FC Utrecht moet maar liefst zes spelers missen tegen FC Twente ''Bij de volgende club gaan jullie de Douglas van vroeger terug zien'' ''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft'' Steun voor Van Leeuwen: ''Ted past voortreffelijk bij FC Twente''

''Bij FC Twente teveel top Eerste Divisie of onderin Eredivisie''

( 19 reacties)
''Bij FC Twente teveel top Eerste Divisie of onderin Eredivisie''

René Wagelaar is geschrokken van het niveau van FC Twente tegen FC Groningen. De spelersmakelaar dacht dat de Tukkers na het trainingskamp fris waren teruggekomen, maar zag geen verschil met het spel voor de winterstop.

"En één ding: Een trainer krijgt vaak de schuld van iets", zegt Wagelaar bij VoetbalTijd. "Het spel is niet goed of hij krijgt het niet aan de gang, dat is de voetballerij. Maar die trainer kan daar echt niets aan doen. Weet je wat het is? Het materiaal. Deze kunnen niet beter. Hier zitten er teveel in, die zijn top Keuken Kampioen Divisie of onderin Eredivisie."

Wagelaar neemt Rafik Zekhnini als voorbeeld. "Die heeft een paar keer de kans om dreigend te worden richting de goal van Groningen, maar dan loopt hij zich vast tegen Te Wierik in de zestien. Die hoeft alleen maar te blijven staan. Zekhnini racet en doet, maar er komt helemaal niets uit", aldus de belangenbehartiger, die meer tegenvallers ziet.

"Espinosa, die loopt er maar wat, het waait en het doet en het wappert. Er komt niets uit", geeft hij aan. "Het is al met al gewoon niet goed genoeg. Daar kan die trainer, geloof me, echt niets aan doen. Misschien soms alleen een andere wijziging. Aan Troupée ziet je meteen dat het Eredivisie-kwaliteit is. Het ligt er gewoon aan wat er gekomen is aan kwaliteit."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jan 2020 om 19:54
    Hoe zo heeft de trainer geen invloed, kijk even naar Feyenoord en de invloed van Advocaat. De trainers wisseling rond het NLelftal, met Koeman begon de weder opstand. Deze trainers opserveren, trekken conclusies en passen de boel aan naar mogelijkheden. GG vindt dat alles zich maar bij hem moet aanpassen. Dat FcT geen top is weten we allemaal en hebben we wel geaccepteerd. Wat we niet kunnen accepteren is het eigenwijs volharden van de trainer. Hij blijft maar aan een luchtkasteel bouwen wat altijd onzichtbaar zal blijven. In tot nu elke wedstrijd stond tenminste 1 speler op de verkeerde positie. Zijn wissels zijn niet te volgen en leveren niks op. Daarnaast frustreert hij spelers door ze b.v. te negeren, niet op te stellen of zinloos te laten invallen. In ieder geval is de invloed van onze trainer erg groot. Helaas in negatieve zin, hij hoeft Rutten niet om raad te vragen maar ga gewoon eens even lekker met hem brainstormen. Luister niet naar Wagelaar die zal nog wel een paar "toppers" voor ons hebben. Siem de Jong, hahahaha.
  • 21 Jan 2020 om 16:45
    • Quote van 21 Jan 2020 om 16:41
      De spelers zijn eredivisiemateriaal. Dat heeft het grootste deel van de spelers vorig seizoen bewezen door dik kampioen te worden ondanks dat Pusic de coach was. Het probleem is dat ze niet gemotiveerd worden door die eigenwijze trainer van ons.
    Oneens... bovendien verdiene ons kampioenschap niet bepaald de schoonheidsprijs.
  • 21 Jan 2020 om 16:41
    De spelers zijn eredivisiemateriaal. Dat heeft het grootste deel van de spelers vorig seizoen bewezen door dik kampioen te worden ondanks dat Pusic de coach was. Het probleem is dat ze niet gemotiveerd worden door die eigenwijze trainer van ons.
  • 21 Jan 2020 om 16:17
    • Quote van 21 Jan 2020 om 15:55
      Wat nou als die eigenwijze trainer de beide oefenwedstrijden in Spanje en tegen Groningen eens had gespeeld mer Aitor op de linkerflank, Berggreen in de spits en Nakamura of Menig op de rechterflank. En achter de spits Vuckic of voor mijn part Espinosa. Verder Bosch en Salahi erbij als de loop en werkpaarden. Ik heb nooit verder gestudeerd voor een trainersdiploma, maar in mijn ogen moet je het simpele spelletje voetbal niet zo verdommes moeilijk maken!
    En zie hier, timufct, je assistent.
  • 21 Jan 2020 om 16:16
    • Quote van 21 Jan 2020 om 13:15
      Was inderdaad geen 4-4-2 maar een duidelijke ruit. Snapte het systeem ook wel wat hij probeerde met Espinosa op 10 en 2 snelle spitsen voor hem die hij de diepte in kon sturen. Begrijp ook niet dat iedereen het zag als Espinosa in de spits.. Zekhnini is echter helemaal niets dit seizoen en Aitor lijkt het ook allemaal ff niet meer te weten. Verder was het systeem wel beter dan voorheen, maar dit werkte ook niet optimaal gewoonweg omdat bovengenoemde spelers moeite hebben met scoren. Espinosa fungeerde wel beter dan voorheen. Ik zou wel eens Berggreen in de spits willen zien met Aitor en Menig op de flanken en Vuckic als zwervende schaduwspits om Berggreen heen. Dan komen de doelpunten echt wel. Busquets en Selahi op het middenveld. Wel erg aanvallend, maar met de defensie dicht op het middenveld moet dat geen probleem zijn als je buitenspelval goed uitvoert. Dan hoeven je verdedigers echt niet mega snel te zijn, maar goed positionering. Niet meer dat korte uitspelen dus, maar meer diepte en aanvallen.
    Binnenkort een vacature vrij bij FCT, hoofdtrainer. Ik nomineer jou.
  • 21 Jan 2020 om 15:55
    • Quote van 21 Jan 2020 om 14:39
      Volledig eens met dit artikel. Aanvallend is het ontzettend zwak.
    Wat nou als die eigenwijze trainer de beide oefenwedstrijden in Spanje en tegen Groningen eens had gespeeld mer Aitor op de linkerflank, Berggreen in de spits en Nakamura of Menig op de rechterflank. En achter de spits Vuckic of voor mijn part Espinosa. Verder Bosch en Salahi erbij als de loop en werkpaarden. Ik heb nooit verder gestudeerd voor een trainersdiploma, maar in mijn ogen moet je het simpele spelletje voetbal niet zo verdommes moeilijk maken!
  • 21 Jan 2020 om 15:25
    Van Leeuwen heeft ontzettend gefaald en zit nu te slapen. Er moeten snel ervaren versterkingen komen in de as
  • 21 Jan 2020 om 15:25
    Van Leeuwen heeft ontzettend gefaald en zit nu te slapen. Er moeten snel ervaren versterkingen komen in de as
  • 21 Jan 2020 om 15:17
    • Quote van 21 Jan 2020 om 14:39
      Volledig eens met dit artikel. Aanvallend is het ontzettend zwak.
    Voorheen was de verdediging ons zwakke punt....conclusie: het gehele elftal is zwak. Voorin konden ze eerder nog wat goedmaken maar het begint nu wel erg povertjes te lijken.
  • 21 Jan 2020 om 14:39
    Volledig eens met dit artikel. Aanvallend is het ontzettend zwak.
  • 21 Jan 2020 om 13:15
    • Quote van 21 Jan 2020 om 12:52
      Ben ik echt de enige die een 4-4-2 in een ruit zag vorige wedstrijd? Snap vanuit dat standpunt dan niet dat iedereen zo lijp gaat met espinoza in de spits... voor mij stond hij op 10... maar goed, kan weer eens aan mij liggen
    Was inderdaad geen 4-4-2 maar een duidelijke ruit. Snapte het systeem ook wel wat hij probeerde met Espinosa op 10 en 2 snelle spitsen voor hem die hij de diepte in kon sturen. Begrijp ook niet dat iedereen het zag als Espinosa in de spits.. Zekhnini is echter helemaal niets dit seizoen en Aitor lijkt het ook allemaal ff niet meer te weten. Verder was het systeem wel beter dan voorheen, maar dit werkte ook niet optimaal gewoonweg omdat bovengenoemde spelers moeite hebben met scoren. Espinosa fungeerde wel beter dan voorheen. Ik zou wel eens Berggreen in de spits willen zien met Aitor en Menig op de flanken en Vuckic als zwervende schaduwspits om Berggreen heen. Dan komen de doelpunten echt wel. Busquets en Selahi op het middenveld. Wel erg aanvallend, maar met de defensie dicht op het middenveld moet dat geen probleem zijn als je buitenspelval goed uitvoert. Dan hoeven je verdedigers echt niet mega snel te zijn, maar goed positionering. Niet meer dat korte uitspelen dus, maar meer diepte en aanvallen.
  • 21 Jan 2020 om 12:59
    • Quote van 21 Jan 2020 om 12:52
      Ben ik echt de enige die een 4-4-2 in een ruit zag vorige wedstrijd? Snap vanuit dat standpunt dan niet dat iedereen zo lijp gaat met espinoza in de spits... voor mij stond hij op 10... maar goed, kan weer eens aan mij liggen
    Dan nog. Als het totaal niet loopt. Wat doe je dan? Je haalt waslap Zekhnini eraf, zet Espinosa op links, Vuckic in de spits. Dan ga je dus zeer zeker niet Nakamura in de 88ste erin stouwen, maar zet je berggreen erbij in de 80ste, en geef je het signaal opportunistisch te gaan voetballen.

    Het is echt geen rocket science.
  • 21 Jan 2020 om 12:52
    • Quote van 21 Jan 2020 om 11:38
      Helaas kunnen we een makelaar, die hier dus aan de poten van Ted zaagt, niet serieus nemen.
      Als die trainer begint met Espinosa in de spits, dan kan die trainer daar wel wat aan doen. Als die trainer dan de meest idiote en simplistische wissels doorvoert, dan kan die trainer daar wel wat aan doen. Als die trainer steevast de verkeerde mensen op de verkeerde plek neerkwakt, dan kan die trainer daar wel wat aan doen.
    Ben ik echt de enige die een 4-4-2 in een ruit zag vorige wedstrijd? Snap vanuit dat standpunt dan niet dat iedereen zo lijp gaat met espinoza in de spits... voor mij stond hij op 10... maar goed, kan weer eens aan mij liggen
  • 21 Jan 2020 om 12:15
    Ben het helemaal met hem eens vind het niveau ook FCT onwaardig en veel meer zit er echt niet in. Je kan de trainer kwalijk nemen dat hij denkt dat er meer in zit en daarom blijft schuiven met spelers op verkeerde posities in de hoop de oplossing te vinden!
  • 21 Jan 2020 om 11:54
    Groningen was denderend
  • 21 Jan 2020 om 11:49
    Hahahaha, die mafkees ga ik echt niet serieus nemen. Heeft die ooit zelf gevoetbald of heeft hij in de jaren 70 langs de deuren lopen te venten voor abonnementen van Boek en Plaat en leek hem het wel wat om spelersmakelaar te worden. Dat dergelijke figuren nog een podium krijgen zeg.
  • 21 Jan 2020 om 11:44
    Kwal Walgelaar heeft wel gelijk, maar niet dat van de trainer, die is onkundig !
  • 21 Jan 2020 om 11:38
    Helaas kunnen we een makelaar, die hier dus aan de poten van Ted zaagt, niet serieus nemen.
    Als die trainer begint met Espinosa in de spits, dan kan die trainer daar wel wat aan doen. Als die trainer dan de meest idiote en simplistische wissels doorvoert, dan kan die trainer daar wel wat aan doen. Als die trainer steevast de verkeerde mensen op de verkeerde plek neerkwakt, dan kan die trainer daar wel wat aan doen.
  • 21 Jan 2020 om 11:30
    Klopt