Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens''

23
Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens''

Ted van Leeuwen heeft het vertrouwen in Gonzalo Garcia nog niet opgegeven, maar weet zo direct nog niet waar het aan heeft gelegen in de eerste seizoenshelft. Hij zag het verval steeds groter worden.

"De situatie was niet van de ene op de andere dag zo duidelijk dat je denkt: Nu moeten we ingrijpen. We zaten op een glijdende schaal naar beneden zonder dat we er precies een vinger op konden leggen waar dat aan lag. Vorig seizoen zat alles mee. We konden nog zo slecht spelen, maar slaagden er maar niet in te verliezen. Dit seizoen hebben we minder de wind mee, op teleurstellingen volgde pech", blikt Van Leeuwen terug in gesprek met Voetbal International.

De technisch directeur somt een aantal nadelen van het eerste seizoen op. "Voor de laatste uitwedstrijd tegen RKC ging ineens onze busleverancier failliet. Moet je met een kleine VIP bus naar Waalwijk waarvan de RKC-suppoost niet eens gelooft dat de eerste selectie van FC Twente daarmee reist. We speelden ook drie keer tegen een tegenstander die in de week daarvoor net van trainer gewisseld was. Dat is ook een teken dat je er slecht voorstaat. Je moet gewoon zorgen dat je wegblijft bij dat leed."

"Soms lost de kwaliteit van de spelers het voor je op. Bij ons voelde het op een gegeven moment als een fietser in een stroopvat. Alles kost dan drie keer zoveel energie en het resultaat is maar de helft. Iedereen in het voetbal weet hoe zwaar de dagen dan zijn. Zelfs een simpele pass wordt dan moeilijk. In het begin van de wedstrijd is het allemaal nog wel oké, totdat je een goal tegen krijgt. Dan stort de boel ook meteen geweldig in elkaar", aldus Van Leeuwen.

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2020 om 14:44
    • Quote van 23 Jan 2020 om 14:25
      Ikzeg. Wat ik of wie dan ook schrijft op welke topic ook er wordt totaal niets mee gedaan aan de kant van td of ccc en dat doet pijn. Ik maak mij wel zorgen dat het dit jaar weer mis gaat en wij fctwente degraderen. Dan is het over en uit. Ik hoop dat onze td, en trainer dit beseffen.
    Lullen kunnen ze als de beste, maar daden ho maar.
  • 23 Jan 2020 om 14:25
    Ikzeg. Wat ik of wie dan ook schrijft op welke topic ook er wordt totaal niets mee gedaan aan de kant van td of ccc en dat doet pijn. Ik maak mij wel zorgen dat het dit jaar weer mis gaat en wij fctwente degraderen. Dan is het over en uit. Ik hoop dat onze td, en trainer dit beseffen.
  • 23 Jan 2020 om 13:28
    Beetje wartaal
  • 23 Jan 2020 om 11:48
    Beste Ted, mij is altijd geleerd om eerst in je eigen toko rond te kijken alvorens zielig met een vingertje naar een ander te gaan wijzen. Clubs met een nieuwe trainer of een failiete busonderneming is natuurlijk een giller. Jouw eigen koorknaapje bakt er al maanden helemaal niks van terecht en is het spoor compleet bijster. Het is geen Fc Twente meer maar Fc Duiventil. Dan kun jij met buitenkansjes, subtropische bountyverrassingen of andere krasspöllers op de proppen komen, dat helpt allemaal geen ruk zolang je er een trainert voor hebt staan die het niet meer weet. Succes in je beslissingen.
  • 23 Jan 2020 om 11:31
    • Quote van 23 Jan 2020 om 11:07
      Volgens mijn is Wim met zijn eerste klus als hoofdtrainer bezig toch. Dus nog niet zo ervaren. Zie hem overigens wel graag komen, maar dat roep ik al wat langer. Volendam heeft hij lekker aan het voetballen gekregen
    Hij heeft bij Ajax veel ervaring opgedaan, maar hij kon het niet meer vinden met enkele baasjes , en is toen vertrokken, hij is tactisch goed !
  • 23 Jan 2020 om 11:31
    Vorig seizoen zat niet alles mee, vorig seizoen waren de teams gewoon (veel) zwakker.
  • 23 Jan 2020 om 11:25
    Ja ja Ted. Ons slechte resultaten te wijten aan een busje en ontslag van trainers bij andere clubs.
    Het heeft niets te maken met
    - volslagen onervaren trainer- gebrek aan discipline (hetgeen een TD en hoofdtrainer te verwijten valt)- mooiweer-spelers aangetrokken door onze TD
    Nee, volgens onze TD ligt het aan ALLES, behalve de elementen waar hijzelf een hand heeft gehad. In dat artikel vinden we ook minachting richting de supporter, die spelers uitfluiten. Ted heeft dan het gore lef om Holscher en Lely te benoemen. Spelers die HIJ heeft aangetrokken. Spelers waarvan de ene SPW wilde doen en de ander de minst populaire speler was onder supporters. De TD stapelde fout op fout op fout, en heeft het zelfreflecterende vermogen van Donald Trump.
  • 23 Jan 2020 om 11:07
    • Quote van 23 Jan 2020 om 09:10
      Haha de bus mede schuldig aan een slecht resultaat, het moet niet gekker worden.Ik mag echt hopen dat Siem de Jong haalbaar is, en dat hij zelf voor ons wil spelen. Graag een andere trainer, maar niet die uitstralingloze Kees van Wonderen, die hier al eerder te bewonderen was, geef mij maar de ervaren Wim Jonk !
    Volgens mijn is Wim met zijn eerste klus als hoofdtrainer bezig toch. Dus nog niet zo ervaren. Zie hem overigens wel graag komen, maar dat roep ik al wat langer. Volendam heeft hij lekker aan het voetballen gekregen
  • 23 Jan 2020 om 11:07
    Tjonge jonge je zult maar opeens met een andere vip bus naar Waalwijk moeten. De excuses worden steeds lachwekkender. Je hebt gewoon kwalitatief slechte spelers gehaald Ted!!
  • 23 Jan 2020 om 11:05
    Weet je wat niet te geloven is dat een jeugdspeler van Schalke een back nog wel, waar we al jaren om zitten te springen de kans kreeg 1.5 jaar geleden naar Almelo te gaan.En nu voor over de 4 miljoen is verkocht.Dan heeft Ted het over een bus, wat een beroerd beleid heerst er toch bij onze eens zo mooie club.
  • 23 Jan 2020 om 11:02
    Dus het ligt niet aan gebrek aan kwaliteit en inzet vechtlust of gebrek aan winnaars mentaliteit,maar gewoon pech en dat ze geen luxe bus hadden naar Waalwijk toe.
  • 23 Jan 2020 om 10:42
    Ik denk dat iedereen u unaniem het er over eens is dat Wim Jonk hier volgend seizoen trainer moet zijn. Maar hoe haal je deze man uit de omgeving van Volendam?
  • 23 Jan 2020 om 10:31
    • Quote van 23 Jan 2020 om 09:10
      Haha de bus mede schuldig aan een slecht resultaat, het moet niet gekker worden.Ik mag echt hopen dat Siem de Jong haalbaar is, en dat hij zelf voor ons wil spelen. Graag een andere trainer, maar niet die uitstralingloze Kees van Wonderen, die hier al eerder te bewonderen was, geef mij maar de ervaren Wim Jonk !
    Wat lachwekkend en wat is het een beschaamde bende eerlijk gezegd
  • 23 Jan 2020 om 10:26
    • Quote van 23 Jan 2020 om 09:21
      Slechte trainingsvelden,weinig salaris,volgens GG, en nu Ted met dit. Deze 2 zijn zich gigantisch aan het indekken, het liefs out allebei, en dan graag een Rob Jans, Fred Grim, of Wim Jonk kan ik me ook in vinden. Maar vind Fred Grim ook goed als je kijkt hoe hij voetballen wil, en ook laat zien, met een selectie die nog niet de helft verdiend van onze selectie.Zou hem graag eens zien , het liefst bij onze club, een stapje hoger iets meer budget en ik garandeer dat het goed komt. Die man weet de poppetjes op de juiste plek te zetten.Ook Wim Jonk zie ik wel zitten, doet het ook goed met beperkte middelen maar heeft ervaring , en denk door zijn Ajax verleden best een goed netwerk, en weet ook spelers te motiveren en op de juiste plaatst te zetten, iets wat onze huidige trainer GG niet kan, en het zal onder hem ook een zootje blijven. En als 3 zeg ik Rob Jans, altijd ondanks dat hij trainer was bij die varkens, een goede gewone kerel, die het ook goed doet, en ook goed bij ons zou passen.
    Je zag het nog niet zo lang geleden nog zitten in GG en Ted, komt nu Grim of Jonk die de boel (net als Verbeek, Mulder, Hake, Garcia en Pusic) niet aan de praat krijgt dan word die ook met de grond gelijk gemaakt. Als ik trainer was dan zou ik me eerst drie keer bedenken voordat ik in dit slangennest aan de gang ga. Ja, het gaat slecht, natuurlijk baal ik daar ook van, maar supporters als jij zijn zo opportunistisch, loopt het niet dan moet het iemand ontgelden die niet op het veld staat. Mentaliteit en vertrouwen stuur je niet vanaf de zijlijn. We hebben geen karakterboys meer. Soms verlang ik terug na de no-noncence zoals Patrick Pothuizen, Jeroen Heubach, Bas Sibum of Theo Janssen. Kan het niet mooi dan de beuk erin....
  • 23 Jan 2020 om 10:21
    • Quote van 23 Jan 2020 om 09:36
      Gaap, hetzelfde riedeltje in een nieuw jasje,TvL.
    Jij ook twee keer !
  • 23 Jan 2020 om 09:45
    Herkenbaar deze excuses die net zo klinken als bij mensen die worden geïnterviewd in sommig TV programma's.Het zijn altijd anderen die het hebben gedaan of het was pech.Nooit de hand in eigenboezem en ruiterlijk toegeven dat je dingen hebt fout gedaan en zelf de oorzaak van het onderschatten van de kwaliteiten van de trainer.Als je dat durft te zeggen ben je instaat het op te lossen maar op deze manier gaat het niets worden
  • 23 Jan 2020 om 09:44
    Herkenbaar deze excuses die net zo klinken als bij mensen die worden geïnterviewd in sommig TV programma's.Het zijn altijd anderen die het hebben gedaan of het was pech.Nooit de hand in eigenboezem en ruiterlijk toegeven dat je dingen hebt fout gedaan en zelf de oorzaak van het onderschatten van de kwaliteiten van de trainer.Als je dat durft te zeggen ben je instaat het op te lossen maar op deze manier gaat het niets worden
  • 23 Jan 2020 om 09:36
    Gaap, hetzelfde riedeltje in een nieuw jasje,TvL.
  • 23 Jan 2020 om 09:36
    Gaap, hetzelfde riedeltje in een nieuw jasje,TvL.
  • 23 Jan 2020 om 09:21
    Slechte trainingsvelden,weinig salaris,volgens GG, en nu Ted met dit. Deze 2 zijn zich gigantisch aan het indekken, het liefs out allebei, en dan graag een Rob Jans, Fred Grim, of Wim Jonk kan ik me ook in vinden. Maar vind Fred Grim ook goed als je kijkt hoe hij voetballen wil, en ook laat zien, met een selectie die nog niet de helft verdiend van onze selectie.Zou hem graag eens zien , het liefst bij onze club, een stapje hoger iets meer budget en ik garandeer dat het goed komt. Die man weet de poppetjes op de juiste plek te zetten.Ook Wim Jonk zie ik wel zitten, doet het ook goed met beperkte middelen maar heeft ervaring , en denk door zijn Ajax verleden best een goed netwerk, en weet ook spelers te motiveren en op de juiste plaatst te zetten, iets wat onze huidige trainer GG niet kan, en het zal onder hem ook een zootje blijven. En als 3 zeg ik Rob Jans, altijd ondanks dat hij trainer was bij die varkens, een goede gewone kerel, die het ook goed doet, en ook goed bij ons zou passen.
  • 23 Jan 2020 om 09:11
    • Quote van 23 Jan 2020 om 09:10
      Haha de bus mede schuldig aan een slecht resultaat, het moet niet gekker worden.Ik mag echt hopen dat Siem de Jong haalbaar is, en dat hij zelf voor ons wil spelen. Graag een andere trainer, maar niet die uitstralingloze Kees van Wonderen, die hier al eerder te bewonderen was, geef mij maar de ervaren Wim Jonk !
    Wim Jonk of Mark van Bommel.
  • 23 Jan 2020 om 09:10
    Haha de bus mede schuldig aan een slecht resultaat, het moet niet gekker worden.Ik mag echt hopen dat Siem de Jong haalbaar is, en dat hij zelf voor ons wil spelen. Graag een andere trainer, maar niet die uitstralingloze Kees van Wonderen, die hier al eerder te bewonderen was, geef mij maar de ervaren Wim Jonk !
  • 23 Jan 2020 om 09:02
    Flikker op gast, gedraag je verdomme is al een pro TD. Ga is actief naar andere luisteren. Ga niet uit je eigen bekrompen netwerk werken. Haal Siem de Jong op in Amsterdam. Deze ploeg heeft ervaring nodig Ted. Je had bijvoorbeeld Lim Kastatie op moeten halen, datgene Eddy35 op het andere forum aandraagt. Kees van Wonderen is ook nog vrij. Haal die man binnen.