''Ik sputter tegen en begin over Bosch, die hoort in de basis'' ''Brama wil zijn rol anders invullen dan Garcia voor ogen heeft'' Steun voor Van Leeuwen: ''Ted past voortreffelijk bij FC Twente'' ''Volgens hem hadden Bosch, Brama en Hölscher moeten spelen'' ''Had FC Twente gesierd als ze openbaar excuses hadden aangeboden''

''Het publiek kan ongenadig zijn, zeker richting de eigen kweek''

( 15 reacties)
''Het publiek kan ongenadig zijn, zeker richting de eigen kweek''

FC Twente heeft dit seizoen diverse spelers, die uit de jeugd doorbreken. Volgens technisch directeur Ted van Leeuwen hebben de jonge jongens het niet altijd makkelijk in Enschede.

"Het shirt van FC Twente kan zwaar voelen, ja. In grootte is FC Twente de vierde club van Nederland, met dit stadion erbij kan dat voor extra druk zorgen. Het publiek is fantastisch, maar kan ook ongenadig zijn, zeker richting de eigen kweek", zegt Van Leeuwen in een uitgebreid interview met Voetbal International.

De directeur weet een aantal spelers, die in het verleden veel kritiek kregen. "Nick Marsman, Peet Bijen, Jelle van der Heyden, Joël Drommel, Tim Hölscher; ze hebben het allemaal meegemaakt. Eén verkeerde pass en het gefluit kan zomaar beginnen. Dat is moeilijk handelen, hoor. Van de andere kant: als je achterstaat, blijft het publiek je ook naar voren pushen. Dat maakt FC Twente zo'n geweldige club", besluit Van Leeuwen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2020 om 12:26
    • Quote van 23 Jan 2020 om 06:59
      Sommigen lezen aleen wat ze willen lezen in zo een stuk tekst.... meer wil ik er niet over kwijt.
    Dat die spelers uitgefloten worden, specifiek Holscher en Lely, is ZIJN toedoen. Hij haalde Holscher terug. Hij haalde Lely terug, terwijl deze SPW wilde doen. Deze mafkees haalt dus een speler terug die door het publiek uitgekotst werd, en een speler met het fysiek en de uitstraling van Vrouwtje Theelepel. Schandalig gewoon.
  • 23 Jan 2020 om 11:34
    • Quote van 23 Jan 2020 om 06:59
      Sommigen lezen aleen wat ze willen lezen in zo een stuk tekst.... meer wil ik er niet over kwijt.
    Ikzeg. Gt. U heeft een punt. Maar ik ben eerlijk gezegd niet tevreden op het moment met ons fctwente wat mentaliteit en strijd lust betreft. En ja ik heb al aangegeven vanaf het begin begin niet weer met een trainer die nu helemaal nog groen is en ook zag ik geen voordelen in td en helemaal niet in de terug keer van holcher. En verder wil ik mij niet meer ergeren want wij fctwente moeten nu omhoog en niet verder naar onderen.
  • 23 Jan 2020 om 11:11
    Nee Ted de shirts zijn zwaarder geworden door jouw achterlijke beslissingen.Mede daardoor gaat het niet makkelijk in Enschede.En je zin op het eind, dat maakt Twente zon geweldige club, is dan weer om te pappen.
  • 23 Jan 2020 om 08:40
    • Quote van 22 Jan 2020 om 19:22
      Holscher hoeft tegenwoordig helemaal geen scheve pas meer te maken. Warmlopen is al aanleiding genoeg om de nekharen recht overeind te doen staan. En dat mag Ted zich aanrekenen. Onbegrijpelijk dat Tim en Ted hier mogen rondlopen en hun zakken te lopen vullen.
    Amen lijkt nergens meer op. Geen visie en geen goed beleid, dan krijg je dat dit soort mensen ergens een kans krijgen binnen een organisatie. Zet daar die amateur trainer ook even bij met zijn niks zeggende technische staf.
  • 23 Jan 2020 om 06:59
    Sommigen lezen aleen wat ze willen lezen in zo een stuk tekst.... meer wil ik er niet over kwijt.
  • 23 Jan 2020 om 00:15
    • Quote van 22 Jan 2020 om 19:22
      Ik heb meer moeite met de Spanjolen van Grumpy Ted dan met de eigen jeugd. Volgens mij krijgen Roemeratoe en Bosch niet al teveel commentaar
    Denk juist dat Bosch & Roemeratoe van alle middenvelders de meeste complimenten en lof krijgen.
  • 22 Jan 2020 om 23:43
    • Quote van 22 Jan 2020 om 21:41
      Wat een onzin kraamt hij uit. Juist andersom
    Hij lijkt verkapt het op te nemen voor holscher die gekke tedje, in zijn eerste bij Twente was het al bagger waarom zou je zo iemand dan terug halen, chirs David was op dat moment vrij en veruit de beste speler vd voorbereiding
  • 22 Jan 2020 om 23:38
    Nou het is niet één verkeerde pass het begint echt pas na dat er geen einde lijkt te komen en fout op fout gestapeld word! Dat is top sport het maximale uit je zelf halen! En zoveel eigen jeugd breekt er niet door Ted haalt liever derderangs spelers uit Spanje!
  • 22 Jan 2020 om 21:41
    Wat een onzin kraamt hij uit. Juist andersom
  • 22 Jan 2020 om 19:57
    • Quote van 22 Jan 2020 om 19:22
      Ik heb meer moeite met de Spanjolen van Grumpy Ted dan met de eigen jeugd. Volgens mij krijgen Roemeratoe en Bosch niet al teveel commentaar
    Volgens mij was de roep om jeugd zelfs vele malen groter. Velen waren verbijsterd dat in het begin alleen Roemeratoe een kans kreeg.
  • 22 Jan 2020 om 19:55
    Hij noemt ook een paar spelers op mijn god, de enige die daar nu uitspringt en die credit krijgt is drommel
  • 22 Jan 2020 om 19:47
    Belachelijke opmerking. Het ligt aan iedereen behalve ted. Eigen jeugd heeft altijd meer krediet, maar krediet kent ook zn grenzen. Maar ted vindt het nodig de supporters ff nationaal in kwaaddaglicht te zetten
  • 22 Jan 2020 om 19:40
    • Quote van 22 Jan 2020 om 19:22
      Ik heb meer moeite met de Spanjolen van Grumpy Ted dan met de eigen jeugd. Volgens mij krijgen Roemeratoe en Bosch niet al teveel commentaar
    Nopee. Ookal vind ik dat je niet alle spanjaarden over 1 kam kan scheren
  • 22 Jan 2020 om 19:22
    Holscher hoeft tegenwoordig helemaal geen scheve pas meer te maken. Warmlopen is al aanleiding genoeg om de nekharen recht overeind te doen staan. En dat mag Ted zich aanrekenen. Onbegrijpelijk dat Tim en Ted hier mogen rondlopen en hun zakken te lopen vullen.
  • 22 Jan 2020 om 19:22
    Ik heb meer moeite met de Spanjolen van Grumpy Ted dan met de eigen jeugd. Volgens mij krijgen Roemeratoe en Bosch niet al teveel commentaar