normaal dat iemand die op het punt staat een andere baan te krijgen er niet helemaal met de kop bij is. Ten tweede, als men naar de media lekt dat er meerdere mensen voor Aitor in de markt zijn (want dat is de modus operandi van Ted, vage geruchten uit het niets hebben we eerder gezien) dan wellicht ook hij er niet met de kop bij. Dit is wellicht onprofessioneel, maar het is aan de TS om daarmee te dealen.

    Wat denk je van Espinosa. Mafkees Garcia zegt in de camera woord voor woord: Tegenstanders vinden Espinosa de beste. En toch knikkert hij hem op de bank. Het is bewezen dat Espinosa de meeste KM aflegt. Dus bewegen doet hij wel. Is dat dan een mentaliteitsprobleem, of is dat aan de TS om bij te schaven?
  • 14 Jan 2020 om 17:07
    • Quote van 14 Jan 2020 om 12:21
      Om Vuckic maak ik me niet druk, die zet zich daar wel overheen.
      Aan die Aitor erger ik me wel kapot.
    Aitor moet je gewoon verkopen is alleen maar met een transfer en met zichzelf bezig vorig seizoen had hij al weg gewild en nu weer maar als hij niet weg mag of het juiste bedrag is niet geboden dan wordt hij alleen maar vervelender verkopen die hap.
  • 14 Jan 2020 om 17:00
    De uitstraling van deze trainer is het zelfde als wat Leo verteld over de spelers
  • 14 Jan 2020 om 16:58
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:05
      Ten Voorde leeft ook nog teveel in de tijd van Bromsnor!
    Het is toch ook zo!!! Die slappehap houden het nog geen 15 min vol op het veld
  • 14 Jan 2020 om 13:01
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:37
      Dat zal allemaal wel. Maar als jij echt mentaliteit hebt en je hebt zo dramatisch gespeeld voor de winterstop, dan zorg je dat je conditioneel gewoon top bent. Je bent een prof!!! We moeten straks vechten tegen degradatie en dan verwacht ik van spelers dat ze zelf op en top met de club bezig zijn en goed voorbereid zijn. Dan kun je in de voorbereiding al aan andere zaken werken, zoals normaal voetbal spelen. Nu ben je eerst 2 weken bezig om iedereen eens fit te krijgen en dan begint de competitie al.
      Dit zegt weer genoeg over het gebrek aan topsportklimaat binnen de club en bij de spelers. Het is gewoon dramatisch gesteld met sommige jochies. Die moeten eens een keer gaan praten met een Zlatan, of bijv Ronaldo. Die hebben alles over voor de sport en werken hier zelf dagelijks aan. Of vraag het aan de Ligt.
    Ikzeg. Henk 1965. U begrijpt het +100
  • 14 Jan 2020 om 12:21
    • Quote van 14 Jan 2020 om 11:09
      Wat mij meer zorgen baart is de houding van Vuckic en Aitor. De een is chagrijnig omdat zijn transfer afketste en de ander loopt de kantjes er vanaf. Dat zijn wel de jongens die het verschil maken, want in goede vorm maken ze samen makkelijk 15 goals in een seizoenshelft. Ik weet niet wie dat zouden moeten opvangen. Berggreen, Menig en Zekhnini in ieder geval niet.
    Om Vuckic maak ik me niet druk, die zet zich daar wel overheen.
    Aan die Aitor erger ik me wel kapot.
  • 14 Jan 2020 om 11:47
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:13
      De voorbereiding is er voor om die conditie weer goed te krijgen!
    Die jongens zijn 2 weken vrij geweest. De basisconditie hoort al zo goed te zijn dat spelers die om de dag 1 tot 2 uur gericht aan de conditie werken en niet al te gek doen qua eten en drinken fit terug komen. Blijkbaar is dat voor een aantal te veel gevraagd.
  • 14 Jan 2020 om 11:09
    Wat mij meer zorgen baart is de houding van Vuckic en Aitor. De een is chagrijnig omdat zijn transfer afketste en de ander loopt de kantjes er vanaf. Dat zijn wel de jongens die het verschil maken, want in goede vorm maken ze samen makkelijk 15 goals in een seizoenshelft. Ik weet niet wie dat zouden moeten opvangen. Berggreen, Menig en Zekhnini in ieder geval niet.
  • 14 Jan 2020 om 10:37
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:13
      De voorbereiding is er voor om die conditie weer goed te krijgen!
    Dat zal allemaal wel. Maar als jij echt mentaliteit hebt en je hebt zo dramatisch gespeeld voor de winterstop, dan zorg je dat je conditioneel gewoon top bent. Je bent een prof!!! We moeten straks vechten tegen degradatie en dan verwacht ik van spelers dat ze zelf op en top met de club bezig zijn en goed voorbereid zijn. Dan kun je in de voorbereiding al aan andere zaken werken, zoals normaal voetbal spelen. Nu ben je eerst 2 weken bezig om iedereen eens fit te krijgen en dan begint de competitie al.
    Dit zegt weer genoeg over het gebrek aan topsportklimaat binnen de club en bij de spelers. Het is gewoon dramatisch gesteld met sommige jochies. Die moeten eens een keer gaan praten met een Zlatan, of bijv Ronaldo. Die hebben alles over voor de sport en werken hier zelf dagelijks aan. Of vraag het aan de Ligt.
  • 14 Jan 2020 om 10:30
    • Quote van 14 Jan 2020 om 10:13
      De voorbereiding is er voor om die conditie weer goed te krijgen!
    Ikzeg. Tw. Ben het met u eens. Maar ook de speler moet er uit springen als je weer bij je club meld, en dat noem ik mentaliteit. En dat was /is tot aan de winterstop bij de hele selectie bij de een iets meer dan bij de rest aaan wezig helaas. En dit zijn prof voetballers ongelooflijk toch. In mijn tijd ging het bij mij gewoon verder conditie als een paard.
  • 14 Jan 2020 om 10:13
    De voorbereiding is er voor om die conditie weer goed te krijgen!
  • 14 Jan 2020 om 10:05
    Ten Voorde leeft ook nog teveel in de tijd van Bromsnor!