'Kampen' bij FC Twente: ''Dat komt door verschillende culturen''

30
'Kampen' bij FC Twente: ''Dat komt door verschillende culturen''

Tijmen van Wissing heeft, net als Leon ten Voorde, gemengde gevoelens overgehouden aan het trainingskamp van FC Twente. De verslaggever van RTV Oost is benieuwd of de club uit Enschede in de tweede seizoenshelft een kentering teweeg kan brengen. 

"Iedereen die je spreekt, heeft het over het vertrouwen dat moet terugkeren", sprak hij maandagmiddag bij de Oosttribune. "En ik weet niet of die knop is ingedrukt tijdens dat trainingskamp. Ik had zeker niet zo'n zwartgallig gevoel als bij Verbeek, want dat kon niet erger", benadrukt Van Wissing. 

"Dat was een concentratiekamp vergeleken bij dit trainingskamp. Maar ik had nou ook niet de overtuiging dat het zo maar eventjes goed komt", vervolgt hij realistisch. "En je merkt toch ook wel een paar kampen in dat elftal, dat komt natuurlijk ook door verschillende culturen. Het was niet de harmonie die ik bij Heracles en Zwolle heb geproefd", besluit Van Wissing. 

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2020 om 21:58
    Journalisten zien wel vaker kampen, ga met 3 Tukkers naar Amsterdam en je bent een kamp. Gaat er om of je in het veld een team bent. Vraag me af of je met huurlingen en andere passanten een team kunt formeren. In de toekomst moet er door langdurige contracten weer samenhorigheid komen. En zeker zo belangrijk een trainer die er een eenheid van kan maken. Nu eerst zaterdag punten pakken en vertrouwen tanken. Wil nog niet over de gevolgen van verliezen na denken. Dat het dan (nog) moeilijker gaat worden spreekt voor zich.
  • 14 Jan 2020 om 21:13
    • Quote van 14 Jan 2020 om 19:26
      Zaterdag weten we het, bij verlies is voor mij de degradatie een feit. Niemand krijgt na verlies de kopjes weer in de juiste richting. Onze TD en coach gaan zich verschuilen achter van alles en nog wat om hun eigen ego in stand te houden. En alle andere om de club heen, allemaal eigen belangen. Wij supporters doen er gewoon niet toe.
    Dat proef ik ook. Zaterdag verliezen en het is practisch over en sluiten. Dan is een goed trainingskamp heel snel vergeten. Maar toch ga je er weer voor zitten in de hoop dat Twente ons eindelijk weer eens positief gaat verrassen.
  • 14 Jan 2020 om 20:44
    • Quote van 14 Jan 2020 om 19:11
      Shit betrapt... ;-) nee ik vind gewoon dat de beste spelers opgesteld moeten worden. Bosch verdiend mischien wel een basisplek maar of dat verstandig is om hem nu te brengen....ik denk het niet. Hij krijgt zn kansen nog wel.
    Aan de ene kant eens. Bosch groot talent maar het moet hem niet teveel druk opleveren aangezien het nu minder gaat met Twente. Aan de andere kant het is niet de bedoeling dat ie straks gratis de deur uitloopt. Heb je volgend jaar nog wel nodig denk ik eigenlijk
  • 14 Jan 2020 om 20:19
    • Quote van 14 Jan 2020 om 19:53
      It ain't over till the fat lady sings. Eigenlijk hebben enkel Ado, Sparta en VVV tot op heden redelijke zaken gedaan. Slechts 15 punten nodig om lijfsbehoud realiseren. Ironisch genoeg kunnen we het ons permitteren om slechter dan de 1ste seizoenshelft te presteren.
    Logisch. We zijn de eerste helft boven de gevarenzone geëindigd.
  • 14 Jan 2020 om 20:14
    • Quote van 14 Jan 2020 om 19:53
      It ain't over till the fat lady sings. Eigenlijk hebben enkel Ado, Sparta en VVV tot op heden redelijke zaken gedaan. Slechts 15 punten nodig om lijfsbehoud realiseren. Ironisch genoeg kunnen we het ons permitteren om slechter dan de 1ste seizoenshelft te presteren.
    Eind maart en de hele maand april is cruciaal. Dan spelen we achtereenvolgend tegen ADO, Fortuna, Zwolle en VVV, waarvan 3 thuis. Hoop dat we qua punten (gaatje hebben geslagen) dan enigszins ‘gebakken’ zitten voordat we aan die serie beginnen en niet dat de druk er dan vol op staat. Want dan weet ik het wel....
  • 14 Jan 2020 om 19:53
    • Quote van 14 Jan 2020 om 19:26
      Zaterdag weten we het, bij verlies is voor mij de degradatie een feit. Niemand krijgt na verlies de kopjes weer in de juiste richting. Onze TD en coach gaan zich verschuilen achter van alles en nog wat om hun eigen ego in stand te houden. En alle andere om de club heen, allemaal eigen belangen. Wij supporters doen er gewoon niet toe.
    It ain't over till the fat lady sings. Eigenlijk hebben enkel Ado, Sparta en VVV tot op heden redelijke zaken gedaan. Slechts 15 punten nodig om lijfsbehoud realiseren. Ironisch genoeg kunnen we het ons permitteren om slechter dan de 1ste seizoenshelft te presteren.
  • 14 Jan 2020 om 19:26
    Zaterdag weten we het, bij verlies is voor mij de degradatie een feit. Niemand krijgt na verlies de kopjes weer in de juiste richting. Onze TD en coach gaan zich verschuilen achter van alles en nog wat om hun eigen ego in stand te houden. En alle andere om de club heen, allemaal eigen belangen. Wij supporters doen er gewoon niet toe.
  • 14 Jan 2020 om 19:22
    Mitroglou mag weg bij PSV en Marseille schijnt hem ook niet terug te willen hebben
  • 14 Jan 2020 om 19:16
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:56
      Ikzeg. Messi. Dat meen je niet, nog steeds een slappe hap. En onze trainer zij de spirit zit er weer in.ja messi ik geloof het ook niet meer al vanaf het begin niet. En schenk zij het ook he, en heb je onze nieuwe rechtsback nog gezien messi.
    Die rechtsback is wel gretig IK Alleen de rest nog.( dat die Holscher er nog bij is dat is een schande) Ben zeer benieuwd na zaterdag.
  • 14 Jan 2020 om 19:11
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:57
      Heb jij aandelen in Espinosa? Jij bent er wel erg positief over. In mijn ogen laat hij te weinig zien. Bosch was in de voorbereiding de beste middenvelder. Die gaat genoeg speelminuten krijgen.
    Shit betrapt... ;-) nee ik vind gewoon dat de beste spelers opgesteld moeten worden. Bosch verdiend mischien wel een basisplek maar of dat verstandig is om hem nu te brengen....ik denk het niet. Hij krijgt zn kansen nog wel.
  • 14 Jan 2020 om 19:09
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:24
      Ze moeten gewoon werken voor hun tonnen dus net als op trainingskamp iedere dag minimaal 2 of 3 x trainen en bijna 24 uur op de club zijn en allerlei vormen trainen liefst na de training nog spelers die extra willen trainen op afwerken of vrije trappen etc. Neem type als Lasse Schöne die doet dat altijd die zou hier prima passen.
    Ikzeg. Tukker 1965. U zegt 24uur oké maar ze houden het nog geen 90 minuten vol, ja u heeft gelijk. 3 keer per dag en na de tijd oefenen op o.a. corner ballen en vrije schoppen enz en in de training op wisselingen en bewegen ach en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar er is een licht puntje onze trainer heeft met de hele technische staf en iedereen er om heen de spirit terug gevonden dus waar maak ik en met mij wel 30.000 man a support .ons nu druk om zorg dat zaterdag avond het hele stadion zo als altijd weer vol is want met deze spirit winnen wij fctwente met 4-0
  • 14 Jan 2020 om 18:57
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:56
      Bos gaat ons ook niet redden....te licht nog op dit moment. Brama en Selahi moeten het vieze werk oppknappen en Espinosa moet je in een vrije rol op 10 de aanvallers weg laten sturen.
    Heb jij aandelen in Espinosa? Jij bent er wel erg positief over. In mijn ogen laat hij te weinig zien. Bosch was in de voorbereiding de beste middenvelder. Die gaat genoeg speelminuten krijgen.
  • 14 Jan 2020 om 18:56
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:42
      Der was vandaag geen spirrit op de training in iedergeval slappe hap. Zaterdag moeten ze het laten zien nou ik geloof er geen hol van.
    Ikzeg. Messi. Dat meen je niet, nog steeds een slappe hap. En onze trainer zij de spirit zit er weer in.ja messi ik geloof het ook niet meer al vanaf het begin niet. En schenk zij het ook he, en heb je onze nieuwe rechtsback nog gezien messi.
  • 14 Jan 2020 om 18:56
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:37
      Prima toch? Grotere kans voor Bosch. Hij weer ook als Bosch er nu aankomt heb ik al helemaal geen kans meer
    Bos gaat ons ook niet redden....te licht nog op dit moment. Brama en Selahi moeten het vieze werk oppknappen en Espinosa moet je in een vrije rol op 10 de aanvallers weg laten sturen.
  • 14 Jan 2020 om 18:37
    • Quote van 14 Jan 2020 om 18:06
      Giorgi Aburjania vertrekt waarschijnlijk naar CD lugo.... bron twenteinsite.
    Prima toch? Grotere kans voor Bosch. Hij weer ook als Bosch er nu aankomt heb ik al helemaal geen kans meer
  • 14 Jan 2020 om 18:28
    • Quote van 14 Jan 2020 om 16:54
      Ach simpel alleen nog Belgen Duitsers of Scandinaviers vastleggen.Die passen hier wel.
      Dat tropische spul lekker weghouden hier.
    Goh lijkt Nederland wel. Als je wint dan heb je vrienden en als je verliest krijg je bakken stront over je heen. Net het gewone leven .
  • 14 Jan 2020 om 18:12
    Het gaat alleen maar over de spelers dat die niet deugen of functioneren. Over de technische staf hoor je niets.
  • 14 Jan 2020 om 18:06
    Giorgi Aburjania vertrekt waarschijnlijk naar CD lugo.... bron twenteinsite.
  • 14 Jan 2020 om 18:01
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:46
      Ben ook tegen verschillende culturen
    Ik ook
  • 14 Jan 2020 om 17:55
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:42
      Der was vandaag geen spirrit op de training in iedergeval slappe hap. Zaterdag moeten ze het laten zien nou ik geloof er geen hol van.
    Nee er schijnen er maar 3 à 4 waaraan te zien is dat ze zich vol inzetten. En maar 1 à 2 die elkaar op de vingers durven te trappen. Ze moeten elkaar ook gwn dingen zeggen en soms boos worden op elkaar.
  • 14 Jan 2020 om 17:50
    • Quote van 14 Jan 2020 om 16:54
      Ach simpel alleen nog Belgen Duitsers of Scandinaviers vastleggen.Die passen hier wel.
      Dat tropische spul lekker weghouden hier.
    Mooi weer voetballers hebben we niets aan Duitsland, Scandinavië, IJsland en Balkan dat hebben we nodig of Nederlanders maar die zijn in salaris duur.
  • 14 Jan 2020 om 17:49
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:46
      Ben ook tegen verschillende culturen
    Rascist ;-)
  • 14 Jan 2020 om 17:46
    • Quote van 14 Jan 2020 om 16:54
      Ach simpel alleen nog Belgen Duitsers of Scandinaviers vastleggen.Die passen hier wel.
      Dat tropische spul lekker weghouden hier.
    Ben ook tegen verschillende culturen
  • 14 Jan 2020 om 17:42
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:09
      Ikzeg. Zo als ik het heb gelezen van onze eigen trainer dan zit de spirit er goed in. U geloof is minder als onze trainer, maar ik geloofde er helemaal niet meer in en zij eruit, maar onze trainer bleef met ted en holcher. Dus ja en dan lees ik van de trainer de spirit zit er weer in. Ja laat het maar even zien dan zaterdag dan wordt het gewoon 4-0.
    Der was vandaag geen spirrit op de training in iedergeval slappe hap. Zaterdag moeten ze het laten zien nou ik geloof er geen hol van.
  • 14 Jan 2020 om 17:34
    • Quote van 14 Jan 2020 om 17:24
      Ze moeten gewoon werken voor hun tonnen dus net als op trainingskamp iedere dag minimaal 2 of 3 x trainen en bijna 24 uur op de club zijn en allerlei vormen trainen liefst na de training nog spelers die extra willen trainen op afwerken of vrije trappen etc. Neem type als Lasse Schöne die doet dat altijd die zou hier prima passen.
    Nou nou, 3 x trainen. Rust pakken is een zeer belangrijk onderdeel. Alleen Garcia heeft meerdere malen na verschrikkelijke vernederingen vrijaf gegeven. We hebben toch wel een aantal momenten gehad dat een straftraining op z'n plaats was, onnie?
  • 14 Jan 2020 om 17:30
    Het is vermoeiend, mijn excuses, maar daarvoor gaan we even 3 maanden terug.
    Garcia stelde doodleuk in een interview verschillende talen te horen. Dat terwijl een KKD trainertje in de VI stelde (diezelfde week) dat hij de verschillende talen een verschrikking vond, en daar meteen een einde aan heeft gemaakt. (even getracht dit artikel te vinden, niet gelukt).
    Als je een Babylonische groep hebt dan moet je werken met buddy-systemen, en kliekvorming op de werkvloer voorkomen.
  • 14 Jan 2020 om 17:24
    Ze moeten gewoon werken voor hun tonnen dus net als op trainingskamp iedere dag minimaal 2 of 3 x trainen en bijna 24 uur op de club zijn en allerlei vormen trainen liefst na de training nog spelers die extra willen trainen op afwerken of vrije trappen etc. Neem type als Lasse Schöne die doet dat altijd die zou hier prima passen.
  • 14 Jan 2020 om 17:09
    Ikzeg. Zo als ik het heb gelezen van onze eigen trainer dan zit de spirit er goed in. U geloof is minder als onze trainer, maar ik geloofde er helemaal niet meer in en zij eruit, maar onze trainer bleef met ted en holcher. Dus ja en dan lees ik van de trainer de spirit zit er weer in. Ja laat het maar even zien dan zaterdag dan wordt het gewoon 4-0.
  • 14 Jan 2020 om 16:55
    Aaaah gut pffffff
  • 14 Jan 2020 om 16:54
    Ach simpel alleen nog Belgen Duitsers of Scandinaviers vastleggen.Die passen hier wel.
    Dat tropische spul lekker weghouden hier.