Van der Kraan ambitieus: ''FC Twente moet terugkeren naar die positie''

12
Van der Kraan ambitieus: ''FC Twente moet terugkeren naar die positie''

Paul van der Kraan hoopt dat FC Twente weer terug weet te keren in de subtop van Nederland. De algemeen directeur laat tijdens de nieuwjaarsreceptie weten dat de Enschedese club ambitieus moet zijn, zonder daarbij 'gekke dingen' te doen.

"We zijn natuurlijk op veel gebieden al de vierde club, kijkend naar de toeschouwersaantallen, het stadion, de kijkcijfers en de historie. Maar zonder arrogant over te komen, want dat past ons niet: op termijn moeten we structureel terugkeren in de subtop. Naar een positie rond die vierde plaats, zoals geformuleerd in het nieuwe beleidsplan 2020-2023, dat op dit moment geschreven wordt", zei Van der Kraan tijdens de nieuwjaarsreceptie.

Een eenvoudig proces is het echter niet. "Dat kost tijd uiteraard, maar iedereen moet van die ambitie doordrongen zijn. We hebben een gigantische achterban die bereid is de club te steunen. Sponsors en supporters met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. We hebben een prachtig stadion met geweldige faciliteiten en supportersverenigingen met een grote ambassadeursfunctie in de regio", vervolgt hij.

Van der Kraan wil dat FC Twente zich niet langer verschuilt achter het verleden. "Het is de toekomst die telt. Daarbij mogen we best wat bravoure tonen, want we willen vooruit. En dan moet je ambitieus zijn. We moeten terug naar de status van weleer. FC Twente moet weer FC Twente worden", aldus een hoopvolle Van der Kraan.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Jan 2020 om 15:20
    • Quote van 15 Jan 2020 om 09:31
      Aldus de man die elke maand een dikke factuur stuurt en waar je verder nauwelijk van hoort. Afgezien van enkele open deuren.
    Ik heb het vermieden dat je altijd zo over directeuren/ leidinggevenden praat... aleen omdat JIJ er niks van meekrijgt berekend niet dat deze man niks uitvoert op zijn werkplek. Gegroet
  • 15 Jan 2020 om 11:50
    • Quote van 15 Jan 2020 om 11:22
      Lekker positief ben jij zeg, wel twente supporter?????
    Ja, al vele jaren. Zal altijd blijven gaan ook, ook weer in de KKD. Doet echter niets af aan het feit hoe ik er over denk. Wat heeft vd Kraan nu allemaal gedaan dan? Ik kan eerlijk gezegd niets opnoemen... Dat klinkt misschien negatief (en dat zal het ook zijn), maar zie het niet in hem.
  • 15 Jan 2020 om 11:22
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:40
      Enige ervaring die hij heeft is het (proberen te) verkopen van een club, maar goed.. Ik laat me graag verrassen. Ben echter bang dat aan het eind van het seizoen dat verkopen de enige oplossing is als we weer in de KKD zitten.. Noa Lang gaat ons daar niet vanaf helpen. Troupee overigens meer vertrouwen in.
    Lekker positief ben jij zeg, wel twente supporter?????
  • 15 Jan 2020 om 10:40
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:20
      Wees blij dat er weer een bestuurder zit met ervaring in het profvoetbal. Is de afgelopen jaren wel gebleken dat je niets op schiet met een directeur zonder ervaring.
    Enige ervaring die hij heeft is het (proberen te) verkopen van een club, maar goed.. Ik laat me graag verrassen. Ben echter bang dat aan het eind van het seizoen dat verkopen de enige oplossing is als we weer in de KKD zitten.. Noa Lang gaat ons daar niet vanaf helpen. Troupee overigens meer vertrouwen in.
  • 15 Jan 2020 om 10:35
    • Quote van 15 Jan 2020 om 10:27
      Op 1 punt heeft hij gelijk. En dat is Twente moet weer Twente worden. Dat bereik je om als eerste die Ted er uit te flikkeren met zijn subtropische huur joggies. Met zijn zogenaamde vele contacten. 80 procent van zijn aankopen lopen gewoon in de keuken divisie. Die kun je kopen IPV huren waar op lange termijn alleen ellende van komt. Kortom Twente moet Twente weer worden met echte kerels die het shirt met waarde willen dragen.
    Uiteindelijk gaat het om capabele mensen die vanuit een visie bouwen aan de club. In heb wel vertrouwen in Paul van de Kraan. Hij moet echter roeien met de riemen die hij nu heeft en vanuit die positie de juiste keuzes maken. Vanaf de zijlijn is het vee te makkelijk praten. Ik kan me geen jaar meer heugen dat er niet mensen uitgeflikkerd moesten worden of dat het allemaal zakkenvullers zijn. Beetje te gemakkelijk praten met geen zicht op het geheel. Ik geloof in rust en steun en geloof maar dat niemand die daar loopt een debacle op zijn naam wil hebben.
  • 15 Jan 2020 om 10:27
    Op 1 punt heeft hij gelijk. En dat is Twente moet weer Twente worden. Dat bereik je om als eerste die Ted er uit te flikkeren met zijn subtropische huur joggies. Met zijn zogenaamde vele contacten. 80 procent van zijn aankopen lopen gewoon in de keuken divisie. Die kun je kopen IPV huren waar op lange termijn alleen ellende van komt. Kortom Twente moet Twente weer worden met echte kerels die het shirt met waarde willen dragen.
  • 15 Jan 2020 om 10:20
    • Quote van 15 Jan 2020 om 09:31
      Aldus de man die elke maand een dikke factuur stuurt en waar je verder nauwelijk van hoort. Afgezien van enkele open deuren.
    Wees blij dat er weer een bestuurder zit met ervaring in het profvoetbal. Is de afgelopen jaren wel gebleken dat je niets op schiet met een directeur zonder ervaring.
  • 15 Jan 2020 om 09:31
    Aldus de man die elke maand een dikke factuur stuurt en waar je verder nauwelijk van hoort. Afgezien van enkele open deuren.
  • 15 Jan 2020 om 09:30
    Mooie woorden maar nog een hele kluif. Ik zal erbij zijn in voor en tegenspoed!
  • 15 Jan 2020 om 09:12
    In veel dingen al de 4e club. Als ik dat telkens hoor dan ben ik bang dat daar teveel tevredenheid uit spreekt. Ambitie moet er zijn idd. Topsportklimaat hoort daarbij. En het belangrijkste bij topsportklimaat is de juiste mentaliteit. Dat moet het speerpunt binnen de hele organisatie. Dit punt kan je namelijk altijd aan werken, ook zonder centen.
  • 15 Jan 2020 om 08:26
    • Quote van 15 Jan 2020 om 07:48
      Trots daw veur Twente bint!
    laat ie beginnen met Ted en 2G weg te sturen ..anders krijgt deze mooie 4e club van Nederland niet eens de kans om daar te komen ..
  • 15 Jan 2020 om 07:48
    Trots daw veur Twente bint!